PROFIL MOTORKY

Harley Davidson FXSTC Softail Custom (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Rybkyn
Vloženo 14.5.2019
Aktualizováno 23.2.2023
Zobrazeno 3 406x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

DENÍK PŘESTAVBY Harley Davidson Softail Custom 1340 (1998) - I

Vloženo: 17.10.2019, Uskutečněno: 17.10.2019, Stav tachometru: 63000 km, Zhlédnuto: 22x


17.9.2019 - Proč jsem se do koupi a přestavby vlastně pustil: Za prvé - Chci mít EVO. A za druhé - Chci dát nový život už odepsané motorce. Nechci bezchybný stroj, který by mohl sloužit a dělat parádu tak jak je a já bych přesto řezal a očesával jeho rám a odmontovával z něho většinu jeho dílů a nahrazoval je jinými. Chci plus, mínus v rámci našich kokotských předpisů (tento obrat budu možná opakovat dost často) přestavět tuto fakt hodně unavenou a ztrápenou motorku do podoby choppera inspirovaného stylem old school s co nejjednodušší elektroinstalací (žádné FOBy, alarmy a automatické vypínání blinkrů… hnus, blééé!!!). Prostě vrátit lesk a slávu motorce, která bude znovu krásná, snad i stylová a bude postavená po vzoru staré školy. Se kterou ale přesto nebudu mít problémy při návštěvě STK. …jestli je to vůbec možné !?! A ještě je tu za třetí - Nesmí mě to zruinovat. Su z Hané, takže lakomec. A jediná varianta, která je pro mě schůdná je: Motórka za rozomnó ceno! Jen co jsem se tak po očku mrkl na internet, je to docela mazec. Kupříkladu nádrž není problém koupit třeba za 25 000,- ale naštěstí moc pěkné jsou i za 4 000,- a tak podobně to je se vším - otázkou je kvalita, ale to ukáže čas. …všichni ale víme jak, moc cenu ovlivňuje značka a mnohdy s výší kvality výrobků „no name“. A konec konců svět nestojí na internetu a aftermarketu. Ze starou, použitou „moto veteší“ se kolikrát dá udělat víc parády jak s novými díly z nějakého renomovaného shopu. …tak hurá na burzy. A co neseženu ani tam, tak vyrobím… …dyť f tech rukách taky nemám uplně nasrany, né?!!
Jo a už mám jasno, jestli to bude chrom a lesk, nebo patina. Chrom a lesk!
Nejprve začnu asi opakováním informací z textu popisu motorky, ale ať to má nejen patu, ale i hlavu, musím začít stavem při koupi. Motorka byla koupená jako bouraná, dovezená z Améru a přihlášená do EU v Polsku. Z polských dovozových papírů na český TP je jedna z mála cest, jak u nás zlegalizovat legální dovoz! Když se povedlo, vyměnil jsem si spodní prádlo (protože u těch našich kokotských předpisů a nařízení člověk nikdy neví jestli to dopadne) a jal se odstraňovat ty nejhrubší závady tak, abych ji zprovoznil pro krátké ježdění a zjištění dalších nedostatků spojených z provozem. První na řadě byla řídítka, která byla hotová asi tak desetkrát víc, než je vidět na fotkách. Celkově stav motorky byl v reálu na pohled asi tak desetkrát horší než na fotkách - špinavá, zválená, odřená, křivá, mastná. Slova mé ženy když ji viděla poprvé a v podstatě i většiny rodiny a známých byla… „ty ses posral, né?“. …pozor, všechno nemotorkáři, nemechanici, nebo ženy a tudíž v ní nemohli vidět ten skrytý potenciál!!! A teď zpět k opravám. Řídítka jsem koupil (Motoobchod - 2 200,-Kč) v přibližně stejné šířce jak je uváděna v TP a výšce, abych móóóc nepřerazil celkovou výšku motorky - špígly půjdou před návštěvou technické zespoda, kdyby si ji tam někdo chtěl přeměřit. V budoucnu ta řídítka pravděpodobně vyměním i s ovladačema za užší, jinak tvarovaná (jejich podobu mám cca v hlavě), ale na to prvotní ježdění byla nutností tato, která mám a momentálně si u nich dělám "fajku" jakože hotovo-připraveno k montáži. Dál jsem musel koupit lanko sytiče, které mělo uražený kus upínacího závitu (HD Brno - 600,-); všechny blinkry, které nyní už korespondují s budoucí, zamýšlenou podobou motorky (Motoobchod - 1 400,-); pravé zrcátko (4MOTO - 1 200,-); zadní pneu Shinko 130/90/16 (Moto-Miro - 2 100,-) - při koupi tam byla nasazená 150ka, která se jen těsně vešla do blatníku; kabely svíček měly popraskanou izolaci a chromovaná tlačítka ovladačů ta původní byla v černém provedení a na pravé straně řídítek hodně obroušená o asfalt (4MOTO - 650,- a 450,-) a brzdový spínač přední brzdy (HD Brno - 420,-) - ten byl zaražený do polohy "vypnuto" a nechodil. Opravit jsem ještě musel zkroucený spodní díl brýlí, což jsem zvládl po uchycení do pevného svěráku asi třímetrovou trubkou a srovnání levé trubky vidlice. To šlo poměrně snadno ve velkém soustruhu za pomoci hydraulické panenky a rovného pravítka - to vše v rámci možností a přesností plus mínus autobus tak aby to vyhovovalo tomu krátkému dočasnému poježdění. Musel jsem taky srovnat řadící páku s táhlem řazení, brzdový pedál a „povolit“ odpružení zadního kola, které bylo za účelem snížení motorky úplně mimo provoz. To, co se srovnat nepodařilo, bylo to nádherné 80ti drátové přední kolo. U něj budu muset vyměnit ráfek - do té doby než zjistím, kde se dá sehnat (neb všude jsou v nabídce jen celá kola za hrozné peníze) jsem koupil jiné 40ti drátové z Customa 2008. Po výměně ložisek 1palcových za 3/4palcová a úpravě rozporek sedlo jak ulité. Po těchto zásazích motorka jede jak z praku a v rámci možností - unavený lak, ťuklá pravá nádrž a občasná rez - vypadá moc hezky, což mi i potvrdilo pár nezúčastněných motoristů na pumpách a parkovištích …a už se líbí i ženě. Tím ježděním se projevilo několik dalších závad a bude třeba udělat toto: Opravit převodovku - před řazením kvaltů dolů musím pozvednout šaltrpáku. Vyměnit těsnění mezi motorem a skříní primáru - lehce prolíná. Hlavně ale nechat udělat revizi a pravděpodobně i srovnat rám, neb i okem je při jízdě patrno, že něco nehraje. Zkrátka nejde začít stavět na křivém základu, což už řeším s firmou DAVID MOTO a tím vlastně můžu říct že… …přestavba započala!
16.10.2019 - Tak včera jsem si ji přivezl z rovnání rámu a dorovnání brýlí a trubek vidlic, čímž je splněn první krok - o ten se postarala firma, ale všechno ostatní teď bude na mě (kromě laku a obnovy poškozených chromů). Už před odvozem k tomuto aktu jsem z ní odmontoval, co se dalo a o další rozborku se postarali mechanici v DAVID MOTO, takže kromě kol zůstal v rámu na moje přání jen motor bez karburátoru a výfuků, primár a převodovka se sekundárem. Přední vidlice bez oleje, připravená na výměnu pajšlu a zadek bez brzdy - počínaje brzdičem a pedálem konče. Všechny sundané díly jsou elegantně uloženy ve dvou papírových krabicích… …prostě startovní pozice jak malovaná! Začnu tím, že vyměním ten pajšl vidlice a ložiska v krku no a pak očistím rám a pak zdemontuju primár a pak opravím převodovku a pak… A až to všechno udělám, tak sem zase něco napíšu. Ale to až pak.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Varaník (4) napsal 30.01.2020 v 06:30

Ty bláho super čtení , ale sááááákra málo fotek. Všechno foť a popisuj ať to může posloužit i nám ostatním. Pěkně se to čte. Nechceš ty fotky (pokud možno všechny) nahodit někam třeba na rajče a dát sem odkaz? Moc mně tvoje pošínání zajímá a věřím že ne jenom mně ale fotky jsou základ - bez nich to neni ono. Super práce, držím palce. Evo rulezz .

1 reakce

Rybkyn
Rybkyn 31.01.2020 v 12:32

Čau a mockrát díky opět za slova chvály. S fotkama mám kamaráde docela problém. Nafotiljsem jich tak asi sto, ale mám je v jiném komplu a ten je momentálně na opravě - sice s mechanikou, ale bez zálohy, tak doufám, že se mi nebudou vrtat v softwaru, jinak je to pr... Jestli se mi PC vrátí i s fotkama, určitě sem nějaké přidám.
Zatám ahoj. EVO forever!


runis (2) napsal 17.10.2019 v 07:40

Paráda a klobouk dolů. Na tohle jsem si netroufl, ale také jsem to zvažoval. Nakonec jsem koupil novější, ale není to Evo. Můžu se zeptat kolik stálo komplet to rovnání rámů a kontakt na firmu? Prosím do zprávy abychom neporušili nějaká pravidla. Děkuji a těším se na další příspěvky jak budeš pokračovat. Máš můj obdiv.


Nejnovější záznamy v deníku
  • H-D Custom - verze "Gentle"

    Pro potřeby hladkého průchodu stk jsem za použití originálních dílů zplodil tuto verzi "gentle", která může být během 1 - 2 hodin přebudovaná na původně stavěnou verzi "hard" :-DD . Aby mohli být používány oboje díly,

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 06.09.2023
    Uskutečněno: 06.09.2023
  • Sissy bar a držák hlavního světlometu

    Tak i u Bibinka jsem přes zimu musel řešit nějaké "beta verze" dílů, které v původních verzích nevypadaly, nebo nefungovaly tak jak měly. Byl to držák hlavního světlometu, který zároveň slouží k pevnému uchycení rolky a

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 24.04.2022
    Uskutečněno: 24.04.2022
    Tachometr: 65000km
  • H-D Custom-Nové svody, zánovní tlumiče

    Na začátku přestavby tohoto bombarďáka jsem měl záměr, postavit ho tak, aby se co nejvíc blížil vzhledu staré školy, ale s nutnostmi pro dnešek nejnutnějšími a to jsou homologace a E-čka všude tam, kde je to nezbytné a n

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 11.03.2021
    Uskutečněno: 10.03.2021
    Tachometr: 64500km
    Komentářů: 1x


TOPlist