Eicma: Ducati 2007

"Červená" značka představila nový superbike o objemu 1098 ccm, upravený je model Sport 1000S.

Eicma: Ducati 2007

Superbike 1098


Dalo by se říci, že středem pozornosti celé výstavy byla ONA - Ducati 1098. V reálu je snad ještě hezčí než na fotkách, osobně se domnívám, že jediným hezčím modelem na výstavě byla její exkluzivní sestra Desmosedici RR odvozená od závodního prototypu. Kombinací technologií a zkušeností z MotoGP i Superbiků se konstruktéři soustředili na to hlavní - výkony na závodním okruhu. Designem se nová 1098 částečně inspirovala u zmíněné Desmosedici, od které se kromě tvaru kapotáže liší také jednostrannou zadní kyvnou vidlicí. Částečně také navazuje na dědictví z minulosti - modelu Ducati 916, který je v mnoha anketách uváděn jako nejkrásnější mašina vůbec.


1098 překvapila plně digitálním přístrojovým panelem Digitek, který u supersportu není zrovna obvyklý. Ale vzhledem k jeho původu v prototypu Ducati MotoGP GP7 to asi nebude na okruhu na škodu. Nikde žádná tlačítka, vše si lze nastavit jednoduše na řidítkách. V základním nastavení se na displeji zobrazuje jen rychlost a široký pruh otáčkoměru. Pomocí displeje lze také ovládat diagnostiku a okruhové časomíry.
K motocyklu si lze dokoupit modul DDA (Ducati Data Analyser) a po jeho připojení pomocí USB si pohrát s celou řadou nastavení a dat vypovídajících o chování a parametrech motocyklu.


Nový motor Testastretta Evoluzione, vodou chlazený dvouválec do L se čtyřmi ventily na válec a desmodromickými rozvody (vrtání x zdvih 104x64,7 mm, kompresní poměr 12,5:1), dává rovných 160 koní při 9750 ot/min a 125 Nm při 8000 ot/min - to je pořádný skok oproti předchozímu modelu Ducati 999 s výkonem 145 koní. Pneumatiky jsou vepředu 120/70 a vzadu 190/55. A poslední číslo - hmotnost 173 kilogramů.

Tento Superbike bude k dispozici ve dvou verzích - 1098 a 1098S doplněná ještě luxusnějším odpružením, lehčími koly a dalšími drobnostmi. Snížení hmotnosti ale ubere jen 2 kg, i když věřím, že na okruhu se to může projevit. Pokud by to pro někoho stále bylo málo, v nabídce bude ještě exkluzivnější a radikálnější verze s kabátem v italských národních barvách a závodní výfukovou soustavou Termignoni, ovšem taky téměř dvakrát dražší než základní verze. Cena základní verze se bude pravděpodobně pohybovat někde u hranice pěti set tisíc korun.


Desmosedici RR





Hypermotard 1100


Minulý rok představený Hypermotard zatím stihl využít nový motor s vyšším objemem, představeným v září u modelu Multistrada 1100. Příští rok bychom se měli konečně dočkat prvních vyrobených kusů.
V nabídce bude také verze Hypermotard 1100S s propracovanější přední vidlicí a závodnějším charakterem.




Sport 1000 S


V Miláně byla také k vidění hlavní novinka řady SportClassic. Model Sport 1000 dostal charismatickou polokapotáž, která byla dosud k vidění jen u stroje Paul Smart 1000. K další změně patří možnost svézt spolujezdce. Modely řady Sport i nadále budou mít slušivou zadní kapku, nyní ale bude skrývat druhé sedlo.



Monster 695



Multistrada 1100S



Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist