Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
30tis som nalietal na SD 1290 R bez problémov čo sa týka spoľahlivosti. Teraz dokupujem enduro na cestovanie vo dvojici. SA 1290 S je jediná správna cesta :))
Včera som sa na testovačke na tom povozil, tak nejaké postrehy:
- motor ťahal aj z nízkych otáčok, čo my vyhovuje
- pri krátkom povození sa v skupine, som nejak nepostrehol klady palivových máp a rozdielneho pruženia
- je to pre veľkých chlapov, pohodlný - komfortný posed /riť-nohy-ruky/
- plexi je pre veľkého človeka na výmenu /v najvyššej polohe to je vždy nepoužiteľné/
- v článku sa píše "že mezi zavřenou polohou plynu a přidáním není žádná velká díra", ja by som napísal, že medzi zavreným plynom a pridaním je veľká vzdialenosť /možno centimetrové pootočenie/, som zvyknutý na skoro žiadnu vôlu
- spotreba tam bola 6,1l/100km, asi dosť
- displej je pekne ostro čitateľný na slnku
- pri radení cez QS to trošku cukne s motorkou dozadu
- bočný stojan by mohol mať návarok drôtu ako má R na lepšiu manipuláciu pätou nohy
- tlačítka príjemné, vieš, že si ich zmačkol, cit aj pri prepínaní blinkrov
- možno úmysel /aby nevypadol zabudnutý kľúč zo zámku na sedačku/, ale ten zámok tam dosť vaklal a vytiahnutie kľúča chcelo stotinomilimetrovú polohu zámku
- zajtra si ju idem kúpiť /tomu ver/.
Tak za me ta maska nejvic brutal !!! a mlejt vo tom ze to neni do terenu kdyz je to S ?? a kardan ble radsi namazu retez nez resit kardan v pici (coz je castejsi nez obvikle).
Když KTM ušetřila půl kila na každém pístu (viz první odstavec), neříkejte mi, že se to neprojeví na životnosti motoru...
Nebo to v předchozí letech tak moc naddimenzovali?
Pěkná...moc pěkná!!! Také jsem o ní uvažoval. Ale přístup k servisu a záručním opravám pod bičem Slovenska mě absolutně odradili. Nepořídím si motku za půl mega,aby mě pak Slováci šlapali po zádech,že nelze něco v záruce vyřešit.
Jinak jsem na ní seděl v Tullnu na motosalonu a to sedlo je opravdu tvrdé. Jezdím se 40% se spolujezedcem a pokud na tom jsou navěšeny kufry,tak má spolujezdec docela málo místa na stupačkách. Ale jak říkám...jinak je to krasavec
Take moto za skoro 20klackov v plnej vybave ide uplne mimo beznych ludi. V nasich koncina to bude skor ojedinela zalezitost ale aspon ju clovek hned rozozna s tou <> na predku :D
Dizajn na poslednych foto vypada cim dalej tym lepsie, najlepsie je to samozrejme hodnotit nazivo. S tou vybavou a vykonom je to urcite top moto.
Ale k tomu terenu som chcel. Samozrejme porovnavat to s 100kg endurami je nezmysel, tie su uplne jednoucelove moto.
A praveze medzi cestovnymi endurami maju ktm povest daleko najlepsich aj v terene, na ytube je k tomu x videi (nemyslim propagacne)
No do terénu to není.Max nějakej light.Nejenom,že je to těžký,ale spíš bych se bál s tim plácnout.Spidi ale 690ka taky není uplně klasickej lehkej teréňák...
Tak nějak nevím. Mastí nás endurama, které se chovají jako superbiky a prý se dají vzít do terénu. Pak ukážou promovideo, kde to jezdí všude a každý je z toho na kaši jak je to super. Normální člověk potřebuje více motorek: jednu na silnici a jinou do terénu. Je to drahé zjištění, ale nezbytné a logické.
Tak podle mne tato kočka je pouze na silnici a ne jinam...jinak se mi toto kosmo moc nelíbí. Na silnici KTM 1290 Super Dike R nebo GT a do terénu nějakou 690?
Mě se asi líbí víc,než předchůdce.Ve stupačkách na tom asi nikdo jezdit nebude.Max na schlazení zadele a tvrdší sedlo bývá nakonec na delší cesty vhodnější,než ohrnutej gauč.U mě dobrý
Rozhodně si to člověk s ničím jiným nesplete když tu taky furt machrujou s cestováním, nebylo by možná od věci, aby tam byl kardan. Kdo to má furt mazat! Navíc, když to za chvílu bude mít 200hp
Vzhled je zajimavy,me se i libi.
Druhy odstavec si recenzent krapet protireci.Nejprv kvituje,ze ma masina porad hoodne velky vykon,aby v dalsi vete dodal,ze ho muze vlastne byt nekdy az moc,a proto je fajn mit armadu el.pomocniku,ktery ten predtim vitany vykon zase kroti.To jen co me ma prvni pohled mrsedi.Jinak fajn predstaveni zajimaveho stroje.
nevim proč ale mě vždycky když to vidim zase napadne alien queen... ale na vzhled se dá zvyknout (taky už mi to nepřijde tak hrozný jako ze začátku) a svezení to musí bejt super. množství elektroniky tu řešit nebudu, omílalo se to již několikrát, jestli někam patří, tak na takovýhle cestovní stroje na kterejch se jezdí v zimě, dešti, a tam to nejednou pomůže zachránit prdel. otázka je jak to bude fungovat u 20let starý ojetiny po 5ti majitelých se 150.000 na tacháku (u nás v inzerci samozřejmě max 30 ). a další otázka je jestli KTM odstranila problémy s motorem a dalšíma věcma, co tu řešil myslim právě Rimmer...
Nemůžu se rozhodnout jestli to ma imperiální ksicht Starwars nebo z nějaké Mordorské obludy :D Vypadá to ehm... abych neurazil... "zajímavě". Co je ale bez diskusí pecka je ten motor, takže KTM je přímý konkurent velké multistrády...
Nepodstatný offtopic deda puntičkára (sorry):
Úplne nádherný je ten hokej okolo geometrických parametrov motora, ktorý trvá už dlhé roky a pramení u nejakého administrátorka z KTM.
Dodnes aj fabrické materiály uvádzajú voloviny, na 1301 ccm udávajú vrtanie 108 mm a zdvih 71 mm (1132,61 ccm), čo sú údaje pre starú 1050-ku.
Občas sa objaví pre 1301 ccm pri rovnakom vrtaní 108 mm aj zdvih 75 mm (1196,42 ccm), čo je ale údaj pre motor 1190 ccm.
Je v tom chaos, údaje nie sú správne ani v najrôznejších testoch roky dozadu, tu na motorkari.cz dokonca prislúcha k vrtaniu 108 mm aj zdvih 71, aj 75 mm, pričom v oboch prípadoch je udaný objem 1301 ccm, v skutočnosti však ani v jednom prípade toľko nie je...
v recenzi na masinu bych uvital tak zakladni veci, jako je napr.viditelnost displeje na slunci a z pozice ridice, nebo jak dobre/spatne se pracuje s ovladacimi prvky na riditkach. tedy veci, ktere z katalogu nevycteme a ktere zajimaji snad kazdeho. zajimalo by me, jestli se KTM uz poucila a ty brzdy jsou jine, nez ze stare 1190.
30tis som nalietal na SD 1290 R bez problémov čo sa týka spoľahlivosti. Teraz dokupujem enduro na cestovanie vo dvojici. SA 1290 S je jediná správna cesta :))
Včera som sa na testovačke na tom povozil, tak nejaké postrehy:
- motor ťahal aj z nízkych otáčok, čo my vyhovuje
- pri krátkom povození sa v skupine, som nejak nepostrehol klady palivových máp a rozdielneho pruženia
- je to pre veľkých chlapov, pohodlný - komfortný posed /riť-nohy-ruky/
- plexi je pre veľkého človeka na výmenu /v najvyššej polohe to je vždy nepoužiteľné/
- v článku sa píše "že mezi zavřenou polohou plynu a přidáním není žádná velká díra", ja by som napísal, že medzi zavreným plynom a pridaním je veľká vzdialenosť /možno centimetrové pootočenie/, som zvyknutý na skoro žiadnu vôlu
- spotreba tam bola 6,1l/100km, asi dosť
- displej je pekne ostro čitateľný na slnku
- pri radení cez QS to trošku cukne s motorkou dozadu
- bočný stojan by mohol mať návarok drôtu ako má R na lepšiu manipuláciu pätou nohy
- tlačítka príjemné, vieš, že si ich zmačkol, cit aj pri prepínaní blinkrov
- možno úmysel /aby nevypadol zabudnutý kľúč zo zámku na sedačku/, ale ten zámok tam dosť vaklal a vytiahnutie kľúča chcelo stotinomilimetrovú polohu zámku
- zajtra si ju idem kúpiť /tomu ver/.
Mně se ta nová KTM moc líbí, ta světla jsou pecka. Afrika je sice pěkná, ale proti tomuhle nemá motor.
Na Hondu Africu to nemá .
Tak za me ta maska nejvic brutal !!! a mlejt vo tom ze to neni do terenu kdyz je to S ?? a kardan ble radsi namazu retez nez resit kardan v pici (coz je castejsi nez obvikle).
To světlo se mi opravdu velmi nelíbí
5 deka není půl kila Jako že by třeba ten píst vážil 2 kila a půl ušetřili
Když KTM ušetřila půl kila na každém pístu (viz první odstavec), neříkejte mi, že se to neprojeví na životnosti motoru...
Nebo to v předchozí letech tak moc naddimenzovali?
Pěkná...moc pěkná!!! Také jsem o ní uvažoval. Ale přístup k servisu a záručním opravám pod bičem Slovenska mě absolutně odradili. Nepořídím si motku za půl mega,aby mě pak Slováci šlapali po zádech,že nelze něco v záruce vyřešit.
Jinak jsem na ní seděl v Tullnu na motosalonu a to sedlo je opravdu tvrdé. Jezdím se 40% se spolujezedcem a pokud na tom jsou navěšeny kufry,tak má spolujezdec docela málo místa na stupačkách. Ale jak říkám...jinak je to krasavec
Take moto za skoro 20klackov v plnej vybave ide uplne mimo beznych ludi. V nasich koncina to bude skor ojedinela zalezitost ale aspon ju clovek hned rozozna s tou <> na predku :D
Mě se teda líbí moc
Hlavně by měli soudruzi z rakous zamakat na spolehlivosti, s kterou jsou na štíru...
Dizajn na poslednych foto vypada cim dalej tym lepsie, najlepsie je to samozrejme hodnotit nazivo. S tou vybavou a vykonom je to urcite top moto.
Ale k tomu terenu som chcel. Samozrejme porovnavat to s 100kg endurami je nezmysel, tie su uplne jednoucelove moto.
A praveze medzi cestovnymi endurami maju ktm povest daleko najlepsich aj v terene, na ytube je k tomu x videi (nemyslim propagacne)
No do terénu to není.Max nějakej light.Nejenom,že je to těžký,ale spíš bych se bál s tim plácnout.Spidi ale 690ka taky není uplně klasickej lehkej teréňák...
Tak nějak nevím. Mastí nás endurama, které se chovají jako superbiky a prý se dají vzít do terénu. Pak ukážou promovideo, kde to jezdí všude a každý je z toho na kaši jak je to super. Normální člověk potřebuje více motorek: jednu na silnici a jinou do terénu. Je to drahé zjištění, ale nezbytné a logické.
Tak podle mne tato kočka je pouze na silnici a ne jinam...jinak se mi toto kosmo moc nelíbí. Na silnici KTM 1290 Super Dike R nebo GT a do terénu nějakou 690?
Mě se asi líbí víc,než předchůdce.Ve stupačkách na tom asi nikdo jezdit nebude.Max na schlazení zadele a tvrdší sedlo bývá nakonec na delší cesty vhodnější,než ohrnutej gauč.U mě dobrý
Rozhodně si to člověk s ničím jiným nesplete když tu taky furt machrujou s cestováním, nebylo by možná od věci, aby tam byl kardan. Kdo to má furt mazat! Navíc, když to za chvílu bude mít 200hp
Mě se to přední světlo líbí.
Péťo, pěkný počtení!
Ne světlo si snad časem zvyknu( a nebo taky ne) , ale zbytek je božííí
Slusna obchodni strategie, ten svetlomet, to bude fungovat...
Vzhled je zajimavy,me se i libi.
Druhy odstavec si recenzent krapet protireci.Nejprv kvituje,ze ma masina porad hoodne velky vykon,aby v dalsi vete dodal,ze ho muze vlastne byt nekdy az moc,a proto je fajn mit armadu el.pomocniku,ktery ten predtim vitany vykon zase kroti.To jen co me ma prvni pohled mrsedi.Jinak fajn predstaveni zajimaveho stroje.
nevim proč ale mě vždycky když to vidim zase napadne alien queen... ale na vzhled se dá zvyknout (taky už mi to nepřijde tak hrozný jako ze začátku) a svezení to musí bejt super. množství elektroniky tu řešit nebudu, omílalo se to již několikrát, jestli někam patří, tak na takovýhle cestovní stroje na kterejch se jezdí v zimě, dešti, a tam to nejednou pomůže zachránit prdel. otázka je jak to bude fungovat u 20let starý ojetiny po 5ti majitelých se 150.000 na tacháku (u nás v inzerci samozřejmě max 30 ). a další otázka je jestli KTM odstranila problémy s motorem a dalšíma věcma, co tu řešil myslim právě Rimmer...
Ale jo, vzhled bych zkousl, motor je best, ale radši bych tu italskou čubku...
Nemůžu se rozhodnout jestli to ma imperiální ksicht Starwars nebo z nějaké Mordorské obludy :D Vypadá to ehm... abych neurazil... "zajímavě". Co je ale bez diskusí pecka je ten motor, takže KTM je přímý konkurent velké multistrády...
Nepodstatný offtopic deda puntičkára (sorry):
Úplne nádherný je ten hokej okolo geometrických parametrov motora, ktorý trvá už dlhé roky a pramení u nejakého administrátorka z KTM.
Dodnes aj fabrické materiály uvádzajú voloviny, na 1301 ccm udávajú vrtanie 108 mm a zdvih 71 mm (1132,61 ccm), čo sú údaje pre starú 1050-ku.
Občas sa objaví pre 1301 ccm pri rovnakom vrtaní 108 mm aj zdvih 75 mm (1196,42 ccm), čo je ale údaj pre motor 1190 ccm.
Je v tom chaos, údaje nie sú správne ani v najrôznejších testoch roky dozadu, tu na motorkari.cz dokonca prislúcha k vrtaniu 108 mm aj zdvih 71, aj 75 mm, pričom v oboch prípadoch je udaný objem 1301 ccm, v skutočnosti však ani v jednom prípade toľko nie je...
Opravdu vypadá skvěle i naživo, za mě
v recenzi na masinu bych uvital tak zakladni veci, jako je napr.viditelnost displeje na slunci a z pozice ridice, nebo jak dobre/spatne se pracuje s ovladacimi prvky na riditkach. tedy veci, ktere z katalogu nevycteme a ktere zajimaji snad kazdeho. zajimalo by me, jestli se KTM uz poucila a ty brzdy jsou jine, nez ze stare 1190.
motorka se mi pomalu začíná líbit, dokonce i přes ten pohlavní orgán místo předního světlometu o jízdních vlastnostech nepochybuju