yamaha_demo_tour




Závodní Bimota Tesi: Umění správného nastavení podvozku

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kamikadze-Ace (3374) napsal 26.11.2018 v 06:25

článek, fotky

MedaSV (56) napsal 25.11.2018 v 11:42

Super počtení (kvalitní překlad) o zajímavé koncepci, která i když se nakonec ukázala jako slepá ulička (alespoň zatím), tak určitě stála za prozkoumání. A z těch fotek na mě úplně dýchla atmosféra starých závodních časů

slon (9) napsal 25.11.2018 v 10:05

Celkem pěkný dokument o Bimotě. Tesina je tam zmíněna taky... https://www.youtube.com/watch?v=MZD3b4rUEW0&t=1444s

Petřičák (184) napsal 24.11.2018 v 23:50

tomasd.: Já fěděla, já mít už druhou Alfu doma. Horní ramena jsem měnil v létě a spodní mě čekají v dohledné době. Silentbloky ještě jakž takž, ale vůle v kulových čepech mají obě.

RomanSS (512) napsal 24.11.2018 v 23:48+1

Perfektní článek! Přečteno jedním dechem. Škoda, že dnes už takové exkluzivní kousky nevznikají...

tomasd. (35) napsal 24.11.2018 v 22:41

Offtopic: ramena se menej hlavne kvuli ceskomoravskymu tankodromu. Motory TS kvuli tomu, ze se k tomu lidi chovali jak k felde nebo golfu (rozsviceni kontrolky oleje bylo uz oznameni pruseru, ne potreby doplneni) Olejnickam zdar

strakon (542) napsal 24.11.2018 v 22:40

t_freedom> však já vím

Petřičák (184) napsal 24.11.2018 v 22:17

Parádní článek o zajímavé technice. Lidská zvídavost je motor pokroku. Přesto si ale se závěrem dovolím nesouhlasit. Sám autor přiznává, že tohle technické řešení je poměrně složité a velmi choulostivé na správné nastavení. Navíc se ten podvozek musel detailně ladit pro každý závod zvlášť. Otázka je, jak se tahle koncepce chová v případě výraznějšího opotřebení čepů (zdravím Alfisti kteří rádi mění ramena lichoběžníkové nápravy kvůli jejich vyběhání). Skoro mi to připomíná osud Wankelova motoru. V době svého vzniku to byla naprostá bomba, do které se spousta výrobců zamilovala. Přesto kvůli němu japonská Suzuki málem zkrachovala a poslední hřebíček do jeho rakve byly emisní limity, protože to vždycky byla trochu olejnička. Zralost jakékoli technologie nejlépe ukáže až čas. Proto dodnes jezdíme na teleskopicích vidlicích s motory jejichž písty v každé úvrati musí zastavit a zase akcelerovat.

t_freedom (153) napsal 24.11.2018 v 20:50

Tohle se čte jedním dechem.
Strakone, tu Tessinu v scuderii jsem viděl na vlastní bulvy 👀... Když jsem bral Laverdu. Fakt hodně ujetá koncepce...

tomasd. (35) napsal 24.11.2018 v 19:49+1

Moto parádní a článek

nahllowSKY (315) napsal 24.11.2018 v 15:33

Cathcart píše dobře.Občas luštím jeho originály v Cycle World,Motorcyclist nebo Sport Rider.Článek je výborně přeložený,proto je tak čtivý. Plus super fotky jako třeba ta s tím Britten-em hned vedle Tesi na startu asi v Daytona.

strakon (542) napsal 24.11.2018 v 12:04+1

Pro případného zájemce, nejetá voňavka https://www.motorka...sr-0-km-1232100.html

ferrac (23) napsal 24.11.2018 v 11:30

Skvelej clanek, nadherna motorka. Uplne se mi obevila Anglicka OEC, ne ze by to bylo stejny, ale ten experimentalni ram je taky nadhernej, tady pro ty co to zajima dva odkazy, pak stoji za to zapatrat po dalsich fotkach a informacich:
//www.vintagebike.co.uk/pictures/1929-oec-duplex/#.W_knv4WfLaZ
https://www.yesterdays.nl/product/oec-1936-500-cc-ohv/

Johnyk (44) napsal 24.11.2018 v 10:35

díky! Začetl jsem se!

Libor70 (4) napsal 24.11.2018 v 10:35

Pěkné čtení a hodně zajímavý stroj

strakon (542) napsal 24.11.2018 v 10:08+3

Parádní článek, jedna nejetá Tesi je tady v inzerátech, pokud by měl někdo zbytečný miliónek

pospit (108) napsal 24.11.2018 v 09:59+3

Super článek Podání článků Alana Cathcarta umí suprově zaujmout.

R_O_C_K_Y (5) napsal 24.11.2018 v 09:45+1

Moc pěkný článek o zajímavé motorce a její koncepci. Závodník s ní zažil zajímavé roky života.

afro-r1 (513) napsal 24.11.2018 v 09:16

Pekne, az na posledni domenku.
Kdyby to bylo na kolo byt´ jen o desetinku vteriny rychlejsi, Gigi by to Dovimu do ramu hned strcil. Jak vime, u GP-Ducati se na krasu opravdu nehraje.




TOPlist