Již nějakou dobu jsem poslouchal občasné ťukání/křupání, patrné především při změně zátěže motoru a na nerovnostech. Zvuk se ozýval z přední části stroje, výrazněji po zahřátí. Napadlo mne zda už nedošlo na ložisko krku řízení, ale nezdálo se mi, že by bylo “cítit”. Využil jsem cesty na sraz a poprosil velkého guru Romana o diagnostiku závady, která mě už užírala. Roman se svezl ani ne sto metrů a řekl že to bude kolečko sekundáru - že bude povolené, což bylo trochu vidět na pojistné podložce, jejíž ohyb vypadal že nearetuje dostatečně matici, která se trochu pootočila.. A vzhledem ke tvaru už lehce opotřebených zubů doporučil udělat výměnu. Jasně, ještě to opotřebení nebyl žádnej extrém i když vyšší hlučnosti od řetězu jsem si už dřív všimnul. Ale když už se do toho bude sahat.. tak ho vyměním. Ani nevím jak dlouho tam kolečko bylo, zda bylo původní nebo měněné při prodeji stroje, kdy byla nová řetězovka.
Objednal jsem nové kolečko s gumovým tlumičem a pak se dal do výměny. Na povolení imbusu a matice na hřídeli je potřeba si zadní kolo pořádně zabrzdit - proložit skrz např. kus dřeva, který se opře o kyvku. Po demontáži bylo skutečně kolečko lehce chycené od rzi, jak Roman předpovídal, což je známka toho, že bylo málo utažené (rukou to však nebylo patrné).
Nové kolečko nasazeno, dotaženo, řetěz dopnutý. Tak už jen namazat a projet to..
Vlastník | HonzaLK | |
---|---|---|
Vloženo | 26.12.2021 | |
Aktualizováno | 30.12.2023 | |
Zobrazeno | 2 620x |
Bud neni Roman az takovej guru nebo jsi to popletl ty, ale to kolecko je sekundarni
A naopak otazka - proc je rez znamka toho, ze nebylo dotazene?
1 reakce
Asi jsem to popletl já… Sekundární nebo primární sekundáru… Asi je z fotek jasný o co šlo..
Předchozí kolečko nevypadá na výměnu, nedávno jsem měnil na své motorce a vypadalo o dost hůř
1 reakce
Ahoj, máš pravdu, ještě by něco odjezdilo.. ale nový stojí 300… to mě fakt nevytrhne a navíc řetězu to taky udělá dobře.. ;)