renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/23 Mustang (1982)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Raito
Vloženo 18.5.2017
Aktualizováno 18.5.2017
Zobrazeno 2 698x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


21 koní... utíkalo za ohradou, u který sem za tepla nakopávačkou prosil motor, aby popoběhl.

Více fotografii

První dojmy - Byla to první motorka na kterou jsem kdy sedl, do té doby jsem motorky nenáviděl, od té chvíle jsem věděl, že tohodle Mustanga potřebuju. Zatím spokojenost, i když hodně rychle sem pochopil, proč je slovo Jawa skoro nadávka.

Motorku bych doporučil pro - Někdo kdo má možná hodně nervů, protože tempo s jakým se člověk dostane k tomu aby vůbec jezdil je rovné tomu, s jakým se pak na motorce pohybuje.

Recenze

Stroj jsem koupil od kamaráda v roce 2016. Byl nepojízdný, nešel nastartovat a dle jeho slov ani seřídit předstih. Ideální hodnota předstihu byla za hranicí toho, co šlo nastavit.

Protože jsem na tomto stroji absolvoval svojí vůbec první jízdu na motorce v životě a v době, kdy ještě fungoval jsme s kamarádem jezdili po okolí, jsem byl s výkonem, tempem a jednoduchostí tak spokojen, že jsem neváhal, a když mi jí za 3 500,- nabídl, tak jsem jí okamžitě nasál.

V době, kdy jsem si motorku vezl na garáž v kufru auta jsem o motorkách a dvoutaktech věděl asi tolik, co jakýkoliv náhodně vybraný dítě v předškolním věku. Ta věc měla dvě kola, motor kterej v sobě nemá olej a hlavně to nefunguje, to byl zhruba takový souhrn mých znalostí.

Postavil jsem jí do dílny a začal trochu studovat, jednak na internetu, druhak rozebíráním. Po tom, co jsem se naučil seřizovat předstih (a pochopil, k čemu slouží) jsem se vskutku přesvědčil, že statorem není možno natočit tak, aby byl předstih nejenže vůbec na požadované hodnotě, ale aby vůbec byl někde poblíž HÚ pístu. Následovala demontáž statoru, rotoru a zjištění, že se s největší pravděpodobností protočila vačka pod ním. Posunul jsem jí tak, aby cca od oka seděla, nyní konečně seřídil úspěšně předstih a tadá, motor běží.

Kdeže by si někdo mohl myslet, že tímhle skončilo moje trápení, chystal se na mne pravý opak. První problém byl ten, že motor běžel jenom bez filtru, jakmile jsem ho nasadil, začalo se to dusit, volnoběh nic moc a přidáním plynu to chcíplo. Ačkoliv bych dal ruku do ohně za to, že jehla v karburátoru byla 100% top stav a 1:1 vůči koupený nový, kterou jsem ve finále závadu odstranil, karburátor se mnou očividně nesouhlasil. Dále následovaly příběhy jako: rozlétnutí zadní rozety, dojetí spojky, pochcípání cívek při cestě na technickou, neschopnost nových cívek spolupracovat (nakoupeny přesně ty správné nové bez reakce - nesvítí, netroubí, vyhrabané v bordelu staré, před 20ti lety vyhozené ulámané cívky - svítí a troubí (dokonce zárověň)), špatně zaizolované dráty u kladívka, popraskaná hlava jejíž úlomky zníčily píst a kroužky...

Nakonec po roce měnění, seřizování, zkoušení, čištění, foukání, skládání, broušení, šroubování... motorka jezdí a funguje (zatím) jak má. Ačkoliv na fotce vypadá úplně stejně jako v den kdy jsem jí přivezl, dostala mezitím nové tyto díly:

- zvonek
- žárovky
- orig. zadní světlo
- svíčka
- fajfka + kabel ke svíčce
- přední pneu a duše
- řetěz
- zadní rozeta komplet
- přední původně 12z vyměněna za 13z
- pístní sada (bez výbrusu)
- filtr a sítko
- hadička paliva
- tryska a jehla
- spojka
- bowdeny a lanka plynu, spojky a brzdy
- těsnění motoru a karburátoru
- vzduchový filtr
- zástěrka
- napínáky řetězu
- řadící páka
- kladívko
- olej převodovky
- veškeré šroubky

Původní 12z kolečko bylo moc krátké. Maximálka na brečící trojku byla podle radaru za táhlou rovinkou 53km/h. Pincek 21 který měl taktéž 12z, kterého jsem si půjčil tam na stejném místě udělá 65km/h. Většinu času sem také všude jezdil na trojku téměř furt vytočenou. Proto jsem přesadil na 13z. S ní se jezdí lépe a na radaru udělám 60km/h.

Lak bohužel na motorce není původní, orig. je oranžová, což je barva, na kterou bych to rád později opět nastříkal.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
KrtekBazi
KrtekBazi napsal 22.05.17 v 20:52 10b.

Před 30 lety,jsem se s ním trápil uplně stejně ,ale měl jsem ho stejně rád

raid
raid napsal 22.05.17 v 20:04 10b.

krásný popis reálných problémů

sussudio
sussudio napsal 22.05.17 v 15:05 10b.

je to sranda s MUSTANGEM, dobře to znám

Hooorus
Hooorus napsal 22.05.17 v 10:20 10b.

Mustang ! Před 25 léty jasná volba pro každého z nás, kdo neměl na Simsona ! A co snim bylo srandy.

Deyva
Deyva napsal 21.05.17 v 22:03 10b.

Pěkný Jinak by mě zajímalo, jaktože ti to troubí a svítí zároveň... U mě jedno nebo druhý a přitom mám 30W zapalko

Více komentářů



TOPlist