renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki AN 400 Burgman (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Veennaa
Vloženo 17.5.2015
Aktualizováno 17.5.2015
Zobrazeno 5 585x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Prostě Burgmann, tedy pohodlný stroj na silnici

První dojmy - pohodlné sedlo, pohodlí pro nohy, rovný posed stabilita na silnici v každé situaci vibrace, které vás bohužel provázejí asi jako na každém jednoválcovém skútru

Motorku bych doporučil pro - pro toho kdo chce jezdit pohodlně

Doplňky na motorce - již v době zakoupení : cestovní plexi Givi, zadní velký kufr, sportovní vzduch. filtr KN
já pořídil: sportovní variátor Malossi Multivar 2000 včetně pružiny, zadní opěrku spolujezdce, kevlarový řemen variátoru

Recenze

Začal jsem jaksi zlehounka na 125tce, pak si pořídil stařičký Burgmann 250 a rozhodoval jsem se co dále. Vyzkoušel jsem pár skútrů značek Aprilia, Piagio, ale na ničem se mi pořád nedostávalo toho pocitu pohodlí, jistoty, který jsem měl z jízdy na starém Burgmanovi, takže bylo jasné, že musím zůstat u Buráka se silnějším obsahem. I přítelkyni se NEJ sedělo na starém Burákovi, takže bylo rozhodnuto.

V roce 2013 proto zakoupen Burgmann 400 inject 2006, modelová řada už K7, najeto něco přes 40 tisíc. Burák byl v udržovaném a servisovaném stavu, bylo tam vyměněno za nové už kde co, kdy majitel se o něj staral a akorát se s ním vrátil z dovolené v Chorvatsku, což mimo jiné svědčilo o jeho bezproblémovém stavu

Po koupi jsem postupně vyměnil obě pneumatiky za krásné měkké Dunlopy, pořídil opěrku pro přítelkyni, protože 90 procent toho co najezdím , to najezdíme ve dvou, tak ať má taky pohodlíčko. Pro jistotu jsem nasadil nový řemen Malossi X-Kevlar, vyměnil olej kde se dalo, vyčistil sportovní vzduchový filtr a jezdil. Těší mne, že olej mu zrovna moc nejede a spíše saje ten N95 Chvíli mi trvalo než jsem si zvykl na cestovní plexi, protože je opravdu dost velké a já nemám zrovna vysokou postavu ( 172 cm ) , ale nyní bych ho v žádném případě neměnil a ani nijak neupravoval. Jediná nutnost je mít v kufru sprej na plexi pro případ deště. Jediné zač jej možná v budoucnu vyměním bude plexi se stavitelnou výškou. Motorku jsem samozřejmě stačil pokřtít pádem, kdy mi na trávě při jízdě krokem sjelo přední kolo, následoval pád na zem a samozřejmě se musel ulomit kousek z plexi a to kryt ruky. Šel sice přilepit, ale už to není ono Z toho plyne ponaučení, že nemám jezdit krokem

Co mě však začalo po odeznění euforie trápit byly vibrace a pak takový pro mně hlučnější zvuk motoru s plechovým přídavkem v různých otáčkách, který jsem u svého staršího slabšího Buráka nepozoroval. Taky pak i ta mezera při zařazení na druhý rychlostní stupeň po rozjezdu, která mi dost vadila. Na fórech jsem se dočetl, že to není vada, ale bohužel vlastnost, takže přišly na řadu pokusy výměn gramáží válečků a i výměn za kostky od Dr. Pulley. Až po výměně za kostky se motor zkultivoval, otáčky mezi 80-100 km klesly skoro o 1000, spadla spotřeba, ztratil se ten hluchý moment po rozjezdu a vše bylo parádní. Po pár někdy desítkách, někdy stovkách km se válečky přetáčely a motorka se chovala zase úplně jinak. Sice šla po plynu, stále neměla hluché místo po rozjezdu, ale byly zpět vibrace, spotřeba vylétla asi o půl litru na 4.8 litrů město a 4.3 litrů mimo město a ten divný zvuk motoru byl zpět. Podotýkám, že jsem měl originál variátor a měl jsem na něm i vodítka od Dr. Pulley a přesto se přetáčely. Maximální rychlost byla stále stejná, tedy 150km, aspoň dle tachometru. Ručička otáčkoměru hluboce v červeném poli byl jsem už rozhodnutý, že koupím nové kostky od doktora s nějakými patkami proti přetáčení, které se již vyrábějí, ale letos jsem zjistil, že mi tyto " válečky " vytvořily jakousi drážku na variátoru ( odborníci snad prominou můj neodborný popis ), takže jsem se letos rozhodl, že končím s pokusy.

No a to je důvod proč jsem zde něco napsal. Před koupí nového variátoru jsem se totiž snažil něco načíst ke sportovnímu variátoru od Malossi. Hledal jsem srovnání od nějakých uživatelů Burgmanů K7, či Burgmanů vůbec s Malossi variátory, ale nikde jsem na nic nenarazil. Jediné co se všude uvádí jsou stále dokola zveřejňované recenze výrobce na různých obchodech a to jak sami uznáte, není to pravé ořechové k rozhodnutí zda utratit bezmála 6 tisíc korun. Navíc se u uživatelů jiných značek motocyklů objevovaly názory o zvednutí spotřeby min. o 1 litr oproti normálu, kdy jsem dohledal údaj, že na Piagio to bralo okolo 5.5 litrů na sto. Toto mě dosti vylekalo. Nakonec jsem našel recenzi nějakého motorkáře někde v Americe či kde, který na tom byl úplně stejně jako já a nakonec si to pochvaloval.

Variátor jsem tedy zakoupil, nechal odborně v servise namontovat, jako ovšem vše na svém Burákovi, protože nejsem v tomto oboru zdatným Po ujetí asi 350 km můžu k výměně uvést :

Motorka se rozjíždí v cca 4000 ot. ( stejně tomu bylo, ale i u nepřetočených Dr. Pulley ) kdy stačí opravdu lehounce přidat a motorka vystartuje. Akcelerace je výborná, nedá se to srovnat s ničím co jsem ve variátoru dosud už měl. Když přidáte více, otáčky vyletí až k 7 tisícům a tam se drží po celou dobu co máte přidáno ( u Dr. Pulley než došlo k jejich přetočení se držely okolo 6.000 ot., po jejich přetočení šly postupně až do červeného pole bez zastavení na nějaké hodnotě ) a mezi tím druhá ručička s údajem o vaší rychlosti letí vzhůru Když lehounce povolíte, tak otáčky rychle klesnou, takže se dá ve dvou jet 90km/h, při cca 5.200 otáček a motor krásně přede. Maximálku jsem zatím nezkoušel, protože mi o to ani tak nejde, ale když přidáte plyn a včas jej nepovolíte, tak jedete 130 Jediné co jsem zkoušel bylo srovnání při tachometrových 150 km/h a co si vybavuji, točil jsem něco mezi 7 tis a 8 tis otáček a pořád to chtělo jet. A to jsem nebyl ani v červeném poli. Sám sebe řadím spíše mezi klidné jezdce, okrsky jezdím tak nějak v rozmezí 80-110 km, na dálnici tomu pak někdy podle počasí přidám, takže má kombinovaná spotřeba je nyní na 3.8 litrů. Poslední výlet s přítelkyní po okrskách a obcemi o délce cca 150 km se dvěma krátkými zastávkami byl za 3.5 litrů což je naprosto perfektní. Vibrace jsou sice menší, ale pořád nějaké jsou, ale to už bych chtěl asi moc. Motor je daleko tišší, v pohodě se dá jet i 50 km po celou dobu v obci bez jakéhokoli zrychlování. Když potřebujete někoho předjet, tak jen prostě přidáte plyn a Buráček se ihned rozjede kopec x nekopec, spolujezdec x nespolujezdec. Pro mne výborná volba.

Takže snad ostatním uživatelům Buráků bude můj příspěvek nápomocen při jejich rozhodování. Pokud budu mít náladu, zapnu GPS a naměřím nějaké hodnoty.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PaVer
PaVer napsal 01.01.18 v 22:03

40.000 km to je čas zbavit se Burgmana 400. Nastanou problémy s hlavou.

tomcruise77
tomcruise77 napsal 23.04.17 v 18:01 9b.

Psal jsem dlouhý komentář, ale spadlo to a už se mi to nechce znovu psát.
Ve skratce:
- řešíš pořád jenom variátor, tam asi ale chyba nebude
- na rozjezdy musíš řešít spojku a tažné pružinky na čelistech spojky
- poté hlavně dobrou a doporučuji originál kontrastní pružinu
- nejlepší je vše origo, žádná úprava tomu neprospěje z dlouhodobého hlediska
- můj Burgy se rozjížděl od 1800 otáček a nezakuckal se, na křížovatce měl bezva odpich, vyzkoušeno i se spolujezdem i do kopce, když jsem to osolil, spojka pustila otáčky výš.
- po městě jsem jel krokem v koloně doslova na bubláka
- válečky ovlivňují maximální rychlost a otáčky v určité rychlosti do 80km/h, potom už je variátor naplno zavřený a maximálka záleží od stavu řemene, disků variátoru a velikosti válečků. Pulley hranaté válečky zavřou variátor o maličko víc a maximálka je tak o 10km/h vyšší. Taktéž kvalitní kontrastní pružina si rozumí s origo válečky a nepustí řemen do prokluzu
Když řešíš rozjezd, dej nové obložení spojky (lepí se za 400,-), origo pružiny a novou kontrastní pružinu. Řemen změříš šířku a když je v normě, tak jej neřeš. Umí najet i 50 tis km. Jeho menší šířka ovlivní pouze maximálku.
Doufám, že jsem trochu poradil. Když tak koukni na můj profil a do skupiny Burgman

Roman460
Roman460 napsal 05.07.16 v 07:39 10b.

☺už ho mam taky v garáži

Majk1
Majk1 napsal 06.03.16 v 13:20 10b.

Díky za recenzi, taky mi jedna 2005ka čeká v garáži. Rozhodoval jsem se, jestli šetřit a koupit jen válečky Dr. Pulley, nebo rovnou celý variátor a díky Tvé recenzi pujdu rovnou do variátoru

miky.mp
miky.mp napsal 20.05.15 v 18:23 10b.

Super stroj,taky nám stojí v garáži.Jsme s ním také nadmíru spokojeni.Jezdíme na něm s manželkou a synem (jednotlivě), starší dcera měla dva Burgmánky,jak starší provedení tak 2005,taky byla nadšená a poměrně i stíhala na vyjížďkách.přeji ti mnoho šťastných kilometrů a hlavně návratů domů.

Více komentářů



TOPlist