globalmoto_kveten





Téma: Přitahnutí př. tlumičů
 
14.6.2009 v 10:43
čau jak přitahnú př. usd tlumiče aby byly tvrdší včera sem byl na trati jsou dost mekky mam wr 125 mam se dotoho jako amater pouštět?

Přitahnutí př. tlumičů

14.6.2009 v 11:01 | Nahoru | #1
Nic nepřitahovat, ale zvýšit hladinu oleje v trubce. Nebo vyměnit pružiny za tvrdší.

Přitahnutí př. tlumičů

14.6.2009 v 11:44 | Nahoru | #2
já ti jen řeknu že sem se v tom vrtal ale stejně tak nějak nedoladil a furt s tim laboruju. Včera sem jim pěkně dal na dorazy

1 reakcí na tento příspěvek Přitahnutí př. tlumičů

14.6.2009 v 12:03 | Nahoru | #3
Čau, nejjednodušší je přitáhnout kompresní šroubky na spodní straně vidlí. Tím se ale vidle přitvrdí celkově a bude to i víc drncat, kompromis mezi tímhle je jak psal PetrTM přilít víc oleje, tím se vidlice přitvrdí jen v poslední třetině zdvihu. Láďa.S měl ten samej problém co ty na svojí WR250 (asi má stejný vidle?), vyměnil olej a dal ho víc (kolik najdeš v manuálu) a zabralo to a je moc spokojenej. Kdyžtak mu napiš kvůli podrobnostem

Pružiny nějaký vliv mít taky budou, ale jejich hlavní úkol je jinde - držet motorku v takový výšce, aby se při jízdě efektivně využila celá dráha zdvihu - ten ideál je u vidlí zhruba v 25% zdvihu, bez rozdílu určení motorky. Rychlost jakou se vidle bude pohybovat zase udává tlumení, tam bych hledal zakopanýho psa.

Naposledy editováno 14.06.2009 12:04:53

Přitahnutí př. tlumičů

17.6.2009 v 11:37 | Nahoru | #4
hele nevite někdo jak mam ty tlumiče rozebrat respektive oleje je tam malo potřebuju dolit když vyšroubuju to horní víko na něčem to eště drží kde? jestli se to ma nejak vyrvat radeji se zeptam než něco zkurvim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

17.6.2009 v 15:32 | Nahoru | #5
Vespa> nemáš pro mě radu jak rozebrat vidle na KX 250 02´. Ze shora to mám, ale co spodek? Spodek jsem nikdy neotvíral, jestli to jde, nevim. Koupil jsem celou sadu na výměnu - futka, podložky, těsnění, tak to chci všechno udělat.
Díky za rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

17.6.2009 v 16:16 | Nahoru | #6
Žabákk> Ahoj, tady máš nějaký videa:
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=31018&fid=28&pgr=3#goto1417626

spodek povoluju normálně golou, s tím ale že vidlici stlačím kurtou tak do půlky zdvihu aby se vevnitř neprotáčela

Přitahnutí př. tlumičů

17.6.2009 v 19:14 | Nahoru | #7
tak sem ten olej vymenil dal sem tam podle manualu oleje a fak parada ty tlumiče dou krasne sou tvrdší zkratka tak jak sem si to představoval děkuju za rady vespovi a lada.s ovi díky

2 reakcí na tento příspěvek Přitahnutí př. tlumičů

17.6.2009 v 20:26 | Nahoru | #8
to koukám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

17.6.2009 v 20:53 | Nahoru | #9
Vespa> to je neuvěřitelný,jak se kvůli lidské pohodlnosti stane z člověka specialista na tlumiče

(reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

17.6.2009 v 21:43 | Nahoru | #10
Vespa> ja taky ale neni to tak složity no jen mam delší vedení

Přitahnutí př. tlumičů

18.6.2009 v 09:19 | Nahoru | #11
Když jsem u toho "přitahování " dávate při stavohání motorky kurtama , takovou tu rozpěrku mezi spodní brejle a pneu ? kde se to dá koupit popř. udělat jaký rozměry ? díky za info

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

18.6.2009 v 09:24 | Nahoru | #12
MARX> lenost je hnací síla pokroku :

Wario> já jsem používal normálně dřevěnej špalík opravdu byla motorka stabilnější. Ale přestal jsem to používat z důvodu lenosti :) Motorka drží i tak a za tu chvilku při převozu se pružinám nic nestane, to by tak musely být zkurtovaný měsíc.. když to nechávám na autě třeba přes noc tak jen kurty povolím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

18.6.2009 v 09:33 | Nahoru | #13
Vespa> Prosimtě jen tak orientačně..výška hladiny oleje má být 10 cm od vrchu při úplně stlačeném tlumiči?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

18.6.2009 v 09:38 | Nahoru | #14
Lukasisko> to nevím, rozsah bys měl mít v manuálu. Čím víc oleje tím tužší v poslední třetině zdvihu.
Ta výška má být při úplně stlačený vnější trubce i pístnici a bez pružiny.

Já sem ale přiznám že jsem do svých prostě hrkl 650 ml do každý a funguje mě to Ale nevím jaký množšství se počítá pro Husqvarny

Naposledy editováno 18.06.2009 09:38:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

18.6.2009 v 09:48 | Nahoru | #15
Vespa> Jo a ještě jak jsi psal, že máš expanz na max a kompres na min..Dáváš s tím aji trať, nebo je to nastavení do lesa? Jen tak orientačně..Taky s tím teďka trošku laboruju, tak mě to zajímá..Jinak jsem se dozvěděl, že základem pro správnou funkci předních tlumičů je správný postup dotažení předního kola, což jsem vůbec netušil a dělal to špatně

(reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

18.6.2009 v 10:05 | Nahoru | #16
Vespa> díky projdu to a pak dám vědět jak jsem dopadl. S těma kurtama to je dobrej nápad. Furt jsem se drbal za uchem proč se mi to protáčí už je mi to jasný....díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

18.6.2009 v 10:12 | Nahoru | #17
Lukasisko> já to mám na les, na trati jsem na dorazy nešel nikdy, ale zase houby jedu..

Teď s podvozkem 450 EXC jsem coby nezávodník spokojenej dost, mohly by vidle chodit lehčeji a být citlivější v malý rychlosti na malý hrbolky, ale pod zátěží ve vyšších rychlostech fungujou moc dobře. Třeba brždění do zatáčky na hrbolech je teď pohoda, minulý GasGas s tlumičema "laděnýma" od Moto Hora mě vždycky pěkně pokopal. (mooc tvrdý kompresní ventil a naopak měkký odskokový - takže vidle šla málo do zdvihu a navíc se moc rychle vracela)

Ubral jsem ještě oproti sérii víc jak polovinu kompresních planžet a nastavení jak jsem psal. Plánuju ještě hustší olej Ohlins aby to dobře klouzalo a ubrat ještě nějakou planžetu a možná přidat nějaký do odskokovýho ventilu, ale je to dobrý i tak..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

18.6.2009 v 10:24 | Nahoru | #18

Vespa>Lukasisko> já to mám na les, na trati jsem na dorazy nešel nikdy, ale zase houby jedu..

Teď s podvozkem 450 EXC jsem coby nezávodník spokojenej dost, mohly by vidle chodit lehčeji a být citlivější v malý rychlosti na malý hrbolky, ale pod zátěží ve vyšších rychlostech fungujou moc dobře. Třeba brždění do zatáčky na hrbolech je teď pohoda, minulý GasGas s tlumičema "laděnýma" od Moto Hora mě vždycky pěkně pokopal. (mooc tvrdý kompresní ventil a naopak měkký odskokový - takže vidle šla málo do zdvihu a navíc se moc rychle vracela)

Ubral jsem ještě oproti sérii víc jak polovinu kompresních planžet a nastavení jak jsem psal. Plánuju ještě hustší olej Ohlins aby to dobře klouzalo a ubrat ještě nějakou planžetu a možná přidat nějaký do odskokovýho ventilu, ale je to dobrý i tak..



to co popisuješ - malé rychlosti a malé hrbolky - tak to je věc co už se tu bohužel popisovala mockrát - velké tření u WP mezi šavlí v tvrdochromu a odflinknutých originálních futer s velkou vrstvou teflonu. Potvrdíš si to tak, že jednu rouru vytáhneš, opřeš ji o zem pod úhlem asi 45st, chytneš její konec a snažíš se ji pod tímhle úhlem stlačovat přičemž druhou rukou budeš ten předek "lámat" v místě kde zajíždí do sebe. I takhle exponovaný celek ti musí chodit o půl centimteru anič bys cítil že se zadírá. Pomůžou tři věci - seřadím je od 1 po 3, přičemž jednička je nejjednodušší, dvojka by měla obsahovat i jedničku a trojka obojí: 1. jiný olej - vezmi kapičku oleje mezi palec a ukazovák a tři je pod velkým tlakem o sebe - šuntový olej ti po třech-čtyřech takovýc "smycích" zmizí a ty prsty šudlíš nasucho. Já než pořídil Solvy, dával jsem olej Showa, který je sice drahý jako prase, ale fungoval. 2. Olej a jinačí futra - dají se sehnat už i futra s molykotem, ale tady jsem je ještě na krámě neviděl. Stačí zase teflon, ale hlavně od nějaké dobré firmy - třeba RaceTech. Už to tady taky proběhlo - WP řeší velkou vrstvou teflonu na futru výrobní nepřesnosti.... 3. olej + futra + pokovené šavle - v USA se dodávají trubky s nitridací. Dostaneš k nim jenom ten těsnící o-kroužek a botku použiješ ze staré. Ty nitridace jsou různé a liší se barvou - od čiré, přes zlatou až po černou. Je to dáno prvkem v povlaku, ale platí že tyhle povrchy mají až 6x lepší kluzné vlastnosti než ten orig. tvrdochrom. Apropo - trubky dělá i pan Faltus jako součást svých ladění.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

18.6.2009 v 10:35 | Nahoru | #19
bathed> jj, vím kde je zakopanej pes, už jsme se o tom bavili
Na předchozí EXC jsem měl futra která jsem koupil od Faltuse a gufera AllBalls (někdo na ně nadává), vrtačkou leštěný chromový trubky a vidlice mě chodily o něco líp než teďka na nové 450. Říkal jsem si ze začátku že to bude tím že je to nová motorka a ještě se to zajede, ale teď už mám 50 mth a je to furt stejný. Naproti tomu jsem se loni vozil na Váňově 07 dvoustovce a mě ty vidle myslím sériový a chodily mu pohádkově.

Ale si asi někdy udělám radost a ty komponenty dám jiný.
Trubky s černým povlakem mám na GasGas, a opravdu chodí nádherně, ale to je pro mě už moc drahej špás. Spokojím se s futrama, guferama, hustším olejem ale měkčíma ventilama a možná leštěním trubek. Taky hodně dobře funguje dát pod prachovku proužek molitánku napuštěnej olejem.. třeba vidlice sjezdových kol to tak mají i v sérii

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

18.6.2009 v 10:43 | Nahoru | #20
Vespa> To co píšeš, ten molitan napuštěný olejem pod prachovkou. Dá se to nahradit smícháním vazeliny a oleje. Mě tam dali jakousik speciální vazelinu přímo na tohle dovezenou z USA, jestli je to lepší nepoznám, takový pilot nejsem.

bathed, vespa> Co říkáte na oleje Kayaba dopředu a Bel-Ray dozadu. Bel-ray dopředu prý je k ničemu..

2 reakcí na tento příspěvek Přitahnutí př. tlumičů

18.6.2009 v 10:51 | Nahoru | #21
když se tu teďka tak bavíte,poraďte někdo jak bych mohl nastavit vidle i centrál na mý motorce,YZ 125 06...olej mam ve vnější nádobě 350(rozpětí je v manuálu od 340-380) a jelikož sem v tomhle laik jak cip tak vubec nvm...mam třeba dát kompres hodně malej a odskok větší(třeba polovinu kliků nebo i víc) a pak když budu cvakat tak to postupně přitahovat?mam něco málo přes 65 kilo takže sem docela fest lehkej a nechci aby mě to na boulích umlátilo.Nebo jak tu radíte,dát víc oleje(v mym případě do každý vidle 30 přilejt) a povolit to dost aby to bylo dole tuhý ale nahoře to bylo citlivý?

(reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

18.6.2009 v 11:01 | Nahoru | #22
kastrol> To se nemůžeš ptát, jak to máš nastavit, to si musíš nastavit sám na sebe..Jak už jsem psal v jiném threadu, mě to radil chlápek takhle a funguje to:

Mě chlápek co mi dělal tlumiče říkal s nastavením centrálu přesně to co poslal Vespa..(rozdíl mezi vzdáleností osy a blatníku na stojanu a stáním ve stupačkách 10 cm)S nastavením tlumičů mi říkal, že pokud jsem úplný amatér v nastavení podvozku, tak si mám odklikat i kompres i expanzi na polovinu a z tama začít štelovat..Jinak říkal, když ubereš klik na kompresi, přidáš klik na expanzi a naopak..To znamená nastavit si vrch i spodek stejně, pokud je to tvrdé, ubrat kompres a přitáhnout expanz. To samé na centrálu. Jinak na centrálu je ještě takové větší kolečko nahoře na nádobce a to je na rychlou kompres. Tím štěluješ kompres např. při doskoku na skoku..Když ti to pleskne na doraz, přitáhnout. Poslední rada co se týče centrálu byla, že by se měl vracet tak rychle, aby při roletě byl na každý další hrb "nachystaný" na tlumení..Takže by se měl po prvním hrbu vrátit.

(reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

18.6.2009 v 11:43 | Nahoru | #23
Lukasisko> co se týče olejů tak mám vyzkoušený jen tři:
Motorex 5W - dobrej
Motul 10W - o vlásek lepší
Ohlins 5W - o dva vlásky lepší (litr za 700 z www.jamoto.cz)

Váňa mě zrazoval před Castrolem (ale o bylo před rokem) a na fórech jsem četl že nebrat Silkolene.
četl jsem taky že dobrej je Mobil1 full syntetic ATF a HondaHP, což je to samý co Showa nebo Kayaba, nejsem si jistej

(reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

18.6.2009 v 18:06 | Nahoru | #24
kastrol>

Já mám teď nastaveny tlumiče na KX125 přesně podle manuálu a jsem spokojený.(mám 62kg)

2 reakcí na tento příspěvek Přitahnutí př. tlumičů

19.6.2009 v 08:29 | Nahoru | #25
hoj, nevíte kolik oleje do vidlí na KX 250 02´? Nikde jsem nenašel seriozní údaj ani manuál asi špatně hledám, nebo nemám trpělivost. Předem dík.
Vespiči, dík za radu s kurtama, funguje to....

(reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

19.6.2009 v 09:11 | Nahoru | #26
Žabákk> paráda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

19.6.2009 v 09:54 | Nahoru | #27

Žabákk>hoj, nevíte kolik oleje do vidlí na KX 250 02´? Nikde jsem nenašel seriozní údaj ani manuál asi špatně hledám, nebo nemám trpělivost. Předem dík.
Vespiči, dík za radu s kurtama, funguje to....



takže nakonec sám jo, v manuálu píšou: 664 ± 4 ml

manuál na offmoto.com link

(reakce na) Přitahnutí př. tlumičů

19.6.2009 v 11:24 | Nahoru | #28
mikulas-JJ> dík za manuál, to jsem přesně sháněl. Dal jsem se do toho sám. Znáš to, když děláš neco poprvé, tak se to dýl táhne a potkáváš překážky....
S tím množstvím oleje docela čumim...budu muset dokoupit ještě litránek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist