renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW C Evolution (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník kaso69
Vloženo 31.7.2015
Aktualizováno 26.6.2016
Zobrazeno 5 263x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Komentáře a hodnocení profilu
Nalezeno 26 záznamů

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
L6L
L6L napsal 28.12.20 v 01:56 10b.

kaso69,
velmi dobrá recenze k zajímavému stroji do města pro dva. Zrychlení výborné, co jiného od BMW čekat . Na mě nový je přespříliš drahý s porovnáním jiných e-motocyklů. Moju na motorku nedostanu, ani heverem. Musel jsem do zdechloša Soco TC, který nežere, pouze papinká 3 kWh na 100 km v papírech má 2,6. Tak nízký přepočet na mililitry, ani neumím spočítat Mě zrychluje fantastisky do 28 km/h, tak malý rozdíl v jedné malé číslici je téměř zanedbatelný, proč utrácet devětkrát tolik Jasná volba pro nás oba, ať slouží.

e-Kája
e-Kája napsal 18.09.20 v 20:56 10b.

Moc pěkný elektromaxiskůtr. Škoda toho dojezdu jen 100km a vyšší váhy. Měl jsem letos v hledáčku verzi BMW C-Evolution s dojezdem 160km, ale bylo i ojeté moc drahé. Tak jsem nakonec vybral Victory Empulse TT. Můžem se někde v Praze příležitostně potkat?

Piki
Piki napsal 13.09.20 v 20:58 6b.

Zajímavý...

Evrei
Evrei napsal 07.08.15 v 10:18 9b.

Opravdu krasna motorka (scooter). Kdybych mohla hned bych si ji koupila , elektru drzim palce a doufam , ze toho bude jezdit vice

Petta
Petta napsal 06.08.15 v 12:08 10b.

Je to super, mně se to líbí..

Mraki
Mraki napsal 05.08.15 v 08:05 10b.

Když už scooter, tak pořádný Díky za krásnou recenzi a perfektní počtení,... Super!

Ondros
Ondros napsal 04.08.15 v 22:52

Velice zajimave cteni a jeste zajimavejsi Evoluce
Vyjimecnost je zde zarucena
At slouzi

kaso69
kaso69 napsal 04.08.15 v 11:58

Já jsem seděl v roce 2013 jak na verzi Akumoto 600 tak v té době na verzi prototypu Akumoto 800 a právě svezení na prototypu mě naprosto dostalo (ten zátah při rozjezdu). Jednalo se v té době o verzi tuším se 60V článkem s rychlostí 75km/h a plynulým rozjezdem. Tuším, že verze 600 měla nástup výkonu při rozjezdu mírně skokový. Jinak na C-evolution jsem sehnal cenu o 4tis nižší s nájezdem 1250 km, což se velmi blíží k ceně nové benzínové verze C650GT.
Nájezd 40tis na A600 je myslím moc pěkné číslo a představuje myslím také již slušnou úsporu na "palivu".. Super, také gratuluji k tomuto ranému rozhodnutí.

honza.tar
honza.tar napsal 04.08.15 v 11:43

Gratuluji BMW C Evolution To musí být parádní svezení Tichý a Výkonný . 15000 euro je balík peněz .Mit ty prostředky tak také neváhám. Také jsem propadnul kouzlu tiché jízdy .
Vlastním Akumoto 600 /L120 od roku 2011 najeto přes 40 000km Pořídil jsem na dojíždění do práce zatím slouží.Nájezdem km Došlo k poklesu tvrdosti akuboxu.Pří jízdě Dříve poklesne napětí na článcích .Poklesl maximální okamžitý proud, který jsou články schopny dávat .Pokles celkové kapacity a dojezdu v řádu procent. Cesta do práce a spět je u mě 1/2 kapacity aku. v práci nenabíjím jen doma a na VNS. Scooter nebyl konstruovaný pro použiti VNS provedl jsem úpravu aby se nabíječka dala použít.
Český Powerwall ( http://www.teslamotors.com/powerwall ) >>> časté dotazy http://www.ostrovni.../index.php?page=faq.

kaso69
kaso69 napsal 04.08.15 v 10:33

Opravdu nejsem prodejce ani jedné z podobně zaměřených komodit, ale jen pouhý spotřebitel a nadšenec všeho spojeného s elektřinou... Výborný příměr "brouk pytlík" Tě napadl sám od sebe, nebo si právě dočetl Ferdu mravence..?

K použitému tykání, cítím se jako motorkář, i když na skútru s elektrickým pohonem a tak jsem rád přijal i běžné komunitní standardy... Snad to není na překážku...? Oslovení "Pane", je totiž hodně divné a neosobní...

Ale teď vážně.

Informaci o 104% jsem obdržel před cca 3mi lety, při návštěvě společnosti Akumoto v Mělníku, věřil jsem tomu, že je to možné, protože ani jeden z nás nemáme dostatek údajů o tom z čeho dotyčný vycházel (hovořil přesvědčivě). Já nepředal informací o nic víc, než jsem získal a neměl důvod ani možnost je rozporovat. Počítej tedy prosím semnou co může znamenat Tvá vlastní informace "max. 5 let při denním užívání", což je pokud se nemýlím dáno vzorcem 365 x 5 = 1825 cyklů. Další co Akumoto uvádí u svých akumulátorových článků je informace "dlouhá životnost (2000 cyklů nebo 10 let)". Obdobné údaje uvádí i výrobci akumulátorů a ruku na srdce, Akumoto myslím také pouze přepisuje technické údaje... A znova raději opakuji nejsem prodejcem.

Pak ještě v reakci na toto "sketman: vy píšete níže že po 7 LETECH ne pár prvních cyklech tak si laskavě stůjte za svým". Stojím si stále za svým, protože větu jsem takto nepsal, psal jsem to ve vztahu k formátování článků tj. úplně nový nemusí mít nutně plnou kapacitu, kterou získá po prvních např. 3 cyklech - a bavíme se pořád ve vztahu k Akumoto. Tak jako tak nemá cenu se asi o tom více rozvádět, protože jde jen o informaci kterou jsem obdržel ústně a také jsem korektně uvedl, jak jsem se k informaci dostal. Nejsem schopen ji ani ověřit a ani vyvrátit.

Oproti tomu PowerWall od Tesly, opravdu jsem četl jen české články - zdroj internet a časopis 21.století a hovořili o obecné záruce 10let s tím, že hypoteticky uváděli možnou životnost 15let. Tady bych upozornil na zásadní rozdíl mezi garancí a životností, která se může zásadně lišit. Poprosím pokud je to možné o zaslání linku, kde je uvedena omezená záruka na akumulátor u PowerWallu, protože v takovém případě celý projekt mění trochu smysl. Domnívám se, že smysl produktu PowerWall je opravdu pro účel vyrovnávání, tj. pro dobu, kdy například nesvítí slunce, aby mohl dále zásobovat domácnost energií nezávislou na distribuční síti.

Když se vrátím k tématu tj. elektropohon motocyklu/skútru, tady nerozumím v čem by měl být systém nabíjení jiný..?? Je přece také nabíjen kontinuálně až do určité kapacity cca 80% a pak je nabíjecí proud snižován, protože by jinak ovlivnil maximální dovolené napětí článku a došlo by k jeho postupné degradaci.

A přece ještě jedna věc, mám v šupleti mobilní telefon Nokia, kterému je už tak 14 let, ačkoli baterie zůstala dlouhá léta nenabíjena, což jí dle dostupných informací velmi škodí, stále udrží telefon cca den a půl v provozu, což představuje cca 40% původní kapacity. Pravda nemá za sebou tolik cyklů, ale dostala svůj díl zkázy, když cca 5let ležel telefon u ledu. Ano, jde o jiné proudy atd., ale to už se vracíme k technologiím, samotnému návrhu článku a účelu jeho použití.

Hodně spokojených a hlavně šťastných kilometrů všem tj. nejen těm co vydrželi číst až sem...

stekman
stekman napsal 04.08.15 v 08:57

TESLA POWERWALL: tady nemá smysl se s vámi bavit pletete jabka a hrušky. JIný systém nabíjení... články jsou nabíjeny kontinuálně a slouží pouze k vyrovnání okamžité spotřeby. Zákura 10 let ano uvádí ji ale ta platí na celý systém. Baterie jako taková má záruku zkrácenou. To už ale musíte studovat i něco jiného než reklamní stránky. Pro upřesnění modeláři používané články jsou na mnohem vyšší technické úrovni než LI-ON články co udává jako použité Tesla.
AKUMOTO: používá kvalitní články ale i tak dává záruku pouze 36 měsíců. Při denním využívání sami uvádí životnost max 5 let. Článek může mít lehce vyšší kapacitu než udává výrobce ale to je v řádu desetin. Navíc je to ojedinělé a obvykle je to naopak. Jev co uvádíte je reálný ale vy píšete níže že po 7 LETECH ne pár prvních cyklech tak si laskavě stůjte za svým.

Nepopírám výhody elektromotocyklů a vidím v tom taktéž budoucnost.

Pane vy jste buď prodejce těchto zařízení...tam bych pochopil nepodloženou glorifikaci vašich produktů. Nebo pouze brouk pytlík, co si někde něco přečetl, aniž by tomu hlouběji rozumněl a děláte chytrého. To samé vám řekne jakýkoliv jiný technik co se trochu v tomto odvětví orijentuje

A opět přeji spoutu spokojeně ujetých kilometrů.

kaso69
kaso69 napsal 03.08.15 v 19:01

Nejsem modelář a tak jen těžko mohu z vlastní dlouholeté praxe posoudit kolik který článek vydrží nabíjecích cyklů, protože tuto zkušenost prostě nemám. Vycházím opravdu pouze z načtených informací, produktových listů akumulátorů a případně informací sdělených lidmi, jimž se stala tato tématika profesí... Problematikou uchovávání energie se v teoretické rovině zabývám již delší dobu i v souvislosti se solárními energií a mohu se tak opírat ve svých úvahách jen o informace pocházejících od výrobců.

Jen tedy mám opět načteno z různých zdrojů, že například Tesla se svými projekty a výrobky PowerWall, poskytuje 10 let garanci na systém, který sestává z baterií . Čili úplně nevím jak se gigantu Tesla podaří vyrovnat s níže uvedenou "realitou" 4-5 let... Vzhledem k zaměření projeku počítám, že je myšleno denní užívání tj. cca 3650 cyklů (365dní x 10let)..? Možná by měl tedy někdo Elonu Muskovi říct, že přestřelil..? Přičemž v Tesle údajně nevymysleli nic nového, jen zdokonalili technologie. Čili nebudu propadat panice a budu věřit, že baterie a elektronika v mém C-Evolution, bude na mírně vyšší úrovni než baterie a elektronika v RC modelu. Třeba budu po pár letech psát úplně jinak... Uvidíme...

Nicméně bych se ještě vrátil k Akumoto a 104%. Akumoto používá tuším články LiFePo4 a myslím, že jsem v několika článcích četl, že články se formátují a získávají plnou kapacitu po nějaké malé množině cyklů. Myslím si také, že mezi články mohou být určité rozdíly oproti referenčním údajům výrobce a tedy jsem uvěřil informaci, že je možné kapacitu oproti referenčním hodnotám mít skutečně o něco vyšší po nějaké době užívání. Je také možné, že tuto tabulkovou kapacitu již nastavil sám výrobce jako ochranu před možnou reklamací. Pak možná třeba mohl technik z Akumoto naměřit reálně vyšší kapacitu. Opravdu těžko vyvrátit bez toho, abych provedl vlastní měření. Jinak ano obecně je obvyklejší spíš jev stárnutí nežli opak. O tom žádná...

Mark09
Mark09 napsal 03.08.15 v 14:55 10b.

stekman
stekman napsal 03.08.15 v 13:14 5b.

Jako elektrotechnik a RC modelář ti můžu s klidem odpřísáhnout že NEEXISTUJE baterie která by měla po 7 letech užívání vetší kapacitu než nová. Nejefektivnější dostupné články jsou Lithium -polymerové a tam i při úzkostlivě přesném nabíjení a správném chování k baterii, máš reálnou životnost 4-5 let. Nabíjecí cykly se navíc pohybují v řádů stovek. Jinak stroj je to pěkný a bohužel či bohudík i budoucnost motorismu. Přeju spoustu ujetých km.

wsbk
wsbk napsal 03.08.15 v 12:45 10b.

kaso69
kaso69 napsal 03.08.15 v 12:13

Ano i já mám trochu strach, že technologie jsou poměrně nové, ale zase ne tak docela. Oněch zmiňovaných 1500 cyklů dobití se týká i snížení kapacity, které jak jsem se z různých zdrojů dočetl po této době sníží svou kapacitu cca na 80% původní hodnoty. Tj. baterie i po této době zůstane patrně funkční, ale bude postupně dál snižovat svou kapacitu.

Jak jsem uvedl, není to první elektrický skútr, který mám, a během nákupu prvního skútru jsem se zajímal také o modely Akumoto, kde jsem obdržel informaci, že mají změřeno, že jimi použité baterie mají po cca 7 letech používání dokonce i větší kapacitu než nové (cca 104%). Hodně to záleží na tom, jak se elektronika a uživatel k bateriím chová.

Také vycházím z toho, že za 7 let, už mohou být (budou) diskutované technologie zase někde jinde a já prostě koupím nový bateriový pack, pokud z nějakého důvodu usoudím, že jej potřebuji.

Už dnes se objevují články o vývoji baterií (nanotechnologie), které budou mít při stejných rozměrech a hmotnosti, 10x vyšší kapacitu než v současné době vyráběné články.

Mám prostě obecně rád nové technologie a snažím se je nějakým způsobem v nějaké formě získat. Pokud bych měl čekat až budou baterie nebo cokoli jiného "lepší", tak bych pravděpodobně čekal až do sklonku svého života, a o tom asi život není...

Napájení skútru údajně BMW řeší stejně jako u osobních automobilů, a asi tak trochu věřím, že by si koncern BMW neuřízl ostudu, pokud by nevěděl, že to bude fungovat... Ale ano, realitu prověří pouze čas.

deep-sk
deep-sk napsal 03.08.15 v 11:04 10b.

nie som odporcom elektrickych motoriek/skutrov, ale vadia mi tie baterie... obavam sa ze tie budu kamenom urazu pri tychto strojoch... preto budem velmi rad ak tu sem tam napises ako sa masine dari, ci sa nejak viditelne neznizuje kapacita baterie/dojazd atd...
inak prajem vela stastnych kilometrov na peknom skutri

Kaštanisko
Kaštanisko napsal 03.08.15 v 10:03 10b.

Lední medvědi by jásali ... Asi nejhezčí skůtr

kaso69
kaso69 napsal 02.08.15 v 23:20

Nabíjení záleží na typu přípojky a navíc probíhá proporcionálně:

Nabíječka pro klasickou domácí zásuvku 230V dobíjí nastavitelně 6-13A podle toho, jak je pro danou zásuvku dimenzovaný jistič a zda je třeba užita tenká prodlužka, která by mohla shořet. Pokud vezmu maximum 13A, pak by nabití do 100% mělo trvat 4 hod, avšak nejde o lineární nabíjení a tak na 80% stavu baterie postačí 2:45 hod, po té se příkon sníží a do konečného stavu dobíjí s postupným snižováním výkonu (asi až na cca 2A). Je možno nabíjet také u dobíjecích stanic maximálním proudem 16A, kde se doba zkrátí na 3 hod do 100% a 2:15 hod na 80%.

Jak jsem psal na dlouhé cestování to určitě není, ale když na to přijde a cíl cesty je do max. 120km s možností se připojit, pak si lze naplánovat 3-4 hodinky pěší výlet, pokec nebo práci a zase se vrátit zpět v plné síle. C-Evolution je prostě doma ve městě a na takové cesty jej vlastně mám... Nicméně v případě potřeby lze s trochou plánování i dál...

Patrně z důvodu, že z něj neteče benzín ani olej, mám zkušenost, že nevadí když si jej chvilku připojím třeba i v kolárně...

technická data:
http://www.bmw-motor...w.html&notrack=1

FrogySkoky
FrogySkoky napsal 02.08.15 v 22:02

Pěkný skútr. Za jak dlouho se nabije z úplného vymlácení baterií do 100% kapacity?

kaso69
kaso69 napsal 01.08.15 v 16:32

Je to tak, že jsem od dob svého raného mládí, kdy jsem proháněl Jawa 50 Mustang, sedl snad po 30ti letech na elektrickou čína motorku a musím přiznat, že mě to svezení opravdu až nečekaně chytlo. Byl jsem tak nadšený, že jsem si onu čína motorku i koupil a jezdil na ní dvě sezózny. Přitom ani ta čína nebylo úplné ořezávátko při 5kW tralého výkonu a ve špičce údajně až 10kW. Na křižovatkách jsem s ní běžným osobákům s přehledem ujel. Jak šel čas, začal jsem samozřejmě pokukovat po něčem jen o trochu silnějším a s delším dojezdem, protože čína reálně zvládla jen cca 60km... Po marném shánění na našem trhu jsem dospěl až do stádia, kdy jsem se nakonec uchýlil k individuálnímu dovozu ze zahraničí, navzdory tomu, že o této oblasti nevím vůbec nic. Nakonec nebyl dovoz ani přihlášení v případě BMW vůbec žádný problém a nyní alespoň trochu zkušeností mám.

Nevím jak popsat ty pocity z jízdy na elektromoto, ale prostě vezmu za plyn a motorka (skútr) jen tiše zabzučí a žene se obrovskou silou kupředu... Snad každý čeká že to vydá nějaký zvuk, ale tady je to jen čistá síla, nic kolem. Maximálně podklouzne trochu zadní kolo, než zareaguje TCA. Prostě super.

Big.One
Big.One napsal 01.08.15 v 13:19

Myslím, že to má budoucnost . Hlavní přednost bude úsporný provoz a dostupnost „paliva” v místě parkování. Zkusil jsem nesrovnatelně levnější čínský elektro skůtr a i ten fungoval dobře. Elektro kola potkávám denně.

mike_fish
mike_fish napsal 01.08.15 v 08:55 10b.

vypada super a zjevne i jede super, mame yamahu majesty a nejaxi nevzpominam, ze bych s ni po meste ujel 100km a ten odpich na semaforech bych klidne vymenil...

Barney
Barney napsal 01.08.15 v 08:16 10b.

Pěkný skůtřík na dojíždění :)

libac22
libac22 napsal 31.07.15 v 21:06 10b.

Moc pěkný a ty zápory neřeš a jezdi
Já vidím jen jeden a to dojezd jináč good

Mistake
Mistake napsal 31.07.15 v 18:53 10b.

Ovšem musím uznat, že se mi to líbí . 100% se odlišuješ .



TOPlist