globalmoto_duben_nolan




Intermot: Honda

Ač se prezentace Hondy konala až v odpoledních hodinách, rozhodně šlo o jeden z vrcholů úterku i celé výstavy. Zasloužila se o to rozmanitá škála novinek – retro naháč CB1100, ostrý dakarský speciál CRF450 Rally a malý sportovně laděný skútr NSC50R.

Kapitoly článku

CB1100

Když před lety skončila výroba řady CB v nejvyšších objemech pro spoustu příznivců těchto velkých čtyřválcových klasiků to bylo zklamání. Rostoucí zájem o retro-motocykly ale Hondu nakonec donutilo vrátit se s jednoduchým naháčem zpět.
V podobě CB1100, již dříve prodávané v Japonsku a Austrálii, se tak na evropské trhy vrací stroj, který dokazuje, že v jednoduchosti je síla. Kulaté světlo, oblá nádrž, jednoduché sedlo, odhalený motor a výfuk, osmnáctipalcová lehká kola a dvojice zadních tlumičů s vinutou pružinou jsou zhmotněním všech klasických prvků, které řadě CB během její dlouhé historie patřily.
Jaká bude CB1100 uvnitř? 1 140 ccm řadový čtyřválec slibuje výkon 90 koní (66 kW) při 7500 ot./min. a krouťák 93 Nm při 5000 ot. O zastavení 248 kg vážícího stroje se postarají dva přední a jeden zadní kotouč. Modernímu retru přiměřený jízdní komfort pak zajistí přední 41mm vidlice a duo zadních tlumičů s nastavitelnou tuhostí pružiny.
Absence nakopávačky už ani nepřekvapí, stejně jako pět rychlostí převodovky, které nechají vyniknout slušnému zátahu motoru. S CB1100 se prostě Honda trefila do současné retro-vlny a nezbývá než si přát, aby se nám tenhle klasik dostal co nejdříve do rukou…

CRF450 Rally

Honda ve své prezentaci odhalila také terénní náčiní, s nímž hodlá vyrazit do dakarské rallye, kde v letech 1981-1989 celkem pětkrát triumfovala. Nová CRF450 Rally je postavena na sériovém modelu CRF450X, zároveň ale využívá nový systém vstřikování PGM-FI (Program Fuel Injection) zajišťující nízkou spotřebu a vysokou odolnost motoru.
Cílem Hondy je kromě zisku prvního titulu se strojem postaveným na sériovém základu také otestování technologií zaměřených na snižování spotřeby při zvýšení odolnosti tak, aby tyto technologie pak byla schopna využít pro sériovou produkci.
Nový model již absolvoval testy v Japonsku a od 14. října se zúčastní svého prvního závodu na Rallye Maroko, kde bude sbírat potřebná data pro další vývoj. Pětičlenný závodní tým Honda bude zahrnovat jedenáctinásobného vítěze amerického závodu Baja 1000 Johnnyho Campbella (USA), který se připojí ke čtveřici Helder Rodrigues (Portugalsko), Felipe Zanol (Brazílie), Sam Sunderland (Velká Británie) a Javier Pizzolito (Argentina). Společným cílem Hondy bude začátkem roku 2013 zlomit nadvládu KTM nad dakarskou rallye.

NSC50R

Skútry jsou v posledních letech zcela zásadní součástí portfolia všech velkých značek, takže i Honda se v Kolíně vytasila s malým městským přibližovadlem.
NSC50R je stylový sportovně oděný lehký skútr, který kromě agilního a jednoduchého čtyřtaktního jednoválce nabídne také skvělou ovladatelnost danou nízkou hmotností a solidní úložný prostor pod sedlem. Jednoduchost, odolnost, praktičnost – to jsou zkrátka hlavní hesla, kterými NSC50R cílí na zákazníky.

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist