globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ložisko krku řízení
Zdravim měl někdo z vás už problémy s napasováním ložisek do krku řízení?
Ta půlka co má přijít do sloupku v rámu má větší průměr, než staré ložisko. Takže tam lehkou silou za studena nejde.
Narvat - nenarvat, nahřát - nenahřát, zítra to oběhnu s mikrometrem abych věděl o kolik přesně je jiný.
Je možný že by ložisko bylo o tolik jiný, že by tam nešlo?

ložisko krku řízení

4.5.2011 v 21:14 | Nahoru | #1
Podívej takhle je to u TDR bude to podobný...
ložiska natlačují pomoci závitu


Naposledy editováno 04.05.2011 22:08:01

ložisko krku řízení

4.5.2011 v 21:16 | Nahoru | #2
A máš skutečně správnou misku? Já s tím teda ani na jedné 350 problém neměl, miska sedla na své místo vždy bez jakéhokoliv násilí..

1 reakcí na tento příspěvek ložisko krku řízení

Skvělá odpověď, děkuji! 4.5.2011 v 23:06 | Nahoru | #3
Ano měl...bohužel

...bylo to tak...

...koupil jsem sadu misek a konusů u nejmenovaného, ale dosti v jawím světě známého dodavatele...miska co pasuje do rámu, ta byla o rovných 0,5 mm na průměr větší, včetně tolerance, tedy nešla by do rámu ani omylem nasadit...naštěstí jsem úchylák, který si to pro kontrolu před započetím práce podstivě oměřil mikrometrem, proto mě to při provádění práce nemohlo vyvést z míry...a ten konus co se nasazuje na trubku spodních brejliček měl pro změnu díru větší o 0,05 mm, takže na tom plandal...tedy geometricky vzato, na hřídeli kola by to bylo v řádech milimetrů...

...naštěstí se povedlo všechno celkem bez keců vyreklamovat a u prodejce se zjistilo, že tam má takto degradovenejch misek celou krabici, takže je možné, že se nějaká z nich zatoulala až k Tobě...

...a ještě jedno doporučení k miskám řízení...dnes se dají sehnat, dokonce přímo v Jawě misky čínské výroby...oproti českým se poznají tak, že mají hezky opraný povrch a tedy stříbřitě svítící materiál, zatímco české mají tmavý, snad napasivovaný povrch...ale ještě k těm čínskejm...tam se to dodává jako sestava kroužků i s kuličkama přímo v kleci...což je sice skvélý z hlediska montáže, jenže v té kleci je tušim 14 koulí, místo původních 18ti v českých (když začínají drhnout, občas se přidává kulička s č. 19 a tím se trochu prodlouží trvanlivost), takže jejich trvanlivost je menší nejen materiálem, ale též konstrukcí...

...jinak kroužky do rámu mají jít poměrně zlehka naklepnout, asi stejně, jako si je vyklep...zatím jsem nezažil, že by to tam nějak extrémě drželo.

E: a když teď vidím, odkama jsi, tak je hodně reálné, že si je kupoval tam co já...

Naposledy editováno 04.05.2011 23:08:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ložisko krku řízení

5.5.2011 v 12:50 | Nahoru | #4
Sofía> kupoval sem je na Kladně. Jj máš pravdu. šuplérou změřeno je to cca o 0,5mm.
Mno udělám to asi tak, že to lehce líznu na brusce. Ještě projistotu musim proměřit i ostatní rozměry ložiska. Jinak téměř vždy dávám 19 kuliček.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ložisko krku řízení

5.5.2011 v 21:52 | Nahoru | #5
jirivfr>

Tak já sice nevim, od koho a jak si to kupoval, ale prve když jsem nalezl stejný problém, chtěl jsem si to taky zbrousit nakulato sám...jenže jsem nepřišel na žádné smyslupné upnutí tak, abych to dokázal geometricky obrousit vůči té dráze pro kuliček, pač teda alespoň ta středová díra u těch mejch byla vykousaná náhradníma zubama vrátnýho z jawy, nebo co já vim...a vymejšlet nějaký upnutí a stavět to podle hodinek mi přišlo nesmysluplný a jako vyhozenej čas...

...a ještě s jednou myšlenkou jsem si tehdá pohrával...přeci jen to není ložisko namáhané "rotačně-dynamicky" tedy kroužky musí být minimálně povrchově tvrdé (nezkoumal jsem je, ale předpokládám povrchové kalení s případnou předchozí cementací) ...a protože asi oba víme, že přídavek na broušení u těchto průměrů bývá typicky 0,3 mm, tak by se ti mohlo stát, že tu povrchovou, tvrdou vrstvu komplet obrousíš...

...no a když koukneš na tu konstrukci, tak ten kroužek je jaksi "tlustostěný" proto, aby byl "samonosný" z hlediska elastických (elasto-plastických) deformací oběžných drah ...protože v rámu je "obalen" jen několika málo mm materiálu stěny...tedy pokud bude povrchově měkký, bude interakce obou dovjic "měkkých" ploch jiná, jak s původní jednou tvrdou (viz. stavy povrchových napjatostí tlustostěnných nalisovaných nádob), což se bude projevovat na elastických a mikroplastických deformacích oběžných drah, případně může též docházet vzhledem ke způsobu namáhání k nepřípustným naklopením kroužků vůči sobě, na které jsou speciálně kosoúhlá ložiska dosti náchylná (viz. např. dokumentace SKF k naklopitelnosti ložisek) ...

...rohodně tady nechci rozebírat teorie mikroplasticity a podobně, takže to ber spíš jako tlachání mimo mísu ...

...prostě onehdá jsem vzal paragon, hodil jsem jim to na hlavu a pořídil v jedné zapadlé mototechničce originály ještě z dob socíka a vše je OK

Tak nechť se dílo podaří

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ložisko krku řízení

6.5.2011 v 08:05 | Nahoru | #6
Sofía> JO aha takhle je to jednoduchý?
Mno tak já to mam už hotový.
Vzal sem to v ruce na kulato... lehce doklepnul kladívkem a krk ma poskládanej.
Celý to ložisko je rozměrově odlišný od toho původního.
Vycházel sem z předpokladu, že se otáčí jen o pár stupňů na každou stranu. Tak se snad nic nestane. Reklamovat ho nemůžu, protože sem si ho nekupoval sám, ale známej a nemam paragon. Takže by to bylo složitý.
Tak uvidíme. pokud by vydrželo ne 30 let jako původní ale třeba jen 15, budu spokojenej.

1 reakcí na tento příspěvek ložisko krku řízení

6.5.2011 v 08:57 | Nahoru | #7
Jediný prodejce v ČR, co prodává správná ložiska, která přesně odpovídají originálu a výborně fungují je Monty – nechává si je dělat na zakázku. U těch zahraničních (Turecko / Polsko) je jiný průměr, ale také výška ložiskového složení.

Pro porovnání dodávám foto:
[img]
(z leva – Montyho, originál, kopie, Montyho)

(reakce na) ložisko krku řízení

6.5.2011 v 09:22 | Nahoru | #8
jirin.sv> Přesně tak Montyho pasují na jedničku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ložisko krku řízení

6.5.2011 v 12:52 | Nahoru | #9
jirivfr>

No ono to ložisko nejrychleji odejde nevhodnout geometrií montáže...tedy pokud budou kroužky nesouosé vůči drahám nabo naklopené...samozřejmě to samé platí pro celou sestavu horního, dolního a trubky brejlí.

Ještě jedna poznámka k brejličkám:
Velkou bolestí těchto motorek je usazení toho horního konusu ložiska tam pod tím závitem...bývá to tam z důvodů nevhodné konstrukce omačkané a i nový a origo kroužek tam mívá vůli...pak už je to jen na výměnu spodních brejliček, které ovšem výjdou někde kolem 1100 ...

...nicméně se teď zabývám myšlenkou výměny pouze těch trubek, protože se mi doma hromadí právě takto poškozené brejličky a je mi líto je vyhodit...tedy svařovací přípravek je už vymyšlen a teď ještě vymyslet ty samotný trubky (jsou z nějakého lwepšího materiálu).

jirin.sv> Dík za info ...poznamenám si do deníčku na doby, až se prohrabu ke kejvě... akorát J 634 a další mají úplně jiná ložiska v krku (ty konusy jsou myslím stejné už od kejvy či péráka - č. 15041003), ale miska do rámu je úplně jiná...

(reakce na) ložisko krku řízení

6.5.2011 v 16:31 | Nahoru | #10
Sofía> I já mam tu trubku pod závitem viditelně oleštěnou, omačkanou. ale ložisko na ní šlo pěkně ztuha. takže zatim neřešim. No a souosost drah ložisek nejsem schopen změřit. takže se uvidí časem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal


TOPlist