globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
šéfíček (0) napsal 22.01.2012 v 14:50

V článku mě zaujaly především jízdní vlastnosti nového typu motocyklu . Mám H-D XL 1200 Sportster LOW, r.v.2007 a jeho vlastnosti jsou obdobné. V našem věku vyžadujeme spolehlivost, dobrou ovladatelnost a pohodovou jízdou se "kocháme", nezávodíme. Přeji všem v nové sezoně mnoho bezpečných kilometrů a čisté hledí.

Italofil (41) napsal 22.08.2011 v 09:57

Kdyby nebyl servis u těhle strojů tak drahej i s jejich dostupností, dalo by se v případě tohodle modelu časem uvažovat...

hoprd (2) napsal 01.08.2011 v 10:00

Nádhernej kus poctivýho železa!!! Nemít doma Nighstera tak do něj du!!!

Zedsdead (293) napsal 30.07.2011 v 15:48

To Phobos:
A já jsem myslel, že uvidím borce v akci a ono zase nic...jenom blablabla...

883R (0) napsal 28.07.2011 v 14:30

To phobos: Mě teda vadily hlavně tlumiče vpředu, zadní, jak píšeš, jdou přitvrdit. Teď už se na něm ale stejně vozí jiný majitel, doufám, že k plné spokojenosti. Potřeboval jsem peníze, tak šel do světa.
Příslušenství jsem taky dokupoval, ale nejméně o polovinu levněji, přivezl mi jej kamarád ze států: štítek, padací rám, hefty, přepákování, opěrku, držáky brašen...
Sedlo mi nevadilo, dva jsme jezdili jen nouzově.
To, že jsem se honil s jinýma motorkama v Alpách, jsem psal jen proto, že na eRku to fakt jde, stupačky jsou výš a měkké vidle na těch jejich supersilnicích až tak nevadí. Šlo to i s objemem 883 ccm, ten motor, když se roztočí, tak má skvělý zátah.
Když se zadaří, tak na příští sezónu bude XR1200, StreetBob, Triumph America nebo Speedmaster. Nebo něco ještě libovějšího...

phobos (13) napsal 28.07.2011 v 13:43

Zedsdead: Nepsal jsem nic o tom, ze bych byl schopnej predjet sportovni motorku na okruhu. Jenom ze na dovolene v aplach jsem byl rychlejsi nez kamosi na sportovnejsich a silnejsich strojich. Nikdo z nas ty useky neznal a proste jsem si tam troufnul vic. Nikdo tam taky s nikym nezavodil.

Sam pro sebe to beru jako potvrzeni, ze i takovato motorka toho umi vic nez si nekteri v neznamym useku dovoli. O (ne)vhodnosti sportika na skutecny zavodeni urcite nikdo nepochybuje

Jinka kdyz uz teda pisu, tak bych uvedl na pravou miru to drhnuti vyfukem XL883R drhne i na pravou stranu stupackou, pokud na nem sedim sam. Kdyz jedeme ve dvou, tak si vic sedne zadni tlumic (byt mam predpeti na max) a diky tomu je pri pravym naklonu vyfuk niz nez stupacka. Uz ho mam docela slusne ohudlovanej

Ted zrovna premyslim jestli si radsi nekoupit jinou motorku. Pokud si sportika necham, tak to mozna zkusim vyresit progresivnim zadnim tlumicem a mozna i jinym vyfukem (ladakem).

No a kdyz uz jsem se teda rozepsal - nekdo tady upozornoval na pestrou nabidku HD prislusenstvi. K tomu by se sluselo poznamenat, ze pri nakupu teto motorky je vetsinou potreba pocitat s investici do "povinnyho" prislusenstvi. U moji motorky to bylo treba jiny sedlo - k cemuz dojde kazdej, kdo chce jezdit ve dvou. A taky by bylo dobry upozornit pripadnyho zajemce, ze ceny HD prislusenstvi jsou mirne receno "nemale".

Na druhou stranu je projizdka na HD rozhodne necim vyjimecnym. Ale to fakt tezko vysvetlovat. Na te motorce je v jistem smyslu vsechno spatne, ale z nejakyho duvodu se vam to libi No, to by vydalo na clanek

Trevela (2) napsal 28.07.2011 v 12:28

PetrVF, DMCmotobiker: díky za upozornění
všem se omlouvám za chybu, zdvihací tyčky opraveny

Petr.VF (1) napsal 28.07.2011 v 11:09

Zedsdead : no já se teda nikoho nechci zastávat, ale 883R níkde nenapsal, že je levou zadní setřel. Napsal pouze : taky jsem se v Alpách honil s cesťákama a motardama, na stejné motorce, co máš ty. A stupačky mě zas tak neomezovaly, taky jsem na jejich koncích ještě neměl ty tyčky a nebo to neklopil tak zuřivě, jako ty."
Nikde ani zmínka o předjíždění kohokoli na čemkoli.
Za sebe, já vždy nejdřív čtu, klidně i dvakrát a teprve pak píšu odpovďi. Nerad se totiž ztrapňuju

883R (0) napsal 28.07.2011 v 10:59

To Zedsdead: A kde jsem vyjádřil, že jsem je předjel levou zadní? Ty jsi typickej diskutér - nejdřív někomu něco podsuneš a pak na to reaguješ s tím, že se tady ztrapňuju. Že tě to baví. Na to ti peču a na zpátečku taky - ta na té motorce opravdu není.

Zedsdead (293) napsal 27.07.2011 v 21:56

To: 883R
Už bereš zpátečku?
Já jsem nepsal, že se máš honit se závoďákama ale sériovým motardem, klidně pětikilem, na s Alpama srovnatelný silnici=Sosnová. Když ty píšeš jak je levou zadní setřeseš, tak to ukaž, anebo se tu neztrapňuj.
PS: Mně do toho vůbec netahej, já tady nepíšu, koho jsem kdy předjel..

883R (0) napsal 27.07.2011 v 01:18

To Zedsdead: Taky ti můžu napsat, aby ses zkusil honit s eRkama H-D na flattracku, to je to samý. Ale já ti to nenapíšu.
Něco jiného jsou závodní a normální motorky, že jo, nicméně ty srandisty motardisty jsem setřásl a to jsem jel i s bagáží.

Zedsdead (293) napsal 26.07.2011 v 19:33

To 883R a phobos:
Když se hošani chcete se Sportstery honit s motárdama, přijeďte na volné jízdy do Sosnové, rád se na vás přijedu podívat HAHAHA..

Anti (391) napsal 26.07.2011 v 17:30

Kua,mám takovej pocit,že ty klesající prodeje se odrážejí v tlaku medií na potencionální zákazníky...
Jinak závidím každému,kdo se v jejich nabídce vyzná.Já dokážu rozeznat akorát V-Roda od zbytku,ten mi připadá stejnej...

Strngr (141) napsal 26.07.2011 v 15:09

HD nebyly a nejsou mým šálkem kafe, ale zhruba před rokem jsem se shodou okolností dostal ke dvanáctce Nightsterovi, rok myslím ´09 (zapůjčeno na víkend od jihomoravského dealera). Ze zvědavosti jsem se na tom párkrát svezl, a v paměti mi utkvěly dvě věci (když pominu to nezvyklé ovládání blinkrů): Brutální zátah motoru v podstatě od volnoběhu a permanentní vibrace,c na které bych si - speciálně v rezonančních pásmech - nikdy nezvykl. Ale každému co jeho jest ...

883R (0) napsal 26.07.2011 v 13:52

Pro phobose: taky jsem se v Alpách honil s cesťákama a motardama, na stejné motorce, co máš ty. A stupačky mě zas tak neomezovaly, taky jsem na jejich koncích ještě neměl ty tyčky a nebo to neklopil tak zuřivě, jako ty. Každopádně eRko má vyšší podvozek (stačí se podívat na polohu kyvky k výfuku a je to hned vidět), takže škrtá o poznání později a výfukama se mi to nepovedlo nikdy. A taky dva kotouče vepředu, takže líp brzdí.
Teď k článku: Královská hřídel u H-D je fakt děsná pitomost. K hodnocení dodávám, že u Sportsterů jsou podle mě největší slabinou přední vidle, které jdou až moc lehce nadoraz, předností svižnost a zábavná jízda. A speciálně u tohodle modelu mi tu chybí alespoň zmínka o tom, že si jej lze upravit podle svého - v konfigurátoru, o kterém se na m.cz před časem psalo, se dá vybrat spousta věcí a nechat si vyrobit motorku na míru přímo ve fabrice.
Každý nějak začíná, takže příště lepší příprava, seznámení se s danou motorkou včetně technických řešení, nabídkou a možnostmi stroje! Přeji, ať je další příspěvek už bez chyb či chybějicích podstatných vlastností motorky!

Jaabar (1) napsal 26.07.2011 v 12:35

Hezká motorka na klidný nedělní výlet v Polabí. Bohužel, jak zaznělo v článcích a je vidět i na fotkách, ten (ne)náklon z mého pohledu činí motorku nepoužitelnou. Ale HD obecně je pro krapet jiný styl jízdy. Každému sedí něco jiného...

mikni (103) napsal 26.07.2011 v 12:09

...ten to popsal,že se na tom vlastně skoro nedá jezdit,jen klepat a najíždět si v každé zatáčce,jak s návěsem,ale jako hračku bych to bral

DMC.motobiker (-23) napsal 26.07.2011 v 11:13

Pavouk106> To máš asi pravdu , ono taky k čemu ti to dnes v praxi bude, že? Nicméně v článku o HD bych toto opravdu nečekal...

Šotek (96) napsal 26.07.2011 v 11:08

nevypadá zle, vcelku hezký, jen škoda, že je to tak mrňavá motorka

Pavouk106 (7) napsal 26.07.2011 v 10:52

DMC-motobiker: Můžu Tě uklidnit, že já to v autoškole nebral už před sedmi lety. V dnešních autoškolách to lepší určitě nebude...

Královskou hřídel znám z Jawy 500 OHC, další typy rozvodů jen z vlastního "výzkumu" (čtení, hlavně na netu).

DMC.motobiker (-23) napsal 26.07.2011 v 10:37

Článek se čte dobře , akorát mě trochu zarazila tato část "královské hřídele ventilových rozvodů" - to jako HD začal používat nějaký "nový" ventilový rozvod? Dle citátu z Wiki - "Hřídel je podlouhlá rotační součást strojů, Obvykle jsou na ní připevněny další součásti, které se spolu s hřídelí otáčejí kolem její osy." - což zde asi nebude tak úplně pravda , jelikož se jedná pouze o zdvihací tyčky , řekl bych... Redaktor testující takové stroje by měl znát alespoň základní rozdíly rozvodů OHV a OHC s královskou hřídelí , však se to probírá snad i v každé autoškole při technice... Jinak motorka docela pěkná , ta baňatá nádrž tomu dává úplně jinou figuru...

Bizon (7) napsal 26.07.2011 v 09:47

Měl jsem BMW a teď mám H-D a ovládání blinkrů není stejné..u BMW se zapíná levý blinkr na levé straně a pravý na pravé,ale vypínají se oba dalším tlačítkem umístěným pouze na pravé straně...u H-D se zapíná i vypíná stejným tlačítkem vpravo a vlevo..co je lepší ať posoudí každý sám,ale pro mě konkrétně je příjemnější varianta u H-D...tož tak..

phobos (13) napsal 26.07.2011 v 09:34

2 rrss: S tema PR clankama mas mozna pravdu (nechci se poustet do diskuse), ale s tema blinkrama ani tak moc ne. Mam sportika druhej rok a na ovladani blinkru mi neprijde nic spatnyho.

Zena ma Suzuki GS 500, na ktere mam taky uz nejaky 2000 najezdeny, takze mam s cim srovnavat.

Jinak vyfukama drhnu furt - a je uplne jedno, jestli jedu aplsky vracaky nebo dlouhy tahly zatacky. Tohle je proste problem Na druhou stranu nejsem zrovna idealni clovek pro tuhle motorku - bo jsem ted na dovolene ujizdel v zatackach i nekterejm lidem na japoncich (Ninja 12ka, VFR 800). Holt me ty naklony bavi

dALLaSS (7) napsal 26.07.2011 v 09:18

S těmi zdvihacími tyčkami je to fakt, taky proto jsem rád, že když jsem si například pořídil přímé sání, jsou tyto tyčky líp vidět. Právě toto OHV se mi na motorech HD líbí.

//www.motorkari...uzivatel/?muid=39930

wario (126) napsal 26.07.2011 v 08:45

barva divná , jinak pěkný

rrss (0) napsal 26.07.2011 v 08:36

Super, HD zaplatí sérii PR článků a prastarý BMW systém ovládání blinkrů je najednou ten nejlogičtější, i když na tomto serveru byl opakovaně proklínán. Zajímavý poznatek, jinak díky za článek, čte se hezky.

enusim2 (21) napsal 26.07.2011 v 08:31

jo tohle by bylo neco pro me ale jako chude mysce nezbude nic nez nahrada marauder sliinnttt

Petr.VF (1) napsal 26.07.2011 v 08:22

No nevypadá zle.
Jen věta
"při pohledu z pravé strany, kde je umístěn typický oválný kryt vzduchového filtru a královské hřídele ventilových rozvodů vypadá hnací agregát jako mistrovské dílo"
v článku je asi trochu zavádějící.
Ten motor má přece rozvod OHV - tedy to co autor považuje za královský hřídel jsou kryty tyček ovládajících vahadla -> ventily v hlavě válců //cs.wikipedia.org/wiki/OHV. Harleye přece nikdy snad ani královský hřídel neměly, to je doména spíše anglických motocyklů Ariel, triumph atd...




TOPlist