PROFIL MOTORKY

Jawa 50/23 Mustang (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ghostride
Vloženo 9.1.2018
Aktualizováno 9.1.2018
Zobrazeno 4 881x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Závodní speciál do třídy Jawa 50 RS Mezinárodního Mistrovství ČR Miniracing. Více informací o závodech zde: http://jawa50okruhy.cz/ a zde: http://motojunior.cz/.

První dojmy - Vzhledem k tomu, že jsme jí s tátou stavěli společnými silami více než půl roku, první dojem z jízdy byl jasný - úsměv od ucha k uchu! V roce 2018 spolu absolvujeme jubilejní pátou závodní sezónu a za tu dobu prošla a prochází motorka samozřejmě velkým vývojem měnícím jízdní vlastnosti.

Recenze

V roce 2013 padlo rozhodnutí začít stavět stroj do kategorie Jawa 50 RS, která v roce 2014 zažila svůj debut v rámci oficiálního Mistrovství ČR Miniracing pod hlavičkou Autoklubu ČR. Základem je Jawa 50 typ 23 Mustang.
Krátký výčet úprav:
motor
upravený válec - tvar a rozměry(časování) kanálů
snížená hlava - vyšší komprese
karburátor DellOrto 21 + sací potrubí
píst - 2 ocelové kroužky silné 1 mm
ojnice CKR
upravená spojka, změněn převodový poměr primárního převodu
převodovka "18/20" - změněné převodové poměry rychlostních stupňů - "dlouhá" jednička tudíž rychlosti jsou blíže u sebe a po přeřazení je menší pokles otáček
vyráběný výfuk přímo pro tento motor
a spousta malých detailů
podvozek
vyztužený rám, přesunuté stupačky více nahoru a dozadu, vyztužená originální přední vidlice, jiné uchycení řídítek a jiné ovladácí prvky
upravené brzdy, hliníkové ráfky, závodní pneu Heidenau
zadní tlumiče Zbrojovka Březnice
sedlo a upravená "krovka" ze závodní Yamahy RD 350

Pár fotek ze stavby a z historie.
2013/14





















2015


























2016

















2017


























Největší dosažený úspěch je celkové vítěztví v šampionátu v roce 2017, tudíž titul mistra republiky. Uvidíme jestli se to letos povede zopakovat.
Jízdu na této motorce je docela těžké popsat, možná pomůže to, že jsem jí jednou nazval fůrií. Vyžaduje si totiž častou a plnou pozornost při jízdě i častým servisem resp. kontrolou. Motor má totiž více než dvojnásobný výkon oproti originálu a v závislosti na nastavení je schopen dosahovat až 12500 ot./min.
Motorka váží necelých 60kg připravená na jízdu a ježdění sice není o tom, že se s ní budete přetahovat do zatáček, vydejchávat velké přetížení na brzdách a krotit ujíždějící zadek na výjezdu ale pro to abyste z ní dostali absolutní maximum je potřeba se maximálně soustředit na nájezdovou rychlost do zatáčky, bod kdy začnu zatáčet, volbu stopy, ideální pozici těla a udržet motor v úzkém rozsahu kdy dává maximální výkon. Díky tomuto se dá říct, že na zamotaných motokárových tratích na kterých se šampionát jezdí, jedete pořád na maximum i s průměrem 60km/h.

Poslední dobou se snažím dělat videa týkající se tohoto stroje a závodění s ním. Více na mém youtube: https://www.youtube...w?view_as=subscriber

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Zx-10RCarlos
Zx-10RCarlos napsal 29.09.21 v 20:47 10b.

Pěkná přestavba, take uvažuji, že předělám 23 z Cross na okruhy.

Michal1011
Michal1011 napsal 16.01.18 v 21:22 10b.

no teda

jise
jise napsal 16.01.18 v 19:52 10b.

O.N.E.
O.N.E. napsal 16.01.18 v 18:49 10b.

fandím

findejs1310
findejs1310 napsal 16.01.18 v 14:51

mazec nechápu

Více komentářů



TOPlist