PROFIL MOTORKY

Yamaha WR 250X (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Darth_Vader
Vloženo 6.12.2014
Aktualizováno 6.12.2014
Zobrazeno 3 058x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Dvacet tři kW , kterých umí vykouzlit pořádnou radost .

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DR-Z400 SM: důvod neuveden

První dojmy - Když jsem ji vzal do pracek , zarazilo mě, jak je WR-ko lehké . Při prvním rozjezdu jsem netušil, jak moc vytáčím motor , kvůli čemuž byl první start dost uskákaný :D (prostě rozmazlenost z předchozí motorky s otáčkoměrem). Trochu mi trvalo zvyknout si na vyšší posez .

Doplňky na motorce - Plány jsou ale peníze ne :D . Časem určitě koupím blastery a výfuk , a dál se uvidí ...

Recenze

Díky předchozí motorce jsem začal mít představu o tom, co budu chtít jako další motorku(i když v současné době pokukuji po nějakém enduru) . Po dlouhém bádání na fórech a hledání nějakého motardu jsem narazil na WR-ko , o kterém majitelé doslova básnili, dokonce pěli ódy . Ze začátku jsem byl podezdřívavý a pochyboval o tom, že vše co napsali by mohla být pravda . Po přečtení několika článků , fór , zhlédnutí videí, … , … , jsem ale nabyl dojmu, že i kdyby polovina věcí nebyla pravda, tak ji stejně musím mít :)
Hned po našetření peněz se v mém okolí objevilo jedno WR-ko za slušné peníze. WR-ko sice mělo dodřené plasty a bylo mi jasné, že leželo , po technické strance však vše fungovalo jak fungovat má . Měl jsem trochu obavy o skryté vadě při koupi , tyto obavy se však naštěstí nepotvrdily . Zatím na WR-ku mám najeto 2000km , přičemž současný stav kilometráže čítá zhruba 10tkm .
Jak už bylo napsáno na začátku motorka je lehoučká, dobře ovladatelná, zkrátak nejlepší :D . I když na papíře je oproti mé předchozí 125 těžší a její těžiště výšší , pocitově je WR-ko daleko lehčí a lépe ovladatené . Navzdory masivnímu rámu i kyvce, které jsou kusy masivní oceli a dokonce i motoru, který je uložený výš . Japonci si zkrátka dali zřejmě hodně záležet na rozložení váhy, což se jim povedlo . Při jizdě v zatáčkách, kdy si to chce člověk trochu užít, Vás posed nutí tlačit se nad nádrž . Pokud ale chcete jet někam dál na kochačku , není problém si sednout kousek dozadu, kde je posed daleko komfortnější . V sedle můžete najet I 250 km a nebudete nějak zvlášť rozsekaní . Další, co stojí za zmínku, jsou široká řidítka . Je v nich parádní cit , motorce sluší a nepřenáší téměř žádné rázy od motoru. Vlastně celkově motor do rámu moc vibrací nepřenáší .Cestovní rychlost se pohybuje tak do 120km/h, možná kousek výš. Podvozek funguje dost dobře a dokáže odpustit nějaké ty chyby . Při vyšších rychlostech na zpevněné vozovce mi přijde podvozek dostatečně tvrdý , ale při nižších rychlostech nebo na větších nerovnostech se zdá být naopak měkčí (je továrně nastaven) . Naštěstí si můžu vidlici plně nastavit, takže podvozek na novou sezonu trochu přitvrdím .K brzdám nemám výhrad . Jak v přední , tak zadní brzdě je dostatek citu. Brzdný účinek na předním 2pístkovém třmeni je dost dobrý . Po zahřátí brzdového kotouče však brzdí ještě daleko lépe . Mě se ale přední brzda ještě nepovedla udržet v pracovní teplotě , ale ani se mi ji nepovedlo nepřehřát (ne že by to byl cíl mého snažení). Zadní brzda funguje standartně, moc jsem ji zatím nevyužil, jen občas na dobržďování nebo při dělání kravin . Motor má téměř lineární výkon v závislosti na otáčkách . Pod 3800 ot/min motor nejede , ale po překročení této hranice začíná chytat dech. U motoru mě mrzí, že nemá vůbec tah v nízkých otáčkách . Všechen výkon je uložen ve středních a hlavně vysokých otáčkách (nejvyšší výkon v 10000ot/min , omezovač zasáhne asi 11500) . Nižší výkon Wr-ka je kompenzován 6-ti rychlostní převodovkou oproti starším motorkám s 5-ti stupňovou převodovkou .S touto převodovkou se zatím sžívám, protože nejednou už sem řadil 7-mičku , taky zatím nedokážu moc číst rychlostní stupně pro agresivní jízdu .
Zpracování motorky je na vysoké úrovni , jde vidět, že si konstruktéři dali záležet na mnoha detailech . Nic nepřekáží , vše je uděláno jednoduše a prakticky . Navíc nároky na provoz spojené s udržbou jsou dosti nízké .
Zatím mě na WR-ku nic zvlášť nevadí . Líbí se mi, že si motorka na nic nehraje . Není uřvaná , vzhledem ani barevně vulgární ,prostě na sebe nemusí upozorňovat . Na cestách nižších tříd a serpentínách se cítí jako ryba ve vodě, zde také dokáže napráskat silnějším strojům . Chápu, že některé motorkáře, co chtějí supermoto, odradí nízký výkon , vyšší pořizovací cena a ne každý bude unesen z designu (z některých úhlů pohledu vypadá WR-ko jako blbeček). Pro ty, kterým tento fakt nevadí, nezbývá než doporučit . Časem tento stroj jistě zase někdo překoná , do té doby však budu o této moto pět ódy, podobně jako ostaní majtelé WR-ek.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Darth_Vader
Darth_Vader napsal 31.12.14 v 20:05

Díky .

Rischwon
Rischwon napsal 11.12.14 v 08:55 10b.

krásný stroj, a ještě krásnější podzimní fotky,... at se daří!

Dovi
Dovi napsal 10.12.14 v 10:21 10b.

Gratulace k super stroji
Hezky jsi to sepsal, a díky i za pěkný podzimní fotky.

dydzej
dydzej napsal 09.12.14 v 13:34

super stroj a pekný fotky .. 10b

BoBo1
BoBo1 napsal 07.12.14 v 09:16 10b.

Máš to pěkný

Více komentářů



TOPlist