PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HonzaLK
Vloženo 26.12.2021
Aktualizováno 30.12.2023
Zobrazeno 2 632x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 13.09.2023, Uskutečněno: 13.09.2023, Stav tachometru: 58894 km, Zhlédnuto: 27x


Michelinky měly na hrbu 14700km, což znamenalo na předku necelé 3mm a zadek byl s 1,7-2mm už na hraně. Jelikož mne čeká cesta na podzimní sraz a nepojedu zrovna přímou cestou, bude to tam a zpět minimálně nějakých 1100km. Možná by to při troše šetrné jízdy ještě ty pneu daly, ale nakonec jsem se rozhodl - pro klid duše - na poslední chvíli nechat přezout na chlupatý pneu, který mam od jara připravený pro použití na podzimní polňačky..
Jsem na to zvědavej, bude to na silnici asi solidní hukot a určitě z počátku bude trocha nejistoty a nezvyku. Od Rangerů si slibuju trošku víc jistoty na podzimních cestách mimo asfalt, přecijen Anakee byly 80/20 gumy, které velmi dobře fungovaly na silnici, ale překvapivě i mimo ni, pokud se bavíme o suchém podkladu.. štěrk, kameny, hlína.. jakmile ale bylo někde mokro, dostaly se logicky na limit. Rangery jsou naopak 40/60, čili s větším podílem mimo asfalt. No tak uvidíme jaké to bude svezení.

Update:
Tak dnes ujeto necelých 250km, převážná většina zatím na asfaltu. Předně bych chtěl uvést, že je to moje první zkušenost s takto hrubým vzorkem, je to pro mne nové a tak první dojmy jsou zatím lehce rozporuplné, ale předpokládám že podobné to je obecně s jakýmkoliv hrubým vzorkem..

Již po rozjetí jsem cítil že motorka je úplně jiná.. Pneu jsou pocitově těžké, velká hmota znamená že je i velká setrvačná hmota což v kombinaci s hrubým vzorkem znamená, že motorka jde neochotně do náklonů, hůř se přehazuje ze strany na stranu, a samozřejmě to vše za doprovodu příslušného hluku ( rachot jako když jede čtyřkolka ). Logicky hrubý vzorek na silnici způsobuje to, že motorka jakoby drobně poskakuje. Kromě hluku je i cítit že mašina má díky odporu a váze pneu daleko víc práce, ubyla zábavnost a spotřeba šla o 1/2L vejš. Mám ale pocit že jak se pneu s každým najetým kilometrem trochu ojíždí, tak se ta ovladatelnost a poskakování trochu lepší… Čili na silnici bych řekl diplomaticky “je to kompromis”, ale ty gumy jsou zaměřené na jízdu mimo asfalt.. .
Mimo asfalt jsem jel suché polní cesty - od utažené hlíny, přes šotolinu, kousek trávy, kamenité úseky až po kousek písčitého povrchu.. Tam je samozřejmě guma oproti Anakee Advenure víc doma, jistějš se motorka vede a grip je parádní .. (teda v tom písku to byl trošku tanec, tam mi chybí zkušenosti..). Měkká hlína nebo menší bláto zatím nebyla na pořadu dne..
To jsou zatím první pocity, uvidím jak s dalšími kilometry..

Jinak dnes jsem měl i příležitost se povozit cca 100km na V-Strom 800DE, který byl obutý do Anakee Wild. Osmikilo je perfektně ovladatelné (i přes 15kg navíc oproti 650, je to jako kolo) a řekl bych že s Wildy se ta ovladatelnost moc nezhoršila. Vzorek wildů je celkově jemnější, což taky znamená že jsou míň hlučné ( ale hučí taky obstojně.. ).

Update 2:
Tak na gumách ujeto necelej tisíc km. Na silnici už jsem si zvykl že musím víc brzdit před zatáčkou (jelikož s Rangerama si přibrzdit v náklonu znamená že motorka se rozvlní a mají tendenci motorku stavět, což není zrovna 2x příjemný) a že musím víc motorku přemlouvat do náklonu. Hranky příslušných špalků už se ojely a tak už se to klopí trochu snáz. Ale jinak už žádná tragédie, celkem už si jí zas vodím.

Co se terénu týká, tak jsem konečně vyzkoušel ve větší míře šotoliny a kamenité cesty a musím říct že paráda. Troufnul jsem si na výjezdy, kam bych to s Anakee určitě nezkusil a především i jistotu ve sjezdech, že to zabrzdim. Na šotolině to parádně drží, jak záběr tak brzdění. Mokrá tráva - tam je stále třeba myslet na to, že člověk jede na těžkým stroji a tam se limity určitě projeví.. (protože bláto a mokrá tráva, tam funguje jen motokrosovej vzorek..)..

Update 3:
Začátek nové sezony. Na gumách najeto 2600km a zbývá cca 4,5-5mm vzorku. Trochu mě mrzí že jsem nezměřil hloubku vzorku nové pneu, ale tipuju že nové byly max. 9mm a tak jsou už za půlkou, což je trochu zklamání, doufal jsem v nájezd kolem 8tkm, ale zřejmě budu rád jestli dají 6t. No tak uvidíme. Jinak je jezdím s tlakama co předepisuje suzuki 2,25/2,5, dle Heidenau by měly být 2,5/2,9. Zkusím je teď trochu přifouknout a uvidim jaké to bude.

Update 4 (62830km):
Tak na gumách najeto 4tkm a na zadku zbývá 3,3mm. Předek pořád pěknej. Začínám přemýšlet co dál, protože nejpozději na konci června (po srazu a snad i po výletu na Moravu) bude potřeba přezout.
Je mi trochu záhadou jak na nich někteří dokážou najet 10tkm. Nepřipadá mi že bych jezdil nějakou pilu, vysoký rychlosti (2x jsem se svezl po dálnici, dohromady tak 40km rychlostí max 130), ani hrabačky nebo drifty (ani neumim?). Napadá mne max. že jsem třeba neměl úplně dokonale nastavenou osu zadního kola (nemám na to přípravek, na rysky se prej nehraje a lištou přes pneu to šlo obtížně protože vzorek vyčuhuje do boku) A tak to byli nastavený dle mého nejlepšího umu. Nevim no. Jsou ale i lidi co mají podobnou zkušenost s nájezdem na Rangerech.

A teď je otázka na co.. Jestli kvůli předku ještě zůstat u hrubých a koupit jen novej zadek (ale s tou výdrží budou na sklonku léta zas na přezutí) a nebo přezout komplet a trochu “zjemnit”..

Update 5 (64100km)
Pneu mají ujeto 5tkm a zadek má něco kolem 2mm (už se to blbě měří). Na blbnutí mimo asfalt už to moc není, max. za sucha.. A myslim že na Moravu už s nima nepojedu.. Pojezdím ještě kolem komína a bude výměna.. Celkovej nájezd odhaduju tak 5500km. U značky zatím zůstávám, jen jdu se zaměřením o level níž a budu teď zkoušet Scouta. Sice ten zadní středovej pruh bude do terénu asi brzdou, ale zas to bude líp fungovat na silnici a výdrž očekávám větší. Na předku zatím změnu neplánuju, tam je vzorek pořád slušnej a ani mi nepřijde že by se to sjelo do pily, tak ten zatím ponechám.

Hodnocení (3x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Mann (1532) napsal 14.09.2023 v 07:21

K60 Ranger vypadají hodně nadějně Písni sem pak své dojmy z reálného ježdění Díky a přeju kopec ZDARU

1 reakce

HonzaLK
HonzaLK 14.09.2023 v 22:55

Ahoj. Dneska jsem s nimi ujel 250km, většinu po asfaltu. Je to moje první zkušenost s takto hrubýma pneu takže je to něco novýho .. Jdu to sepsat..



Nejnovější záznamy v deníku
  • Jarní sraz V-Strom klubu

    První letošní víkendovej motovýlet - na sraz V-Strom klubu do kempu Pecka v Podkrkonoší. Na začátku týdne čekuju předpověď počasí a vypadá to na déšť.. A kupodivu tentokráte se předpověď nemýlila… A tak jsem ve čtv

    Typ: Sraz
    Vloženo: 21.05.2024
    Uskutečněno: 19.05.2024
    Tachometr: 64060km
    Komentářů: 2x
  • Vidlice - výměna trubek? Zatím ne.

    Při loňském repasu vidlice jsem si všimnul že u jedné trubky se neprotáčí to vnitřní uložení co je dole v trubce. Přestože by to nemělo mít na funkci vliv, napadlo mme že to mohl být důvod, proč vlastně ta vidlice vloni

    Typ: Oprava
    Vloženo: 11.04.2024
    Uskutečněno: 11.04.2024
    Tachometr: 62500km
  • Přední kolečko 14z na zkoušku

    Na FB skupině byl příspěvek o použití jiné velikosti ozubeného kolečka (větší), aby se při dlouhých cestách snížily otáčky motoru. No a mě to dalo podnět k tomu, naopak vyzkoušet použití o zub menšího pastorku (14zubů),

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 12.04.2024
    Uskutečněno: 15.03.2024
    Tachometr: 61775km


TOPlist