Royal Enfield slaví 120 let
Text: Jan Čejchan | Foto: archív autora, J. Čejchan ml., Michal Čejchan | Zveřejněno: 14.4.2021 | Zobrazeno: 10 424x
Text: Jan Čejchan | Foto: archív autora, J. Čejchan ml., Michal Čejchan | Zveřejněno: 14.4.2021 | Zobrazeno: 10 424x
Honzo,jsem rád,že jsi v tomto článku přiblížil našim motorkářům skvělou značku Royalů.Moc jich tady nejezdí ale všichni co je mají jsou nadšení.Je to klasika anglického stroje.Svezení na litru je zážitek.A mohu potvrdit stejně hezký zážitek na dieslu.Je to něco vzláštního.To ale k motorkářům patří.Vždyť jsme přeci trošku jiní.
1 reakce
L6L:
...jen si tedy predstav, ze spojovaci material vubec neubyva, nafta ubyva jen trochu a setrvak(tezky jako prase, tzn. asi jako baterka) i jezdec byl a je stale v Evrope. Treba se ti nekdy nekde postesti to videt/projet a treba s odstupem casu i pochopis tuhle zlutou, hnusnou podivnost bez eura VI a bez lithia...
PS: az prestane foukat do vrtule, naslapnes dieselagregat a das ji nenapadne cucnout?
A neboj, nejsem uplne nezelenej, mam na strese FVE, ale dela to ty volty hlavne, kdyz je nepotrebuji. V lete a v poledne A ten zeleny bonus je ta nejzelenejsi vec na svete Dekuji timto vsem za prispevky na obnovitelne zdroje.
3 reakce
Vážený pane Čejchane,
velmi hezký článek Radost Vás číst.
Mezi 50. a 60. lety je velká podobnost s pozdější československou produkcí, která se příliš nevyvíjela než vyvíjela, no a dnes dělají krásné retrostoje Indové. Mají opravdu vkusné a pěkné návrhy, které snad nikdy nezestárnou, v jednoduchosti a časem prověřené konstrukci je ukrytá emoční síla pohody, kterou není třeba prznit hlukem a smradem.
Díky a zdravím L.
PS: Dieselový nesmysl, který při každé vyjížďce poztrácí polovinu spojovacího materiálu, naštěstí už zanikl samovolně. Fuj hnus, jen si to představím, jak musel smrdět a kolik kg musel mít setrvačník, aby kritické otáčky nekatapultovaly jezdce do Pakistánu?
Děkuji za poučný článek , vždycky se člověk zas dozví něco nového.
Pustil jsem si na Ytube zvuk toho dieselu - to je tedy "brus"!
Moc pěkný článek. Royal dělá krásné retro stroje. Za největší překážku v ČR a hlavně na Moravě považuju nedostatek dealerů a servisů. Už jsme o něm uvažoval, ale toto mě zatím odradilo.
2 reakce
Himalayan je nesmírně hodná a hravá motorka, která neztrácí své kouzlo v bohaté nabídce trhu. Rád na ní jezdím, i když mám na výběr.
Škoda, že už model Bullet skončil i u nás - neměnil bych. Jinou takovou motorku neznám (dosažitelnou a použitelnou). I když Interceptor - to je taky moc prima poježdění
Poutavé a hezké čtení o historii i současnosti RE , díky.
Po vícero motkách teď mám jako druhou motku Himalayana . Nevyzkoušíš - nevíš...a zatím bavííííí
Krása, krása!!
Na en wiki píšou o indickém eicheru, že byl již od roku 1965 plně v indickém vlastnictví, proto žádná německá kvalita v 90.letech u enfielda.
Naštěstí v nedávném článku uvádějí, že pro zámořské trhy vyrábí enfield lepší-dražší zpracování (laků,chromů,atd) než pro domácí.
4 reakce
RE,,, užasná kovařina a klasika. Stroj pro pohodáře. S ním máte zážitek ze sportovní jízdy v nízkých rychlostech. Proč ne no tomhle se prostě nelítá.Hned bych ho protáhnul posázavím, tam káva o kus dál oběd,
Malá zajímavost - model KS 1000 je dle Ivoše Šarlingera z jeho muzea a zkušenostní motocyklem - uživatelsky nejpříjemnějším na užívání si jízdy ze všech 400 strojů muzea a okolí !
To by jeden neřekl
A pak trocha kritiky cenové politiky.
Modely Twin 650 se povedly - ovšem již při malé úpravě k obrazu majitele (chromka) atakují hranici 200 t. Kč
V porovnání s Kawou W 800....ale i dalšími ... , .odsouvá povedený strojek do pozadí = škoda!
Pane kolego, narvat Jawu i do článku o Enfieldech, to už je skoro až posedlost. Hodně zvláštní souvislosti.... To není oslí můstek, to je přímo most!
4 reakce