globalmoto_duben_nolan





Téma: Zumo 550 vs 660
 
19.11.2009 v 11:17
Zdravím všechny, rozhoduji se mezi Zumo 550 a 660 a tak bych vás majitelé poprosil o vaše postřehy a zkušenosti. Zajímá mě jen srovnání těchto dvou GPS. Loni jsem měl neznačkovou auto GPS a odrovnal ji během 1000km nejspíš vibracema. Osobně se více přikláním k 550 neboť na mě působí více odolně.
Nějaké diskuze jsem si tu pročetl, i článek od TT, ale moc chytrej z toho nejsem. Nejlepší by bylo nějaký srovnání funkcí atd.
Používat ji budu převážně na silnici, občas nějaký OFF.
Díky.
Anketa: Vaše spokojenost. Mám:
550 a jsem spokojen
62%
23
660 a jsem spokojen
27%
10
550 ale šel bych do 660
8%
3
660 ale šel bych do 550
3%
1
Předchozí
1 2
Následující

Zumo 550 vs 660

19.11.2009 v 12:30 | Nahoru | #1
mám 550 jako jednu navi na dvě motorky a do auta
660 bych si netroufl vzít na enduro (myšleno terénní enduro)

550 je "spešl prodakt" dělaný na moto a vyráběný odlišnou technologií na jiných výrobních linkách, 660 je normální navi trochu upravená "na motorku"

na silniční moto a do auta bych koupil 660, do terénu horšího než polňačka jednoznačně 550

edit: když jsem kupoval čtvrtou 550, už 660 vyráběli a přesto jsem koupil 550

Naposledy editováno 19.11.2009 12:31:30

1 reakcí na tento příspěvek Zumo 550 vs 660

19.11.2009 v 12:48 | Nahoru | #2
Nevím co je ti nejasného na (podle mě) velmi podrobném textu třeba na této stránce:
http://www.touratech...ml/vybirame_gps.html

Ale když nic jiného, tak Zumo 550 volit "do terénu" je pitomost, protože sice je mechanicky asi lépe vyrobená než 660 ale postrádá naprosto elementární offroadové funkce. Pokud ti teda nebude vadit, že když jedeš od bodu A k bodu B po přímé trase (offroad), tak se většina barevnosti mapy změní na odstíny žluté nebo že navigace vůbec nepodporuje jízdu po prošlé stopě, neumí navigovat zpátky po svých stopách ani změnit údaje v informačních boxech na displeji během navigace. V druhém sledu asi vadí i naprosto "vymytý displej", to znamená že navigace zobrazuje POI jen tehdy, když je dáš vyhledávat ale ne během volné jízdy na mapě. A až si někdy zkusíš nahrát něčí prošlou stopu, třeba i jen takovou půldenní offroad projížďku a budeš jí chtít zpracovat v Zumu 550 a zjistíš, že jí musíš rozdělit na třeba 4 kusy, protože to nezvládne najednou, tak pochopíš, co myslím tím, že to je navigace pro offroad pouze použitelná ale vůbec ne nejlepší.
Zumo 660 už teď má daleko lepší funkce, neustále se testují nové věci (vícebarevné stopy zobrazené současně na displeji, backtrack, již fungující track-back, vypínatelný autozoom, zobrazení POI a názvů mapových prvků i během volné jízdy...) a pokud se použije dobrý držák, nevidím problém ani v tom mechanickém provedení. Do prachu a písku bych asi zalepil mřížku reproduktoru kouskem lepenky a to je všechno. Například slabé místo napájecího (nejen) konektoru u Zuma 550 (nejčastější zdroj poruch) má 660 řešené podle mě líp a je víc kryté. Nicméně na čistý offroad bych si pořídil Oregona.

(reakce na) Zumo 550 vs 660

19.11.2009 v 14:57 | Nahoru | #3
TomasTT> nejasný je mě závěr kterou vybrat, proto bych rád srovnání třeba pár lidí co to používá.
Jinak díky za tvůj postřeh, to jsou pro mě právě užitečné informace.

Zumo 550 vs 660

19.11.2009 v 15:26 | Nahoru | #4
Já se také rozhoduji a stále nevím. Moji kamarádi mají jen 550 a 660 nikdo, takže nemám srovnání. Na jaře to udělám tak,že zajedu za Tomášem TT,, řeknu mu co od toho očekávám a nechám si poradit,namontovat a odjedu. Stejně jako jsem to udělal s Interphony.

Naposledy editováno 19.11.2009 15:27:04

1 reakcí na tento příspěvek Zumo 550 vs 660

19.11.2009 v 16:11 | Nahoru | #5
Pokud bych mel osobne volit mezi 550 a 660, tak volim 660. Na 550 me strasne vytaci nevypnutelny autozoom a dementni zbarveni ostatnich ulic/ploch pri navigaci..

(reakce na) Zumo 550 vs 660

20.11.2009 v 13:40 | Nahoru | #6
Přesně to co píše nForger tak to je u 660 již odstraněno v aktuální testovací verzi a během krátké doby to bude v ostré. Myslím autozoom. A plno dalších věcí.
Postřehy o testování občas píšu do našeho blogu tady:
http://www.touratech.cz/html/blog.html

Zumo 550 vs 660

20.11.2009 v 15:55 | Nahoru | #7
Screenshoty těch nových věcí jsou tady:
http://www.touratech.cz/html/zumo_660.html

Zumo 550 vs 660

20.11.2009 v 19:50 | Nahoru | #8
no díky za postřehy, tohle jsem přesně potřeboval
Tome díky moc, ten blog je super, zajímavé informace
už jsem to přehodnotil a zatím u mě vede 660

1 reakcí na tento příspěvek Zumo 550 vs 660

21.11.2009 v 20:09 | Nahoru | #9
Mám objednánu 660, ale budu se s ní tepr seznamovat a letos ji už asi nevyzkouším. Až ji budu mít v ruce, zkusím napsat svoje první dojmy a pocity.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zumo 550 vs 660

23.11.2009 v 10:14 | Nahoru | #10
Alessio> super, budu rád za každej názor. Díky
já ji budu kupovat až po novém roce, tak trochu doufám že cena třeba trochu padne a hlavně musím došetřit love

(reakce na) Zumo 550 vs 660

27.11.2009 v 23:30 | Nahoru | #11
Mat> Ahoj, měl jsem 550 nějaký ten pátek a letos jezdím s 660. Né že bych byl na tolik movitý ale .... inu to je fuk. Když jsem tedy přišel o tu 550 která mi v podstatě vyhovovala nechal jsem se zlákat novinkou (v té době už teda starou novinkou) 660. Dnes mám pocit, že to byla chyba. Je mi celkem k ničemu, že umí navigovat pozpátku a nebo jak, když to reálně nepoužiju, nebo jo ale tak málo.... Co mi ale dost vadí, že nezobrazuje měřítko a že vrstevnicový mapy na ní vypadají dost nepřehledně. Za zmínku stojí i horší čitelnost na slunci. Co bych jí ještě vytkl - ale to se dost možná změní nějakým přehráním sw - je dost divná navigace. Ačkoli nemám zapnuty žádné objížďky, nastaven nejrychlejší přesun a nastavím v Praze navigovat do Plzně Černic, tak mě chce stáhnout z dálnice ve Zdicích. Protože se na ní vyprdnu, tak přepočítává a ejhle, zjistí, že je to po dálnici fakt rychlejší. Není to ojedinělý případ. Cestou z Holandska mi zase dost často do poslední chvíle utajovala, kudy dál pojedeme. Prostě se zobrazovala jen část okna. Co ale - a to byl důvod, proč u mně vyhrála nad 550- je u ní k nezaplacení, je to řazení do pruhů, který ukazuje. Když teda stihne upozornit i na odbočku v odbočovacím pruhu, tak se ani moc často nevracíš. Ještě bych vyvrátil pár mýtů, které o 660 kolují. Celkově není o moc větší a těžší, než 550 (zlí jazykové tvrdí, že proto není vhodná na motorku... tak né), display větší má ale nic světabornýho to není (co do velikosti oproti 550, to do nekvality zobrazení)Oba sériově dodávané držáky fungují dostatečně dobře ( mám ji na Africe a projel jsem s origo držákem kdejaký shit či valchu a nikdy neupadla. Trochu nepříjemný je to kabelový bago, který nelze jen tak někde prostrčit, což bylo u 550 lepší, stejně jako krytka konektorů pro případ, když tam není navigace. Zatímco u 550 se prostě zmagnetizovala zespodu, U 660 si ji soukáš pokaždé do kapsy.
Abych to shrnul. 550 byla spolehlivější dostatečně a spolehlivě fungovala i off (zde bych jen podotkl, že když se používá také mozek, tak nejsou funkce navíc na 660 nezbytné)a rozhodně byla líp vidět. Zobrazovala to zasrabený měřítko, který je dost vhodný nejen při off.
660 je levnější, má kalkulačku a spoustu jiných k navigaci užitečných položek, který jako normální smrtelník, co se čas od času vydá do Afriky, na Ukrajinu nebo do Albošky ale i po Čechách prostě kurňa potřebuje(ano, ironie). Zobrazuje přehledně odbočky (podporuje-li to mapa) PS. Izolepu na repráček s sebou.....

1 reakcí na tento příspěvek Zumo 550 vs 660

30.11.2009 v 11:51 | Nahoru | #12
Já mám 550 od prvního okamžiku, kdy se objevila u nás a myslím že můžu docela dobře srovnávat a s tím názorem co píše Atol nesouhlasím. 550 má pár výhod ale také nevýhod. To zobrazení map s elevačními daty je pravda, stejně jako absence měřítka (musíš kliknout kdekoliv na mapu aby se měřítko ukázalo, což mi zase až tak nevadí). Naviguje naprosto normálně, byl jsem s ní několikrát v NL, v Itálii, mnohokrát v Rakousku a Německu a na Slovensku. Neměl jsem žádné problémy o kterých píšeš - tedy že by nezobrazovala kam pojedeš apod. Podle mě záleží na mapách a když nenapíšeš jakou jsi používal mapu, kdo a jak jí generoval a jakou jsi používal verzi firmware, tak je to informace dost nanic. Zumo 550 s verzí FW dejme tomu 3.x a 4.x to jsou úplně jiné přístroje. U 660 je to to samé až na to, že ty staré verze byly fakt plné chyb a dost se o tom psalo. První celkem spolehlivý firmware přišel někdy tak v srpnu. Pokud jsi jel s nějakým starším, tak je možné cokoliv.
V každém případě - u map, které jsou určené pro silniční navigaci není problém s kreslením těch "stínovaných" podkladů a výhody už podle mě převažují nad nevýhodami. Pro člověka, který několik let jezdil s 550 je ten přechod docela těžký, protože ty navigace nemají společného nic. Ale když si teď můžu vybrat, jestli pojedu třeba do Německa s 550 nebo 660, tak volím 660, právě kvůli těm výhodám. 550 by byla super, kdyby tam bylo zobrazení odboček, byla možnost nastavit si informace v rohových polích (a bylo jich víc jako u 660) a zobrazovala mapu beze změny barevnosti i když jedeš po trase. A2DP stereo není pro mě rozhodující. Jinak mi vyhovovala. Ale i když má 550 několik výhod, tyhle věci mi přijdou natolik praktické, že volím prakticky na všechny cesty už 660. A teď s verzí kdy automatickou změnu měřítka můžu vypnout, tak je mi to fuk, že se měřítko nezobrazuje, protože v celkovém zobrazení vidím, že jsem si nastavil měřítko že špička rukavice je 20m a nepotřebuju to zobrazovat na displeji během navigace, protože vím, že se mi to samo od sebe nezmění. To je beta software, který bude každou chvíli uvolněný.
P.S. U našeho úplně prvního prototypu nechávám reprák nezakrytý právě proto, abych zjistil co to udělá. Navigace byla ježděná ve všem možném - včetně písku, bahna atd - a teď jsme jí posílali výrobci aby jí rozebrali a zjistili vliv toho ročního používání na její stav. Podle mě nebylo kupodivu v oblasti repráku nic. Když byla opravdu špinavá, tak jsem jí normálně propral pod kohoutkem včetně té mřížky repráků a asi to funguje.

Zumo 550 vs 660

30.11.2009 v 19:39 | Nahoru | #13
Ták už je doma. Teda děcka řeknu Vám, když jsem to rozbaloval tak mě šla hlava kolem. Takovejch věcí co v tý krabici je a ani pořádně nevím na co. Snad časem na to přijdu.
Nemám teda s čím srovnávat, leda s automobilovýma, ale to je jiná kategorie. Na první pohled nadšení,(teda i zděšení) že mám podle čeho jezdit a že se už ve světě neztratím.
Tak teda-design se jim vydařil, líbí se mě, displej na dotek reaguje překvapivě lehce ( nemusí se na něj tlačit,stačí jen pohladit). První co jsem teda udělal byla aktualizace map a firmware. Firmware v pohodě, ale nad čím jsem strávil nejvíc času byla aktualizace mapy. Všechno v pohodě do té doby, než se měla stáhnout mapa zpátky do navigace. 3 dny a 3 noci jsem nad tím ztrávil, než jsem zjistil, že ten můj starý počítač na to prostě nemá. Pořád to hlásilo chybu a aktualizaci jsem proved přes jiný počítač. TomasTT už někde psal, že jejich produkty ušetří spoustu nervů a času a měl pravdu !! Než přijdeš na to, že tvůj počítač to prostě nezvládne a začneš stahovat z jinýho tak min. 2,5 hod trvá stáhnutí a další 2 hod. než se to stáhne zpátky do navigace. To moje první zklamání. Další etapa bude instalace držáku na moto, na který se chystám během 14-ti dnů.
Závěr-zatím spokojenost, až na tý aktualizace. Nemám odzkoušeno za provozu.
Omlouvám se, za pro někoho ,nedůležitý kecy, ale chtěl jsem se podělit s pocity prvních dnů s navigací.

Dotaz pro TomaseTT- vím, že v tom děláš, ale chtěl jsem se zeptat. Mám verzi nüMaps Lifetime, po úspěšné registraci a nakonec i aktualizaci se na stránkách my-Garmin v sekci moje mapy se objevuje mapa nüMaps Lifetime - platnost končí 10.12.2009. Podle mě by tam žádné časové omezení nemělo být,ne? Nebo po tomto dni se datum změní? ( po koupi,bylo vše aktivováno,mapy odemčeny a kód z karty nüMaps Lifetime byl aktivován ). Jsem trochu nervózní co se bude dít po tomto datu. Dík

Naposledy editováno 30.11.2009 23:33:09

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zumo 550 vs 660

2.12.2009 v 20:56 | Nahoru | #14
TomasTT> Budu vycházet z toho, že jsi se upsal v číslu zuma - zaměnil 550 za 660, protože z tvého textu to vypadá, jako bys psal o 550, a mě zlobila ta 660.
Úplně přesně nerozumím, s čím co jsem napsal nesouhlasíš.
- 660 nezobrazuje měřítko - to je prostě fakt. Že jej získáš kliknutím je sice pravda, ale stejnou argumentaci bych mohl použít i já na zobrazení dat o kterých píšeš ty níže, a které na 550 také získáš po kliknutí. Ty chceš vidět permanentně na display něco, o co třeba já nestojím a ty zase nestojíš o moje měřítko (mimochodem jak jsem se začetl do některých tuzemských ale i zahraničních diskutací, tak tento fakt zneklidňuje mnohem více uživatelů přitom - taková kravina, co) Fixace měřítka kterou argumentuješ sice může za jakési poměřování posloužit ale nezlob se na mě, získávat vzdálenost poměřováním prstu - což jsi si před tím musel zase nějak poměřovat, je jak za krále Klacka a když to starší 550 umí, proč by i novější 660 nemohla/neměla. Btw. jsou situace, kdy se auto změna měřítka hodí, ale hlavně na to stále myslet.....
- 660 hůř zobrazuje vrstevnicový mapy - fakt. To že "stínovaný" podklad na silniční mapě zobrazuje lépe (nikoli obecně lépe než na 550 nýbrž ve srovnání s topo) je asi pravda, ale při jízdě po silnici je mi to tak nějak jedno jestli stínuje. Silnice jsou žlutě nebo jinak a trasa fialově nebo jak a tak je ten rozdíl vidět. U vrstevnicový mapy, je mizerně vidět co je cesta a co vrstevnice a když se do toho ještě přidaj nějaký turistický barevně odlišený značky, je to labůžo. Dávat si do 660 např. mapu Topo Czech 3 PRO jsou vyhozený peníze do této navigace stačí klasická Topo ačkoli je fakt, že ta mapa není jen o tom, jak je vidět ale o obsahu.
- 660 mně občas naviguje nesmyslně a občas mi nezobrazuje celou mapu ale pouze výseč - to je zase fakt, s kterým můžeš jen těžko nesouhlasit, protože u toho zkrátka nejsi. Jestli je to informace k ničemu bez informací o sw je myslím střelba do vzduchu ale budiž. Tato moje navigace která toto dělá (a já uvedl že to může být jen nějaký chybka, která se časem eliminuje) je na navigaci koupené - a instalované v TT. Její sw version je 3.30 a stalo se to jak na mapě Atlas Czech 8NT, tak na mapě CN Europe 2010 - a ta je lifetime, tož pochyby stranou. Trochu podřízlá větev, co. Ale jak jsem psal,věřím, že to bude/je jen ojedinělá chybka. Jestli by to třeba mohlo způsobovat to, že jako jazyk nepoužívám Česky -TT-CZ ale jen Česky neb mi víc vyhovuje..... nevím.
- 660 je hůř vidět na sluníčku - fakt. Má sice větší display, to jo, ale je to opravdu táááááková pecka, když na něj neuvidím v situacích, kdy na 550 ano? Ne.

Já si nemyslím že by 660 byla slepice blbá ale prostě je třeba vidět na ní i ty mouchy, aby kluci Garmiňácký příště udělali něco opravdu lepšího, má-li se jednat o důstojného nástupce. 550tka byla držák, 660 mě zatím nepřesvědčila.

A ještě jedna věc. Že nemají 660 a 550 nic společného? To byl spíš řečnický obrat, ne? Spíš by se hodilo - jsou věci, kde nemají něco společného. Když jsem jezdil s 550 a přešel na 660, tak jsem naprosto nemusel tápat jak ji mám ovládat a to bych o sobě neřekl, že jsem technický talent.

(reakce na) Zumo 550 vs 660

2.12.2009 v 21:38 | Nahoru | #15
Atol>
To by byla voda na můj mlýn kdybych jí už po té vodě neposlal.

(reakce na) Zumo 550 vs 660

2.12.2009 v 22:15 | Nahoru | #16
Atol: nevím kde přesně, psal jsem jak o 550 tak o 660.
Nicméně:
- měřítko 660 v aktuální verzi ani v poslední beta verzi zobrazené na hlavním displeji není. na seznamu požadavků to je, jestli to přidají nebo ne, to neovlivním, každopádně to není mezi top 5 prioritami. Psal jsem že kdykoliv jsem ho potřeboval, tak jsem si ho našel při posunu mapy a při běžné jízdě jsem ho snad nepotřeboval nikdy. Od té doby co používám verzi se zablokovanou automatickou změnou měřítka mi to nevadí vůbec. Je to asi pro tebe důležité ale opravdu to není mezi nejdůležitějšími problémy 660. To poměřování prstu jsem jen psal jako příklad - prostě vím, že jsem si nastavil měřítko takové a takové a za hodinu bude pořád stejné, zítra bude pořád stejné... Nemusíš si nic poměřovat - prostě kdykoliv při hledání na mapě posunem prstem (a to při jízdě používám prakticky pořád), kouknu jaké mám měřítko a pak už mě to nezajímá, protože jedu k nějakému bodu a jeho vzdálenost mi to ukazuje. Pro mě je důležitější, že během té jízdy nemám všechny mapové prvky zobrazené vybledle, jako to dělala 550. Asi to fakt používáme každý jinak. Nicméně by tu čárku na displeji přidat mohli ale řekni mi jak teda odměřuješ jinak než prstem, když ani 550 neuměla měření vzdálenosti od bodu k bodu na displeji bez opuštění trasy? Takže jde jen o to, jestli si musíš pamatovat že máš ten centimetr tolik a tolik metrů ve skutečnosti ale odhad toho, jestli je tenhle bod na mapě vzdálený 10 těch měřítek nebo 15, to si musíš stejně odhadovat nějakou pomůckou.

- k těm poznámkám o topo3pro, to je naprostá pitomost. Všechny mapové prvky ta navigace zobrazit umí a mapa topo3 je prostě neobsahuje. Ano, zobrazení by mohlo být mnohem lepší ale rozhodně není mnohem lepší než u 550. Naopak. Na displeji toho vidím z mapových prvků víc než na 550. Přinejmenším to zobrazuje názvy sídel což mě u 550 iritovalo i při silniční navigaci. Vidíš silnice, body měst ale ne jejich názvy...

- s tou výsečí mi to nedělá. Dělaly to nějaké hodně staré verze pokud si pamatuju ale od léta jsem to už neviděl. Píšeš že navigace je od nás, tak se zastav a porovnáme to to s mým předprodejním kusem a jakoukoliv novou navigací. Nemáš doufám zapnutých víc map? K topo3pro stačí zapnout i jen adresy čr a je to nad síly téhle navigace vykreslovat.. Rumunská mapa to samé. Při silniční navigaci jsem to neviděl ani se starou verzí software.
Jazyk na to nemá vliv. Zapni jen jednu mapu, zapni si screenshot a jak to udělá, tak udělej snímek obrazovky a pošli mi ho. Pochopitelně topo3pro nebo možná i jiné mapy při zobrazení maximálních detailů vykreslují po výsečích ale není to tak kritické. I v těch nejhorších případech to je vykreslené během vteřin. Jediný vliv, který jsem vypozoroval, je když máš v navigaci nebo na kartě hodně hudby ale to samé dělala 550. Opravdu nevím.

- ano, na to jsem upozorňoval od počátku - 550 má lepší displej než 660.

- skutečně 550 a 660 nejsou vůbec ze stejné rodiny. Ani hardware (to je vidět na první pohled) ani software. Firmware v 660 dělal tým lidí, kteří psali software třeba pro Nuvi 550 a thajwanský tým, který dělal 550 je rozpuštěný. Hlavní jádro 660 vychází z firmware navigace Nuvi 760 tuším a taky si všimni, když něco nefunguje na Nuvi 760, tak to taky nefunguje na 660. Náš úplně první prototyp měl dokonce označení Nuvi a ne Zumo a hlásila se v počítači jako Nuvi 660. To že mají podobné ovládání je pravda ale totéž bys řekl, kdybych ti dal do ruky třeba GPSMAP 620, ovládá se naprosto stejně a najdeš tam přibližně stejné obrazovky, stejně jako na levných garminech do auta... Pod "společný" bych viděl třeba způsob zobrazení POI, jádro výpočtu trasy, zobrazení detailů při kliknutí na aktuální pozici apod. To jsou věci, které jsou u 550 naprosto odlišné.

Některé věci se zlepší a pracuje se na nich (třeba otočení mapy severem nahoru při posunu prstem což mi vadilo i u 278C) nebo práce a zobrazení více prošlých stop na displeji. Ale některé se změnit nedají, protože to prostě dělá to jádro, které změnit nejde (stínování). U nějakých konkrétních map budou vydané také jiné verze kvůli lepšímu zobrazení na různých navigacích včetně Zumo 660 a nejde jen o TYP barvy ale o odlišné zobrazení jiných věcí (třeba úvozů a turistických cest).

Je to věc názoru ale já prostě už dneska s 550 jezdím nerad a rozhodně mi víc vyhovuje 660. Ale na offroad je to jasné, tam je 276/278C neporazitelná s vyjímkou citlivosti příjmače.

Zumo 550 vs 660

2.12.2009 v 22:23 | Nahoru | #17
Atol: tady je screenshot jak se zobrazuje trasa během navigace na 660:


Zítra udělám totéž s 550 na porovnání a totéž se silniční mapou

Zumo 550 vs 660

3.12.2009 v 11:13 | Nahoru | #18
Tak a tady je teda Zumo 550 s poslední verzí firmware a stejnou mapou (topo3 pro):

a) zobrazení při volné jízdě (není zapnutá žádná trasa ani přímá):


b) totéž místo při zapnutí trasy (barvy se změní tak, že venku není vůbec vidět žádné mapové prvky kromě trasy):


c) totéž místo při změně měřítka aby bylo vidět co myslím tou změnou barev:


d) k těm výsečím pomalu vykreslovaným na 660 - zumo 550 to nedělá, protože nemá plynulou rotaci obrazovky ale nepovídej že jsi nikdy nečekal na takovouhle obrazovku:

2 reakcí na tento příspěvek Zumo 550 vs 660

7.12.2009 v 21:11 | Nahoru | #19
Tak nevím. Jezdíte nebo čumíte na navigaci? Kupte si TV, zůstaňte doma a budete určitě spokojený! Používám 550 v terénu i na silnici a zatím jsem stále tady-ještě jsem se neztratil. Ideální navi je jedině papírová mapa..............

(reakce na) Zumo 550 vs 660

8.12.2009 v 14:32 | Nahoru | #20
Spyder> asi jsi nebyl v situaci, kdy bys opravdu tu navigaci potřeboval :)
Mluvíme o věcech, které jsou opravdu detaily - prostě někdo chce z té navigace využít 10% a někdo 100% možností.

(reakce na) Zumo 550 vs 660

11.12.2009 v 22:15 | Nahoru | #21
.

Naposledy editováno 20.12.2009 22:35:59

Zumo 550 vs 660

21.1.2010 v 19:58 | Nahoru | #22
Nemáte někdo představu, jakou velikost micro SD karty zvládne Zumo 660??? Děkuji.

Zumo 550 vs 660

21.1.2010 v 23:51 | Nahoru | #23
No jo v manuálu informace není. Kdysi jsem tam šoupnul 4G. Domnívám se, že 16G zvládne taky.

Zumo 550 vs 660

22.1.2010 v 00:01 | Nahoru | #24
Právě že jsem to v manuálu nenašel a na netu je info o 4gb, tak se ptám, jestli někdo zkoušel větší, ale díky za info.

Zumo 550 vs 660

22.1.2010 v 00:09 | Nahoru | #25
Odpověď je - zvládne ale jak kterou. Model od modelu se liší.
Tvůj dodavatel by to měl mít vyzkoušené a doporučuju abys mu zavolal a zeptal se. Nic na tom přece není, zajdou někam do obchodu, nakoupí od každého modelu 8GB a 16GB SDHC karet vzorek, vyzkouší to a pak doporučují resp. prodávají svým zákazníkům ten vyzkoušený typ. Ono stačí vzít jinou šarži (což se mi nedávno stalo s Pretecem) a ejhle - měli jsme na skladě 20 neprodejných kousků, které nefungovaly ani v Zumu ani v Oregonech.
Kruci za to přece dealeři dostávají slevy, tak proč jejich práci supluje fórum?
Vtip je v tom, že když zavoláš do drtivý většiny @shopů, tak tu navigaci ani neviděli rozbalenou, takže logicky o nějaké podpoře nemůže být řeč..

Zumo 550 vs 660

22.1.2010 v 07:35 | Nahoru | #26
Ahoj Tome, jsem rád že jsi zpět . Tu navigaci jsem kupoval minulý týden u vás, ale ty jsi byl asi na Dakaru nebo kde, takže tam byl kolega a těch informací jsem taky dostal plnou nůši,ale to o té kartě není ani v návodu a bylo mi blbý ti kvůli takové kravině volat, tak jsem to zkusil tady. Díky moc.

Zumo 550 vs 660

22.1.2010 v 15:02 | Nahoru | #27
Tak klidně máš zavolat...

Zumo 550 vs 660

22.1.2010 v 15:30 | Nahoru | #28
OK, vizitka byla vevnitř u navigace, takže cinknu.

Zumo 550 vs 660

31.1.2010 v 19:12 | Nahoru | #29
Ahoj pánové

Můj příspěvek je tak trochu mimo mísu, jsem totiž dlouholetým (od uvedení na trh) uživatelem TT Rider, kde nejsou off road mapy. Proč vstupuji do této diskuse je, že se chci podělit o mou zkušenost, co se týká priorit užitných vlastností GPS. Možná tím překvapím a zcela jistě se mnou řada z vás nebude souhlasit, ale věřte tomu, že jsem podle GPS už najel hodně tisíc km ... ... .

Vycházím z toho, že TomTom i Garmin dělají špičkové navigace, Garmin bezesporu vede v topografických mapách, kde TomTom je zcela impotentní. Píšu tedy o "asfaltových" mapách, kde TomTom není špatný - a protože nemám Garmina, tak nejsem sto porovnat funkcionalitu těchto GPS.

Nicméně řeknu, na co bych se zaměřil za předpokladu, že obě firmy umí dobře navigovat :
- 1) čitelnost na slunci je na prvním místě (oželel bych řadu jiných funkcí za to, že bude dobrá čitelnost dispeje
- 2) rozlišení jízdních pruhů na sjezdech či křižovatkách obecně (mám první verzi TT Rider a ten to nemá, novější verze už ano)
- 3) dobrá databáze zájmových bodů (osobně preferuji ubytování - penziony apod.)
- 4) výdrž baterie a rychlost jejího nebití
- 5) jednoduché ovládání bez ostatích hloupostí typu rádio, prohlížení fotografií atd.

Pořád jsem přesvědčený, že TT má příjemněší ovládání než Garmin. Ale pokud potřebujete jezdit off road, tak volba je jednoznačná = Garmin.

... OM

1 reakcí na tento příspěvek Zumo 550 vs 660

22.2.2010 v 20:08 | Nahoru | #30
550 funguje na silniční moto i v autě dobře,ale na občas nějaký OFF bych to použil jen velice nerad i když už se taky stalo.Lesní mini cesty to sice vidí,ale moc se jí po nich nechce.
Přikoupil jsem si ještě Intercom Cellular line,abych do toho pořád nemusel čumět Pak za 3.000Kč jsem si dokoupil doživotní aktualizace Evropy vč ČR čtvrtletně stahuji zaktualizované mapy.Trasa je editovatelná v PC a tak si ji můžu předem naplánovat a nebo nechám navigaci at vygeneruje cestu sama a nebo si ji zpětně prohlédnout i o několik desítek dnů později. V PC si vytáhnu profil trati a lze to propojit i Google Earth. ;) Ta doživotní aktualizace je vázaná na konkrétní číslo přístroje, které se uvede při prvním zaregistrování. Na motorce 550 ukazuje kolik km ti ještě zbývá do ujetí nádrže a pak jen dvěma kliky ukáže nejbližší čerpačku. ;) Kdyby jsi měl ještě nějaké dotazy,tak ti je rád zodpovím. Jinak navi bez možnosti si pustit zvuk do přilby se mi zdá jako dost nebezpečná záležitost. Na moto mám ladák,který je podstatně hlasitější než ten origo,ale do 100km/h je slyšet navi v pohodě. Při vyšších rychlostech pak záleží na dohlučení přilby. Používám Zumo 550 jak v práci a že toho najezdím dost při hledání aut po Evropě,tak i na motodovolených kdekoliv v Evropě a i v ČR a zatím nebyl žádný problém.
Jediné co mi chybí je zobrazení POI na trase.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist