Ahoj, dělám si doma rozvody na Buse a narazil jsem na menší komplikaci. Nahoře mezi vačkama je šroub, který má funkci zřejmě jenom v tom, aby řetízek po sendání z vaček nezapadl někam do útrob motoru. Jenže tady je ten háček - jelikož má šroub dost dlouhý závit, nelze ho kvůli rámu vyndat. Vytočím ho úplně, ale pak už ho nemůžu vytáhnout - překáží mi rám. Starý řetěz jsem rozříznul a vyndal, ale nový (originál Suzuki) se dodává jako spojený a tak se mi ho nechce rozpojovat a zase nýtovat. Hayabusisti, jak jste to řešili vy? Jde ten šroub nějak znásilnit? S motorem se mi kvůli tomu hýbat nechce.
Naposledy editováno 22.03.2010 11:43:49
2 reakcí na tento příspěvek Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!
1 reakcí na tento příspěvek Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!
Spojka to samé - dokonce mám lamely tlustší než koupený nový od Tourmaxu :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!
rozvoďák mi kdysi dělali v servise na 99tce a byl jsem u toho, co si pamatuju, tak to byla celkem mravenčí práce, to tam hlavně dostat.Rozvoďák tam "nacpal" snýtovaný v celku a dost dobře si nedovedu představit, nýtovat to na motoru...
Možná bych písnul do Angel Racingu pro radu, ale nevim, jestli budou mít chuť a čas ti takhle na dálku poradit,mají toho hodně...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!
Ty budeš takový náš "Hayabusa-tuning-GURU" , jsem zvědavej, co na tom zas pácháš za zvěrstvo...
Smrči GSX-F>mari> Ahoj! Díky za reakci, už se mi to podařilo, ale jak říkáš - mravenčí prací! Bylo to skoro horší, než vyndat ventilový víko! Jinak mám rozjednanou jednu šílenost, tak snad se to vše podaří a na jaře bude zase jedna předělávka...ale pšt, nebudu předbíhat událostem.
Hodis to ze skale a koupis zx14ku ze?
Je mi to jasne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!
mari>Smrči GSX-F> hehe, tak já si ti pak písnu o radu, až se na ty rozvody někdy v daleké budoucnosti vrhnu... ,protože kdo sundá a nandá ventilové víko u Busy, má maturitu kutila a šikuli a pokud toto bylo horší, je tu už vyšší LEVEL...
Ty budeš takový náš "Hayabusa-tuning-GURU" , jsem zvědavej, co na tom zas pácháš za zvěrstvo...
Tak jsem taky dnes odmaturoval
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!
Ve zkratce popis úpravy: přestavba ze sekundárního převodu řetězem na řemen. Zdánlivě jednoduchá věc, leč ve výsledku složitější, než se zdá. Paradoxně nejsložitější bylo se domluvit s výrobcem potřebných dílů. Po prvotním oslovení firmy Scootworks přes německého dealera VN-Teile jsem nakonec skončil u firmy VH-Motorradtechnik. Ta má u nás dokonce zástupce, firmu Bull Racing. Jak to tak bývá (bohužel) v té naší zemi zvykem, požadované informace od firmy Bull Racing jsem nezískal. A to dokonce ani po několika e-mailech a osobní návštěvě (udělal jsem si výlet do Přeštic cca 280 km zbytečně). Prostě mi přijde, že firmám v ČR vůbec nejde o to si vydělat a něco prodat, protože by s tím mohl mít někdo trochu práce (a to si Bull Racing účtuje na komponenty firmy VH-Motorradtechnik "solidní" marže). Jen pro představu, požadované díly by stály od firmy Bull Racing přes 30.000 Kč. Asi je to málo...
Rozhodl jsem se spojit přímo s výrobcem v Německu, firmou VH-Motorradtechnik. Prvotní oťukávání se bylo spíš laxní ze strany výrobce. Já měl zase delší odpovědi z důvodu nutného překladu všech textů (německy prostě kloudně neumím). VH-Motorradtechnik řemenový kit na Hayabusu nevyrábí a tak bylo nutné pomocí různých měření a nákresů zjistit podobnost některých jimi vyráběných dílů. Po mnoha faxech a mailech to dopadlo následovně - malá řemenice místo předního řetězového kola pasuje z GSX1400, zadní řemenice (místo rozety) se podobala nejvíc té ze Z1000. Řemen se vyrobil na požadovanou délku a šířku (šířka 31 mm). Z těchto důvodů považuji domluvu jako takovou za jednu z nejsložitějších "operací" celé úpravy.
Když už byly díly doma (poštovné 50€ nebylo nejlevnější), začal jsem měřit a zkoušet pasovat díly na motorku. První na řadu přišla kyvka, kterou bylo třeba rozříznout ve výstuze (viz poslední foto) a vyrobit demontovatelný mezikus. O to se postaral opět kamarád vystupující zde pod nickem Buni - ještě jednou Ti díky. Práce, myslím, velice solidní. Další úpravou byla "rozeta" (tzn. řemenice). Kvůli kolům Marchesini bylo třeba upravit díry pro štefty unašeče rozety a průměr středové díry samotné řemenice. Vše opět zajistil Buni. Já si v mezičase zatím hleděl údržby motoru (rozvody, ventily, atd.). Jako poslední přišel na řadu kryt malého řetězového / řemenové kola, ten bylo třeba na některých místech zbrousit - banalitka.
Výsledek je vidět níže na fotkách, kvalita foto mizerná, ale dodám postupem času lepší. Jak se přestavba osvědčí v praxi ukáže jen čas. Jestli to k něčemu bude, nechám si to patentovat.
Před, resp. během úpravy:
[img]
[img]
[img]
Mezikus na výztuze:
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!
1 reakcí na tento příspěvek Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!
jinak krásná práce!
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!
čumim jak péro z gauče, toto by mně nenapadlo...
Můžu vědět, co tě přimělo udělat , dle mě dosti náročnou(pro někoho možná zbytečnou) a drahou úpravu?Jak máš ošetřen převod vůči řetězu 17/40, vychází to naprosto stejně, nebo je tam nějaká změna?
Co výdrž/životnost řemene u takhle nakoňovaný mrchy?Měl bych trošku strach dát to na sérii a co teprve u tebe???
Ale jinak klobouk dolu, hlavně ta výztuha, to mě zajímá, jak je to řešeno...Jste klucí šikovný a máš perfektně vybavenou dílnu, vč. toho zvedáku
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!
No, důvod je, že se mi to strašně líbí! Ale teď vážně. Důvody byly hlavně praktické - čistota, tichost běhu a hlavně minimální náročnost na údržbu. Není snad většího přežitku na motorkách jako je řetěz. Např. taková dovolená - kde ve vyspělé Evropě můžeš vytáhnout na pumpě čistič na řetězy a udělat pod motorkou olejovou skvrnu o průměru metr čtvereční aniž by ses bál, kde na tebe vyskočí nějaký ekoaktivista? Beru to samozřejmě s nadsázkou, ale když jedu např. 4 - 5.000 km dovolenou, tak ten řetěz je fakt pruda. A na BMW K1300S jako definitivní řešení zatím nemám.
Převodový poměr je 26/63, čili 0,412 proti seriovým 0,425. Myslím, že to ani nezaregistruju. Životnost řemenu je stanovená na 40.000 km, ale je to samozřejmě individuální. Výhodou může být i to, že až se opotřebujou jednostraně zuby na řemenicích, lze např. rozetu otočit a používat bez problémů dál. Jinak řetěz mi vydržel max 15.000 km. Tím nemyslím, že by nebylo kam dopínat, ale že se vytáhnul tak nesymetricky, že jízda konstantní rychlostí probíhala přískokem. Cena kvalitní řetězovky přitom často atakovala hranici 7.000 Kč, takže taky nic lacinýho. Co se týká výkonu, neměl by být s ničím problém. Chlapíci z VH-Motorradtechnik evidentně věděli o čem mluví a nerozmlouvali mi použití řemenu kvůli výkonu, ale kvůli náročnosti úpravy v "domácích" podmínkách. Stejný výrobce řemenů (Gates) vyrábí řemeny např. na Boss Hoss. Nebudu tu bez praxe rozumovat nad výdrží, to prostě ukáže až čas a jsem si vědom toho, že jsem možná udělal krok vedle. Ale vždycky je třeba udělat ten první krok a po sezóně budu jako jeden z prvních (možná i první) hlásat, že tudy cesta nevede... (ale stejně to nepřiznám ).
No, těším se na první kilometry a hlavně na Hayabusa sraz.
1 reakcí na tento příspěvek Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!
Smrč-GSX-F> Moc zajímavé ... nicméně - sháním podobný stůl, kdepak jsi sehnal a copak cca stál ? Díky za info.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4114 | 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa |
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |