Po 16ti tis. km už originální zadní pneumatika začala dosluhovat. Přední by sice hravě zvládla dvojnásobek, ale lákalo mě vyzkoušet trochu univerzálnější obutí. Proto padlo rozhodnutí, že se pořídí celá nová sada.
Nelehkým úkolem bylo najít sadu pneumatik, která by se dala nazvat jako univerzální a zároveň měla požadované rozměry 100/80-R17 a 130/70-R17. Jediné vyhovující pneumatiky byly Heidenau K66. Shodou okolností je nedávno pořídil na svoji Blatu kolega 125Marek. Pak jsem se od něj dozvěděl ještě o alternativě - pneumatikách Sava MC32. Po dlouhém váhání jsem se ale rozhodl také pro Heidenau. Jenže, kdo záváhá -nežere . Kontaktoval jsem asi 6 internetových obchodů , jenže všude vyprodáno. Bylo mi řečeno, že ani výrobce je momentálně nemá skladem a k dispozici budou až v červnu. Zbýval ještě jeden obchod, který je měl mít podle jejich stránek v nabídce. Sada by ovšem už vyšla na skoro 4 tisice Kč, což by znamenalo minimálně o 1200 Kč více než v případě kolegy. Proto jsem nakonec objednal Savy MC32. Ani zde nešlo vše hladce napoprvé a pak jsem čekal ještě skoro měsíc na vyřízení objednávky, ale nakonec gumy dorazily.
Musím říct, že při první pohledu mě překvapily svojí robusností. Oproti Mitaskám to jsou kola jak od traktoru . Prostě úplně jiná liga. Jen mě trochu zarazilo to, když jsem si na boku přečetl nápis M+S. S faktem, že objednávám zimní gumy jsem totiž nepočítal . V nabídce sice figurovala zimní verze, ale ta má ještě o něco hrubší dezén, takže to moc nechápu. Ve výsledku se ale nezlobím, protože jezdím velkou část roku, takže se mi budou celoroční gumy hodit. Vždyť jsem přeci chtěl univerzální pneu .
Akorát počítám s tím, že se budou rychleji sjíždět. Směs je skutečně docela měkká. Na druhou stranu má vzorek hloubku na přední 6,7 mm a na zadní dokonce 9mm, což je víc jak dvojnásobek oproti Mitaskám .
Gumy jsme už s tátou přezuli. Měl jsem trochu obavy, aby jsme při to nepoškodili hliníkové ráfky, ale nakonec to šlo . Akorát u zadního kola se vyskytl problém s duší. Už asi půl roku jsem totiž pozoroval docela rychlý únik tlaku (asi 1,5 baru/měsíc). Když jsme vyndali duši, tak byla na mnoha místech ošklivě zmačkaná. Podle velikosti by se spíše hodila na 18ti-palcové kolo. Zkusil jsem ji vyndanou nafouknout a ejhle - 2 díry asi 2cm od sebe. Než jsem přešel dílnu tak už byla prázdná. Jen díky tomu, že byla duše uvnitř pláště u děr přehnutá, tak ucházela relativně pomalu. Zalepili jsme to, ale když jsme viděli, že duše se v pneumatice nedokáže kloudně srovnat, tak jsme raději pořídili za 195 Kč novou, v rozměru 3,5 - R17 oproti původní 4,0 - R17. Je to crossová duše, takže je o něco silnější . Pasovala jak ulitá .
Nakonec jsem chtěl kolo ještě vyvážit. Zkoušením se ukázalo, že nejtěžší místo na pneumatice vyšlo zrovna i k nejtěšímu místu na duší, tedy k ventilku. Plášť jsme proto zkusili protočit o 180°. To pomohlo natolik, že už ani nebylo potřeba dodatečně vyvažovat .
Jsem zvědav, jak se nové pneumatiky osvědčí. A to nejen ve srovnání s původními Mitaskami, ale take v přímém srovnání s Heidenau K66, které má kámoš .
Mimochodem, kdyby se někomu hodila přední Mitas H14 100-80 -R17 (vzorek cca 70%, jetá 3 sezóny), tak dejte vědět . Vyhazovat ji nechci, ale bude mi překážet, takže bych ji s radostí někomu přenechal za symbolickou cenu .
Vlastník | Martic | |
---|---|---|
Vloženo | 11.10.2009 | |
Aktualizováno | 24.5.2012 | |
Zobrazeno | 28 169x |