Výroba drátěných kol !
Kde bych začal,
je to už hodně dlouho co jsem se rozhodl ,že origo kola na hornetu prostě pěkný nejsou !
A tak, jsem se rozhodl pro dráty na konečnou přestavbu.
To jsem ještě netušil co mě čeká.
Prvně jsem si pohrával s myšlenou, že na vzhledově oplácanou motorku motárdy s tenkejma drátama nechci.
Dohledal jsem ,že jedna Emerická firma dělá kola s drátama o síle 8mm!
Hurá !
Kola parádní ! Cena už tolik ne u nás odhadem 25tis. za kus.
Po bližším zkoumání jsem zjistil, že si ale nekoupím 17" protože ,sem tahaj jen 18" a 16" (plus něco většiho a menšího ,ale to jde mimo mně)
Když už jsem s infarktem přetrpěl, tu sumu, a zjistil ,že ze zahraničí budou lacinější. Pustil jsem se tedy do hledání pneumatik.
Zde končím !
Nebudu to rozpitvávat, prostě aby bylo něco kolem 180 a 120 v rozumným profilu neseženeš!
No najednou mě ty slabí dráty nevaděj, proto že jsou na 17"!
Juchú, budou na to gumy!
Hledám ráfky předek cajk zadek upss v 5.5" jsem našel snad jen jeden a ještě stál za hovno.
Poté co mě problesklo hlavou, že náboje bych musel, tak jako ,tak dělat nebo upravovat, nehledě na to, že motorka ve srovnání s motárdem má poměrně nadváhu, také s vidinou uspořenejc minimálně 25tis, dostává celý projekt STOP !
Sedám a definitivně se rozhoduji pro kompletní výrobu drátěných kol!
(zpětně si říkám, co se stalo ,že mě to vůbec napadlo :D )
Když už mám na výběr, beru kola se silnejma drátama!
Ráfky odmítám shánět, kupuji jeté, předek plus zadek na horneta.(Domrdance, jak to mohlo taky po netu dopadnout )
Poté a věřím ,že nebudu přehánět, když řeknu, že jsem kola měřil, rozrýsovával počítal a všechno kolem asi 2týdny. (Už zde jsem váhal nad dalším pokračováním)
Nějak jsem to nakreslil, nějak jsem to naměřil, objednal hromadu nejtvrdšího duralu. Objednal 12Metrů 10mm nerez kulatiny. (správně dráty 10mm :D )
Beru flexu a jdu na to !
Dál Vás nebudu zatěžovat detaily.
Soustruh srovnání ráfku, odtočení všeho co nepotřebuju.
Díry pro nyply po úhlem (pozor předek jinej úhel zadek taky)
Náboje- soustružit, frezovat, zavitovat.
Nyple !
Dráty! 6M na jedno kolo :D
Tak až do této fáze uběhly asi 4 měsíce neustálé DŘINY.
A až sem stále nevím zda-li, to vůbec půjde sesadit! Jediný omyl, špatné měření , vše můžu zahodit!
Je to tam, modlím se dál, aby se vše vešlo kam má !
Peklo ! Vše tak tak !
Stres opadl.
Nechávám vše odlakovat, pískovat a komaxit.
Centrování jsem se bál, ale za 1.5hodiny obě kola a v 0.2MM !
Už jen pásky,duše, obutí vhodné kafáče, nazout vyvážit a ?
Závěrem !
Než někoho napadne, že když mám přístup k těm možnostem, že se mě to machruje. Vzkážu jen jednoHOVNO!!!
Nikdo si nedovede představit, co to bylo za práci, jediný MM by měl fatální následky na stovky hodin práce.
Kola jsou na míru určená pouze na tohoto Horneta,
Přední ani zadní kolo. nemají stejné dráty, ani nyply. Natož sklon drátů.
Apeluju na všechny!
Kdyby někoho napadla podobná volovina, rád mu to rozmluvím.
Zároveň mu i rád pomohu.
Názor na to zda-li je to vůbec provozuschopné, vzhledem k hmotnosti kol rád zveřejním déle, a to i s kompletní fotografií celého motocyklu.
Celkově to byl velice nákladný projekt, a byla to spíš náhoda, že vše vyšlo, ale jsem za to velice rád !
Pokud jste došli až sem, blahopřeji Vám, těmito řádky, plnými hrubek a jiných zločinů proti Jazyku Českému, jsem Vám jen chtěl zdělit, svou zkušenost a utrpení :D
Vlastník | Zar | |
---|---|---|
Vloženo | 28.12.2015 | |
Aktualizováno | 19.3.2018 | |
Zobrazeno | 1 345x |
Luxusní práce, ale jsem asi podobné postiženy člověk, kde se mi nabízí otázka uvažoval by jsi o výrobě ještě jedny sady kol? Delší dobu by se mi líbili na XJR ku...
Hodne dobry!
Neuvěřitelý!!
paráda!
Super
Teda chlape ty nebudes marnej .Super robota. Dej foto celeho Horneta,at vidime jak to vypada v celku.
Čau je to krásná strojařina. Velkej respekt k tvý práci.
Kdyby to byla nějaká libová mašina (sorry) , ale u Horneta ? Ale stejně , kurva dobře TY .
Zlatý ruce + dostatek fantazie = tvoje výrobky
Parádní práce...
Palec nahoru a klobouk dolu. Jen aby všechno tohle nepohřbila ta naše legislativa, STK a další podobné chujoviny...
No tvl: Tomu říkám úprava! Vypadá to perfektně a práce mi je jasná. Velkej respekt a ať to jezdí!
Velký respekt, obdivuji lidi jako jsi ty. Rád si potom přečtu jak se ti na tom jezdí a jak to na motorce vypadá až to bude vše hotové.
Super práce Vypadá to skvěle. Já bych to nedal
Kdo si hraje nezlobí...
no ty kravo to si delas prdel naprosto luxusni prace v neskustecnym provedeni nevim jak te to napadlo,co te k tomu vedlo a kde jsi na to vzal odvahu,ale vysledek je luxusni,originalni a vsechna cest tobe
Pecka, dělám ve strojařině a vím co je to za práci za mě já bych na to nervy neměl a vypadá to hodně dobře
Je to pecka, klobouk dolů
gratuluji a obdivuji lidi co něco dokážou sami vyrobit