Chtěl jsem se mrknout i kousek přes Ukrajinu, tak jsem to tam vzal přes Polsko, kde jsem taky dál ještě nejel, na Ukrajině pohoda, rozhlehlá krajina, pak Rumunsko, tam jsem se rozhodl pro Fagaraš, přejezd přes hřeben, ten mě tedy nadchl ještě více než Grossglockner, prostě jak tam člověk přijede, ty hory se rozestoupí a najednou jdou vidět ty serpentyny, ty mostky, ten prostor, ty hory, to převýšení.. prostě paráda. Pak ta přehrada,..., Bukurešť, Ruse, Varna, nějaké památky, nějaké místa na pláži, je tam krásně, Nesebar, Sozopol, atd. pak Turecko, centrum Istanbulu, jeden Turek na CBF600 mě tam dost brutálně provedl, tak rychle jsem ještě mezi auty nekličkoval.... tak jsem si prohlédl centrum, mešity, park, pobřeží, most přes Bospor (podařilo se mi ho vidět a vyfotit trochu z boku), no a pak venkov a přes města Iznik, Kutyhya, samozřejmě Pamukkale, Efes a po pobřeží nazpět, Canakkale a do Řecka, zase moře, koupání, Thessaloniki, Chalkidiki, atd. atd., to už zkracuji, prostě pak přes hory, do Makedonie a Albanie, tam jsem jel dost kus v dešti... další moře, ale i binec, prostě Albánie. Pak Černá hora a najednou zas čistá Evropa, Dubrovník, ráno mě překvapila fakt kosa, na jendé benzínce to ukazovalo jen 9°C..., na sever Mostar, Sarajevo... a směr domů. Poslední 2 noci jsem byl rád, že jsem si vzal ty dva spacáky (letní a zimní, dal jsem je do sebe, jinak bych zmrzl...), protože to co je tady, myslím ve střední Evropě, za hnus jsem fakt nečekal... jel jsem navlečený a v nepromocích i když nepršelo, protože ten ledový vítr fakt síla. Ale jelo se mi dobře.
Chtěl jsem to celé jet 15-16 dní a třeba v sobotu odpoledne se přijet podívat na Motoseznamku , ale nakonec jsem v těch posledních dnech (a nocích) vyměkl, zkrátil to a jel rovnou domů. Takže to bylo 14 dní.
Mám z toho HROMADU zážitků....
bavil jsem se s hromadou lidí, některé reakce byly super, např. Ukrajinský policajt odkud jsem, kam jedu, doklady, mluvil na mě německy, tak já že umím anglicky a trochu německy nebo "pa rusky" a on "pa rusky? šajze!" a ať jedu další po mě chtěl ať odjedu po zadním.... zrovna já a na mé motorce prostě všichni lidi se kterými jsem se potkal byli v pohodě, někteří sami přišli a vyptávali se odkud jsem a kam jedu, někteří dávali kontakty, že se mám příště zastavit, Turci párkrát pozvali na čaj, prostě bylo to fajn. Asi 3 cizinci dokonce uměli česky, jinak jsem se dorozumíval anglicky, trochu německy nebo rusky. Nebo i rukama Měl jsem ale i pár místních slovníků (vytištěno pár vyrázů, z internetu), to se taky hodilo. V Makedonii mluvili tak, že se dalo hodně rozumět.
Celkově mám z tohoto výletu asi 1500 fotek, nějaké poznámky v diktafonu, tak se těšte na šťavnatý cestopis (to mi připomělo, že ještě i ten ze Slovinska musím napsat... hmmm...)
Kilometrově to vyšlo na 6600km. Jídlo v pohodě, ráno a večer co jsem koupil marketech a přes den v hospodách polévky a druhé jídla, co prostě kde měli. Měl jsem i napsané co mám v Turecku ochutnat a jo, všechno mi chutnalo. I pivo, Efes pilsen, mají dobré
Jinak pro ten výlet byl vyjímečný nejen tím, že jsem byl poprvé někde na motorce déle než na týden, navíc takovou dálku, ale hlavně proto že jsem jel sám a přitom všechny noci spal na divoko. (raději to nikdo nezkoušejte, třeba jsem měl jen štěstí..... že jo)
Ale nakonec se ukázalo, že to bylo celkem v pohodě, i to spaní, jen jednou mě vyhmátl jeden Turecký zemědělec, něco říkal, ale v pohodě, jako že tam nemůžu spát (to jsem ještě neměl rozdělaný stan), tak jsem se jen přesunul o kilák dál, na kopeček mezi křoviny
jo a taky se tam může jet max.88, naměřili mi 128 a vyměřili pokutu 100euro, ale nakonec jsem to neplatil v cestopisu se dočtete jak to bylo
trasa
edit: jen drobnost
Naposledy editováno 02.12.2008 13:38:58
bavil jsem se se dvěma poláky, s nimi jsem vjížděl na Ukrajinu
pak z Fagaraše viděl ujíždět dost motorkářů v nepromocích dolů, zahlídl jsem u CZ značku, a D
v Turecku jen Turci a zaparkovanou motorku od Řeka a pak od Anglična jsem viděl
další Čechy, ti byli 3, na hranici, jeli v protisměru z Chorvatska po pobřeží do Černé hory, tak jsem na ně zavolal "where are you from?" a ten jeden "czech republik!" a já na to "tak to já taky!
pak ještě v BiH dva ze Sarajeva a to bylo tak prakticky všechno. Za celou cestu bych mohl potkané motorkáře spočítat na prstech rukou...
Naposledy editováno 20.09.2008 18:44:09
1100Virago>Paráda, další sólo cestovatel. Mě by to tak nebavilo, takže klobouk dolů. Příští rok jeďte s yeoupem
ne ne, to byla myslím vyjímečná akce, prostě jsem jen doháněl to, co jsem nestihl na jaře s kamarády, další sólo jízdu neplánuji (tedy myslím )
A yeoupem se srovnávat nemůžu, protože civilizované Turecko západního typu (aspoň tam kde jsem byl) se nedá srovnat se zeměmi které jsou třeba ve válečném stavu... (Irán, Irák, nebo kde to všude byl) že jo... jinak on už přece necestuje sám, má baťůžek a ta holka by myslím měla dostat medaili za svůj zadek, že s ním ty tisíce kilometrů na zadním sedadle XT vydrží.... že jo
gunter>ahoj, gratuluju parádní výkon i zážitky, zajímalo by mě, jak na tom technicky byl Tvůj Deauville, kokal jsem na tu porci skoro 7tkm. Musel jsi po cestě něco dolívat (mimo benzínu samo )nebo měnit, přehřívání,průměrná spotřeba, přece jen hory, horší cesty atd. Stačí jen zkratkovitě pro představu. Díky.
ahoj, to myslíš vážně, s tím dolíváním?
to by se Dauvillka mohla urazit
je to přece držák, ne
Prostě jen klasické přípravy, jako na normální provoz - asi 2 týdny předtím mi servisák udělal velký servis, protože podle ujetých km bylo třeba. Prostě to co se dělá každých 12 tisíc km, tj. náplně, ventily, podtlaky a kontrola nevím čeho. Jen svíčky nebyly moc opotřebené, tak nechal ty od minula.
Navíc vyměnil všechny destičky, jedná zadní už byla po smrti a jedna vepředu měla asi 0,5 mm.
I gumy jsem měl připravené nové, protože na těchto jsem už najel asi 8000 km a nechtěl jsem to riskovat, ale to mě přemluvil, že to vydží. Tak na nich teď mám 8000 + 6600 = 14600km a vepředu kde je menší hloubka, tak je ještě uprostřed přes milimetr vzorku, takže jo, vydržely.
Takže jsem jen tankoval, na benzínce umyl plxi a zrcátka, když bylo třeba a to bylo vše.
Spotřebu ještě nemám spočítanou, ale vím že když přepínám na rezervu mezi 310 až 350 km od natankování (to je můj zvyk, při tankování vždy nuluji, tak vždy vím kolik dojedu, celkem je maximální dojezd asi 400km), tak to bude asi 4,5 až 4,9 l/100km. Moc jsme to ale nehnal, nejčastěji jsem po cestách jel 100-110, když to šlo a po dálnici, když byla tak 120-130.
Jo, přece jen něco - v kufrech jsou šroubky, ten jeden se při tom klepání po horších cestách uvolnil a vyšrouboval, tak jsem ho zašrouboval. Nějaké nářadí jsem pro jistotu měl. A taky se mi po jízdě v dešti a pak v prachu ozval nějaký zvuk od zadního kola... tak jsem zastavil, zadní kolo protočil, nic. Pak při jízdě taky nic, tak nevím, buď se něco dostalo mezi gumu a zadní vidlu a nebo na destičkách nějaký kamínek, nebo fakt nevím. To bylo myslím v Černé hoře. Od té doby nic.
Naposledy editováno 20.09.2008 20:26:09
vím, že je to držák , tím s dolíváním mi šlo především o chladící kapalinu, přece jen šteka dlouhá a horko bylo určitě taky, aspoň občas. Jinak v tom Chorvatsku docela kosa, ale buď rád, že jsi projel, podle zpráv tam teď na mnoha místech hoří.
A jinak díky za info.
gunter>Roman2bk>
vím, že je to držák , tím s dolíváním mi šlo především o chladící kapalinu, přece jen šteka dlouhá a horko bylo určitě taky, aspoň občas. Jinak v tom Chorvatsku docela kosa, ale buď rád, že jsi projel, podle zpráv tam teď na mnoha místech hoří.
A jinak díky za info.
No právě jsem si říkal, že jsem tam dole měl 1 den zůstat. Jinak lokální katastrofy by mi nevadily, to by mě nevyvedlo z míry, auta stojí, ale motorka jede vždy dál. Zažil jsem několik kolon, třeba práce na silnici, nehoda, apod. vždy jsem se dostal hned dopředu, prostě pomaleji, opatrněji, ale vždy jsem jel.
Jinak konkrétně tam jak teď hoří, tak tam jsem nejel, odbočil jsem už dříve, jižněji, od moře na Mostar a Sarajevo.
gunter>Roman2bk>
vím, že je to držák , tím s dolíváním mi šlo především o chladící kapalinu, přece jen šteka dlouhá a horko bylo určitě taky, aspoň občas. Jinak v tom Chorvatsku docela kosa, ale buď rád, že jsi projel, podle zpráv tam teď na mnoha místech hoří.
A jinak díky za info.
ještě k té chladící kapalině - to jsem nikdy nezažil, že by se přehřívala. Tedy mám tam jen kontrolku na teplotu oleje a ani nevím jestli funguje. Jel jsem ale v klidu, tj. otáčky 3 až 5 tisíc, jen při předjíždění nebo po té dálnici 6 tisíc.
a se spanim na divoko bych nikde nevidel problem - spal jsem tak v pulce evropy, parkrat v asii nebo africe a NIKDY nebyl problem lol
rekni - neni to proste fajn cestovat sam?
(vim, vim, ja uz od letoska nejezdim sam ;) )
duffmenn - dívej, před půl rokem kdyby mi to někdo řekl, nevěřil bych mu že se rozhodnu to sám jet. Rozhodlo dost i to, že jsem se na jaře z Bulharska vracel sám a 2 noci jsem sám na divoko spal. A pak šlo jen o to se připravit a sebrat odvahu....
WALTR - a ještě to Skotsko bych chtěl.... někdy měli jste odtamtud pěkné fotky...
LiTe - šedesátnice.... ale v nějakém německém časáku byl test NTV, rozdělali motor po 200 tisíc km a.... nic, prý vůbec nic. Takže jen pravidelný servis a jen jezdit
yeuop - jo dík, ale v kvalitě fotek vidím velké možnosti. Fotím to nejlevnějším nikonem, co stál jen 2,5 tisíce, prostě jednoduchý kompakt L10. Chci si koupit nějaký co bude mít větší objektiv s lepší světelností, hlavně na focení přírody, vzdálenějších kopců a za zhoršeného počasí, v tom je tady tento hodně slabý. Čím fotíš ty?
to s tím spaním mi říkalo už více lidí... to taky rozhodlo.
a jo, máš pravdu, je to nejen fajn, ale taky silně nakažlivé.... až mám z toho strach
jo a už jsi dal té svojí medaili za zadek? za to že s tebou vydrží na jednoválci XT, na tom enduro sedle tolik tisíc kilometrů? to je přece taky dost výkon, já bych jako spolujezdec nikdy nejel, je to prostě nuda....
Naposledy editováno 20.09.2008 23:26:02
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hřejí kontakty fází z alternátoru Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 3 | 9.4.2024 v 09:21 Dr.fík |
Jak správně utáhnout hadici chladíc... Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 11 | 18.2.2024 v 10:42 FJRPEPA |
Repas př tlumičů rada Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 8 | 12.12.2023 v 18:53 OldCrow |
Křivé trubky př tlumičů Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 5 | 23.11.2023 v 11:40 pps2 |
pouzdra vidlice ALL balls 38-6090 -... Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 2 | 4.11.2023 v 08:25 krokoš |