Myslel jsem si že tento problém jsem už vyřešil jednou pro vždy, ale mýlil jsem se . Po půl roce je pod motorkou opět malá loužička benzínu, který kape z podtlakového palivového ventilu z nádrže. Přitom motorka už 3 týdny stojí v klidu. Největší zlost mám z toho, že benzín poničil lak na levém víka motoru . Kapalo to sice pomalu, ale zřejmě bez povšimnutí už několik dní, takže krycí bezbarvý lak je částečně rozleptaný a zežloutlý (viz. foto) . Nechápu že obyčejný natural toto dokáže provést .
Okamžitě jsem se pustil do demontáže nádrže, aby se nezvětšovaly škody a já mohl vyčerpat palivo a podíval se tomu na zoubek. Nádrž jsem tedy odšrouboval, odpojil kabel a hadičky a přenesl ji na stůl. Aby toho nebylo málo, při naklonění nádrže na levý bok, začalo téct palivo ještě z jedné z děr, pro upevnění bočních plastů . To už jsem byl solidně nas*aný . Takže nádrž je jak cedník a co teď s tím? ...v první řadě hlavně zachovat klid .
Palivo jsem tedy vypustil do kanystru, vymontoval ventil a vytrhl mosazné futro (hmoždínku), z boku nádrže, kolem něhož to také teklo. Palivový ventil jsem si sice nedávno koupil nový (preventivně, protože tenhle už jednou tekl a čidlo rezerva občas zlobilo). Ale jelikož stál přes 1400,- , tak jsem se rozhodl, že zkusím ten starý ještě jednou opravit. Netěsnost vznikla opět na trubičce, na které je plovák a uvnitř trubičky je čidlo rezerva (jazýčkové relé ovládané magnetem na plováku). Palivo tedy kapalo opět kolem kabelu ven. Zapájel jsem tedy znovu a lépe konec trubičky. Bylo vidět že i naposledy se mi to nepodařilo úplně dokonale. Tudíž dávám vinu i sobě, nejen Italům, kteří tenhle "zázrak" vyrobili .
Dále bylo potřeba vyřešit trhlinku v boku nádrže. Pravděpodobně má původ už při výrobě, neboť je stěna nádrže uvnitř otvoru hodně zeslabená. Upevnění šroubu pomocí "labilního" mosazného futra se mi taky nelíbilo, takže jsem zvolil postup, který už jsem měl vyzkoušený. Pomocí páječky jsem trhlinku v otvoru "zavařil" (natavil plast). Táta mi vyrobil závitové futro s vnější závitem M10 a vnitřním M6. Poté jsme horkovzdušnou pistolí ohřáli plast na nádrž, aby lehce změkl. Do futra jsem zašrouboval šroub s kontra-maticí, ohřál na "dost" vysokou teplotu a pomocí goly zašrouboval za tepla do nádrže. Tento postup se mi už osvědčil, jenže tentokrát to nevyšlo ...trhlinka se obnovila a benzín po naklonění vesele tekl dál. Takže jsem musel futro zase vyšroubovat ven. Pak mě napadla už jedině možnost, že zaslepím dno toho futra (aby nemohl benzín téct dírou uvnitř futra) a do díry v nádrži ho zalepím pomocí silikonového tmelu. Tak jsem i učinil a povedlo se, futro drží v nádrži jako bejk a nikde nic neteče...SLÁVA . Vše snad lépe pochopíte z fotek.
Musím říct, že mi to dalo pěkně zabrat a hodně mě to naštvalo . S nádrží už těch problémů bylo až až . Doufám, že už se to nebude opakovat mě ani jinému majiteli.
-
loužička na zemi a zničený lak na motoru
-
vzlínající benzín z trhlinky kolem futra na boku nádrže
-
původní mosazné futro po vytržení
-
nově vyrobené futro s vnějším závitem M10
-
příprava na "instalaci" nového futra
-
konečný stav po zaslepení dna futra a utěsnění silikonem
-
palivový ventil
-
zapájený konec trubičky palivového ventilu
Tak toto přesně se mi stalo taky.Vypadalo to že nic neteče tak jsem jí tam dal zpátky,ale jestli bude téct,nechám si tu nádrž vyměnit celou,je to přeci zatím zadarmo
Ty hmoždinky bych omlátil někomu o hlavu Zase mám 2 vyrvaný a bojím se udělat stejnou vychytávku. Ne že bychom to nezvládli, ale spíše kdyby začala téci nádrž, neumíme jí tak hezky spravit