Testujeme novou Moto Guzzi V7
Text: Filip Tichý | Foto: Piaggio Group | Zveřejněno: 16.2.2021 | Zobrazeno: 13 148x
Jeden z nejpovedenějších modelů v kategorii retro pro letošek dostal nový motor a výkon vyskočil z 52 na 65 koní. Větší výkon i zátah doplnily menší zásahy do rámu a podvozku, k tomu navrch pár šperků do designu v podobě nového světlometu... A já tuhle krásu za pár dní poprvé aspoň na chvíli osedlám.
Kapitoly článku
To hlavní je fakt, že podstata podvozku a základní podoby V7 zůstala zachována, stejně jako vzduchem chlazený dvouválec s válci vystrčenými do stran. Motor o objemu 850 kubíků má o 13 koní víc než předchozí řady V7 a jeho základem je agregát z cestovního endura V85 TT. Když uvážím, že krouťák narostl z 60 Nm na 73 Nm a výrobce slibuje ještě výživnější střední pásmo, mohla by být nová V7 v porovnání s předchůdcem docela raketa!
Osobně si hodně slibuji i od posílení rámu a krku řízení, protože předchozí generace V7 prostě nebyla tak úplně stavěná pro nás "normální" dvoumetrové jezdce. To samé platí pro nový kardan, větší výfuky – naštěstí stále dva po obou stranách! Prostě a jistě, od nové generace V7 si slibuji, že to bude pocitově větší mašina, a už stříhám poslední kousky metru do prvního svezení.
Jak asi bude naživo působit nový LED světlomet a denním svícením ve tvaru orla? A co digitální přístrojový budík? První setkání v reálu nic nenahradí a my novináři jsme na tom letos stejně jako vy čtenáři, protože se nekonala podzimní výstava EICMA, kde jsme si většinou mohli všechny novinky aspoň naživo osahat.
Každopádně doufám, že nás při prvních novinářských jízdách nechají sklouznout i cestovního endura na verzi V7 Special, která je ještě víc retro a má klasický žárovkový světlomet. Kdo by to před pár lety řekl, že si jednou budeme připlácet, abychom mohli mít obyčejnou žárovku ;-) Verze Special je ale navíc na drátěných kolech a má nádherné lakování.
Budu moc rád, když mi v následujícím formuláři pošlete otázky a tipy, na co se na místě zaměřit a co třeba ověřit u zástupců značky, kteří na podobných akcích obvykle jsou k dispozici:
Informace o redaktorovi
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Otázky a odpovědi
Ahoj, zcela reálně si na Speciál brousíme letos zuby. Zajímal by mě charakter motoru v celém spektru otáček - nízké, střední, vysoké. Také mě zajímá použitelnost moto se spolujezdcem. Díky
Charakter motoru je hodně podobný V85, ale se silnějším spodkem a středem. Je hodně jiný než u 750, má sytější zvuk a podstatně víc síly. Jízda se spolujezdcem by neměla být problém, motorka je teď větší a "dospělejší" než předchoz V7, ve verzi Special má spíš cestovní charakter, Stone je o něco obratnější a pocitově živější.
Ahoj Filipe
Není to úplně klasický dotaz, ale když už by jsi byl u zdroje :) Hodně by mě zajímalo, zda budou některé prvky z V7 IV zpětně kompatibilní s V7 III. Hlavně ten digitální budík a přední lampa by se opravdu vyjímali na mém raceru :)
Stejně tak kdy a jestli vůbec by měl dorazit V7 IV ve verzi racer a zda došlo k úpravě přední vidlice za klasický průměr 41mm. Na stávající 40mm průměr byla totiž vážně výzva sehnat normální stavitelnou cartrige, místo toho sériového másla...
Děkuju a přeji super svezení, Martin
Ahoj, je tam komplet nový motor a nová elektronika, zpetně kompatibilní to pravděpodobně moc nebude. Přední vidle je pořád 40 mm, pořád dost měkká houpačka, ale na nerovnostech docela stíhala (na tuto kategorii). Racer zatím nikdo nezmínil, ale dá se logicky cca za rok očekávat.
Dobrý den!
Zajímalo by mne srovnání se starým motorem (V7II). Případně jak je na tom s nástupem přední brzda a jak jsou na tom zadní pružící jednotky s komfortem. Z těchto celků jsem u své V7II rozpačitý. Také se mi nový Speciál více než zamlouvá, budu mít kromě výkonu a lehce pocukrovaného vzhledu i jiný důvod k upgrade?
Motor je úplně něco jiného, má podstatně víc zátahu i výkonu, plynunejší chod, dá se víc točit... Přední brzdy spíš pozvolný nástup, ale vcelku slušná citlivost a odezva, tedy na tuto kategorii. Zadní odpružení se hodně zlepšilo, pořád dost měkké a houpavé, ale na hrbolech stíhalo, a to jsme jezdili docela na tankodromech. Special je pocitově větší cesťák než Stone, ty těžší drátový kola jsou hodně znát a poslu s širším sedlem je to jakoby jiná motorka. Důvod k upgrade z předchozí V7 bych řekl, že docela ano, ale to je o individuálním vnímání, rozhodně doporučuji vyzkoušet.
Ahoj, zajímá mne nový motor. Nepřišel se zvětšeným objemem o svůj charakter? Dík
Nooo, těžko popsat. Přišel o svůj charakter, teď má ale jiný a taky moc příjemný. Už to není ten pocit jízdy na veteránu, teď to je uživatelsky příjemnější agregát z moderní doby. To platí i pro převodovku, kardan atd. Někomu možná to kovové KLANK při řazení jedničky bude chybět, někdo ho naopak rád oželí... rozhodně doporučuji vyzkoušet.
Motorka je nádherná, ale tato kategorie bohužel není moc pro nás s vyšší postavou kolem 190 cm, zajímá mě ergonomie a delší cestování pro vyššího jezdce, díky za zmínění v testu.
Přesně z toho důvodu se mi vždy líbila předchozí V7, ale byla pro mohji výšku 192 cm zapovězená. U nové V7 je to o moc lepší a pocitově se na ni v pohodě vejdu, přestože třeba na CB1100 budeme my dlouhání samozřejmě vypadat ještě podstatně lépe. Cestování si na nové V7 dovedu v pohodě představit, na tomhle už bych do Itálie klidně vyrazil.
Dobrý den Filipe, prosím o srovnání sériového zadního odpružení s V7 2012, to jsem musel obratem vyměnit, bylo tvrdé jako kámen, a jak je stabilní při rychlejším průjezdu táhlým obloukem, moje se vlní jako hádě, a jako je výše poptáváno, i mne zajímá, jestli si motor zachoval svoje jedinečné charizma. Je nějaký jízdní rozdíl mezi Stone a Specialem? Zbavila se rosení kardanu u zadního kola? U dvou modelů jsem musel ještě v záruce přetěsňovat. Děkuji a přeji krásné svezení. Aleš.
Zadní odpružení se hodně zlepšilo, pořád dost měkké a houpavé, ale na hrbolech stíhalo, a to jsme jezdili docela na tankodromech, v zatáčkách motorka při pohodové jízdě vzorně drží, ale na sportovní průjezdy to není. Stupačka občas škrtne i při menších náklonech, když člověk v náklonu přejede díru. Special je pocitově větší cesťák než Stone, ty těžší drátový kola jsou hodně znát a poslu s širším sedlem je to jakoby jiná motorka. Kardan už je tady úplně jiná generace a podobných problémů bych se nedbál.
Ahoj, můj dotaz tu v jisté podobě již padl, ale jde o těžko měřitelný parametr, a tak to zkusím dospecifikovat. Při porovnání živočišnosti a charakteru nového motoru - je motor tak klidný a bez vibrací (řekněme až mdlý) jako ve V85TT (beru v potaz Euro 4), nebo dostaneme porci vibrací a výraznej mechanickej projev motorku jako ve V7 III?
A ještě jeden dotaz. Jak to vypadá s čitelností nového displeje verze Stone na sluníčku?
Díky a příjemný svezení!
Ano, motor je víc utlumený a bez vibrací, pro někoho možná bude i mdlý, ale má navíc tolik zátahu i výkonu, že to za to rozhodně stojí, má jiný charakter - ani horší ani lepší, prostě jiný, ale to už je hodně otázka osobníh vkusu, orzhodně doporučuji vyzkoušet. Čitelnost digitálního budíku Stone na slunci úplně v pohodě, svítilo nám fest.
Dobrý den,
děkuji za možnost se zeptat. Zajímalo by mne
- jak je to na nových V7 s výškou postavy - na prvních modelech mělo hodně lidí problémy, pak se to lehce zlepšilo v dalších řadách, ale ani na posledních verzích se 187 cm vysoké postavě nohy nevešly pohodlně vůči válcům
- jaká je statistická spolehlivost motoru převzatého z TT modelu? Posbíral jsem pár zkušeností a nepřišlo mi to úplně lichotivé. Samozřejmě lidé uvádějí častěji negativní než pozitivní zkušenost, proto se ptám na čísla podložená fakty. Jestli je třeba nějaká věc, kterou často zákazníci reklamují - např. v minulosti vačky/ventily u Stelvia a Grisa 4V
Děkuji, přeji hodně zdraví
Přesně z toho důvodu se mi vždy líbila předchozí V7, ale byla pro moji výšku 192 cm zapovězená. U nové V7 je to o moc lepší a pocitově se na ni v pohodě vejdu, přestože třeba na CB1100 budeme my dlouhání samozřejmě vypadat ještě podstatně lépe. Kolena se v pohodě vejdou, nenarážejí na boční výstupky. Statistiku spolehlivosti bohužel nedokážu zhodnotit, nicméně u tohoto motoru už bych čekal, že budou vychytané všechny mouchy, když ten motor už 2 roky jezdil v modelu V85.
šly by nějaké fotky V7 Classic, kde jsou vidět budíky? Piaggio informacemi šetří, a fotografii z pohledu jezdce V7 Classic jsem nikde neviděl. Jen se píše, že je v tom jiná než V7 Stone.
Jen co dokončíme videa a zveřejníme článek, bude tam spousta fotek a desítky minut jízdních záběrů na budíky. Buďte na příjmu ;-)
Ahoj Filipe, zdravím z Liberce,
už se vidím na Spešlu :)
Prosím zeptej se proč je snížený výkon motoru který pochází z 85TT? Dá se očekávat stejná spolehlivost tohoto motoru jako u předchozích generací V7?
Jak bys porovnal jízdu (charakter) s předchozí generací V7?
Je motorka prostornější pro střední/vyšší postavy od předchozí generace? Jde mi o prostor pro nohy..
Bude dostupný centrální stojan (vzhledem k tvaru výfuku)?
Petr
Ahoj, odpovídám také z Liberce. Motor je dost upravený a poladěný na víc síly v nižších otáčkách i uprostřed a podle mě to za to stálo. Spolehlivost v porovnání s předchozí V7 bych věřil v podstatně vyšší, přeci jen to ještě byl motor přebíraný z Brevy 750 a byla to vůbec první moderní architektura po převzetí Piaggiem. Charakter je hodně jiný (viz odpovědi výše), nová V7 820 je teď pocitově o dost větší a ani při délce 192 cm jsem neměl problém s místem na nohy a kolena. Centrální stojan je v nabídce příslušenství.
Ahoj Filipe,vzhled v7 speciale mně na tolik dostal,že o ní do budoucna uvažuji. Problém je v tom,že u staršího modelu nebyl na horších cestamch podvozek moc komfortní. Zajimalo by mě jak je na tom nový model.Mám Bmw r 1200r a na rozbitých cestách druhé třídy to mám podobně. U motorek které sou zaměřené na pohodovou jízdu a relax to celkem kazí dojem,jelikož když se du u nás na valašsku projet,chci si především odpočinout a ne se vrátit vytřepany jak ratlik...
Odpružení je podstatně lepší než u předchozí verze (750) a na rozbitých silnicích vcelku stíhalo, určitě je měkčí a houpavější než R1200R, ale je to trochu jiná liga a závisí to na osobních představách každého jezdce, doporučuji vyzkoušet.
Mě osobně by nejvíce zajímal rozdíl mezi současnou a poladěnou V85TT, ikdyž na V7 Special je taky krásná mašina.
Rozdíl mezi novou V7 850 a V85TT? Z hlediska charakteru motoru jsou si hodně podobné, V7 víc síly na spodku, V85 větší výkon a víc síly nad 100 km/h, jinak úplně jiné motorky s jiným posazem, odpružením a tím i jiným dojmem z jízdy. Obě jsou to novodobé Guzziny a pořád mají ten speciální guzzi-factor ;-)
Mna by zaujimalo, ci su tie stupacky tak zle uchytene, ked tak pozohybali vyfuky.
Standardní uchycení, jen se těžko vyklápí boční stojánek, vede k němu dlouhé tykadlo pod výfukem, na rduhou sttanu to tykadlo pak slušně podrží třeba při zaparkování na trávě, stojánek se nezaboří.
Ahoj, krásný věci...ale tyhle stroje V7 byly vždy takové spíše pro vzrůstem"menší" jezdce, platí to nadále ? Vejde se tam týpek se 185cm aniž by vypadal jako vosa na bonbóně ? Dík
Viz odpovědi výše + moje jízdní fotky (mám 192 cm).
Ahoj, me by zajimalo trosku jiny sorvnani. Mam Guzzi 1200 Sport, vetsi motor, vice vykonu, ale i vice kilo (skoro o 50, coz ten vykonovy rozdil docela maze). Jel jsi na ni? Pokud jo, jak bys ty masiny srovnal? Jsou jine, to je jasne, ale v dnesnim portfoliu Guzzi se tahle nova V7 dostava nejblize tomu, co kdysi predstavoval roadster s tou dvanactkou motorem. Diky :)
Sportku jsem vždy zbožňoval a je to úplně jiná liga, hlavně třeba při jízdě po městě. Je fakt, že nová V7 se jí trošku přiblížila, ale jen ve srovnání se starou V7.
pneu ? duše ?
Ano. No dobře trochu to rozvedu, Speciál na drátech = duše, Stone s litými koly bezduše.
Ahoj, neměl jsi možnost srovnat s novou V9 Bobber? Mně na V7 vadí jediná věc a to velikost nádrže, víc se mi líbí V9 Bobber. Teď mají identické motory, tak včem je ten rozdíl + 2 000Euro při porovnání se Stone? Děkuji
Bohužel možnost budeme mít až na jaře a už to v duchu plánujeme do společného redakčního testu. Jen pocitově - V7 víc do retro naháče, V9 víc ke stylu cruiserů.