globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?
3.2.2012 v 19:08
Loni na jaře jsem motorce dopřál výbrus.Bohužel na podzim jsem si všiml vcelku velké spotřeby oleje.Když mi na poslední 150 km vyjížďce spapala cca půl litru,rozhodl jsem se ji otevřít.Uvnitř mě čekalo nemilé překvapení.
Přesto že má výbrus najeto jen cca 2 tisíce,už je na něm v pracovní oblasti patrné opotřebení.Nejzvláštnější je fakt,že ten úbytek materiálu má podle pozice mazací kroužek!
Nikdy jsem se s tímhle nesetkal a vrtá mi hlavou čím by to mohlo být způsobeno.Mazací a těsnící kroužek už mají vůli přes milimetr,těsnící je ještě v normě,cca 0,7 mm.Ve válci je v pracovní části cítit na horní i dolní úvrati "rantl",na dolní úvrati je o něco větší.Píst je netknutý,má zatím jen částečně ošoupaný grafitový nástřik.
Setkal se s tímhle někdo?Jaké mohou být příčiny?
Anketa: Čím je způsoben úbytek materiálu?
Špatný olej
5%
1
Nevhodné zajíždění
16%
3
Nekvalitní výbrus
58%
11
Špatný vzduchový filtr
5%
1
Problém s mazacím okruhem motoru
16%
3
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 19:10 | Nahoru | #1
To si u ocelové vložky nedokážu vysvětlit..

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 19:18 | Nahoru | #2
Já právě také ne.A už vůbec nechápu,proč to vybral kroužek který je nejlépe mazaný a s nejmenším přítlakem...

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 19:20 | Nahoru | #3
Špatný rozměr kroužku?

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 19:27 | Nahoru | #4
Neni nejaky z krouzku chromak? Je to na moto co mas v profilu? Tedy 4T?

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 19:45 | Nahoru | #5
Značkuju........ Na XT600 se nám to stalo taky asi po 500km skoro stejnej stav jako před rozděláním. Co jsi dával za pístní sadu? Já jsem u XT podezdříval pístní sadu (ta nejlevnější OMP za 2000kč) A nebo kliku (ale to je možná hloupost )

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 19:51 | Nahoru | #6
jsem sám zvědavej jaká příčina to je. Ale za mě soudím že to bude tím kroužkem, nevhodný typ, rozměr, nebo v pístu špatná drážka pro stírací kroužek.

Jinak taky mi to začlo trochu brát olej, zatím typuju že plně sintetickej 10w40 od shellu je moc řidký a na jaře ho radši vyměním.

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 20:08 | Nahoru | #7
Pístní sada Wossner přímo na daný typ-KLR 650,včetně kroužků,od Oulehly.Že by se někdo přehmátl a dal do sady nějaký špatný kroužek?

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 20:10 | Nahoru | #8
V_i_c_i> Chromový je myslím těsnící.Ten byl hodně opotřebovaný,ale plocha po které jezdil v horní úvrati je vykazuje téměř nulové opotřebení.Rantl je až od mazacího.

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 20:26 | Nahoru | #9
taky mam wossner a vybrus od oulehlu,najeto cca 7000 bez problemu a do vymeny nedolivam olej,filtr mam k@n od zacatku zajizdeni

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 20:39 | Nahoru | #10
neotocil jsi nahodou u skladanyho stiraku ty dva brity? maji totiz maly srazeni a to musi byt u obou vne sestavenyho krouzku. pri pohybu pak ten prvni diky srazeni "plave" na olejovym filmu a ten druhy teprve stira vnitrnim britem. Jestlize si to dal naopak, tak potom stira hned ten prvni a druhy uz jede "nasucho" ...no a protoze je krouzek tvrdsi, tak ubyva valec

....muj nazor je teda, ze to bylo takhle...

Naposledy editováno 03.02.2012 20:42:44

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 20:58 | Nahoru | #11
Značkování bylo na prostředním stíráku,to jsem dodržel.Skládaný je mazací a tam jsem o značkách nečetl.Oni jsou tak tenký že pochybuju že by tam nějaké břity udělali...

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 21:00 | Nahoru | #12
Jindra650> ale toto je velmi správná připomínka !! stírák by měl mít značenou vrchní stranu

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 21:01 | Nahoru | #13
jenže ti to hlastalo hnedka po složení ne? to se zas tak rychle neodvaří

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 21:05 | Nahoru | #14
Nevím kdy to začalo chlastat,neřešil jsem to s tím,že to ze začátku chlastat bude.
Pokud by to bylo jak píše Jindra650,tak to by to vysvětlovalo.Ale v žádných aplikačních poznámkách jsem zmínku o břitech na mazacích kroužcích nenašel.

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 21:07 | Nahoru | #15
mě se to taky nějak nezdá..pokud mělo vše vuli, mělo by to bejt cajk.. a pokud jsi kroužky dal tak jak patří, jseš si jistý že máš v pořádku čerpadlo na olej? jaky byl duvod dělat výbrus a pistni sadu? nepřidřel jsi to nahodou?

kamošovi když se přidřela R6 tak sme zjistili že měl v hajzlu i čerpadlo na olej

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 21:10 | Nahoru | #16
Po přebroušení ventilů to začalo papat.Zvedly se tlaky a už to šlo.Poté jsem se to snažil napravit záložními kroužky a výsledek byla neuvěřitelná spotřeba.Ten válec měl najeto přes 70 tisíc.

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

3.2.2012 v 22:16 | Nahoru | #17

Anti píše: Značkování bylo na prostředním stíráku,to jsem dodržel.Skládaný je mazací a tam jsem o značkách nečetl.Oni jsou tak tenký že pochybuju že by tam nějaké břity udělali...

No, druhej krouzek je zpravidla tesnici a zaroven stiraci, ten musi bejt taky spravne nasazenej aby fungoval, ja mel na mysli hlavne stiraci posledni krouzek(ty ho nazyvas mazaci), kterej proste je vzdycky rozlozenej na dva brity a perforovanou pruznou rozpernou vlozku, prave ty dva brity maji znacenou stranu se srazenim.

....jen takova vsuvka, na turbinovejch motorech se pouzivaji labyrintovy tesneni, kde tlak nekolik atmosfer se tesni radou kruhovych sterbin s vuli radu desetin a kazda takova sterbina je realizovana "zebrem" s tloustkou 0,5mm a vyskou cca 4mm, na strane nizsiho tlaku je srazena hrana pod ostrym uhlem aby se vytvoril "brit" ....staci tohle srazeni otocit na druhou stranu a labyrint nefunguje, to samy, kdyz se zakulati ostra hrana ze strany pretlaku ....tim chci rict, ze na funkci stiraciho prouzku ktery ma dva brity s tloustkou radove 0,5mm hraje roli i takovahle "blbost" - miniaturni srazeni 0,2x45°

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 10:28 | Nahoru | #18
Anti> Uplně stejnej problém jsem teď řešil na sve KLR,nový vybrus a kompresní píst Wossner,najeto 3000 km šílená spotřeba oleje(400km/litr),tak jsem to rozdělal a válec na kaši,v horní a dolní uvratí byly na válci znatelné vlny a pracovní prostor o dost zvěčen.K tomu uplně v haji ojniční ložisko v klice.Řešil jsem to s Oulehlou ten když to viděl tak řekl že chyba byla že jsem dal tento píst na horší kliku(vubec jsem žádnou vůly nezaznamenal)a ten tvrdochrom z čepu se prý dostal mezi kroužky a fungoval jako brusivo a to zničilo válec.Treba je tvuj problem stejny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 10:31 | Nahoru | #19

Anti píše: Nevím kdy to začalo chlastat,neřešil jsem to s tím,že to ze začátku chlastat bude.
Pokud by to bylo jak píše Jindra650,tak to by to vysvětlovalo.Ale v žádných aplikačních poznámkách jsem zmínku o břitech na mazacích kroužcích nenašel.


Nevím, co je mazací kroužek, ale určitě máš na mysli skládaný stírací kroužek. U něj bych řekl, že ty ocelový kroužky nejsou značený (ani v manuálu o tom není zmínka) a můžeš je dát libovolně. Jen se musí dát správně "zámky" u ocelových kroužků a prostředního expanderu.
Označenou polohu mají jen dva horní těsnící kroužky. Taky píst by měl mít značku
Vcelku je to hodně nemilý , ale příčinu problému nevím. Napadá mě nevyúhlovaná ojnice nebo špatný výbrus.
Kdyby bylo špatný čerpadlo, tak by to prvně odnesly vačky. Stěna válce bude nejvíc mazaná rozstřikem oleje.
No, moc jsem ti neporadil , sám o tom víš hodně. Zkus písnout na nicky Dřík nebo MikiberG . Motorům dost rozumí, myslím .

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 11:32 | Nahoru | #20
Ano,že mají vrchní dva kroužky značkování,o tom vím a dával jsem si pozor.O tom skládaném právě není nikde zmínka že by měl také značky.Napsal jsem Oulehlovi,třeba se k tomu vyjádří.
Nevyúhlovaná ojnice mě taky napadla,ale to by znamenalo asymetrii odebraného materiálu a ten je odebrán vcelku symetricky.
Válec je v podstatě mazán rozstřikem z otvorů v ojnici.Pokud by měl okruh menší tlak,stalo by se to,že na vačky by to stačilo,ale rozstřik na stěnu válce by byl nedokonalý,hypoteticky...
Sám nevím co si o tom myslet.Nikdy jsem nic podobného neviděl,a ani o tom neslyšel.Teoreticky by to ale vysvětlovalo to co psal Jindra650.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 12:02 | Nahoru | #21

Janek píše: Nevím, co je mazací kroužek, ale určitě máš na mysli skládaný stírací kroužek. U něj bych řekl, že ty ocelový kroužky nejsou značený (ani v manuálu o tom není zmínka) a můžeš je dát libovolně. Jen se musí dát správně "zámky" u ocelových kroužků a prostředního expanderu.
Označenou polohu mají jen dva horní těsnící kroužky. Taky píst by měl mít značku
Vcelku je to hodně nemilý , ale příčinu problému nevím. Napadá mě nevyúhlovaná ojnice nebo špatný výbrus.
Kdyby bylo špatný čerpadlo, tak by to prvně odnesly vačky. Stěna válce bude nejvíc mazaná rozstřikem oleje.
No, moc jsem ti neporadil , sám o tom víš hodně. Zkus písnout na nicky Dřík nebo MikiberG . Motorům dost rozumí, myslím .


Já tedy nevím, jak to má KLR, ale třeba u KTM LC4 jsou dvě olejová čerpadla. Jedna na vršek a druhá na spodek. Kámošovi kleklo jen jedno čerpadlo a zjistil to až při generálce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 12:39 | Nahoru | #22

Kazy píše: Já tedy nevím, jak to má KLR, ale třeba u KTM LC4 jsou dvě olejová čerpadla. Jedna na vršek a druhá na spodek. Kámošovi kleklo jen jedno čerpadlo a zjistil to až při generálce

Opotrebeni valce rozhodne nema nic spolecnyho s nefunkcni mazaci soustavou. V pripade nedostatku oleje na stene valce proste dojde ke klasickymu zaderu jak u nam vsem znamych jawek, dokonce dnesni oleje jsou tak vyborny, ze kdyz prestalo mazat FJcko kvuli ucpanymu sacimu kosi, tak se zadrely dva valce temer na tvrdo a klika to prezila a dodnes jezdi jak vino.

....Jinak to opotrebeni vlivem uvolnenyho chromu z kliky zni zajimave, ale nevysvetluje plne proc opotrebeni zacina az na poslednim stiraku i kdyz na druhou stranu tudy odchazi vetsina oleje ze steny valce

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 12:59 | Nahoru | #23
Pro mne je podstatné dopídit se důvodu,ať už je jakýkoliv.Náhradní vložku mám jen jednu.
KLR má jedno čerpadlo,okruhy se rozdělují hned za filtrem.Jeden vstupuje přes gufero do kliky a maže ojnici a válec.Druhý vede k hlavě a převodovce.
Jindro,nejspíš máš pravdu,když nad tím tak uvažuji,tak první co by následovalo,by asi fakt byl záděr.
Opotřebení je na dolní úvrati zajímavé-je tam vidět první rantl od prvního dílu kroužku,poté následuje "rovinka" v tloušťce druhého dílu a pak další rantl od posledního dílu.Takže vydírali to společně.
Co si myslel tím chromem z kliky?

Naposledy editováno 04.02.2012 13:03:40

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 13:59 | Nahoru | #24

Anti píše: ...Co si myslel tím chromem z kliky?


To byla asi reakce na příspěvek od Mura

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 14:13 | Nahoru | #25
Nemáš tam kroužky do válce s Nikasilem? to by bylo vysvětlení problému.

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 14:18 | Nahoru | #26
Takový dotaz: vůli kroužků jsi měřil na neopotřebovaném průměru válce,nebo v místě opotřebování? Klika je dobrá? pokud by se jednalo o nějakou příměs v oleji(tvrdochrom),podle mého by se to mělo projevit i jinde(vačky a jejich uložení,klika,ložiska a také vůle v olejovém čerpadle).Pracovní plocha kde běhaly kroužky je matná nebo sklovitě lesklá?pamatuješ si jaké byly vůle v zámcích kroužků při montáži?Měřil jsi ovalitu nebo průměry opotřebení ve válci?Neznám materiál válce,neměl v originálu zušlechtěný povrch,který se obrobením odstranil?Dej starý olej na analýzu,zjistí ti i mechnické příměsi.

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 14:32 | Nahoru | #27

Jindra650 píše: Opotrebeni valce rozhodne nema nic spolecnyho s nefunkcni mazaci soustavou. V pripade nedostatku oleje na stene valce proste dojde ke klasickymu zaderu jak u nam vsem znamych jawek, dokonce dnesni oleje jsou tak vyborny, ze kdyz prestalo mazat FJcko kvuli ucpanymu sacimu kosi, tak se zadrely dva valce temer na tvrdo a klika to prezila a dodnes jezdi jak vino.

....Jinak to opotrebeni vlivem uvolnenyho chromu z kliky zni zajimave, ale nevysvetluje plne proc opotrebeni zacina az na poslednim stiraku i kdyz na druhou stranu tudy odchazi vetsina oleje ze steny valce


To jsem reagoval na to, že když by to špatně mazalo, tak by to nejdříve odnesla vačka a že píst je mazaný ostřikem. Jak jsem psal, tak jsem nevěděl, že má KLR jen jedno čerpadlo. V mém případě u KTM můžou být, při závadě jen jednoho čerpadla, vačky mazané a píst bez ostřiku.

Naposledy editováno 04.02.2012 14:33:25

(reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 16:54 | Nahoru | #28
karlos650> Nevím,ale pochybuju že by někdo dělal kroužky pro nikasil na motorku která nikasil nemá.Ale možné je všechno,třeba se někdo při kompletování pístní sady přehmátl...

AJS2>Vůle kroužků jsem měřil jak na opotřebovaném,tak na neopotřebovaném místě.Rozdíle je cca 1 desetina nahoře a 2 desetiny dole.Je jasné,že opotřebení válce je tudíž v řádu stovek,ale je tam prostě citelný rantl.
Klika je volnější,nicméně ještě v normě.
V oleji žádné příměsi nebyly
Pracovní plocha je matná
Před instalací výbrusu jsem vůle neměřil.Spolehl jsem se na tvrzení brusiče,že vůle je dle doporučení výrobce pístní sady.
Co vím,tak KLR nemá zušlechtěný povrch válce.Ale je fakt že to vypadá,jako by byl válec po výbrusu měkčí.Na druhou stranu by ten materiál bral už první kroužek.

Janek>Díky,reakce Mury mi nějak unikla.Moje klika se zdá v pořádku.
Teď jsem si šel sáhnout na kliku.Kdyby z ní vylítalo tolik materiálu aby to vydřelo válec,bylo by to určitě poznat...

Naposledy editováno 04.02.2012 17:12:34

Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 17:48 | Nahoru | #29
Myslel jsem vůli kroužku v zámku při montáži,ale je to jasné s tím že by to bylo špatné nikdo nepočítá tak se to nekontroluje.Tak jak píše karlos650,je možné že ty kroužky byly už v sadě špatně.První kroužek je chromový?Zjišťoval jsi kolik má mít kroužek vůli v zámku?když je nový s novým válcem?jde mi o to co je vlastně opotřebované,jestli oboje-válec i kroužky,nebo jen jedno.každopádnš je to zajímavé.

1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?

4.2.2012 v 17:55 | Nahoru | #30
Takže popořadě:
Na válci rantl,menší v horní úvrati,větší v dolní.Je to v řádů stovek,protože vůle kroužků je ccca o dvě desetiny větší než na neopotřebovaném povrchu.
Co se týká kroužků,první chromový má větší vůli(přes milimetr),druhý je vcelku v normě(0,7) a třetí skládaný má břity opatřebované tak,že se skoro neudrží ve válci a vůli asi jako první.
Zámky to nemá,nová kroužek by měl mít(pokud jsem dobře pochopil aplikační list wossnera) kolem 0,5mm,dle manuálu na motorku 0,7 mm.

Tak,pánové,myslím že je konec dohadům.Před chvilkou jsem přišel z dílny.Napadlo mě kouknout se na olejový filtr,jestli v něm budou šupinky kovu.Ano,byly tam šupinky ale co především,tak nějak podvědomě jsem vzal do ruky přepouštěcí ventil olejového filtru a první pohled naznačil,že něco není v pořádku.Zjistil jsem,že ventil je zaseklý v otevřeném stavu!Z čehož plyne,že olej putující do mazacího okruhu nemusel přes filtr!Vzhledem k tomu,že jsem spolu s výbrusem osadil dvě nová ozubená kola,je v podstatě jasné,co se stalo...

Naposledy editováno 04.02.2012 18:19:13
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
Díra v plechové nádrži skrz Kawasaki KLR 650 KubAiS 11 16.5.2023 v 20:13 Julip2
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist