1 reakcí na tento příspěvek Přitahnutí př. tlumičů
Pružiny nějaký vliv mít taky budou, ale jejich hlavní úkol je jinde - držet motorku v takový výšce, aby se při jízdě efektivně využila celá dráha zdvihu - ten ideál je u vidlí zhruba v 25% zdvihu, bez rozdílu určení motorky. Rychlost jakou se vidle bude pohybovat zase udává tlumení, tam bych hledal zakopanýho psa.
Naposledy editováno 14.06.2009 12:04:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů
Díky za rady.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=31018&fid=28&pgr=3#goto1417626
spodek povoluju normálně golou, s tím ale že vidlici stlačím kurtou tak do půlky zdvihu aby se vevnitř neprotáčela
2 reakcí na tento příspěvek Přitahnutí př. tlumičů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů
Wario> já jsem používal normálně dřevěnej špalík opravdu byla motorka stabilnější. Ale přestal jsem to používat z důvodu lenosti :) Motorka drží i tak a za tu chvilku při převozu se pružinám nic nestane, to by tak musely být zkurtovaný měsíc.. když to nechávám na autě třeba přes noc tak jen kurty povolím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů
Ta výška má být při úplně stlačený vnější trubce i pístnici a bez pružiny.
Já sem ale přiznám že jsem do svých prostě hrkl 650 ml do každý a funguje mě to Ale nevím jaký množšství se počítá pro Husqvarny
Naposledy editováno 18.06.2009 09:38:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů
Teď s podvozkem 450 EXC jsem coby nezávodník spokojenej dost, mohly by vidle chodit lehčeji a být citlivější v malý rychlosti na malý hrbolky, ale pod zátěží ve vyšších rychlostech fungujou moc dobře. Třeba brždění do zatáčky na hrbolech je teď pohoda, minulý GasGas s tlumičema "laděnýma" od Moto Hora mě vždycky pěkně pokopal. (mooc tvrdý kompresní ventil a naopak měkký odskokový - takže vidle šla málo do zdvihu a navíc se moc rychle vracela)
Ubral jsem ještě oproti sérii víc jak polovinu kompresních planžet a nastavení jak jsem psal. Plánuju ještě hustší olej Ohlins aby to dobře klouzalo a ubrat ještě nějakou planžetu a možná přidat nějaký do odskokovýho ventilu, ale je to dobrý i tak..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů
Vespa>Lukasisko> já to mám na les, na trati jsem na dorazy nešel nikdy, ale zase houby jedu..
Teď s podvozkem 450 EXC jsem coby nezávodník spokojenej dost, mohly by vidle chodit lehčeji a být citlivější v malý rychlosti na malý hrbolky, ale pod zátěží ve vyšších rychlostech fungujou moc dobře. Třeba brždění do zatáčky na hrbolech je teď pohoda, minulý GasGas s tlumičema "laděnýma" od Moto Hora mě vždycky pěkně pokopal. (mooc tvrdý kompresní ventil a naopak měkký odskokový - takže vidle šla málo do zdvihu a navíc se moc rychle vracela)
Ubral jsem ještě oproti sérii víc jak polovinu kompresních planžet a nastavení jak jsem psal. Plánuju ještě hustší olej Ohlins aby to dobře klouzalo a ubrat ještě nějakou planžetu a možná přidat nějaký do odskokovýho ventilu, ale je to dobrý i tak..
to co popisuješ - malé rychlosti a malé hrbolky - tak to je věc co už se tu bohužel popisovala mockrát - velké tření u WP mezi šavlí v tvrdochromu a odflinknutých originálních futer s velkou vrstvou teflonu. Potvrdíš si to tak, že jednu rouru vytáhneš, opřeš ji o zem pod úhlem asi 45st, chytneš její konec a snažíš se ji pod tímhle úhlem stlačovat přičemž druhou rukou budeš ten předek "lámat" v místě kde zajíždí do sebe. I takhle exponovaný celek ti musí chodit o půl centimteru anič bys cítil že se zadírá. Pomůžou tři věci - seřadím je od 1 po 3, přičemž jednička je nejjednodušší, dvojka by měla obsahovat i jedničku a trojka obojí: 1. jiný olej - vezmi kapičku oleje mezi palec a ukazovák a tři je pod velkým tlakem o sebe - šuntový olej ti po třech-čtyřech takovýc "smycích" zmizí a ty prsty šudlíš nasucho. Já než pořídil Solvy, dával jsem olej Showa, který je sice drahý jako prase, ale fungoval. 2. Olej a jinačí futra - dají se sehnat už i futra s molykotem, ale tady jsem je ještě na krámě neviděl. Stačí zase teflon, ale hlavně od nějaké dobré firmy - třeba RaceTech. Už to tady taky proběhlo - WP řeší velkou vrstvou teflonu na futru výrobní nepřesnosti.... 3. olej + futra + pokovené šavle - v USA se dodávají trubky s nitridací. Dostaneš k nim jenom ten těsnící o-kroužek a botku použiješ ze staré. Ty nitridace jsou různé a liší se barvou - od čiré, přes zlatou až po černou. Je to dáno prvkem v povlaku, ale platí že tyhle povrchy mají až 6x lepší kluzné vlastnosti než ten orig. tvrdochrom. Apropo - trubky dělá i pan Faltus jako součást svých ladění.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů
Na předchozí EXC jsem měl futra která jsem koupil od Faltuse a gufera AllBalls (někdo na ně nadává), vrtačkou leštěný chromový trubky a vidlice mě chodily o něco líp než teďka na nové 450. Říkal jsem si ze začátku že to bude tím že je to nová motorka a ještě se to zajede, ale teď už mám 50 mth a je to furt stejný. Naproti tomu jsem se loni vozil na Váňově 07 dvoustovce a mě ty vidle myslím sériový a chodily mu pohádkově.
Ale si asi někdy udělám radost a ty komponenty dám jiný.
Trubky s černým povlakem mám na GasGas, a opravdu chodí nádherně, ale to je pro mě už moc drahej špás. Spokojím se s futrama, guferama, hustším olejem ale měkčíma ventilama a možná leštěním trubek. Taky hodně dobře funguje dát pod prachovku proužek molitánku napuštěnej olejem.. třeba vidlice sjezdových kol to tak mají i v sérii
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů
bathed, vespa> Co říkáte na oleje Kayaba dopředu a Bel-Ray dozadu. Bel-ray dopředu prý je k ničemu..
2 reakcí na tento příspěvek Přitahnutí př. tlumičů
Mě chlápek co mi dělal tlumiče říkal s nastavením centrálu přesně to co poslal Vespa..(rozdíl mezi vzdáleností osy a blatníku na stojanu a stáním ve stupačkách 10 cm)S nastavením tlumičů mi říkal, že pokud jsem úplný amatér v nastavení podvozku, tak si mám odklikat i kompres i expanzi na polovinu a z tama začít štelovat..Jinak říkal, když ubereš klik na kompresi, přidáš klik na expanzi a naopak..To znamená nastavit si vrch i spodek stejně, pokud je to tvrdé, ubrat kompres a přitáhnout expanz. To samé na centrálu. Jinak na centrálu je ještě takové větší kolečko nahoře na nádobce a to je na rychlou kompres. Tím štěluješ kompres např. při doskoku na skoku..Když ti to pleskne na doraz, přitáhnout. Poslední rada co se týče centrálu byla, že by se měl vracet tak rychle, aby při roletě byl na každý další hrb "nachystaný" na tlumení..Takže by se měl po prvním hrbu vrátit.
Motorex 5W - dobrej
Motul 10W - o vlásek lepší
Ohlins 5W - o dva vlásky lepší (litr za 700 z www.jamoto.cz)
Váňa mě zrazoval před Castrolem (ale o bylo před rokem) a na fórech jsem četl že nebrat Silkolene.
četl jsem taky že dobrej je Mobil1 full syntetic ATF a HondaHP, což je to samý co Showa nebo Kayaba, nejsem si jistej
2 reakcí na tento příspěvek Přitahnutí př. tlumičů
Vespiči, dík za radu s kurtama, funguje to....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů
Žabákk>hoj, nevíte kolik oleje do vidlí na KX 250 02´? Nikde jsem nenašel seriozní údaj ani manuál asi špatně hledám, nebo nemám trpělivost. Předem dík.
Vespiči, dík za radu s kurtama, funguje to....
takže nakonec sám jo, v manuálu píšou: 664 ± 4 ml
manuál na offmoto.com link