renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 ST (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník VeeJay
Vloženo 22.3.2014
Aktualizováno 10.6.2020
Zobrazeno 3 971x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Sport Tourer přesně jak název napovídá. Kardan, boxer, sportovní, ale pohodlný posez, silný motor a skvělé brzdy. Někomu se design estéčka nelíbí, hlavně ty světlomety nad sebou. Pro mne to je otázka času a svezení. Jednou zkusíš a začne se ti líbit ...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:coolmoto (Luže) - Vstřícnost a otevřenost pana Tomáše Daňka, majitele Cool Moto, byla jednou z důležitých věcí, které mne přesvědčily koupit právě tuhle motorku. Mohu jen doporučit.

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 R: Nenašel jsem slušnou od slušného prodejce..

První dojmy - Paráda, jak ten boxer táhne od spodu, navíc se všechno krásně dá dávkovat, plyn, brzdy, spojka. Kvalty tam padají docela sametově. Sedl jsem na ní s velkým respektem (první "nad litr"), ale po sto kilometrech mám pocit, že už jsem na tom v minulém životě jezdil ;-). Zatím prostě paráda. I když pravda, s bavoráckým ovládáním blinkrů mám docela problém. Nicméně to ostatní to prostě přebije ;-) !!

Motorku bych doporučil pro - Estéčko doporučuju všem co chtějí něco neobvyklého. Dle všeho jich je v Čechách jen pár kousků. Je zajímavou kombinací sporťáku a cesťáku. Vychází z naháče R 1200 R, proti němuž má sportovnější posez se stupačkami více vzadu a přední kapotáž. Zatím mě fakt baví, a to i s tím "kosočtvercem" na čumáku ;-))

Doplňky na motorce - Pouze orig doplňková výbava v podobě centr stojanu, vyhřivaných heftů a chromovaného laufu, jinak nic. Teda kecám, plexi je větší a kouřové od Ermaxu.

Ještě jsem objednal orig.kufry, ty jsou nutnost, pokud motorku nechcete jen na víkendové vyjížďky. Do mašiny neschováte ani portmonku ;-(

Recenze

Na vypínání blinkrů se dá docela zvyknout. Vadí hlavně při akceleraci. Na druhou stranu jejich spínání je jednoduché u každého palce jedno a má nejen logiku, ale i se to rychle člověk naučí po paměti. Navíc jsem zjistil, že se blinkry po cca 10sec vypínají sami, tak když je čas, nechám je prosťe "dojít".

Cestování po dálnici je vcelku pohodlné. S větším plexi je to do 170km/h docela v pohodě, ale já si radši užívám pomalejší zatáčky a to nádherné plynulé a silné zrychlení. Navíc mašina nemá naprosto žádné úložné prostory (teda kromě prostoru pod sedlem, ale to není chráněné a vejde se tam tak max. blicí pytlík ), takže jsem objednal kufry. Jsou nutnost!!

Boxer ve spojení s kardanem brzdí motorem jak blázen. Je potřeba si na to dát pozor. Často mě to překvapí. Na druhou stranu, i z rychlé jízdy stačí před křižovatkou často jen prostě podřazovat. Nemám ale žádné elektronické pomocníky jako ABS nebo stabilizaci a tak aby podklouzl zadek stačí fakt málo.

Podvozek je stavitelný (zadní odpružení). Na mých sto kilo a spíš pohodovější jízdu se ale zdá být poloha "normal" jako ideální. S lehkým spolujezdcem to je vlastně stejné.

Krása, jak vybrání v kapotách pro kolena sedí. I s mými 186cm do týhle mašiny zapadnu vždycky jak do vysezeného písku.

Na vypínání blinkrů se dá docela zvyknout. Vadí hlavně při akceleraci. Na druhou stranu jejich spínání je jednoduché u každého palce jedno a má nejen logiku, ale i se to rychle člověk naučí po paměti. Navíc jsem zjistil, že se blinkry po cca 10sec vypínají sami, tak když je čas, nechám je prosťe "dojít".

Cestování po dálnici je vcelku pohodlné. S větším plexi je to do 170km/h docela v pohodě, ale já si radši užívám pomalejší zatáčky a to nádherné plynulé a silné zrychlení.

Boxer ve spojení s kardanem brzdí motorem jak blázen. Je potřeba si na to dát pozor. Často mě to překvapí. Na druhou stranu, i z rychlé jízdy stačí před křižovatkou často jen prostě podřazovat. Nemám ale žádné elektronické pomocníky jako ABS nebo stabilizaci a tak aby podklouzl zadek stačí fakt málo.

Podvozek je stavitelný (zadní odpružení). Na mých sto kilo a spíš pohodovější jízdu se ale zdá být poloha "normal" jako ideální. S lehkým spolujezdcem to je vlastně stejné.

Krása, jak vybrání v kapotách pro kolena sedí. I s mými 186cm do týhle mašiny zapadnu vždycky jak do vysezeného písku.

Bohužel mašina nemá naprosto žádné úložné prostory (teda kromě prostoru pod sedlem, ale to není chráněné a vejde se tam tak max. blicí pytlík ), takže jsem objednal kufry. Jsou nutnost!!

Update po 2.5tis km, 22.6.2014:
Časté výlety nad 6tis otáček jsou čím dál víc návykové. Díky tomu jsem zjistil, že omezovač zasahuje odpojením přísunu paliva, což je asi bezpečné, ale ne moc příjemné. Každopádně už mám docela "motor v uchu" a tak řadím těsně před s poměrně velkou jistotou.
Na bržděni motoru se zvyká snadno. Rychle se člověk naučí toho využívat.
Také jsem posunul hranici "snesitelné" cestovní rychlosti na dálnici. Ona ta potvora totiž okolo 180km/h začne zrychlovat ) Ale to nebudu rozebírat )

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
RTourer
RTourer napsal 02.05.14 v 20:18

Taky máme jedno ST v rodině. Najel jsem na něm cca 600 km a moc mně to bavilo. Jednu chvíli už to vypadalo, že půjde hned z domu, ani se neohřeje, a bylo mi z toho trochu smutno; nakonec se ale vše v dobré obrátilo a mé obstarožní RT dostalo do života nového parťáka, mladého, svěžího a lehce dekadentně extravagantního.
Je to fakt stroj, který nenechá nikoho chladného, ať už v pozitivním, nebo negativním smyslu.
Na Tvůj exemplář jsme se byli v Lužích loni v létě podívat taky, taky nás uchvátil prodejce svým otevřeným a poctivým přístupem, sám mi nabídl zkušební jízdu, prostě takhle to má vypadat... Bohužel (vlastně pro Tebe spíš bohudík), tento kousek se tomu nejdůležitějšímu člověku jevil málo černý...

chuan
chuan napsal 11.04.14 v 08:39 10b.

Vítám tě kolego mezi STčkaře. Moc nás není a to nás dělá zajímavé. Kopil sis pěknou mašinu a ona ti ukáže že je skvělá. Blinkry ála BMW jsou ta nejlepší věc co vymysleli a štve mě že od toho upustili, už si nedovedu představit, že bych bez toho mohl jezdit na motorce.
Dávám jasných 10 bodů

Kabriolin
Kabriolin napsal 10.04.14 v 09:53 7b.

Zdravím dalšího pacienta do party STček Dokonce brázdíme podobné cesty, tak třeba na sebe někdy někde narazíme Tak ať ti bavoráček krásně slouží a až se ti to dostane pod kůži, tak ho občas vyvez přes 6tis/ot. - boxer tam schovává druhý dech a takovou malou forsáž Brzdění motorem mě z počátku dost děsilo a né jednou jsem nechtěně zablokoval zadní před zatáčkou, ale o to méně potřebuješ brzdy a nakonec to je obrovský plus. Znám i člověka co to právě kvůli projevu motoru prodal, protože se s tím nikdy nesžil, tak snad to nepotká tebe a přeju mnoho hezkých Km. P.S.: s tou barvou to chápu, já měl zas při pořízení své strašnou chuť mít to červené provedení, ale rychle mě to opustilo

Karlo72
Karlo72 napsal 25.03.14 v 15:32 10b.

Krásná

Nufinka
Nufinka napsal 25.03.14 v 13:11 10b.

Více komentářů



TOPlist