husqvarna_svartpilen_801_2




Nové motorky 2014 - co nás čeká?

Pro letošek má nejvíc nazbrojeno třída super-naked biků, to už je nějakou dobu jasné, ale zajímavé novinky se ale objeví také v dalších kategoriích. Ono to vůbec vypadá na pořádně nabitou sezónu, vždyť na podzim v Miláně a později v Tokiu výrobci představili desítky nových nebo inovovaných motorek. Na které z nich se nejvíc těšíte? Tady jsou naše tipy.

KTM 1290 SuperDuke

Přesto (a nebo spíš právě proto), že jsme už měli tu čest poznat tuhle bestii na vlastní kůži (viz Tommyho první dojmy), nemůžeme se dočkat, až testovací kousek přistane před redakcí. KTM nás nepřestává překvapovat svým radikálním a odvážným přístupem k silničním motorkám, i když se jim věnuje poměrně krátce. Ať už jde o design nebo technické parametry, nový SuperDuke bude jenom těžko hledat soupeře. Téhle motorce lumpárna přímo kouká z očí, ale podle prvních zpráv ze Španělska to vypadá, že umí být i krotká jako beránek. Tak na to jsme vážně moc zvědaví.

BMW S1000R

Dlouhé čekání končí, jeden z nejlepších superbiků současnosti je konečně k mání i bez (pro někoho) zbytečných kapot. Výrobce o něm říká, že je to sportovní motorka, oholená až na kost. Spolu s plasty a jedním R v modelovém označení zmizel i kousek výkonové špičky, ale ruku na srdce - 160 koní v naháči je pořád dost, ne? Design je o něco usedlejší než u rakouské konkurence, ale právě to je osvědčená cesta ke konzervativnějším zákazníkům. O špičkových vlastnostech podvozku nemůže být, vzhledem ke kvalitě komponentů, nejmenších pochyb, a fronta na testovací jízdu bude přinejmenším stejně dlouhá jako u KTM.

Ducati Monster 1200

Už třetí velký naháč na seznamu, a zase úplně u jiného soudku. Díky novému motoru (Testastretta 11°DS s kapalinovým chlazením) získal nějaké koně navíc, a Ducati hodně zapracovala také na rámu, který - podobně jako u Panigale - částečně využívá pohonnou jednotku jako nosný prvek. Podle zpráv z fabriky se můžeme těšit nejenom na tužší podvozek, ale hlavně na větší jízdní komfort. To zní dobře, starší model nebyl zrovna pohodlný. A navíc se dá čekat rozumná cenovka, i když u verze S se bude připlácet za lepší podvozek a brzdy.

Kawasaki Z1000

Kawa vylepšovala velkého Zeda hlavně zvenku, a nový model se tváří hodně naštvaně. Změny k lepšímu najdeme ale i na podvozku, kde pracuje nová přední vidle Big Piston, a spolu s vyladěnou geometrií slibuje lepší ovladatelnost. 142koňový čtyřválec slibuje ostřejší akceleraci, radiální monobloky zase lepší dávkování. A když se k tomu přidá agresivnější jízdní pozice za sníženými a rozšířenými řídítky a nahrbenou nádrží, vypadá to na hodně zajímavé zážitky.

Suzuki V-Strom 1000

Nevíme na co Suzuki tak dlouho čekala, ale jsme rádi, že velký Strom je zpátky. A navíc mu to v novém kabátě hodně sluší, naživo ještě víc než  na fotkách. Z tabulky technických specifikací sice nezáří žádné zázračné cifry, ale z aktuální "povinnné výbavy" mu nechybí kromě tempomatu nic - v základu je kontrola trakce, ABS a dokonce antihopingová spojka. Jestli se importérovi povede i přes nepříznivý kurs koruny udržet cenu na přijatelné úrovni, svoje zákazníky si litrový Strom určitě najde.

Honda VFR800

Světová jednička se každoročně snaží překonat v počtu novinek sama sebe, ale pokud si máme z jejich nepřeberného množství pro letošní rok vybrat jediný model, pak to musí být tahle nestárnoucí klasika. Sportovně-cestovní univerzál se vrací na scénu v povedeném "retro" stylu, ale pod kapotami má jako obvykle připravenou přehlídku moderních technologií. VFR byla vždycky motorka pro fajnšmekry, a Honda si zaslouží respekt za její znovuuvedení na trh.

Yamaha SR400

Nádherná motorka z řady Sport Heritage se dostává i na evropský trh, i když za oběť padnul původní karburátor, který musel ustoupit emisním regulím a nechat se vystřídat elektronickým vstřikováním. Klasická nakopávačka ale zůstává na svém místě. Stejně tak se ani po 35 letech nic zásadního nemění na vzduchem chlazeném jednoválci se dvěma ventily a rozvodem SOHC. V době všudypřítomné elektroniky skoro je skoro zázrak, že se v krámu dá sehnat tak jednoduchý stroj.

Harley-Davidson Street 750 (500)

Americká legenda, která vychází vstříc širokým masám nejen finanční dostupností, ale také ovladatelností ve městě, kam je Street primárně určen. Chlapíci z Milwaukee slibují, že cena by měla být pod úrovní dosavadního nejlevnějšího H-D 883 Sportster. Pravověrné fanoušky značky H-D tahle vodou chlazená revoluce asi moc nezajímá, my jsme ale celkem zvědaví, čím  Street 750 (pětistovka se k nám pravděpodobně dovážet nebude) přiláká novou klientelu.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Kterou z novinek 2014 byste si vybrali?

  1. Hlasováno: 287x
  2. Hlasováno: 133x
  3. Hlasováno: 143x
  4. Hlasováno: 148x
  5. Hlasováno: 234x
  6. Hlasováno: 133x
  7. Hlasováno: 220x
  8. Hlasováno: 35x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (32x):



TOPlist