PROFIL MOTORKY

Blata 125 Motard (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martic
Vloženo 11.10.2009
Aktualizováno 24.5.2012
Zobrazeno 28 167x
HODNOCENÍ PROFILU OD 182 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6


Vloženo: 31.01.2013, Uskutečněno: 16.01.2013, Stav tachometru: 23700 km, Zhlédnuto: 22x


Když byla sundaná nádrž (důvod viz. předchozí zápis), tak jsem toho využil pro další činnosti, které byly v plánu přes zimu udělat. Hlavním úkolem bylo zkontrolovat vůli ventilů.

Kontrola je výrobcem předepsaná na každých 8000 km. Nicméně z dosavadní zkušenosti jsme si s chladnou hlavou dovolili interval protáhnout na cca 14000 km . Vůle se totiž prakticky stále stejná, přitom celá operace obnáší rozebrání půl motorky , což zabere samozřejmě nemálo času .

Pro seřízení sacího ventilu stačí sundat nádrž, víčko z hlavy motoru a natočit motor do správné polohy (přes řetězové kolečko na 6. převodový stupeň). To tedy není nic složitého. S výfukovým je to ale podstatně komplikovanější, jelikož nad víčkem na hlavě motoru překáží skříňka s elektroinstalací (je tam asi 1,5cm místa což samozřejmě nestačí) . Při minulých dvou kontrolách jsme to řešili tak, že jsme demontovali přední úchyty motoru, motor podložili plechem a částečně vysunuli 2 šrouby držící motor vzadu, což dovolí motor vytočit v rámu o pár stupňů doprava a umožní přístup pro seřízení. Letos jsem se ale rozhodl pro trochu větší rozborku , při které zároveň zkontrolujeme stav uložení kyvky a další věci.

Demontovat jsem řetěz, výfuk, airbox, brzdovou pumpu, čep (šroub) z horního oka tlumiče a nakonec spolu s tátou jsme vyrazili čep kyvné vidlice (šlo to dost ztuha, protože chytl lehkou rez, ale povedlo se). Kyvka i s kolem a brzdovou pumpou byla tímto demontována a s motorem šlo manipulovat. Kontrola ventilové vůle ukázala, že vůle je v toleranci (naměřeno 0,12 - 0,15 mm, což by mělo být OK). Od posledka se vůle v podstatě nezměnila. takže celá operace byla "zbytečná" .

Při zpětné montáži se nám podařila udělat pořádná blbost. Totiž, namontovali jsme krycí víčko na hlavě obráceně a zjistili to až, když jsme měli motor upevněný zpět v rámu . To by snad ani největší blbec na zeměkouli nedokázal . Nezbývalo nic jiného, než motor opět vymontovat a víčko dát do správné polohy, což už naštěstí díky tréningu zabralo jen asi 15 minut . Při montáži jsem všechny šrouby, čep kyvky a další spoje důkladně očistil a namazal, aby příště nebyl problém něco povolit .

Jinak, na sacího ventilu byla vůle přibližně 0,16 mm, tak jsme ji zmenšili na cca 0,12 mm. Ale i tak se vůle moc nezměnila. Myslím že příští kontrola může klidně proběhnout až za dalších 15000 km nebo i víc .

Dodatek: Ten interval 15000km je orientační hodnota pro mě a pro mojí motorku, kterou dobře znám a příliš motor nezatěžuji. Proto nikdo neberte tuto hodnotu jako všeobecně platnou a nenesu žádnou zodpovědnost za poškození motoru, pokud se podle ní budete řídit vy

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Defekt předního kola

    V závěru sezony mě potrápilo přední kolo. Dvakrát jsem absolvoval cestu ze školy s ucházející duší a dofukováním u kompresorů na benzínkách po cestě. V prvním případě (21.10.) tlak klesal velmi rychle, takže jsem domů

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 04.06.2015
    Uskutečněno: 29.11.2014
    Tachometr: 38270km
  • Autošťouch

    Po 8mi letech s řidičským průkazem jsem měl poprvé tu čest střetnout se s osobním automobilem. Naštěstí nijak vážně, naneštěstí díky mému zavinění :-( . Jel jsem takhle ze školy skrz Hodkovice nad Mohelkou a auto přede

    Typ: Havárie
    Vloženo: 03.06.2015
    Uskutečněno: 24.11.2014
    Tachometr: 38200km
    Komentářů: 5x
  • Testovací jízdy AJP - Úštěk

    Přesně po třech měsících jsem se znovu octl kousek od města Úštěk :-) . Tentokrát byl důvodem Open day portugalských enduro motocyklů AJP . Motocykly si chtěl vyzkoušet především kamarád Marek s jeho bráchou Vitusem. Mě

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 01.06.2015
    Uskutečněno: 25.10.2014
    Tachometr: 37000km


TOPlist