globalmoto_kveten





Téma: Zumo 550 vs 660
 
19.11.2009 v 11:17
Zdravím všechny, rozhoduji se mezi Zumo 550 a 660 a tak bych vás majitelé poprosil o vaše postřehy a zkušenosti. Zajímá mě jen srovnání těchto dvou GPS. Loni jsem měl neznačkovou auto GPS a odrovnal ji během 1000km nejspíš vibracema. Osobně se více přikláním k 550 neboť na mě působí více odolně.
Nějaké diskuze jsem si tu pročetl, i článek od TT, ale moc chytrej z toho nejsem. Nejlepší by bylo nějaký srovnání funkcí atd.
Používat ji budu převážně na silnici, občas nějaký OFF.
Díky.
Anketa: Vaše spokojenost. Mám:
550 a jsem spokojen
62%
23
660 a jsem spokojen
27%
10
550 ale šel bych do 660
8%
3
660 ale šel bych do 550
3%
1

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zumo 550 vs 660

2.12.2009 v 20:56 | Nahoru | #1
TomasTT> Budu vycházet z toho, že jsi se upsal v číslu zuma - zaměnil 550 za 660, protože z tvého textu to vypadá, jako bys psal o 550, a mě zlobila ta 660.
Úplně přesně nerozumím, s čím co jsem napsal nesouhlasíš.
- 660 nezobrazuje měřítko - to je prostě fakt. Že jej získáš kliknutím je sice pravda, ale stejnou argumentaci bych mohl použít i já na zobrazení dat o kterých píšeš ty níže, a které na 550 také získáš po kliknutí. Ty chceš vidět permanentně na display něco, o co třeba já nestojím a ty zase nestojíš o moje měřítko (mimochodem jak jsem se začetl do některých tuzemských ale i zahraničních diskutací, tak tento fakt zneklidňuje mnohem více uživatelů přitom - taková kravina, co) Fixace měřítka kterou argumentuješ sice může za jakési poměřování posloužit ale nezlob se na mě, získávat vzdálenost poměřováním prstu - což jsi si před tím musel zase nějak poměřovat, je jak za krále Klacka a když to starší 550 umí, proč by i novější 660 nemohla/neměla. Btw. jsou situace, kdy se auto změna měřítka hodí, ale hlavně na to stále myslet.....
- 660 hůř zobrazuje vrstevnicový mapy - fakt. To že "stínovaný" podklad na silniční mapě zobrazuje lépe (nikoli obecně lépe než na 550 nýbrž ve srovnání s topo) je asi pravda, ale při jízdě po silnici je mi to tak nějak jedno jestli stínuje. Silnice jsou žlutě nebo jinak a trasa fialově nebo jak a tak je ten rozdíl vidět. U vrstevnicový mapy, je mizerně vidět co je cesta a co vrstevnice a když se do toho ještě přidaj nějaký turistický barevně odlišený značky, je to labůžo. Dávat si do 660 např. mapu Topo Czech 3 PRO jsou vyhozený peníze do této navigace stačí klasická Topo ačkoli je fakt, že ta mapa není jen o tom, jak je vidět ale o obsahu.
- 660 mně občas naviguje nesmyslně a občas mi nezobrazuje celou mapu ale pouze výseč - to je zase fakt, s kterým můžeš jen těžko nesouhlasit, protože u toho zkrátka nejsi. Jestli je to informace k ničemu bez informací o sw je myslím střelba do vzduchu ale budiž. Tato moje navigace která toto dělá (a já uvedl že to může být jen nějaký chybka, která se časem eliminuje) je na navigaci koupené - a instalované v TT. Její sw version je 3.30 a stalo se to jak na mapě Atlas Czech 8NT, tak na mapě CN Europe 2010 - a ta je lifetime, tož pochyby stranou. Trochu podřízlá větev, co. Ale jak jsem psal,věřím, že to bude/je jen ojedinělá chybka. Jestli by to třeba mohlo způsobovat to, že jako jazyk nepoužívám Česky -TT-CZ ale jen Česky neb mi víc vyhovuje..... nevím.
- 660 je hůř vidět na sluníčku - fakt. Má sice větší display, to jo, ale je to opravdu táááááková pecka, když na něj neuvidím v situacích, kdy na 550 ano? Ne.

Já si nemyslím že by 660 byla slepice blbá ale prostě je třeba vidět na ní i ty mouchy, aby kluci Garmiňácký příště udělali něco opravdu lepšího, má-li se jednat o důstojného nástupce. 550tka byla držák, 660 mě zatím nepřesvědčila.

A ještě jedna věc. Že nemají 660 a 550 nic společného? To byl spíš řečnický obrat, ne? Spíš by se hodilo - jsou věci, kde nemají něco společného. Když jsem jezdil s 550 a přešel na 660, tak jsem naprosto nemusel tápat jak ji mám ovládat a to bych o sobě neřekl, že jsem technický talent.

(reakce na) Zumo 550 vs 660

2.12.2009 v 21:38 | Nahoru | #2
Atol>
To by byla voda na můj mlýn kdybych jí už po té vodě neposlal.

(reakce na) Zumo 550 vs 660

2.12.2009 v 22:15 | Nahoru | #3
Atol: nevím kde přesně, psal jsem jak o 550 tak o 660.
Nicméně:
- měřítko 660 v aktuální verzi ani v poslední beta verzi zobrazené na hlavním displeji není. na seznamu požadavků to je, jestli to přidají nebo ne, to neovlivním, každopádně to není mezi top 5 prioritami. Psal jsem že kdykoliv jsem ho potřeboval, tak jsem si ho našel při posunu mapy a při běžné jízdě jsem ho snad nepotřeboval nikdy. Od té doby co používám verzi se zablokovanou automatickou změnou měřítka mi to nevadí vůbec. Je to asi pro tebe důležité ale opravdu to není mezi nejdůležitějšími problémy 660. To poměřování prstu jsem jen psal jako příklad - prostě vím, že jsem si nastavil měřítko takové a takové a za hodinu bude pořád stejné, zítra bude pořád stejné... Nemusíš si nic poměřovat - prostě kdykoliv při hledání na mapě posunem prstem (a to při jízdě používám prakticky pořád), kouknu jaké mám měřítko a pak už mě to nezajímá, protože jedu k nějakému bodu a jeho vzdálenost mi to ukazuje. Pro mě je důležitější, že během té jízdy nemám všechny mapové prvky zobrazené vybledle, jako to dělala 550. Asi to fakt používáme každý jinak. Nicméně by tu čárku na displeji přidat mohli ale řekni mi jak teda odměřuješ jinak než prstem, když ani 550 neuměla měření vzdálenosti od bodu k bodu na displeji bez opuštění trasy? Takže jde jen o to, jestli si musíš pamatovat že máš ten centimetr tolik a tolik metrů ve skutečnosti ale odhad toho, jestli je tenhle bod na mapě vzdálený 10 těch měřítek nebo 15, to si musíš stejně odhadovat nějakou pomůckou.

- k těm poznámkám o topo3pro, to je naprostá pitomost. Všechny mapové prvky ta navigace zobrazit umí a mapa topo3 je prostě neobsahuje. Ano, zobrazení by mohlo být mnohem lepší ale rozhodně není mnohem lepší než u 550. Naopak. Na displeji toho vidím z mapových prvků víc než na 550. Přinejmenším to zobrazuje názvy sídel což mě u 550 iritovalo i při silniční navigaci. Vidíš silnice, body měst ale ne jejich názvy...

- s tou výsečí mi to nedělá. Dělaly to nějaké hodně staré verze pokud si pamatuju ale od léta jsem to už neviděl. Píšeš že navigace je od nás, tak se zastav a porovnáme to to s mým předprodejním kusem a jakoukoliv novou navigací. Nemáš doufám zapnutých víc map? K topo3pro stačí zapnout i jen adresy čr a je to nad síly téhle navigace vykreslovat.. Rumunská mapa to samé. Při silniční navigaci jsem to neviděl ani se starou verzí software.
Jazyk na to nemá vliv. Zapni jen jednu mapu, zapni si screenshot a jak to udělá, tak udělej snímek obrazovky a pošli mi ho. Pochopitelně topo3pro nebo možná i jiné mapy při zobrazení maximálních detailů vykreslují po výsečích ale není to tak kritické. I v těch nejhorších případech to je vykreslené během vteřin. Jediný vliv, který jsem vypozoroval, je když máš v navigaci nebo na kartě hodně hudby ale to samé dělala 550. Opravdu nevím.

- ano, na to jsem upozorňoval od počátku - 550 má lepší displej než 660.

- skutečně 550 a 660 nejsou vůbec ze stejné rodiny. Ani hardware (to je vidět na první pohled) ani software. Firmware v 660 dělal tým lidí, kteří psali software třeba pro Nuvi 550 a thajwanský tým, který dělal 550 je rozpuštěný. Hlavní jádro 660 vychází z firmware navigace Nuvi 760 tuším a taky si všimni, když něco nefunguje na Nuvi 760, tak to taky nefunguje na 660. Náš úplně první prototyp měl dokonce označení Nuvi a ne Zumo a hlásila se v počítači jako Nuvi 660. To že mají podobné ovládání je pravda ale totéž bys řekl, kdybych ti dal do ruky třeba GPSMAP 620, ovládá se naprosto stejně a najdeš tam přibližně stejné obrazovky, stejně jako na levných garminech do auta... Pod "společný" bych viděl třeba způsob zobrazení POI, jádro výpočtu trasy, zobrazení detailů při kliknutí na aktuální pozici apod. To jsou věci, které jsou u 550 naprosto odlišné.

Některé věci se zlepší a pracuje se na nich (třeba otočení mapy severem nahoru při posunu prstem což mi vadilo i u 278C) nebo práce a zobrazení více prošlých stop na displeji. Ale některé se změnit nedají, protože to prostě dělá to jádro, které změnit nejde (stínování). U nějakých konkrétních map budou vydané také jiné verze kvůli lepšímu zobrazení na různých navigacích včetně Zumo 660 a nejde jen o TYP barvy ale o odlišné zobrazení jiných věcí (třeba úvozů a turistických cest).

Je to věc názoru ale já prostě už dneska s 550 jezdím nerad a rozhodně mi víc vyhovuje 660. Ale na offroad je to jasné, tam je 276/278C neporazitelná s vyjímkou citlivosti příjmače.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist