yamaha_demo_tour




KTM 1290 SuperDuke R

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
McAntos (36) napsal 10.05.2014 v 07:23

Zdravim vsechny.

Tak jsem konecne jezdil na Superdukovi 1290 R.
Rad bych nejak navazal na to co jsme tady resili asi pred pul rokem, kdy jsem psal jen o tom jaky asi bude kdyz o nem pisou to co o nem pisou a jak ho prezentuji.

Zacnu tim vcem jsem se uplne zmylil. Neni to motorka jen pro strelce a vlastne nevim pro koho specialne tento Duke je.
Jestli jste nekdy jeli na Fichtlovi a mate 405 000 Kc a znate dealera KTM v Rakousku, protoze pro nas komance z vychodniho bloku ty motorky proste nejsou, tak si ji klidne kupte.

Prijel jsem k dealerovi KTM na sve 200 konove Buse i se svoji zenskou s tim, ze jsi jdu pujcit motorku na hrani, kterou bych si chtel koupit jako dasi motorku k Buse.

Jsem treti narade.
Predemnou kluk co slejza z pujcovaci 1290 Superduka a jde ke sve Africe, ptam se ho "tak co"? , a on, je to hodny, jede to a brzdi to jak svine.
Kdyz slejza dalsi z pujcovaciho Duka, ktery vlastni 990 Superduka, hned za cerstva za nim jdu, prebiram 1290 a on na me, je to hodny, jede to a brzdi to.
Blesklo mi hlavou, ze tu nejsem pro to, abych jel na necem hodnem. Tak jsem sel za dealerem, at mi prepne mod STREED na RACE a vypne kontrolu trakce. Nastavi mi to a rekne, "ostatni chtej take jeste jezdit"!
Jdu k Dukovi a promitam si v hlave, ze to asi pojede jako kdybych na Busu dal dopredu o zub mensi kolecko, protoze zprevodovane na 300 to asi nebude.
Jedna, rozjizdim se do rovinky s tim, ze s citem pridam plyn a ze se zhoupnu kousek po zadnim tak, jak to delam na Buse.
Nic, tak dam vklidu dve, tri , ctiri a najednou citim jak me motorka brni od stupacek do chodidel.
Rovinka a ja mam najednou prostor si odzkouset plyn.
Reakce na plyn mi prisla tupa, ale zato ve 4000 0t. s takovym tocivym momentem jak u Busy v 7000 ot.
Kdyz prisli zatacky a ja si uz rozumel s Brembama i kroutakem Duka, tak jsem si chtel trochu pohrat.
Predstava, ze budu vyjizdet vingly s prednim kolem 10 cm ve vzduchu byla mylna. Vubec jsem tu mrchu nebyl schopen davkovat. Jestli to je tim, ze to je sportovni V1300, elektronicky plyn nebo to, ze to ma pro kazdy kvalt nastaveny jiny prubeh tociveho monentu? Nevim. Rozhodne jsem nebyl schopen byt prumerne rychly jako treba na obycejnem Firebladeovi.
Kdyz jsem uz vedel, ze s ladnosti to predni kolo nahoru nepujde tak jsem dal dva, vic plynu a pripraven na to ze az budu nahore tak pul milimetru zavru a zkusim ji tam udrzet stejne jako Busu. Nahoru sla velmi dobre a kdyz jsem ji tam chtel udrzet tak jsem byl nucen mirne privrit, abych neprehrbil a v tom, to se mnou prasklo zpet dolu az jsem si dal do kuli o tu uzkou nadrz mezi stehnama.
Zbytek trasy uz jsem dojel v enduro klidu jako vsichni ostatni ve skupine.

Me hodnoceni:

Plusy

-perfektni brzdy
-dobra obladatelnost
-pohodlna, vzprimeny posed, relativne meke sedlo i tlumice
-pekne predni svetlo, hlavne denni led sviceni
-necekane klidna jizda v rezimu STREET

Minusy

-myslel jsem si, ze to je motorka na hrani, ale za 30 min. projizky jsem na to neprisel.

-nechapu proc je tak draha. Motor, ktery se neuchytil v superbikach, ram take nejni zadny vyrobne nakladny duravovy monoblok a motokrosove plasty bez jakekoli vrstvene barvy nebo laku. Snad jedine co bylo lakovane na cerno jsou stupacky primo pod chodidly, kde to bylo po par jizdach hned osoupane.

Celkove je Superduke 1290 R motorka uplne pro kazdeho.
Ja si chci koupit bud tohoto Duka nebo BMW S 1000 R, ale ten se mi vubec nelibi. Mozna, ze zmenim nazor az se na nem svezu.Mel bych ho mit pujceny na cele dopoledne.

Budu rad, kdyz pridate nejakou Vasi zkusenost s timto novym Dukem. Piste vsichni a ne jen superbikeri serfari, ale i ti kreri jste se na novem Dukovi svezli.
Treba toto vlakno jeste ozivime.

Budte dobri

seniordriver (-2) napsal 22.04.2014 v 23:45

Jen mensi dotaz. Neni ted moc velka mezera mezi Dukem 690 a 1290? Je planu na rok 2014 jeste nejaky model, nebo si musime pockat na dalsi rok. Rad bych Duka s dvojvalcem ale 1290 je mooc:)

Luk42 (-207) napsal 12.02.2014 v 23:45

Frankie,přesně tak,jede to hodně slušně,ale ne tak jak si lidi myslí vzhlededem k tomu že to hlídá elektronika a jak dokonale jemně v dnešní době umí pracovat vstřikování.A nebo už jsem hold na ty koně zvyklej...

Frankie (731) napsal 07.12.2013 v 15:18

Jak by se to asi chovalo kdyby tu masinu nekdo prekopal a vyhazel z toho veskerou elektroniku a el.plyn... to by byla potom teprve spravna kulervouci bestie a kdo by ji dokazal zkrotit, byl pan ridic Slovo bezpecnost me vubec nezajima stejne se to s ni dnes moc prehani...

zdenekr6 (2) napsal 28.10.2013 v 11:04

Video i článek

Floo (67) napsal 26.10.2013 v 00:16

vrele diky za odpoved ! asi netreba zminovat, ze to vypada na opravdovou lahudku ne dvou kolech. Me prvni zdani bylo, ze to bude totalni zabijak bez jakychkoliv kompromisu. Dobre KTM

tommy58 (5) napsal 25.10.2013 v 13:11

Floo: K mému překvapení byly vibrace, u takovéto konstrukce motoru, minimální. Je docela logické, že se drobné vibrace objeví v nízkých otáčkách a za použití cca 2-5% plynu čili při konstantní rychlosti. Ale jinak je to skutečně dobře vyvážené a jak jsem již psal v článku, na čistší odezvě se podílel kompletní soubor kroků a vylepšení pro dokonalejší spalování. Co se týká zrcátek, tak s nimi jsem byl během jízdy spokojen, žádné uhýbání loktů a vibrace se do nich přenášely v té nejmenší možné míře - žádný rozmazaný pohled vzad...

R.a.g.n.a.r (84) napsal 25.10.2013 v 08:37+1

pyramos: Kopírování?:D A když přes ten rám dam karoserii tak z toho bude auto že:D ty jseš dobrej týpek:D moc si mě pobavil:D

Floo (67) napsal 23.10.2013 v 23:02

za me je vase video lepsi jak to komercni to prvne ! jeste by me zajimalo ale, jak je to s vibracema od motoru u takove bestie? pokud pisete ze se s tim da cestovat tak to asi nebude zadna hruza, az se mi to verit nechce. Taky pak jeste dotaz, zda je v zrcatkach neco videt vuci tem vibracim a i co se ergonomie tyce.

pyramos (-1) napsal 23.10.2013 v 19:38-2

No já tam vidím Z 1000,když přez ten rám dám plasty a z boku přední světlo... už mě to kopírování nebaví

SuperSic58 (1308) napsal 23.10.2013 v 14:27-3

Tohle na naše domlácený žalostný rádoby silnice??? Myslim, že i Duke 390 bude ažaž a bude s tim i víc srandy Nehledě na ušetřených několik stovek tisíc

Anti (391) napsal 23.10.2013 v 06:04+2

A po tobě je,vítězslave,zážitek číst příspěvek...
Sto lidí,sto chutí.Tohle bude těžko sedět každému.Mě třeba nic neříká...

janyh (3) napsal 22.10.2013 v 20:44+2

Itálie má první konkurenci! Působí skvostně.

vítězslav (4) napsal 22.10.2013 v 20:24+3

Konečně pořádný stroj, už se těším půjde do garáže. Motorku ocení pouze vášnivý jezdec a ne ti co řiší všechno ostatní kolem. Ale je to zábava číst story co spoliká, srovnání s jinou motorkou. Pusťte si TV s akčním filmem a nepište o morokách.

Olaf187 (3) napsal 22.10.2013 v 18:50+1

kurňa chtěl bych mít 400 tyček navíc nádhernej stroj

SemiTLR (5) napsal 22.10.2013 v 17:11

tak tenhle stroj budu mít v garáži čítám tak v srpnu

JA-NE (767) napsal 22.10.2013 v 11:30+1

McAntos: myslis ze to kupia? alebo aj ponyfajter 1200 by sa im mohlo luubit

McAntos (36) napsal 22.10.2013 v 10:54+1

JA-Ne: Co jineho nez PaniFighter 1200. Motor uz maji a za ram take usetri . Ted na to tak koukam, ze jim asi ten nazev
Panifighter 1200 pojedu prodat

JA-NE (767) napsal 22.10.2013 v 10:38

som zvedavy co bude nejaka odpoved od ineho vyrobcu..od japoncikov asi cakat take nieco nemozme, ale trebars bude novy streetfigter s motorom panigale

McAntos (36) napsal 22.10.2013 v 10:10-2+3

Zdravim vsechny,

vetsinou si diskuze pouze ctu a bavim se ruznorodosti, ale toto je stroj me krevni skupiny, tak se zde po dlouhe dobe trochu projevim.

Jak otestovat zenskou je snadne.

1. Nechte ji nakrajet cibuli.
Jestlize pri savlovanim nozem pred oblicejem snazice si utrit slzy nebudete muset volat zachranku, tak Ok.
2. Podivejte se na mi rano po sprse, kdyz Ok tak Ok.
3. Dejte ji 2000 Kc k vlastni spotrebe, kdyz ji to vydrzi alespon den tak Ok.
jak snadne, ale KTM 1290 SuperDuke?

1. Krajeni cibule.
Bezesporu to je motorka se kterou bude radost najizdet do zatacek, vyjezd s kontrolovanym prednim kolem 10 cm nad zemi a dlouhe rovinky s prednim kolem o neco vyse kvuli zavetri . Otazka je, jesli ten kluk co za vami jede na obouchane 600 za 70000 Kc si na zatackach nerika, ze jste jen zazobany pozer, protoze za vami jede v pohode po koleni a vy se perete s prekonovanou mrchou a na rovinkach vam uz nezbyde sila, aby jste se s nahacem udrzeli kapotovane 600 stovky az do 250 Km ???

2. Podivejte se na ni rano.
Kdyz jsem ji videl na netu poprve vecer unaveny tak si rikam design super. Napodruhe vidim motor, kola, brzdy a asi i lelektronika super, ale predstava, ze pokazde letni projizdce budu vystouravat mouchy z tech clenitych zahybu na pristrojovce me zrovna netesi a pritom by stacilo ty budiky zespodu mirne zaoblit. S oledem na to jaka asi bude porizovaci cena by plasty a podsedlovy ram mohli byt take na o neco vyssi urovni nez na takove, kterou by zvladl kazdy druhy z nas kdo ma trochu lamina a par zeleznych trubek v garazi.

3. Dejte ji alespon 2000 Kc k vlastni spotrebe.
Kdyz prisel prvni SuperDuke na svet, tak nikdo nepsal, ze zere i travu kolem silnice. Ja jsem s nim jezdil 12 i 14 litru na sto a nebyl jsem sam, tak uvidime jak to bude u noveho.
Take bude dulezite, jakou cenu nam dealeri budou ochotni udelat.
A zivotnost??? S ohledem na to, ze zde bouchaji dve 650 tky pod vysokym tlakem, tak bude muset byt motor velmi kvalitne postaven. U BMW S 1000rr bouchaji ctyri 250 tky a motor vydrzi sotva dve sezony ostrejsiho jezdeni. Uvidime casem.

Kazdopadne Ave KTM.
Uz se nemohu dockat na jarni predvadeci akci, kde se asi uvidime vsichni z tohoto fora

SPV (816) napsal 22.10.2013 v 09:20-2

Motorka asi povedená, ale nezaskla se KTMka s designem někde před 5 lety ? Ta přístrojovka je jak z dodávky, a né z brutálního naháče pro rok 2014.

whitedog (21) napsal 21.10.2013 v 23:06+2

GeorgePanek
tak servisní intervaly vypadají dobře a údajně má jeden stroj natočeno 90 tis jen s výměnou spojky.
Osobně nevidím problém v dnešní době mít stroj co vydrží, při odpovídající péči. Přeci jen technologický pokrok je obrovský.

malina (3) napsal 21.10.2013 v 20:47

GeorgePanek (18) napsal 21.10.2013 v 20:44-3+4

jimalo by me jak spokojeny bude pak majitel tak po 40tis km pokud to bude jeste jezdit

Shiver (2) napsal 21.10.2013 v 19:53+1

Tak to je liga!!! Klekám a klaním se. Začínám šetřit

LibRR (12) napsal 21.10.2013 v 19:38+4

Je to prostě KTM, žádný ošizený rýžožrout.

Jarda (281) napsal 21.10.2013 v 18:47+2

Lemur.R1> Dekujeme. Budeme to vzdy davat u zahranicnich testu novinek, kdyz nas tam importer pozve.

dareckov, Interceptor> Myslim, ze Tommy je zrovna ten testovaci jezdec, ktery dokaze rici i negativni nazor a vse jen nechvali. I tady pise minusy:

- chybi quickshifter
- motocykl by mel mit jemnější řazení
- opakované nastavování asistenčních systémů

Lemur.R1 (13) napsal 21.10.2013 v 18:32+2

Chtěl jsem poděkovat redaktorům za možnost vlastních dotazů ještě před ofic testem. To považuju za geniální nápad a snad se to líbilo i jim a budou to opakovat. Takže díky.
Mimochodem ta mašina je vážně pěkná.

Forty (10) napsal 21.10.2013 v 18:18+2

recenze moc pěkná akorát mě zaskočil "téměr neviditelný rám"... já ho teda vidím docela dost !

DemolitionDave (112) napsal 21.10.2013 v 17:30+2

Vysleču gsx-r z kapot, dám odpovídající převodový poměr a mám to doma ..
Palec nahoru, takové motorky by měly vyjíždět z továren

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist