yamaha_demo_tour




Eicma 2006

Kapitoly článku

Na výstavě samozřejmě nemohla chybět ani další italská značka Bimota založená v roce 1973. Do té doby společnost známá především jako výrobce topných a klimatizačních systémů se od tohoto roku začala soustřeďovat i na výrobu motocyklů a to především stroje extrémně pokrokové a technicky výjimečné v omezených sériích. Dalo by se říci, že zakladatelé Bianchi, Morri a Tamburini vyráběli stroje pro nadšence. Motocykl HB1 s motorem z motocyklů CB 750 Four, závodní 350 ccm odvozená z Yamaha TTZ s dvoudobým dvouválcem, či motocykl YB4 založený na Yamaha FZ 750 se staly pro značku ve světe určující. Devadesátá léta nebyly pro značku moc šťastná a těžce se prosazovala na trhu. Ať už se jednalo o model Tesi, či o stroj s motorem vlastní konstrukce V-Due o objemu 500ccm to vše vedlo bohužel začátkem nového tisíciletí v bankrot.
V roce 2002 koupil firmu v konkurzu nový majitel a přejmenoval ji na Bimota Spa pod jejímž názvem je prezentována až do dnešních dnů i na výstavě v Miláně.


Jak jsem měl možnost mluvit se zástupcem značky na výstavě, cílem firmy je v současné době opět vyrábět především produkty v nichž byla Bimota opravdu dobrá a to specializované motocykly v menších sériích s maximálním podílem moderních technologií a materiálů. Ve své expozici představila to nejlepší ze své produkce. První v řadě samozřejmě nemohl být jiný model než v současné době dychtivě očekávaný Tesi 3D CONCEPT. Tento stroj se především vyznačuje netradičním a velice pokrokovým zavěšením předního kola (tzv. vidlice s rejdovým čepem). Tato unikátní technologie u tohoto stroje vyhnána navíc do maxima díky použité příhradové konstrukci (vpředu i vzadu), dělá z tohoto stroje opravdový technologický “master piece“. Samozřejmostí je kapotáž z karbonových vláken.




Motocykl vypadá na živo opravdu neskutečně. Ostrý futuristický vzhled, minimalistický kokpit a blinkry zapuštěné do úzkých zrcátek to je přesně to, co tvoří kromě techniky jeho uhrančivě zdrcující výraz. Samozřejmě se jedná o jednomístnou záležitost. Vše je umístěno v klasickém “omega“ rámu, který je tvořen dvěmi ústředními částmi, které svírají nový silnější motor Ducati 1100DS. Pokud se budeme bavit o dalších technických parametrech výška sedla 800 mm, rozvor 1390 mm, radiální brzdiče Brembo, suchá hmotnost 168 kg. Představený model je součástí 29 ks série z nichž každý model má své označení vyražené na zlaté plaketě, která je jeho součástí a pod kterou je vyraženo jméno majitele. Kupující rovněž obdrží na tento skvost hvězdnou plachtu a stojánek a na sebe firemní oblečení a rukavice. Celá tato záležitost se ustálila na ceně kolem 28 000 eur. Jak mi prozradil zástupce značky, od ledna by měla být uvedena do “výroby“ i levnější varianta tohoto snu v širší sérii, která se bude pohybovat v příjemnější relaci kolem 25 000 eur.




Kromě Tesi 3D byla na výstavě předvedena i ostatní přeci jen o trochu dostupnější nabídka v podobě nahatého modelu DB6 Delirio, který zde byl představen v nových barevných provedeních.


Samozřejmě nechyběla také sportovní řada DB5. Ta byla nyní rozšířena o další dvě varianty a to DB5S, což je dvoumístná verze a sportovně orientovanou DB5R. Především posledně jmenovaná byla v národní italské trikolóře a díky krásným OZ Racing ráfkům opravdu neodolatelná.









Jak název napovídá jedná se opět o vyšlechtěnější sportovní verzi, která dostala spoustu nadstandardních komponent v podání Bimota. I díky tomu se hmotnost ustálila na velice vydařených 170 kg. Samozřejmostí již podle typového označení jsou pohonné jednotky značky Ducati. Konkrétně 1000DS u verze DB5 a DB5R a 1100DS u verze DB5S.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist