globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorro Velas 400?
25.10.2013 v 13:21
Prosím majitele o vyjádření..
Kolik máte najeto?
Spolehlivost?
Jak je zpracována?
Jak se servisem a náhr.díly?
Jaké úpravy máte na svém motocyklu?
Uvítám jakékoliv info a zkušenosti(cestujete na ni?Jak daleko?Je pohodlná??Atd,atd..)
Samozřejmě i vy se stejnou motorkou pod jinou značkou(Gilera, německou značku si už asi nevzpomenu...).
Díky!

Motorro Velas 400?

20.7.2014 v 18:41 | Nahoru | #1
Skutečný název je Motorro Velas BM400
Je to licenční gilera smx 400, prodávaná v Jižní Americe, na internetu je toho o ní víc, ale ve španělštině, což se i přes překladač neluští moc dobře. Je odvozen od honda XR 250

-Motocykl mám od května 2014 fungl novej a najeto zatím 2250km
-Ze spolehlivosti strach nemám, při koupi jsem mluvil s jedním majitelem, který natom bez problémů nalítal přes 40tis km a nenadával nato, naopak se vyjadřoval, že spokojenost.
-Zpracování je takové, no jak to říct, pár konstrukčních chyb a nějaké mouchy to má, ale nic zásadního.
-Servis si zajištuji sám, jen konzultuji úkony, náhradní díly objednávám od dovozce, kterým je impexta 3000, Rudná 3, Ostrava-Vítkovice, podle katalogu náhradních dílů přes e-shop. Ceny jsou celkem dost lidové, tedy myslím ještě docela rozumné.
-Motorka je trochu nepraktická, absence přihrádek, dokonce i na nářadí, žárovky a svíčku! Také bylo nesundávací sedlo, ale tento problém jsem už řešil po svém a svépomocí vyřešil.
Více jsem o tom popsal na autorevue, ale oni mi tam vyčítali, že to nenapíšu sem.

Pár postřehů:
Motocykl mi přišel tvrdší, byl nastaven na 2 osoby, takže jsem povloval matici na zadním tlumiči pod centrální pružinou, protože mám rád komfort, ale nyní je to už akorát. Možná dám pak do vidlice řidší tlumičový olej, aby víc houpala.
Motocykl nemá hlavní stojan, jen podpěrnou nožku, což je hodně blbý na parkování a servis!
Motocykl má jen elektrický spouštěč, chybí nožní nakopávačka a roztlačovat takový velký jednoválec nejde moc lehko a už vůbec ne snadno.
Motorku jsem dostal neseřízenou, takže jsem musel dolaďovat sám třeba membránový karbec a špatně zkompletovanou. Dokonce měla i špatně z výroby nastavené rozvody! Ten člověk, který to kompletuje a dělá předprodejní servis by zasloužil pár facek, nebo při opakování výhazov!
Pokud to nemá žrát jak tank, doporučuji snížit jehlu na max a vyměnit originál trysky 47 a 138 za 38 a 122 a doladit šroubek bohatosti, optimál nastavení bude na dorazu. Pokud by to nemělo dobré přechody, vyšroubovat emulzní trubici a podložit, aby se jehla po zasunutí nedotýkala dorazu v trubici, potom je tam mrtvý bod a chcípe po přidání plynu a zlobí to.

1) motor, je to dost extrémní podčtverec, vrtání 91mm a zdvih jen 59mm, k tomu ještě 4ventilový s membránovým karburátorem. Z toho vyplývá, že nemá moc rád nízké otáčky i když má vyvažovací hřídel, tedy pod 3000 ot už se mu moc nelíbí, 3500už začíná táhnout a od 4000 už jede pěkně až do 5500, kde má nejvyšší točivý moment, potom už se mu nějak moc dál extra nechce, takže i přes ten objem se to musí docela točit, což mi moc nesedí, protože potom to žere 3,5/100, což mi příjde dost a mohlo by to být méně, stačilo by menší vrtání a větší zdvih pístu, pak by lépe chodil odspoda.

2) převody, motocykl má 6 rychlostní převodovku, poměrně jemně odstupňovanou a rychlosti tam padají celkem ochotně. Převod je řetězem 520, kdy řetězové kolečko má 13zubů a rozeta 42zubů, ale dle mého je motocykl zpřevodován na silnici zbytečně příliš moc do síly. Vyměnil jsem tedy rozetu za menší 38 zubovou, ale to je absolutní limit, menší už nelze namontovat. Větší řetězové kolečko je trochu problém, protože je tam plech, který zabraňuje vyskočení řetězu ze zubů, kteý jsem musel přibrousit a mohl dát 14zub, ale řetěz by pak mohl narušit dráty od magneta, což by byl průser, takže ty je třeba zajistit, třeba přilepením k motoru! Zpřevodování mi teď ale už příjde optimál pro silnici. Přestože jsem protáhl všechny převody do rychlosti, tak motor má pořád dostatek síly i na 6. rychlost, takže pořád s tím bez potíží vyletím kopce bez podřazení, když to rozjedu a není problém, dokonce mi tak motocykl přijde celkem optimální.

3) elektrika, zdrojem je magneto a relativně slušně dymenzované, ale originál regulátor napětí je šunt, doporučuji vyměnit ze suzuki DR 250, potom je tam gelová baterie 12V 5Ah, po snadné upravě lze zaměnit za 9Ah, podivné přední dvojsvětlo mě rozhodně nenadchlo, ale zklamalo. Vypadá zajímavě, ale funkce stojí za hovno. Dálkové světlo je malá plastová parabolka s pruměrem 8cm s H4 žárovkou 12V 35/35W, okamžitě vyměněna za 12V 55/60W se zvýšenou svítivostí, ale ani to zdaleka nestačilo. Ta H4 je ale zapojena kupodivu jen na dálkové vlákno. Buď svítí potkávací, nebo dálkové, ale nesvítí na dálkové obě, jinak by tam už byl hidxenon.
Potkávací světlo je projektorové s čočkou na žárovku H3 12V 55W, ke které je dost blbý přístup, takže výměna v noci pod lampou by byla náročná, protože musíte sundat přístrojový panel a pak to jde, nebo tam nesmíte vracet gumovou krytku zezadu a potom to jde i bez demontáže přístrojovky. V garáži jsem ho měl už sundaný několikrát, ale v noci pod lampou bych to dělat nechtěl, protože se vám mohou zakutálet šroubky, musíte mít svítilnu, atd. Rovněž k žárovce parkovacího světla je tak špatný přístup, že musíte vyndat celý dvojitý světlomet, aby jste ji vyměnili, takže nahrazeno diodou.
Svítilna koncového a brzdového světla má 3 šroubky z podběhu, takže blbý přístup a pokud nevíte, kde jsou opět naprd, pokud ji nevyndáte, nevyměníte žárovku, takže také nahrazeno diodovou náhradou, která neodchází jako archaická žárovka s vláknem. Kontrolky na přístrojové desce nebyly dobře vidět na slunci, nahrazeno diodovými náhradami bezpaticové žárovky. Také svítivost potkávacího světlometu zklamala, takže jsem ho vytáhl, rozdělal a parabolka je plastová pěkná, potom je tam plechové clonítko (to dám napařit hliníkem jako parabolu) a za tím je kuželový tubus z plastu i zevnitř matně černý, do něhož je zespod vsunuta ta patice s parkovací žárovkou (ten tubus dám zevnitř také napařit hliníkem jako parabolu) a na jeho konci je čočka těsněná o kroužkem držená z venku držákem z plastu. Potom svítivost už bude sice trochu lepší s žárovkami s vyšší svítivostí bez xenonu, ale pořád je to z nouze cnost a bída. Jediné rozumné řešení jsou zde LED, protože jen ty dají takovou porci světla, že s tím budete na silnici něco i vidět. Ty paraboly z plastu repasuji v Novém městě nad Metují, (u nádraží) ulice Generála Klapálka 130. www.stodulka.biz

Přes tady tyto postřehy mi to za 60 tis nový nepříjde jako nějak špatná koupě, protože za tyto peníze nic nového lepšího nikde nedostanete! Takové ty prkotinky se poladí a bude to dobrý motocykl s levnými náhradními díly, ovšem asi nebudou úplně dobře dostupné a taky nejsou a musíte hledat z jiných modelů podle parametrů, protože podle motorky nikde nic nenajdete.

Servisní informace pro svépomoc:
1) olej: 10W-50, nebo 10W-60, cca 1,5l na výměnu
2) olejový filtr: pasuje Hiflo HF 112 na motoru vpravo pod dražkovanám víčkem na 2 šroubky
3) Ventilová vůle: 0,1mm na sací ventily, na výfuku by měla být 0,2mm, jedině tak to chodí měkce a nestřílí do výfuku.
4) Svíčka: NGK DCPR8EVX (platinovka) nebo EIX (iridium)
5) chladící kapalina: jakákoliv červená G12, ale aušusy nebrat, nechrání pak proti korozi v chladícím systému. Důrazně doporučuji vyměnit čidlo na chladiči na větták 88°C za kompatibilní s nižšší spínací teplotou, protože 88 je moc pozdě, to už kapalina v motoru vaří a dere se ven. Klidně použijte už 80°C aby jste zbytečně nevařili a zbytečně neztráceli kapalinu ze systému, motoru tím jen prospějete.
Při seřizování ventilů se motorem se otáčí za šroub pod zátkou na větší imbus na levé straně, značka horní úvratě je pod zátkou na menší imbus na levé straně. V jedné horní úvrati se seřizuje v druhé je střih ventilů. Matky na kozlících jsou na klíč 10. Sundání horního víka hlavy je jednoduché, akorát přístup k zadní dvojici ventilů není z nejlepších, ale lze to zvládnout sám doma. Po seřízení je třeba motor přetočit o 2 otáčky a zkontrolovat vůli.

Raději si vše servisuji sám a vím co a jak je a bylo provedeno, než abych platil za věci, které si mohu udělat sám a ještě trnout, jestli mi servis održbu provede podle mých představ o kvalitě práce a za ušetřené peníze koupím raději lepší olej, nebo svíčku s platinovými elektrodami a vím, že jsem pro motorku udělal víc, jak při údržbě drahém servise, kde akorát budou spěchat a honit normohodiny, aby si na sebe vydělali a přidražovat materiál, ale motorce tím moc neprospějí.

Naposledy editováno 17.09.2022 10:32:50

1 reakcí na tento příspěvek Motorro Velas 400?

21.7.2014 v 10:27 | Nahoru | #2
z gilery to bude mít licenční jen název (jako to dělá v americe jawa), jinak je to čínské xingyue

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorro Velas 400?

27.7.2014 v 19:41 | Nahoru | #3

bledemon píše: z gilery to bude mít licenční jen název (jako to dělá v americe jawa), jinak je to čínské xingyue


Dobře, ale to xingyue je zase kopie něčeho, což by mohla být právě ta gilera SMX 400. Však znáte číňany, oni většinou něco vezmou, zkopírují, vylepší, zlevní výrobu a pustí to do světa za zlomek ceny, než stál ten původní vzor, takže asi tak.

Naposledy editováno 21.11.2015 22:31:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorro Velas 400?

27.7.2014 v 23:57 | Nahoru | #4
Properitus>
dobre je to, kamos to ma, jazdi to. Vyskusal som to, dobre to islo. Akurat tlmic musel pritiahnut, trochu chladiaca kvapalina mu tam starosti robila, ale asi jej bolo moc naliatej. Sa to furt medzi nadrzkami vyrovnavalo. Plasty to ma poslabsie.
Vyberal som velas, alebo yuki. Zobral som Yuki SPT 350 a nelutujem. Pohodlnejsie, ale vykonovo oproti velasu poslabsie. Yukos mal uz cez 50 000 km

Inak ma zaujalo, ze pises, ze diele si zaobstaravas. Ake diele, ved mas cez 2000km

(reakce na) Motorro Velas 400?

13.8.2014 v 11:49 | Nahoru | #5
copo> Ty díly vysvětlím:
Při procházení katalogu náhradních dílů jsem přišel nato, že mi tam pracovník v Impextě, co motocykly vybaluje z krabice a skládá, zapoměl namontovat gumový chránič zadní vidlice, aby ji neotloukal řetěz. Reklamačku by mi neuznali, takže jsem chránič musel objednat jako náhradní díl za 200kč a doplnit sám doma.
Potom jsem objednal ještě jedno přední dvojsvětlo za necelých 1500kč a kvůli nízké svítivosti originálů jsem ho zkusil doma upravit místo žárovky na 2x power led cree 1512 1750lm, včetně montáže chladiče diody s větráčkem. Bylo to hrozný, protože jsem musel řezat a brousit chladič diody, vymyšlet uchycení chladiče s diodiou na parabolu, musel jsem upravovat kdeco okolo, kvůli obrovským potížím s místem uvnitř v kapotáži pod přístrojovou deskou. Vnitřní povrch obou světel i se stínící clonkou už mám napařený a povrch od p. Stodůlky vypadá dokonce lépe, jako nový díl z čínské fabriky a navíc není drahý, takže ho mohu doporučit na renovace parabol, ato jak kovových, tak plastových, což vám jen tak někdo neudělá! Dokáže udělat na přání nový zrcadlový povrch i tam, kde v originálu nebyl.

Jinak tu Yuki 350 SPT jsem moc chtěl původně, ale novou. Než jsem na ni naspořil, přestali mi ji dovážet, takže jsem pak musel vzít Velase, protože do ojetiny se mi nechtělo, ale myslím že bych s ní byl asi spokojenější. Přecejen to žere méně, ten o trochu nižšší výkon by mi až tak nevadil, ale ocenil bych pružnější dvouválcový motor se vstřikováním a prej fakt dobrým! Myslím, že by byla praktičtější a všestranější aspoň pro mne asi i lepší.

Naposledy editováno 05.02.2018 23:19:16

1 reakcí na tento příspěvek Motorro Velas 400?

18.1.2015 v 21:05 | Nahoru | #6
No jen tak pro zajímavost přečtěte si tohle:
http://www.motohouse...vsechny-drobny-1-dil
http://www.motohouse...vsechny-drobny-2-dil
Sice se to uskutečnilo pod hlavičkou značky Kentoya, ale jsem si vcelku jistý, že se jedná právě o lehčí verzi tohoto motocyklu prodávanou tady jako Motorro Teide BT400.
Jediné z čeho bych měl strach jsou náhradní díly, v čechách těch motorek asi moc není a čína s dílama nic moc. Nejlepší je zjistit čeho je to kopie (nejčastěji nějaká Honda) a cpát tam značkové součástky.
Jinak za mě čína už motory celkem umí a když to má malý výkon a používá se to rozumě tak to něco vydrží. To co vydržela moje XMOTOS 33D ... to jsem až nevěřil. Teď mám skurvené dvojkové kolečko, ale to jsem tomu dával kouř na motokrosové dráze v Kříších a to už předtím zažila hrozné věci a má nalítáno přes 100 MTH. Vážím 105 kg.

(reakce na) Motorro Velas 400?

14.3.2015 v 12:35 | Nahoru | #7
Newton> dle fotek se nejedná o lehčí verzi, ale o terenní verzi, tedy spíše terenní enduro. Impexta ji prodává pod názvem motorro Teide a motoricky je téměř identická. Že tento stroj by u nás mohla prodávat i kentoya je pro mně zajimavá informace z hlediska budoucího shánění náhradních dílů.
Je také zajimavé vidět, co takový stroj vydržel při jejich extradlouhé pouti přes půlku světa.

Jinak velas bm 400 je pouze silniční enduro-verze téhož motocyklu, ale jinak je to motorka celkem lehká na kubaturu 400ccm váží jen 163kg. Ty velké kapotáže vpředu a kolem světel a palubní desky jsou jen lehké plasty a jsou opravdu lehké i když vypadaji robusně a mohutně.
Mimochodem ty světla za moc nestojí a svítivostí mě nepřestávají štvát. Dříve popisovaná dioda moc nesvítila, takže jsem ji vyměnil za Powerled Cree CXA 2520 a doplnil DC meanwel LDH 45A 1050W a doplnil silnější větráček na chladič diody, svítivost je už sice dostačující, ale rozptyl světla nějak zas není optimální, takže proběhl další tuning, kde jsem dovařil na hliníkový chladič hliníkovou kostku a na ni použil 2x CREE CXA 1512 svíticí do horní části paraboly, meanwell jsem nechal a přidal zespod několik obvodů SMD, jako doplněk. Teprv nyní už je svítivost 4200Lm dostačující a konečně i rozptyl světla je konečně v pořádku. Já jsem velmi náročný uživatel, takže mám funkční prototyp dle svých představ.
Řešil jsem už i dálkové na H4, kde také žárovky zoufale nestačily, protože ta parabola je neskutečně mizerná a už je tam H4 led z aliexpressu s 6000lm, ale svítí to i tak pořád nic moc, ale jezdit se s tím už aspoň trochu dá. Zde ale platí, že čím silnější H4 led na dálkové světlo seženete, tím lépe a magnetka to kupodivu utáhne.

Nyní řeším jiné pružiny do přední vidlice, aby nebyla tak tvrdá a nepružila jen v rozsahu 5cm, ale aspoň tak 15cm, a bylo to měkčí a komfortnější. Bohužel ale vidlice umožňuje pérovací rozsah max jen 12cm, ale lze tam vyhodit původní pružiny 33cm a trubky do vidlice a montáží pružin 58cm a průměru do 35mm, třeba z yamahy XT650 v kombinaci s olejem do vidlice 5W lze přece dosáhnout komfortnějšího svezení bez zbytečně tvrdého předku a také se zvýší celkový zdvih přední vidlice z 5cm na 12cm, což umožňí využít možnosti vidlice.

Naposledy editováno 18.11.2016 20:48:31

1 reakcí na tento příspěvek Motorro Velas 400?

14.8.2016 v 16:10 | Nahoru | #8
ale jinak mechanicky jste s motorkou spokojeni? Naskytla se v okolí koupě a chci něco do práce jen na dojíždění nic víc nic mín žádné choutky na cestování nemám

(reakce na) Motorro Velas 400?

26.8.2016 v 17:45 | Nahoru | #9
amanzes> Tak s tou spokojeností je to velmi suběktivní záležitost.
Byly nějaká očekávání, která se častečně plní, a částečně neplní a od toho se to s tou spokojeností odvíjí. Je to o tom, jak to používáš a co od toho chceš.

Motorku jsem si musel sám svépomocně poštelovat (karburátor a ventily) a zjistit nastavení a seřizuji je vždy, když si o to motor řekne, u karburátoru jsem si nato optimální nastavení dokonce sám musel přijít. Nyní jsem ve fázi, že dokážu radit a pomáhat ostatním majitelům se servisem, aby většinu zvládli doma sami. Spoustu věcí jsem také předělal, doladil, takže teď už dobré.

Co se týče spolehlivosti, tak v podstatě nelze říct, že by mně to někde nechalo, nebo že by se to někde rosypalo, ani se mi tam nic nepokazilo, aniž bys to způsobil sám třeba hrubým a neurvalým zacházením, nebo vyloženě chybou v servisních postupech. Náhradní díly jsou nato celkem levné, ale akorát některé se musí objednávat z číny a potom ta čekací doba nemusí být zrovna malá. Není ale třeba všude cpát za každou cenu originál, spoustu věcí dobře pasuje z jiných motorek a jsou často i provozně lepší než originál.

Na téhle motorce mně nejvíc štvou konstrukční nedokonalosti, které jsem si už povětšinou technicky-kreativním způsobem vychytal, některé součásti jsem musel úplně předělat.

Na dojíždění a velas? No nevím? Taková mašina s vodou chlazeným motorem je spíše na větší a delší vyjížďky, než denní dojíždění. Na dojíždění bych vzal asi scootra 125 a vzducháč, už kvůli podsedlovým úložným prostorům scootrů, které velas nemá žádné, takže potřebuješ mít aspoň kufr na nosič. Tohle silniční enduro je spíše na volnou silnici, kde se dá plynule švihat 80-100km/h, nebo aspoň na okresky, než na motání se ve městě, kde ti bude akorát furt spínat dochlazovací větráček a potenciál motorky stejně nevyužiješ.
Potom ten velký jednoválec také zrovna není moc pružný, takže se musí víc řadit, ale má dobrý tah do kopců, takový benzínový traktor, jenže zase je to dost levné jako celek. Je to i váhově jako taková tříapůla s větším výkonem a lepšími jízdními vlasnostmi. Těžko říct, jestli ti zrovna toto bude sedět na zamýšlený účel použití?

Já jsem si tu motorku kupoval na delší vyjížďky, tak několik set km za den, tak na to ještě docela vhodná je, ale cestování podle měřítek motorkářů, kteří na mašině projedou několik států a vydají se přes půl světa, tak to nevím? Já takové ambice nemám, takže dlouhé vyjíždky v ČR, sem-tam kousek za hranice sousedního státu, to ještě ano, ale tak velké cestování pro mně na velasu už asi nebude.

Naposledy editováno 17.06.2019 17:14:31

Motorro Velas 400?

18.11.2016 v 21:51 | Nahoru | #10
Nyní jsem ve fázi, že mám motorku celkem naladěnou. koncem roku 2016 jsem překročil 17tis km. Technické závady zatím řešit nemusím.
Začal jsem nakupovat na aliexpressu a e-bay, takže jsem motocykl vybavil teploměrem a ještě voltmetrem, tyto doplňky se dají dokoupit za nízkou cenu na aliexpressu, také jsem koupil ještě silnější H4 led náhradu žárovky do dálkového, která slibuje 9000 lm, ale musím vždy koupit pár, takže hledat jako H4 led 18000lm 180W, protože se to bere jako na pár.
Ty led žárovky jsou dvojího druhu: První to mají tak, že jsou LED čipy pro dálkové a tlumené a svítí buď jedny sady čipů, nebo druhé. Další jsou udělány tak, že na tlumené svítí polovina z osazených čipů a na dálkové všechny a tento druhý typ já právě vyhledávám a na velase jsou ideální. Cenově to vychází od 1000kč do 1500kč za pár i s poštovným. Není to málo, ale kvalitní osvětlení silnice je na motorce je velmi důležitý prvek aktivní bezpečnosti a na tom může šetřit jedině dement. To už ani nemluvím o komfortu jízdy za tmy, protože už jen kvůli tomu to zato stojí bez jakékoliv dyskuze, protože velas svítí ze žárovkami naprosto katastrofálně, že se to fakt nedá s tím jezdit bez brýlí pro noční vidění. Opravdu nejsem šeroslepý, to ty světla jsou skutečně tak hrozně mizerné! Světla Velase si prostě přímo řvou o domácí tuning, mám ho poměrně detailně i s fotkami popsaný v motodenníku.
Akorát u tlumeného světla si nejsem jistý, jestli používat super výkonné led, nebo přepojit zapojení aby na dálkové světlo světlomet s tlumeným nezhasínal, ale svítil dohromady s dálkovým a použít Hid sadu 4300-5000K, ale každopádně je třeba nejprve rozdělat světlomet a nechat znova napařit veškeré jeho vnitřní plochy, tedy nejen parabolu, ale i tubus a clonku.
Já tam mám diodovou náhradu žárovky dělanou doma, ale když jsem to porovnával s Hid H3 55W, tak mně ta hid sada mírně řečeno zrovna moc nepřesvědčila, tedy že ta moje domácí led zase není až tak blbá, jak jsem ji podezříval.
Každopádně by bylo asi lepší, kdyby na dálkové světlo svítily oba světlomety společně a ne jako v originále, kdy svítí buď jeden, nebo druhý. Mnoho aut a motorek, kde jsou dálková a tlumená světla oddělena to tak mají zapojeno v originále a na velasu není objektivní důvod (třeba že by měl slabou magnetku - nemá) proč by to takhle nemohlo být zapojeno.

Naposledy editováno 17.06.2019 17:33:02

Motorro Velas 400?

5.2.2018 v 23:50 | Nahoru | #11
Velas bm 400 mám stále, jezdím na něm dál, ale pustil jsem se v rámci dolaďování do strašně velkého tuningu, který tady nedělá asi nikdo z vás.
Po mém doladění karburátoru už motor chodil celkem měkce a pružně, ale vadila mi pořád spotřeba 4/100, přišlo mi to moc

Provedl jsem tedy brutální tuning motoru. Koupil jsem v Číně EFI kit a překopal motorku doma z karburátoru na vstřikování. Dělal jsem to podle instalačního manuálu, ale vyžadovalo to dost značné úpravy, zejména palivového vedení, elektrické připojení, ale také výfuk bylo třeba upravit pro lamdasondu. Musel jsem umístit navíc řídící jednotku, vymyslet a vyrobit uchycení, umístit a napojit palivové čerpadlo.
Motorku jsem zprovoznil a projel, no proběhly korekce a spotřeba skokově klesla o cca 7dl. Datová pole vstřikovacího softwaru je ale možné editovat, ale potřebujete k tomu notebook a software, který je volně ke stažení na internetu. Připojení je realizovatelné přiloženým kabelem s USB adaptérem a potom už je to jen na vás, jak se vám to podaří nastavit. Při posledních pokusech jsem s tím dosahoval spotřeby 2,7/100 a velmi dobrého tahu v kopcích a odezvy na plyn, akorát zatím se mi ještě nedaří úplně dobře nastavit přechody ve velmi nízkých otáčkách a také laboruji s předstihem ve vysokých otáčkách. Doufám, že snad i zde se mi podaří časem dosáhnout průlomu a motocyklový motor se bude chovat podle mých představ.

Další tuning bude úprava chladícího systému. Realita je, že jsem si nechal na zakázku vyrobit větší a výkonnější vodní chladič motoru. Tím dosáhnu větší reservy pro chlazení a také se zbavím debilního systému dvou malých expanzních nádobek, kde bylo pořád v jedné málo a druhá přetékala.

Naposledy editováno 05.02.2018 23:58:44

Motorro Velas 400?

23.9.2018 v 10:00 | Nahoru | #12
Měl jsem tento rok velký problém s motorem na velasu, který jsem si ale pravděpodobně způsobil sám, protože jsem nedokázal nastavit časování vstřiku u vstřikování. Sháněl jsem, hledal, ptal se na možnosti a alternativy až jsem narazil na tady tuto možnost: koupit za 700 euro novou

Je to šance pro všechny, kteří mají tuto motorku na papírech a stane se nějaký průser, rozsype se motor, nebo tu motorku rozbijí na sračky při dopravní nehodě a zůstane jim nepojízdná motorka, která se už nevyplatí opravovat s doklady na značkách.

Na Slovensku v malé vesničce Kvašov kousek od hranic s ČR bydlí Arab Alaškiri, který ty motorky prodával pod názvem kaťuša. Jde o úplně stejný motocykl xinguye XY400GY s motorem XY191MQ-2. Vstoupila totiž v platnost nová emisní norma požadující u nového motocyklu vyšší emisní normu, jak E3, tedy u nového motocyklu nad 125ccm musí být instalováno z výroby vstřikování. Tyto motorky byly karburátorové, takže už nejdou přihlásit, ale pro majitele již registrované motorky na dokladech s SPZ existuje možnost tzv. přestavby, tedy že nahlásí nákup nového rámu, změní se vin kód a mohou tak na svoje staré papíry postavit tady tento fungl nový motocykl a získat tak fungl nový stroj za směšnou cenu.
Tento motocykl mi prodal za 700 euro, což je cca 18000Kč za fungl nový stroj, který nikdy nejezdil tak fantastická cena, že tomu se prostě nedalo odolat!!! Ukazoval mi sklad a má jich ještě docela hodně, navíc má na výběr tři barvy: šedá, bílá červená a motorky jsou vyzdobeny pěknými nálepkami, vypadají moc pěkně, mnohem hezčí, než byl šedý velas od impexty. Je rozhodně škoda, aby tady tyto pěkné nové stroje skončili ve šrotu, tak nato majitelé rozbitých a pokažených velasů vzpomeňte, než půjdete vrátit na úřad papíry od rozbitého velase a zrušit motorku, že děláte velkou blbost, protože existuje tady tato možnost.
Kontakt: www.lacnemotorky.sk

Já sám jsem tam byl a jednu motorku si dovezl na díly, abych nemusel dělat přestavbu, tak protože můj rám byl v pořádku, navíc jsem tam měl nějaké svoje vylepšení a úpravy, o které bych přestavbou přišel, tak jsem motocykl jen přestrojil. Jediná nevýhoda je, že musím dělat znovu záběh, ale to tak u nového motoru už bohužel je a nedá se tomu vyhnout, protože pokud je nový, tak to potřebuje a musíte to s ním nějak přežít.

Tyto motorky jsou Euro3 mají membránové karburátory a tudíž je problém je přihlásit. Prý to jde přihlásit v Polsku a potom dovést sem jako mírně jete. Motocykly ale byly určeny pro trhy v Jižní Americe, takže karburátory jsou nastaveny na velice bohatou směs. Pátral jsem po důvodu a v Jižní Americe se totiž jako palivo hojně používá etanol a ten potřebuje mnohem bohatší směšovací poměr jak benzín a tady to zapadá. Karburátory jsou v originále nastaveny na etanol, takže pro použití na benzín je potřeba je přetryskovat. Volnoběžná tryska je vhodná 38 a hlavní tryska 122-124, jehla pověsit na horní zářez a potom doladit bohatost šroubkem. Motor už se chová normálně a spotřeba se dostane na 3,3L/100, tuto jsem u takto seřízeného karburátoru naměřil. Startuje to na drc, za tepla i za studena se sytičem, volnoběh to drží krásně za tepla i za studena a motor se pěkně roztáčí, táhne a má výkon. Doporučuji provést, bohužel lidi jsou blbci a diletanti, když něco nefunguje z výroby v originál stavu, tak je nenapadne hledat příčiny a zatracují celou věc, jenže ta zato nemůže, když byla určena do jiných podmínek.
Je třeba zde prolomit tabu, že originál stav je ten nejlepší! NENÍ to vždy pravda, je třeba hledat příčiny, pokud se nám něco nezdá, takže s tím počítejte a zařiďte se podle toho.

Naposledy editováno 13.02.2020 21:14:50
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přední světlo Motorro XY400Y vena37 2 31.7.2016 v 16:35 Properitus


TOPlist