globalmoto_kveten




Honda plánuje bobber Rebel 1100, má útočit na Indian Scout a H-D Sportster

Kdy? Za kolik? S jakými parametry? Klid, přátelé, tohle je zatím jen nepotvrzená spekulace z Japonska. Taky je klidně možné, že velký Rebel nikdy nevznikne. Nicméně logiku by podle nás měl.

Doby, kdy každá japonská značka nabízela cruisery od stopětadvacítky po více než litr (Kawa dokonce dvoulitr), jsou dávno pryč. Za což ale nemohou ty značky, nýbrž zájem, resp. nezájem zákazníků. Cruisery obecně frčí hlavně v Americe, a tam si rádi připlatí za domácí výrobky, v Evropě vedle těch amerických nakupujeme hojně místní produkci. Jenže každá doba je jiná a s ní souvisejí i jiné produkty. A jak teď frčí všechno retro a temné a očesané, tak se pomalu smývá rozdíl mezi klasikou a cruiserem. Pro Virago by dnes už místo na trhu nebylo, ať by jej vyráběl kdokoli, ovšem takové bobbery jsou úplně jiná písnička.

Triumph Bonneville Bobber Black a H-D Forty-Eight

Bobbery teď frčí ve velkém stylu a své o tom ví Harley-Davidson, Indian nebo i Triumph. A také Honda. Ta pro sezónu 2017 přišla s úplně novým modelem Rebel 500 a okamžitě s ním zaznamenala velký úspěch. A pro letošek je tady lehce upravená verze, na jejíž test se v průběhu roku můžete těšit taky. Rebel je jméno u Hondy notoricky známé a vždycky šlo o motocykly, které se spíše než jako cruisery (tehdy choppery) daly označit jako takové roadstery. Anebo z dnešního hlediska bobbery, protože byly racionálně postavené a bez nějakých kudrlinek. Současný Rebel patří technicky do řady CB500, šasi má tedy své vlastní, ale jinak motor, brzdy, elektronika, to vše je cébéčko. Ale přitom, a to je hodně důležité, to z uživatelského hlediska není vůbec znát. To byste prostě nechtěli, koupit si bobbera a vidět v něm kapotované CBR.

Rebel 500 je velmi oblíbený, letos přichází s lehkými úpravami

Jenže akorát jeden model pro ty, kterým učarovala pohodová jízda, není to na japonskou jedničku trochu málo? To je případ Evropy, na jiných trzích má Honda nabídku širší, i když také ne kdovíjakou. V Japonsku najdete ještě Rebel 250, stejný design, ale jen jednoválcový motor, a z něj odvozená třístovka figuruje i v nabídce amerického zastoupení. USA jsou samozřejmě trhem, kde cruiser v nabídce mít musíte, ale i tady cítíte, že Honda dost ztrácí. Vedle třístovky a pětistovky Rebel, které jsou nejmodernější a nejvíce odpovídají současným požadavkům trhu, si tu můžete koupit tu podivnou modernu CTX700N s automatem DCT, potom dvě verze u nás už dávno neprodávané Shadow 750 a větší objemy zastupuje už jen specifická Fury, u nás kdysi nabízená pod naprosto nezáživným označením VT1300CX. Tady by se minimálně ještě jeden model vešel a Rebel 1100 by nám fakt dával smysl. Proč nechat Harley-Davidson Sportster a Indian Scout slíznout všechnu smetanu?

S tímto nápadem přišel v dubnovém čísle japonský magazín Young Machine, který podobné nápady mívá poměrně často. Jenže taky se často ukazuje, že se nemýlil a jím avizované modely se po čase objeví. A hned se začaly na světových webech zjevovat i různé koláže, spojující tvary pětistovky Rebel s technikou Hondy CRF1100L Africa Twin. Právě ta by totiž podle Japonců měla být dárcem nejdůležitějšího orgánu a jiný motor to ani být nemůže, neboť velký dvouválec má Honda akorát tento. Že nemá žebrování a je to řadový motor? To těžko bude vadit, podívejte se na Rebel 500. A takový Indian Scout (ať ten „velký“, nebo litrový Sixty) také žádná žebra nemá, byť samozřejmě je to véčko a vypadá prostě jinak.

Právě to „vypadat jinak“ může také hrát Hondě do karet. Vzduchem chlazená V2 je samozřejmě nejčastější volbou, jenže do toho tady máme Triumph s jeho řadovým vodníkem, Guzzi má sice vzducháč, ale s válci do stran, a nejnovějším přírůstkem bude zanedlouho BMW, což je boxer. Japonci si teď drží lajnu sportovně laděných motorek, jakými je právě Rebel 500 nebo Kawasaki Vulcan S, opět sportovní cruiser postavený na bázi Z650, a Rebel 1100 by mohl být pro Hondu takovým logickým krokem vzhůru. Aby měla co nabídnout těm, kteří z pětistovky už vyrostli. Větší rozměry (pětistovka je fakt malá), trochu elektroniky, ale ne moc, aby cena nevyletěla do nesmyslu, a hlavně podstatně více síly, to by byla hlavní lákadla. A samozřejmě verze s DCT, ta u Hondy nemůže chybět. Necháme se překvapit, jestli tahle spekulace byla na reálném základě, ale dříve než na podzim to určitě nezjistíme.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 30 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
pernik92 přispěl 6 Kč
Zdenek54 přispěl 6 Kč
imunty přispěl 6 Kč
Sogeth přispěl 6 Kč
Bogodar přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist