husqvarna_svartpilen_801_2




Zkušenosti s TMEC Jawa New Pionýr Limited Edition

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Drakis (67) napsal 14.05.2017 v 14:01+1

Moc pěkně napsané.

YAGA (1) napsal 03.09.2016 v 14:29

Článku jsem udělil ,,1"
Má poznámka? Divím se, že si to někdo vůbec koupí...??!
JK YAGA

DeCarli (112) napsal 23.09.2014 v 09:09

Čtu tady samý dost nelichotivý zkušenosti. Nicméně by mne zajímalo jestli nekdo neví kolik tak kusů se u nás prodalo. Já např v jednom Budějovickém obchodě videl snad 15 kusů, plno barev, ale dodnes sem na jihočeských silnicích nepotkal jeden stroj.
Tak by mne zajímalo jestlo to byl prodejně takovej propadák a jestli ano tak proč...O činské "kvalitě" nepochybuji, ale jinak to snad musí být lákavější než např Betka apod...

justyn (8) napsal 22.06.2014 v 15:49

Moc bych starýho pařeza chtěl

128k (0) napsal 05.07.2013 v 13:57

Na pohled jistě krasavice, ale co dál ? Ten starý kus , co je focený v pozadí byl ale držák a nezmar . Naučila se na něm jezdit celá naše rodina. Někdy mě i mrzí , že jsem ho prodal.

olympic324 (0) napsal 30.08.2011 v 20:19

Několik dalších poznatků s Pionýrem NEW:
1)Asi v 1100 km defekt předního kola. O 300 km později defekt zadního. Shrnu důvod - obě čínské duše jsou mizerné a hlavně o polovic tenčí, než nové duše Continental. Obě vyměněny. Pracovaly v normálním púrovozu, žádný extrém...
2)Chtěl jsem si udělat jasno, jak je to s palivovým kohoutem a rezervou. Zjištěno (a změřeno):
kohouty jsou částečně nebo úplně nefunkční díky mizerné konstrukci a ještě horší montáži. Vzal jsem si rezervu benzínu a jel, dokud to nezdechlo na poloze kohout dolů. Přepnul jsem na rezervu a jel dál. Dojel jsem 7 km (!). Přesně tak, jak se tu někde píše. Kohout jsem vymontoval, prohlédl, vyšisti sítka a dal nazpět. Už bez jízdy jsem v klidu měřil pomocí kalibrované nádoby a trubičky, jak to tedy je. Kohout jednoznačně propouštěl přes rezervu. Zbylo tam tak na těch pár km. Důvod? Plastový kryt vlastní trubičky má dole přírubu. Ta měla otřepy z lisování, takže dole nemohla těsnit, i kdyby chtěla! Opatrně jsem je ořezal. Zpětná montáž a následné druhé měření ukázalo, že závada z části přetrvává. Nakonec se ukázalo, že gumový těsnící "O" kroužek v dolní části plastového krytu trubky musí být mezi přírubou krytu a dnem kohoutu. Pak jsem konečně naměřil skutečnou rezervu, kterou poskytuje plastová trubka. Moje rada: nepočítejte s rezervou 0,4L. Plastová trubka tak, jak je kohout vyroben, umožňuje pouze cca 0,27L! To je při ekonomickém provozu množství na cca 20 km. Jedete-li svižněji, počítejte raději s rezervou na cca 10-15 km. Raději méně! A kdybyste kohout demontovali. krycí trubku pak strčte do ústí nádrže, do kohoutu dejte "O" kroužek a s citem (!!!) dotáhněte. Jinak vám kroužek přeskočí nad pčírubu a jste zase na začátku.
3) Plasto-gumové silentbloky pod předními blinkry jsou po pár létech naprosto zpuchřelé a na vyhození. Po krátkém rozhodování jsem je vyrobil z gumového špuntu, který se používá jako zarážka dveří. Vypadá to dobře a až doslouží, vyrobím za pár kaček nové.
4)Zjistil jsem náhodně, že mám svíčku zcela černou, leč suchou. Přitom stroj chytá dobře, bez sytiče (neužívám, není třeba). Na plný plyn nejezdím (vyhovuje mu tak 45-50km, jde dobře a měkce - najeto 1600km). Podle běžných zvyklostí tedy dodávaná svíčka "no name" s číslem 7 je studená. Nahradil jsem ji novou doporučenou svíčkou NGK CR7HSA a po ujetí 50km zkontroloval. Byla černá jako "no name"! Závěr? Je potřeba dát o číslo teplejší. Jezdím skoro od začátku na VERVU 100. Abych vyloučil tento vliv, začal jsem tankovat BA 95. Svíčka beze změny opět černá. Benzínem to tedy není! Verva ale líp jede!!! Chce to teplejší svíčku navzdory deklaraci doporučené svíčce 7 - viz výš. A nešlo žádné krátké jízdy, kdy se motor neohřeje!
Pokud to někomu pomůže, budu rád!

olympic324 (0) napsal 15.08.2011 v 20:53

Chci reagovat na předchozí příspěvek. Moje první chvíle s Pionýrem NEW byly tristní. Nejelo to, pořád jsem nacházel nějaké problémy. Jisté problémy s řazením rychle mizely - je to asi záležitost zajetí stroje. Dneska tam dám celkem lehce neutrál i na stojícím stroji, za jízdy úplně sranda! A zmizelo i to občasné falešné signalizování neutrálu! Pustil jsem se do kontrol a seřizování od začátku. Kontrola šroubových spojů (i klíč 15 jsem potřeboval!), přepasování plastů, očištění skoro nejetého, leč zaneseného obložení př. brzdy (zvedla se účinnost!), jednoduchým trikem jsem srovnal skoro 10km nesoulad tachometru se skutečností. Nyní sice neukazuje nulu v klidu, ale za jízdy kolem 50 je dcela přesný! Do nádrže leju VERVU 100 a je to znát! Mám najeto cca 1300 km, motor už se trochu otevírá. Nehoním ho na "plný", ale jen tak do 2/3 otočení. Spotřeba při mé váze (87 kg) je +/- 2 litry/100 km. Když jsem zpočátku motor zajížděl, byla spotřeba na avizovaných 1,4l. Tenhle stroj chce pečlivou kontrolu a seřízení. Pak to docela jde. Ani mi moc nechrastí a nic neklepe.
Pokud si sellma stěžuje na špatné starty, měl jsem tu potíž také. Stačilo prostě nechat sytič zavřený a chytne na první šlápnutí - studený i teplý. Když je horký moc, stačí lehce otevřít plyn a je to! Podíval bych se, zda má sytič správnou funkci!
Řešil jsem dilema, co za gumovou hadičku mi to kouká pod motorem u osy stojanu (cca 10mm v průměru, ne ta tenká od karburátoru). Je to odvětrání převodovky a klikovky. Jen mně mate, že na hadičce je drátěná spona k zajištění. Nepřišel jsem na to, kam by ta hadička měla být zastrčena. Pomůže mi někdo s radou? olympic324@gmail.com

sellma (0) napsal 03.07.2011 v 20:16

Jsem majitelkou Jawa New Pionýr, kouepná jako předváděčka, najeto nula. Bohužel, šroubky z toho lítají i po utažení, takže budu muset zakoupit locktide, řazení katastrofa úplně, neutrál se někdy vůbec neukáže, naopak to někdy zobrazuje, že jsem na neutrálu, ale mám tam jedničku :o( někdy se to sekne celé a nejde zařadit vůbec nic. Ted mam dost problem se startováním, servis naprosto k nicemu, pana v prazskem motoscootu shanim marne jiz druhy tyden, bud nezveda nebo neni na prodejne. Taky sem namontovala sedlo pro dva a prijde mi ze to totalne vlaje. Nevim, je to moje prvni "motorka" ale už se divam po jine, silnejsi a japonci. Z dalky hezky stroj, ale jinak je to bida :o(

sellma (0) napsal 03.07.2011 v 20:16

Jsem majitelkou Jawa New Pionýr, kouepná jako předváděčka, najeto nula. Bohužel, šroubky z toho lítají i po utažení, takže budu muset zakoupit locktide, řazení katastrofa úplně, neutrál se někdy vůbec neukáže, naopak to někdy zobrazuje, že jsem na neutrálu, ale mám tam jedničku :o( někdy se to sekne celé a nejde zařadit vůbec nic. Ted mam dost problem se startováním, servis naprosto k nicemu, pana v prazskem motoscootu shanim marne jiz druhy tyden, bud nezveda nebo neni na prodejne. Taky sem namontovala sedlo pro dva a prijde mi ze to totalne vlaje. Nevim, je to moje prvni "motorka" ale už se divam po jine, silnejsi a japonci. Z dalky hezky stroj, ale jinak je to bida :o(

olympic324 (0) napsal 06.06.2011 v 17:42

Nedávno jsem koupil téměř nejetou Jawu 555 NEW Pionýr. Rád bych kontaktoval autora pilotního článku s jeho zkušenostmi s touhle motorkou. Zejména mám problém s tím, že se uvolňuje hlava řízení. Ne snad, že by se povolovala. Přijde mi to spíš jako by si to pořád ještě sedalo. Máte s tím někdo zkušenost?

Golett (0) napsal 30.03.2011 v 11:34

Pěkný článek.Vyvolalo to ve mně hlubokou a krásnou vzpomínku když jsem na "pařezu" poprvé otočil rukojetí plynu. Ten pocit první jízdy je v životě jen jeden.

Huny (6) napsal 16.06.2010 v 23:45

Pěkný článek ale co se týče motorky, žádná sláva.

Smooky (0) napsal 06.04.2010 v 22:13

Tak motorka akorát na stále spravování a chození do servisu, co více si od Číňana přát...
Po pár kilotrech a něco hned dávat do servisu, to se na mně nezlobte, ale tohle je doopravdy šunt. A 4T se rozhodně nestartuje nožní pákou, ale přes startér. Ale všechno je možné: Made in China.

Frantas (7) napsal 31.03.2010 v 21:58

Co se týče toho našlapování, tak se mi to teda zdá jako blbost, ňákou dobu sem ten motor taky jezdil, a vždycky sem na to prostě šláp a jel. O tom že se 4T startuje jinak slyšim prvně. Navíc když si představim to jebání, a hledání horní úvratě, nebo respektive komprese, protože ve střihu asi těžko člověk pozná že je píst v horní úvrati když to nemá odpor. a to všechno jenom pomocí nohy..Mno nevim.. Jinak co se týče řazení, tak jsem se setkal i se zánovnim strojem, co měl převodovku, že sem tam se oběvil pofiderní neutrál, a nebo i jiné drobné neduhy.

SuperSic58 (1308) napsal 30.03.2010 v 10:59

Já mam dirtbajka X-motos 140ccm. Motor je vlastně stejná koncepce jako ten new pionýr, klasickej ležatej 4takt. Mam ho 2 roky a najeto má přes 170motohodin(něco přes 6 tis. km) výhradně v terénu(tam se každá motorka daleko rychleji opotřebovává než v normálním provozu na silnicích) Jediná závada na motoru byla přeražený hřídel v převodovce, ale to bylo mou vinou, protože sem neuměl nakopávat 4taktní motor, nevěděl sem, že se musí našlapat horní úvrať a pak hamstnout... Když se nakopává ledabyla, dostávaj ty start. kolečka a hnaná hřídel velkej štos od zpětnejch rázů.. Naštěstí díly vyloženě za pár babek a velmi jednoduchá konstrukce, takže sem si to zrychtoval sám a frčí se dál. Jinak převodovka uplně v poho, žádný vypadávání kvaltů, řadí jak po másle. Prostě si za těch pár tisíc vůbec nemůžu stěžovat, na to, co to už dostalo v terénu na prdel, a furt šlape jak fík. A jak tu někdo srovnával starou 555 s new pionýrem. Zkuste je proti sobě postavit do táhlýho kopce. Stará 555 se potáhne jak smrad na jedničku a bude se přehřejvat a new pionýr bude upalovat minimálně 40...

Frantas (7) napsal 29.03.2010 v 22:01

IFIN: Jo, mno něco by bylo, pár neduhů má jako každá motorka, ale nemyslím že to stojí za rozepisování . Ale nechápu, kde bereš to, že mám něco proti simsonům? ňák to nemůžu najít, ale je možný že sem slepej

ifin (0) napsal 29.03.2010 v 21:14

to Frantas: jestli máš něco proti simsonům, tak řekni co... já ho mám 22 let a stále jezdí. Za tu dobu byla jedna závada-výměna vidličky řazení (v záruce). O životnosti číňanů si můžeme něco říct tak za deset let. To už jich většina bude žít jen ve vzpomínkách zoufalých majitelů.

rasto (0) napsal 24.03.2010 v 08:01

to Nick: bylo to přesně jak popisuju v roku 1962. A bez srandy.

Sancu (0) napsal 24.03.2010 v 00:56

V r.2005 koupil synovi mé přítelkyňe otec nemotorkář Yuki 125sport.Kluk mě požádal zda bych mu to nepomohl zajet atp.Vté době jsem vůbec o Čínu nejevil zájem,ale je pravda že Betku už sem okukoval a chtěl sem ji svému synovi koupit.Hlavně když mi to velmi ochotný prodavač v Motoscotu i nastartoval.V poloprázdné prodejně jsem si blbě rejpnul když na to 2x hamtnul."To nechce ňák chytat co?"A on že už to vrčí a přidal.Ten zvuk me dostal,ale syn chtěl enduro a Já když sem to pak pořádně prohlíd v sámošce a viděl jak je fórová objínka brzdy a sedla a že to plandá mu dal za pravdu.Těd se vrátím kté Sportce.Motor se šíleně hřál,ale tak mu říkám.To je dobře,alespoň to je pěkně natěsno a po zajetí bude chodit jak sviň.No nechodila a bylo by to na román,ale pokusím se.Po 500km ukápl kabel od baterky.Při prvním nasednutí kluk zlomil vejpůl gumu levé stupačky.Tak říkák,nevadí,táta je vůl,ale darovanýmu koni...Dej to do garančky ať se na to mrknou.Do té doby praskla žádovka v parabole,ukazatel paliva lhal a různé gumičky co drželi pod sedlem plasty a relátka a přerušovače zpuchřelí a vhajzlu.Kluk přijel s garančky.Na tacháku 800km.Řetěz vytahanej jak držky,spojka prokluzující,kabel baterie a jeho ukáplé očko opraveno stilem velká česká podložka.Takže velikej spucuňk a návrat k výhradnímu dovozci.Tam dali origo kabel očko a opět dali znova uhamtlou gumu stupačky.No nic.Zajel sem do Yamahy podívat se na Ybr.Nebe a dudy.Vzal sem tedy moto do dílny a jal se to celé prohlídnout.Neskutečně to rachotilo.Nešlo upevnit parabolu do polohy aby svítila na silnici,neboť ty plíšky z boků měli menší třecí sílu než bovden od náhonu tachometru.Podložky gumové a izolepa a zdrhovačky na všecho možný.S předního blatníku jsem odstranil ten vystužující plech co vtom křehkém bakelitu dělal bordel a pod šroubky sem dal o kroužky.Docela to ztichlo,a byli slyšet zadní stupačky.Další podložky.Pak díra do přepážky udušeného laufu,oprava kabelu od dobijení nadrbané od sekundáru důsledkem další vadné gumičky co jí mela držet v karteru.Žárovky furt hořeli a tak po zjištění že to při přidání plynu dává až 25v,to šlo opět do servisu.Místo jiného regulátoru proudu mu dali do paraboli odpor na mínus.Ten samozřejmně hned ukáp.A tady jsem udělal první chybu.Měli sme jim to hodit na hlavu,ale Já chtěl bojovat,neb mě to baví a nerad prohrávám.Takže teď začnu.Nový regulátor 750kč.,ale bylo to ještě horší.Nový český řetěz ale bohužel. Po 1500km vymletá kyvka nemožná utáhnout způsobila že řetez šel na zub rozety a zoubek venku.Na gumy stupaček serem neboť ten kůň co vařil doraz na kulatou trubku aby se guma na ní netočila ho navařil moc ven od mota a stupna tedy nešla nikdy navlíknout až dokonce a vždy jí uhamt.Rozbušovačka a nove gumy za 200kč které sem přivezl s prodejny už byly zpuchřelé stejně jako gumová příruba pro karboraci a sání.Přestal fungovat tachometr.Zabokovalo se mu za jízdy ve Strahovském tunelu přední kolo.Tachometr nešel proto že unašeč v náboji kola je jen plíšek a ráno ztuhlá vazelína mu ohla ta ouška co zapadala do šneka.Snadná oprava,ale tachometr se stejně rozpad nahoře vibracema.Upadla ručička a pak upadla i hezky namalovaná destička z jejich plastu.Přední brzda-to byl jinej kalibr.Číňani vyvrtali do páčky pro m 6mm.šroubek,dirku drobet větší a ani kontramatka na něm neudržela věčné pokušení nevyvážené kliky motorů.Šroubek se ale tentokrák nevyklepal jako mockrát ten z výfuku,ale utáhl se a lehce přimáčkl pumpu.Když se ohřála kapalina- tak se mu to zaflokovalo.Proto ta averze na Čínu.Mladej nezkušenej kluk v tunelu a po telefonu ho navigujete jak má pomocí jejich fórovejch klíčků povolit třmen,ňák to zkopat s kotouče,nemačkat přední brzdu a pomocí té slabostěné zmasakrováné trubičky od zadní rádoby bubnové brzdy opatrně dojet domu než dorazim s druhé str.republiky.Když pak letíte domu a potkáte jinou Yuki Sport jak jede po dálnici a má upadlý výfuk u válce,nadáváte na člověka,kterej tomu dovolil vůbec vjet do provozu. Takže když i nám upadl výfuk ve válci a jejich hliníkoocelonikloplechovkopivňochromové štefty zustali zapečené a zalomené ve válci už jsem boj začal vzdávat.Desítky žárovek po 100kč me vnuklo myšlenku vyrobit jak Jára Cimrman žárovku svojí.H 3 má kabílek a tak jsem ji vletoval do původní objímky.To že ta krásná chromová parabola je uvnitř plastová mě stálo 1500kč.za novou celou bakuli,neboť jen samotnej vnitřek neprodávaj.Nakonec mu to v Dejvicích ňákej blbeček očesal.Uřezal mu nožem blinkry a lohnul značku a vyloup vršek spínačky.Za 2roky provozu nikdy nedojel bez závady.To že neuměj udělat spojku aby neklouzala a kotoučovou brzdu aby zaflokovala a bubnovou aby i s novým obložením mela krok a vůli jak prase už nění o láci za Čínské výrobky,ale o bezpečnosti.Ty motory ale opravdu když chytnou docela jedou a uvnitř jsou i kvalitní,ale zpasovaný jak prase a napasovaný do jejich hliníkovejch karterů.Když se pak na to člověk dívá takto,nemá už knim důvěru.To ale není konec příběhu.Já vůl chytrej o zkušenosti s tímto né mím strojem si naběhl ještě jednou s mím vlastním synem a endurem Gy 3 od Li-fanu.Byl nedočkavý že našetříme na něco značkovýho.Nechci hanit všechno Čínské,jen chci pomoct od problémů ostatním a drobet je varovat a né strašit.Napíšu ještě jeden příběh pro endura a snad se budete bavit,na můj účet.Dnes už se tomu směju taky.Endůro totiž vydrželo jen 5měsíců.Nechci srovnávat nesrovnatelné.Snad to někomu pomůže se poučit a dát si na to bacha při koupi.Mám od nich dětskou 110čtyřkolku a motor je bomba.Ostatní?

Interceptor (108) napsal 23.03.2010 v 16:03

Do prd... co to je za pi.ovinu?? "moje GSX má 90t."??? má snad tvoje GSX 50ccm??? Porovnavej porovnatelné!

Frantas (7) napsal 22.03.2010 v 20:28

Johann: Je vdět že si hájíš svojí. Ono na tom citu ke své motorce také něco bude, akorád dneska sme zhýčkaný japoncema, kde neřešim co řadim a prostě to kopu. Každopádně stejně v mé garáži nemůže chybět jawa a japonec (popřípadě kvalitou obdobná mašina), čína asi už nikdy, ikdyž na new pionýra spomínám v dobrém, a to sem na něm pár ne zrovna jednoduchých problémů řešil

Frantas (7) napsal 21.03.2010 v 22:33

AlešT: Tak dobře no, ale příde mi že to bereš asi jako kamarád co má pitbika. Má klasickou AGB 34, a na muj i jeho vkus se mu to moc nesype. Ale když druhej kámoš s pitbike příde s tim že se mu něco vysypalo, tak dotyčnej kámoš s AGB odpovídá, že se o to nestará, že nevyměnil všechny šrouby za pevnostní a podobně, ale občas z něj vyleze že dělal centrál, a ještě se vymlouvá že si ho vlastně po*ral sám, že dělal přední tlumiče, měnil pumpu na předek a podobně. Nebylo by to divný, kdyby neřikal jak mu to drží, a nechoval se jako že takovýdle věci sou samozdřejmost. Tim nechci řikat kdo ví co, ale je jasný že každej si budeme hájit svojí mašinu, ale na muj vkus čína ještě nevyrobila/nevyrábí nic, co by stálo za pochvalu krom chválení ceny.

Johann (2) napsal 21.03.2010 v 22:30

Od roku 2006 vlastním čínský motocykl s licenčním motorem Honda Monkey, zde jsou moje poznatky:
Co je bolest čínských strojů jsou sváry, nutno překontrolovat, ale to se už lepší. Za většinu problémů mohou naše firmy, kde se motorky kompletují. U mého stroje chyběl jeden ze dvou šroubů držící dvoupístkový brzdič /!!!/. Když to prodejce viděl strašlivě zaklel a šroub bez řečí dodal z druhé motorky, co měl v krámě. Jak mě sdělil, na druhý den napsal a poslal nontážní firmě dopis, kde byla polovina výrazů žalovatelná a navíc vyjádření, že tím vyčerpali jeho smysl pro humor a tato legrace se stala naposledy. Pak nedotažený šrouby: Jak jsem říkal, montuje se to n nás. Takže za většinu nedotažených šroubů nemohou čímani, ale naše zlaté české ručičky. Nyní k motoru:
Upozorňuji, že se v tomto případě nejedná o kopii, ale o řádnou licenci. To je dost podstatný rozdíl. Protože tento motor je typově starý 50 let, je dost starý na to, aby se vychytaly všechny konstrukční mouchy. Navíc, je to dobrý v tom smyslu, že je to v podstatě oldtime a fest klasika, tedy neobsahuje různé moderní fíčury včetně elektroniky, které sice mohou být dobrý, ale když se to zesere, jste v koncích.
Řazení: U tohoto typu motoru je dvojka poměrně dost daleko od jedničky. Tak tomu kdysi bylo v jeho rodném Nipponu a je tomu tak i v Číně. Dvojka mi tam šla těžko. Při první servisní prohlídce servisman správně nastavil spojku /nedostatečně vystavovala/. Problém zmizel. Po víc jak 17.000 km je už skříň dost vyběhaná a zajetá na to, že kvalty /hlavně 2,3,4/ tam padají, stačí si jen pomyslet, že chci řadit. Mezi 1 a 2 je potřeba motor slyšet a vědět, k čemu máme na řídítkách spojku a plyn. Ostatně jak jsem psal, je to klasika. Žádná elektroniky to za nás neohlídá Pokud řadíme jak prase, je to s problémama, to je nasnadě.
Asi po 12.000 km jsem usoudil, že padesátka je na moji metrákovou váhu málo. Odvezl jsem stroj do servisu a nakitovali to na 110ccm. Servisman nevěřil, že je na tom tolik najeto. Starej válec byl jako kdyby vypadl právě z výrobní linky. Mimo nakitování, zvedli též sekundární převod a nainstalovali chladič oleje, abych si to ježdění užil. Výsledek velmi překvapující. Řazení řešit netřeba, nyní jezdím vše, včetně 10% a více krpálů za 4. Spotřeba se zvedla pouze o necelé dvě deci. To bude tím těžším převodem.
S tímto motorem ovšem nutno také slušně zacházet, z toho vyplývá:
1. Zajíždět a to 1000 km minimálně. Motor se však ještě dalších 1000 dál otvírá.

2. Hlídat otáčky, nepřetáčet a hlavně taky nepodtáčet, což tomuto motoru škodí ještě víc. Provozní režim tedy 4000 – 6000 RPM. Motor jde v pohodě do 8500 RPM, ale mne osobně rychlý ježdění nebaví.

3. Měnit olej v předepsaných intervalech, zde 2.500 km. Jeho tam 0.9 litru polosyntetika 10W40 stojí dvě stovky. To mi rodinný rozpočet nepoloží a nic tím nezkazíme, naopak.

4. Doma to občas prohlídnout, čistit a měnit vzduchový filtr, občas zajít do servisu, prohlídnout, zkontrolovat ventilový vůle a tak.

5. Když jsem jednou čet na fóru, jaký brikule dělal jeden hoch s litrovým Japoncem po zimě: Nenatočil to, roztahovali jej a ulil svíčky, při čryřhrnku a drahejch svíčkách to asi nebyla sranda. Loni po zimě jsem vlez do garáže, sundal hadr z motorky, nandal baterku, dofouk gumy a odkalil karbec. Sytič a šla na druhý kopnutí. Co bych chtěl víc.

Pokud mi bude někdo vyčítat, že jsem si koupil čínskou mrdku, tak znova přečíst výše uvedené. Vlastenci, i s jejich námitkami o podpoře české práce můžou jít, víte kam. Pokud mi český výrobce nabídne stejný stroj ve stejné cenové relaci, se kterým budu spokojen, koupím si jej hned. Ale to už je jiný problém. A problém Číny a její ekonomiky je vážný, to je pravda a nezlehčuju to. Tedy je to fatální průser pro nás, západní civilizaci. Ten však leží už zcela někde jinde. Ale to sem nepatří…

AlešT. (3) napsal 21.03.2010 v 08:20

Frantas: s řazením u 50-ky souhlas. Chce to trochu cvik a cit v noze, ale není to tím, že to je vyrobené v číně. Jak to v Hondě před mnoha a mnoha lety vymysleli, tak to čína převzala. Kosmetické změny jako tvary vík, žebrování, změny v rozvodových řetězech a jejich mechanismu vypínání by neměly a nemají na funkci a spolehlivost vliv. Spíš naopak. Nicméně jde o motory již zastaralé v tom smyslu, že jsou konstrukčně z let 60. a 70. Nemají vyvažovací hřídele apod. Při tech ohromných sériiích ve ketrých se produkují bych problémy právě s "várkami" viděl jako minimální.

Frantas (7) napsal 20.03.2010 v 10:56

AlešT: Osobně jsem asi týden jezdil na originál motoru jawa new pionýr 50ccm, nevím jak tomu dával kdo předemnou, ale třeba řazení bylo příšerné, šlo z tuha, podřadit na jedničku byl mnohdy celkem velký problém, sem tam ňáký kvalt vyskočil a semtam se oběvil pofiderní neutrál jinde než by měl být. Netvrdím že je to chyba výrobce, jak řikám netuším kdo tomu jak dával předemnou, ale i zdejší mechanik v motoservisu mi řikal že ty převodovky nejsou kdo ví jak povedené. Apropo pak jsem jezdil v new pionýru 125ccm, a to bylo o poznání lepší, ikdyž semtam také ňáký kvalt vyskočil a semtam se oběvil ňáký ten neutrál navíc.
Z osobního pohledu mi připadá že je to opravdu co várka, to jiná kvalita.

AlešT. (3) napsal 20.03.2010 v 10:18

NickSlaughter: Chápu že pokud jsi viděl letmo nekvalitní výrobky z číny ( i když je jich hodně), automaticky předpokádáš, že i vše ostatní, co jsi vůbec neviděl, pokládáš za stejné. Typycká ukázka české povahy. Hodnotím pouze konkrétní motory, co se montují i do dnešnch modelů Jawy, se kterými mám zkušenosti. 50, 125 a 250. Dělal jsem na ně servis, vlastním je. Motory TMEC. To jsou kopie Hondy a zkušenosti ze zkoušek v Jawě a již víc jak desetileté provozní prokazují kvality čínských motorů. Tam problém nevidím. Fungují dobře a spolehlivě. To co popisuješ "poškozené závity, otřepy odlitků a podobně"... to mi ukaž na jednom z mých motorů 50, 125, 250. Mám v garáži momentálně všechny, stav se a pouč mě . Bohužel, ne vše co je vyrobené v číně je technicky vždy špatné. Taky bych byl radší, kdyby se ty motory aspoň vyráběly u nás, ale realita je boužel dávno jiná. U tebe shledávám zaslepenost čínskou nekvalitou. Navíc trpíš předstudky o tom, že aby člověk rozuměl motorům, musí být nejméně automechanik. Věř, že nemusí. Spousta mých spolužáků automechaniků neuměla vysvětlit ani princip činnosti 2T motorů a i "odbornků" z oboru jiných znám taky dost.

Sancu (0) napsal 20.03.2010 v 00:27

Díky těm šmejdům jsou kvalitní mota dostupnější.Tak kupujte-Já už do zlevňování Japonských strojů omylem přispěl.

Frantas (7) napsal 19.03.2010 v 19:17

mno, tak simsona bych zrovna osobně moc nevytahoval

Kaja-SV (24) napsal 19.03.2010 v 11:57

Zlatej Simson,20 let po ukončeňí výroby je pořád dobrej .

Frantas (7) napsal 18.03.2010 v 21:42

mno, v podstatě mi to tak teda připadá, ale ten smažák chodí ne vždy od stejný firmy, ikdyž vypadá pořád stejně I díler smažáků mi řikal že pokaždý ty smažáky sou trochu jiný, že co várka to trochu líp předsmažený

Předchozí
1 2 3 4
Následující



TOPlist