Super mašina, která se hodí na dlouhé cestování i jednodenní vyjížďky
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 690 Enduro: Není moc vhodná na delší cestování, drahý servis
KTM 990 Adventure / S: Vysoká pořizovací cena, drahý servis
BMW F 650 GS Dakar: Toto byl žhavý kandidát, bohužel se mi vůbec nelíbí :-D
BMW F 800 GS: Vysoká cena
První dojmy - Po DR650 jsem víceméně věděl co můžu čekat, ale XT660Z mě příjemně překvapila. Krásně jde za plynem, lehce se ovládá, zvládá bez potíží terén (samozřejmě rozumnou rychlostí) a navíc ten vzhled. No nemůžu si pomoct, ale XT660Z se mi ze všech cestovních endur líbí nejvíc! :)
Motorku bych doporučil pro - Motorka je vhodná pro každého... U menších postav (>175cm) to chce už trochu cviku.. :)
Doplňky na motorce - boční kufry big husky, padací rám givi (od vibrací popraskaly spoje a uklepaly se šrouby... letěl do popelnice :D), držák navigace TT kopie :), výfuky Termignoni (bohužel bez homologace, namontovány zpět originály), delší kosti - snížení o 3cm,
Recenze
Po předchozí motorce Suzuki DR650 a velmi krátké epizodě s V-strom 650 jsem si byl jist, že chci zpět enduro, které opravdu endurem je a jen si na něj nehraje (jako ten fau štróm) :D. Jelikož jsem konečně dokončil studium, tak přišel čas si začít plnit své cestovatelské sny :). K tomu bylo třeba vybrat spolehlivý stroj, navíc bylo potřeba vybrat takový, aby mi na to cestování něco zbylo.. :)
Po svezení se na XT660Z bylo jasno. Pohodlná, vysoká, krásná :), spolehlivá, připravená na cestování... Jen ten výkon by mohl být trochu větší :(.
Je to holt motorka, co nemá předpoklady pro rychlé dálniční přesuny apod. Nicméně i to vzládne bez problémů, ale pro mě to je hrozná nuda, takže se dálnicím zásadně vyhýbám.. :) Na klikatých silnicích, šotolinách a podobně se tahle motorka cítí nejlépe a výkon je ve většině situací dostatečný. Velmi dobře odstupňovaná převodovka, relativně vysoká cestovní rychlost, velmi malá spotřeba - i to jsou klady XT660Z Tenere.
Motorka se dá vybavit spoustou doplňků, jako jsou kufry, padací rámy, centrální stojan atd.
Godiac: Zřejmě budeš mít něco špatně, protože mám s tím rámem GIVI na tenerce najeto cca 25 tis. km a žádný šroub jsem zatím nemusel řešit.
pěkná tenerka , tak ať ti dlouho slouží a dělá jen radost přeji hodně najetých km bez nehod
vidím to stejně poslední cestovní enduro.10b
Moc pěkná, samozřejmě 10 b.
Jo vibrace pro mě jsou nepatrný ale pro ten rám givi jsou smrtící. Každej měsíc tam mam nějakej ulomenej a to tam už dávam jen pevnostní srouby a stejně praskne v pulce. Nejčastěji praskaj u přichycení k rámu nad tou nádržkou pro zadní brzdovku