Závodní Bimota Tesi: Umění správného nastavení podvozku
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Kyoichi Nakamura, archiv AC | Zveřejněno: - | Zobrazeno: 18 205x
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Kyoichi Nakamura, archiv AC | Zveřejněno: - | Zobrazeno: 18 205x
článek, fotky
Super počtení (kvalitní překlad) o zajímavé koncepci, která i když se nakonec ukázala jako slepá ulička (alespoň zatím), tak určitě stála za prozkoumání. A z těch fotek na mě úplně dýchla atmosféra starých závodních časů
Celkem pěkný dokument o Bimotě. Tesina je tam zmíněna taky... https://www.youtube.com/watch?v=MZD3b4rUEW0&t=1444s
tomasd.: Já fěděla, já mít už druhou Alfu doma. Horní ramena jsem měnil v létě a spodní mě čekají v dohledné době. Silentbloky ještě jakž takž, ale vůle v kulových čepech mají obě.
Perfektní článek! Přečteno jedním dechem. Škoda, že dnes už takové exkluzivní kousky nevznikají...
Offtopic: ramena se menej hlavne kvuli ceskomoravskymu tankodromu. Motory TS kvuli tomu, ze se k tomu lidi chovali jak k felde nebo golfu (rozsviceni kontrolky oleje bylo uz oznameni pruseru, ne potreby doplneni) Olejnickam zdar
t_freedom> však já vím
Parádní článek o zajímavé technice. Lidská zvídavost je motor pokroku. Přesto si ale se závěrem dovolím nesouhlasit. Sám autor přiznává, že tohle technické řešení je poměrně složité a velmi choulostivé na správné nastavení. Navíc se ten podvozek musel detailně ladit pro každý závod zvlášť. Otázka je, jak se tahle koncepce chová v případě výraznějšího opotřebení čepů (zdravím Alfisti kteří rádi mění ramena lichoběžníkové nápravy kvůli jejich vyběhání). Skoro mi to připomíná osud Wankelova motoru. V době svého vzniku to byla naprostá bomba, do které se spousta výrobců zamilovala. Přesto kvůli němu japonská Suzuki málem zkrachovala a poslední hřebíček do jeho rakve byly emisní limity, protože to vždycky byla trochu olejnička. Zralost jakékoli technologie nejlépe ukáže až čas. Proto dodnes jezdíme na teleskopicích vidlicích s motory jejichž písty v každé úvrati musí zastavit a zase akcelerovat.
Tohle se čte jedním dechem.
Strakone, tu Tessinu v scuderii jsem viděl na vlastní bulvy 👀... Když jsem bral Laverdu. Fakt hodně ujetá koncepce...
Moto parádní a článek
Cathcart píše dobře.Občas luštím jeho originály v Cycle World,Motorcyclist nebo Sport Rider.Článek je výborně přeložený,proto je tak čtivý. Plus super fotky jako třeba ta s tím Britten-em hned vedle Tesi na startu asi v Daytona.
Pro případného zájemce, nejetá voňavka https://www.motorka...sr-0-km-1232100.html
Skvelej clanek, nadherna motorka. Uplne se mi obevila Anglicka OEC, ne ze by to bylo stejny, ale ten experimentalni ram je taky nadhernej, tady pro ty co to zajima dva odkazy, pak stoji za to zapatrat po dalsich fotkach a informacich:
//www.vintagebike.co.uk/pictures/1929-oec-duplex/#.W_knv4WfLaZ
https://www.yesterdays.nl/product/oec-1936-500-cc-ohv/
díky! Začetl jsem se!
Pěkné čtení a hodně zajímavý stroj
Parádní článek, jedna nejetá Tesi je tady v inzerátech, pokud by měl někdo zbytečný miliónek
Super článek Podání článků Alana Cathcarta umí suprově zaujmout.
Moc pěkný článek o zajímavé motorce a její koncepci. Závodník s ní zažil zajímavé roky života.
Pekne, az na posledni domenku.
Kdyby to bylo na kolo byt´ jen o desetinku vteriny rychlejsi, Gigi by to Dovimu do ramu hned strcil. Jak vime, u GP-Ducati se na krasu opravdu nehraje.