husqvarna_svartpilen_801_2




Harley-Davidson FLSTI Heritage Softail

Kapitoly článku

Motor a jízdní vlastnosti


Současným srdcem všech motocyklů Softail a Heritage v tom není výjimkou je od roku 2000 motor Twin Cam 88B. Ten s uctihodným objemem 1449 ccm dosahuje maximálního výkonu 46 kW(63k) při 5300 ot/min. Pro někoho to nemusí být moc, ale věřte, že na tento typ motocyklu je to tak akorátní porce. Motor je usazen v dvojitém kolébkovém rámu na tuho a nežádoucí množství vibrací je tak eliminováno přímo v motoru vyvažovacími hřídeli. Ty by měly údajně pohltit až 90% všech vibrací, ale i tak si jich užijete myslím až dost.


Když inženýři od H-D projektovali tento motor, tradice diktovala, aby ignorovali ventilový rozvod OHC, víceventilové hlavy válců a další inovace. Vyřešili to šalamounsky a přes vstřikování paliva a elektronické zapalování podali ruku budoucnosti, nicméně věrni tradici zůstali u konstrukce dvouválce do V s ventilovým rozvodem OHV. O svědomitém přístupu hovoří i fakt, že ve zkušebním provozu bylo najeto s novými motory údajně 4 milióny kilometrů. I přes hmotnost motocyklu rovnající se v tomto provedení 307 kg si motor vede více než dobře a má dostatek síly na to, aby motocykl rozpohyboval až na hranici mezi 170-180 km/h, což však rozhodně nelze považovat za rozumnou cestovní rychlost.


Převodovka funguje bezchybně a jak se na cruiser sluší a patří, nechybí zde řazení špička pata. Jednotlivé rychlosti je třeba došlapovat razantněji, nicméně víc než nějaké potíže umocňuje to spíše emoce z jízdy samotné. Všechny aktuální vzduchem chlazené motocykly H-D dostaly od letošního roku nový mechanismus spojky, který by měl zmírnit únavu při jízdě. Já k tomu mohu jen dodat, že v tomto směru jsem rozhodně žádné potíže neměl. Jízda samotná je pro příznivce těchto strojů opravdovým zážitkem. Jezdec sedí opravdu pohodlně a komfortně. Ruce položené na širokých řidítkách, nohy na plošinových stupačkách a vše krásně na dosah. I přes velice dobrou ovladatelnost a nízké usazení cítíte maximálně majestátnost tohoto motocyklu, což výrazně umocňuje i velká svítilna, ve které se z pohledu za řidítky zrcadlí obloha a ubíhající krajina vaší spanilé jízdy.
Cestování je na tomto stroji radostí a člověk si užívá doslova každý km. Lehkou vadou na kráse jsou jen rychlostní přesuny po dálnici, kdy je odpor vzduchu opravdu znát. Řešením v tomto případě by bylo jistě po vzoru Heritage Softail Classic použítí velkého plexi. Motocykl má samozřejmě nejraději poklidné projížďky krajinou, nicméně krouceným silnicím naší krásné vlasti se rovněž nebrání. Rozhodně se však nejedná o nějaký zatáčkový dostavník, o čemž Vás velice rychle v prudším náklonu přesvědčí jiskřící stupačky.

Stejně jako na ostatních motocyklech tohoto ražení máte dokonalý kontakt s ubíhající vozovkou, což přináší patřičnou dávku emocí, které je třeba náležitě krotit. V případě tohoto H-D se o to stará čtyřpístkový brzdič a kotouč v předu, kterému neméně dobře sekunduje i kotoučová brzda v zadních partiích, i když je patrné, že s tou celou hmotností se mají co ohánět.


Pokud byste ode mne chtěli nějakou kritiku, budu ji muset u tohoto stroje hledat opravdu těžko, nicméně přeci jen jednu věc bych měl. Nejedná se však o nic zásadního a o radost z jízdy mě to rozhodně nepřipravilo. Poněkud zvláštně u testovaného modelu fungoval ukazatel rychlosti, který se v některých režimech jízdy choval podivně a ručka ukazatele rychlosti podivně skotačila. Nicméně na to motocykl rozhodně nejezdí a zmiňovaný problém navíc nelze brát jako neduh všech strojů. S největší pravděpodobností se jednalo o konkrétní problém testovaného motocyklu. S motocyklem jsme za necelé tři dny kratšího testu najezdili pohodovým tempem bez mála 650 km, což přineslo v konečném součtu zhruba spotřebu kolem 6,5 l/100km. Za sympatickou lze považovat kromě jiného u H-D možnost přestavět motocykl k obrazu svému. Vybírat lze skutečně z nepřeberného množství doplňků a příslušenství.


Závěr


Heritage Softail patří do řady nostalgických motocyklů, které mají evokovat vzpomínky na historické modely značky. Spolu s Heritage Softail Classic a Softail Springer se tak snaží splnit sny právě tímto směrem orientovaných nových majitelů H-D. Krom toho však bezezbytku splňuje komfort a požadavky současných motocyklů řady cruiser. Pokud tedy rovněž patříte mezi příznivce takto nablýskaných ořů, nemáte kromě potřebné finanční sumy co řešit. Testovaný Heritage Softail vychází ze všech třech jmenovaných v základu nejpříznivěji. Současná pořizovací cena je stanovena na 531 647 Kč. Pokud na své vysněné H-D stále střádáte, máte se rovněž na co těšit. Jak je patrné z právě zveřejněných informací, změn se událo opravdu mnoho a modelový rok s číslovkou 2007 Vás tedy rozhodně nezklame. Klady:
+ motor
+ kvalitní lakování a bezchybné zpracování
+ doplňkové koncovky Screaming Eagle II
+ historický vzhled některých konstrukčně moderních částí (světlomet aj.)

Zápory:
- lehce skotačící ukazatel rychlosti
-/+ design zadní části s blinkry (věcí názoru) Video: H-D FLSTI Heritage Softail
Délka: 3,09 min.
Velikost: 18 MB

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist