Závodní speciál do třídy Jawa 50 RS Mezinárodního Mistrovství ČR Miniracing. Více informací o závodech zde: http://jawa50okruhy.cz/ a zde: http://motojunior.cz/.
První dojmy - Vzhledem k tomu, že jsme jí s tátou stavěli společnými silami více než půl roku, první dojem z jízdy byl jasný - úsměv od ucha k uchu! V roce 2018 spolu absolvujeme jubilejní pátou závodní sezónu a za tu dobu prošla a prochází motorka samozřejmě velkým vývojem měnícím jízdní vlastnosti.
Recenze
V roce 2013 padlo rozhodnutí začít stavět stroj do kategorie Jawa 50 RS, která v roce 2014 zažila svůj debut v rámci oficiálního Mistrovství ČR Miniracing pod hlavičkou Autoklubu ČR. Základem je Jawa 50 typ 23 Mustang.
Krátký výčet úprav:
motor
upravený válec - tvar a rozměry(časování) kanálů
snížená hlava - vyšší komprese
karburátor DellOrto 21 + sací potrubí
píst - 2 ocelové kroužky silné 1 mm
ojnice CKR
upravená spojka, změněn převodový poměr primárního převodu
převodovka "18/20" - změněné převodové poměry rychlostních stupňů - "dlouhá" jednička tudíž rychlosti jsou blíže u sebe a po přeřazení je menší pokles otáček
vyráběný výfuk přímo pro tento motor
a spousta malých detailů
podvozek
vyztužený rám, přesunuté stupačky více nahoru a dozadu, vyztužená originální přední vidlice, jiné uchycení řídítek a jiné ovladácí prvky
upravené brzdy, hliníkové ráfky, závodní pneu Heidenau
zadní tlumiče Zbrojovka Březnice
sedlo a upravená "krovka" ze závodní Yamahy RD 350
Pár fotek ze stavby a z historie.
2013/14
2015
2016
2017
Největší dosažený úspěch je celkové vítěztví v šampionátu v roce 2017, tudíž titul mistra republiky. Uvidíme jestli se to letos povede zopakovat.
Jízdu na této motorce je docela těžké popsat, možná pomůže to, že jsem jí jednou nazval fůrií. Vyžaduje si totiž častou a plnou pozornost při jízdě i častým servisem resp. kontrolou. Motor má totiž více než dvojnásobný výkon oproti originálu a v závislosti na nastavení je schopen dosahovat až 12500 ot./min.
Motorka váží necelých 60kg připravená na jízdu a ježdění sice není o tom, že se s ní budete přetahovat do zatáček, vydejchávat velké přetížení na brzdách a krotit ujíždějící zadek na výjezdu ale pro to abyste z ní dostali absolutní maximum je potřeba se maximálně soustředit na nájezdovou rychlost do zatáčky, bod kdy začnu zatáčet, volbu stopy, ideální pozici těla a udržet motor v úzkém rozsahu kdy dává maximální výkon. Díky tomuto se dá říct, že na zamotaných motokárových tratích na kterých se šampionát jezdí, jedete pořád na maximum i s průměrem 60km/h.
Poslední dobou se snažím dělat videa týkající se tohoto stroje a závodění s ním. Více na mém youtube: https://www.youtube...w?view_as=subscriber
Pěkná přestavba, take uvažuji, že předělám 23 z Cross na okruhy.
no teda
fandím
mazec nechápu