husqvarna_svartpilen_801_2




Motocykly pro držitele oprávnění A1

Jak se zdá, s příchodem jarního počasí se instruktoři autoškol rozjeli na plné obrátky i v oblasti kurzů motocyklů. Oprášily se nesmrtelné stroje všeho druhu, vytáhly se pogumované vesty s magickým "L", a vyrazilo se s motocyklovými nováčky do ulic. Sám jsem jich už letos několik potkal a to je neklamné znamení, že se tak mezi námi rýsuje celá řada čerstvých držitelů řidičských průkazů na motocykly.

Co se týče možností, dnes můžete v podstatě postupně absolvovat celkem 4 kurzy (Am, A1, Ao (do25kW-18let), An (vše povoleno)) k tomu, abyste si naplnili tzv. kompletní složku. Je ale však pravdou, že v reálu asi většina mladých zájemců o řidičák kategorii Am (15let, max.45km/h) hlavně z finančních důvodů přeskočí a radši piluje techniku s kamarády na dvorku pro kategorii A1 (16let, max.11kw-125cm3), kde si lze přeci jen užít trochu více toho seriózního ježdění. Další dva stupně už většinou následují tak nějak automaticky, to když se člověk začne o dané téma více zajímat, což si troufnu tvrdit, že platí o většině z nás, co se pohybujeme a listujeme tímto portálem. Horší už je to s financemi na silnější motocykl, ale to už je diskuze na jiné téma. Právem lze tedy chápat, že výrobci stále více kladou důraz ve svých výrobních programech na kategorii A1, kde se v podstatě rodí jejich budoucí zákazník případně i na řadu dalších let. Rovněž finanční náklady na motocykly této kategorie jsou po většinou ve velice dostupných cifrách. Jak se zdá alespoň z nabídky na českém trhu, někteří výrobci si tuto skutečnost úspěšně podchytili a v jejich výrobních programech je právě na začínající jezdce v této kategorii dostatečně pamatováno. Když pomineme kategorie skútrů a soustředíme se na opravdu tzv. dospělé motocykly, moc hráčů nám na bitevním poli nezůstane. Nejširší nabídku i díky letos uvedeným novinkám má v této kategorii

Honda

, kde v podstatě figuruje nabídka celkově s pěti modely. Jedná se o silniční

CBR 125R

(89 900 Kč) dále lehčí offroad

XR125L

(89 900 Kč), léty osvědčené cestovní enduro

XL125V

(149 000 Kč), dospělě vyhlížející chopper

VT125

(145 000 Kč) a v neposlední řadě inovovaný legendární motocykl do každodenního provozu

CG125

(69 000 Kč).




Yamaha

nabízí také léty osvědčený model

Dragstar 125

(149 856 Kč) a agilní motocykl pro všestranné použití

TW125

(99 824 Kč).


Jako konkurence tomuto modelu se jeví od

Suzuki

Vanvan 125

(99 900 Kč) a mezi choppery

Marauder 125

(119 900 Kč).


Tomu zdatně sekunduje rovněž jediný zástupce od

Kawasaki

BN 125 Eliminator

(125 000 Kč). S ostatních stojí za povšimnutí zcela jistě stálice této kategorie

Cagiva

Mito

(157 080 Kč) a pro letošní rok inovovaná

Cagiva Raptor 125

(139 900 Kč).


Nemalý podíl na koláči úspěšnosti mají také české firmy jako je

Jawa

s modelem

Robby 100

(52 630 Kč),

Dandy 125

(67 950 Kč) nebo nově vzniklé firmy využívající technologické a materiální podpory z Číny. Zde samozřejmě nelze počítat s kvalitou jako u renomovaných značek, na druhou stranu cenově jsou tyto modely velice dostupné.


Za pozornost stojí minimálně

Kentoya

s modely offroadu

Trigger

(49 900 Kč-akce) a cestovní

Lens

(59 900 Kč). Zajímavý je i model firmy Motoscoot s motocyklem

Chunlan Tiger 125

(59 890 Kč), což je vlastně čínská licencovaná kopie legendární Hondy CB 125. Konkrétně tento model naleznete zde v našem redakčním testu.


Nabídka je myslím i na našem trhu v této kategorii vcelku bohatá a to jsem jistě nějaký ten zajímavý model opomněl.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist