renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW C Evolution (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník kaso69
Vloženo 31.7.2015
Aktualizováno 26.6.2016
Zobrazeno 5 265x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Nadčasový design. Elegantní nezávislost na ropných společnostech, svižný rozjezd, slabší dojezd, technologicky poměrně nový a málo rozšířený produkt.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Brammo Empulse: Výrobce se sloučil s Polaris a dočasně pozastavil výrobu.
Zero SR: Poměrně vysoká cena pokud připočtu případné doplňky.
Suzuki C800 Intruder: Tady se přiznám, že jsem pocitově zjistil, že tohle ve skutečnosti není to co teď chci, nenaplnila by mě, opravdu zvítězila touha po tiché a mohutné síle elektrické energie. Láká mě však stále jako druhý (třetí) stroj. :-)

První dojmy - Obava z váhy 265kg se rozplynula po chvilce jízdy. Stroj je opravdu dobře ovladatelný. Největším překvapením byl asi mnou dosud nepoznaný odpich a zároveň krouťák 72Nm ve všech otáčkách tj. od 0 - 4500 ot./min, projevující se ve všech rychlostech. Prostě v 90kmh vezmu za plyn a pocítím okamžité zrychlení stejně jako při rozjezdu. Zrychlení z 0-50km/h za 2,7sec. Překvapil i reálný dojezd 100km spíš více (bez většího problému 120km) v závislosti na stylu jízdy. Spotřeba na 100km cca 28Kč při ceně 3,5Kč/kW. Pro běžné brždění je možno využívat rekuperaci, kdy se kinetická energie vrací zpět do baterií v podobě energie elektrické (brždění motorem). Přiznám se, že oceňuji dnes již běžné ABS, ale také TCA (kontrolu trakce), které již mnohokrát zareagovalo, když jsem trochu necitlivě vyrazil z křižovatky. Udělat něco podobného na mokru bez této funkce, tak jsem bezpečně dole... Ostatně tuto neblahou zkušenost mám již s dříve pořízeným čínským elektrickým skútrem, který mě kdysi hned v první den jízdy zaskočil naprosto nepřipraveného, na nečekaný zátah elektromotoru.

Motorku bych doporučil pro - každého nadšence nových technologií a líbivého městského designu, ale domnívám se, že kategorie lidí, kteří tímto strojem neopovrhnou a spíše jej ocení, bude představovat zatím jen velmi málo početnou skupinu. Za sebe jsem naprosto nadšený z jízdních vlastností stroje a navíc docela rád mírně vybočuji. :-D Za sebe jednoznačně super pocit tiché síly, který je však pro plné pochopení potřeba nejprve zažít. :-)

Doplňky na motorce - Originální Topcase 35 litrů, Alarm DWA s DO.

Recenze

Klady tak jak je pociťuji:
a) Nezávislost na ropných společnostech.
b) Mohu jezdit doslova na energii ze slunce (viz. foto pomocníčků v galerii).
c) Tichost provozu - hlučí jen zakrytovaný řemen náhonu na zadní kolo, který svým zvukem připomíná asi nejvíce turbínu dopravního letadla (jen mnohem nižší intenzity).
d) Nikoho neobtěžuji hlukem ani zplodinami a pokud jedu tichou uličkou, zůstane nadále takovou i s mou přítomností...
e) Neznečišťuji ovzduší.
f) Možnost nabíjení z běžné zásuvky v podstatě kdekoli.
g) Teoretická živostnost baterií 1500 cyklů, což představuje 1 cyklus cca 100km a tedy teoretická životnost cca 150.000 km.

h) K 8/2015 je přepočtená spotřeba cca 0,8 litru / 100km , tj. náklady cca 8kW/100km (28Kč při 3,50Kč/kW, reálně spíš méně 7,2kW 25Kč/100km ) což představuje cca 6x nižší náklady na km při srovnání s benzínovou verzí C650GT=(cca 5litrů/100km tj. cca 33Kč x 5 = 165Kč/100km).
Aktualizace k 6/2016 - mám podepsanou smlouvu na odběr energie v cenách 2Kč/kW a přepočtená spotřeba tedy odpovídá cca 0,5 litru / 100km , tj. reálné náklady cca 7,2kW/100km = 14,4Kč/100km (při aktuální ceně 2 Kč/kW).

i) Brždění částečně rekuperací (zpětný návrat energie do baterií).
j) Při váze 265kg je příjemnou výbavou zpátečka.
k) LED denní svícení s automatickým soumrakovým spínačem hlavního světlometu.
l) Žádné řazení, žádný variátor, má přímý náhon ozubeným řemenem a tedy téměř žádné ztráty, mohu jen otáčet plynem, užívat si jízdu a vítr.

Když o tom přemýšlím, tak je zde ještě jeden klad na pomezí se zápory. Z existence elektromobility vlastně obecně profitují také skalní příznivci klasického pohonu, protože o to více fosilního paliva zůstane k dispozici, a o to později budou nuceni přejít na alternativní pohon... "Temná" budoucnost, kterou tento stroj a jemu podobné oddalují...

Zápory:
a) Musím trochu kalkulovat dojezd vs. případné dobití.
b) V některých případech může vadit elektronicky omezená maximální rychlost cca 127 km/h (tachometr resp. display).
c) Nelze na dlouhé cesty tj. je určen spíše pro městský provoz.
d) Poměrně vysoká váha 265kg, což ale odpovídá srovnatelným strojům C650GT.
e) Odborný servis není dostupný v ČR, což je daní za originalitu výskytu tohoto stroje v ČR.
f) Z důvodu velkého rozpětí zrcátek, se už neprotáhnu kdejakou skulinkou, lze je však sklopit a tím cca o 18cm zeštíhlet (na to ale není v běžném provozu čas).

Obecně:
Trvalý výkon: 11kW
Maximální výkon: 35kW
Kroutící moment: 72Nm (C650GT má 66Nm)
Přední/Zadní: 120/70 R15 / 160/60 R15
ABS, TCA
Přístrojovka: Barevný TFT LCD
Zrychlení 0-50kmh / 2.7sec , 0-100kmh / 6.2sec
Při porovnávání tachometru se záznamem z kamery se zdá, že zrychlení 0-50kmh trvá jen 2,2sec, čehož jsem se všiml i na cizím záznamu, je ale otázkou, na kolik se lze na číslo digitálního tachometru spolehnout.

Externí odkazy na model BMW C-Evolution, které se podílely na mém výběru stroje
1) Redakční recenze prototypu na Skutrmania.
http://skutrmania.cz...prototypu-bmw-c.html

2) Oficiální promo video.


NEPŘEHLÉDNĚTE:
Externí odkaz na nejnovější zajímavý článek z testovací jízdy redakce Skutrmania - porovnání prototypu a produkční verze skútru:
http://skutrmania.cz...s-elektrikou-po.html

Na videu se zdá, že zrychlení z 0-100 km/h trvá cca 5sec, potažmo 0-50 km/h asi jen 2 sec.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
L6L
L6L napsal 28.12.20 v 01:56 10b.

kaso69,
velmi dobrá recenze k zajímavému stroji do města pro dva. Zrychlení výborné, co jiného od BMW čekat . Na mě nový je přespříliš drahý s porovnáním jiných e-motocyklů. Moju na motorku nedostanu, ani heverem. Musel jsem do zdechloša Soco TC, který nežere, pouze papinká 3 kWh na 100 km v papírech má 2,6. Tak nízký přepočet na mililitry, ani neumím spočítat Mě zrychluje fantastisky do 28 km/h, tak malý rozdíl v jedné malé číslici je téměř zanedbatelný, proč utrácet devětkrát tolik Jasná volba pro nás oba, ať slouží.

e-Kája
e-Kája napsal 18.09.20 v 20:56 10b.

Moc pěkný elektromaxiskůtr. Škoda toho dojezdu jen 100km a vyšší váhy. Měl jsem letos v hledáčku verzi BMW C-Evolution s dojezdem 160km, ale bylo i ojeté moc drahé. Tak jsem nakonec vybral Victory Empulse TT. Můžem se někde v Praze příležitostně potkat?

Piki
Piki napsal 13.09.20 v 20:58 6b.

Zajímavý...

Evrei
Evrei napsal 07.08.15 v 10:18 9b.

Opravdu krasna motorka (scooter). Kdybych mohla hned bych si ji koupila , elektru drzim palce a doufam , ze toho bude jezdit vice

Petta
Petta napsal 06.08.15 v 12:08 10b.

Je to super, mně se to líbí..

Více komentářů



TOPlist