husqvarna_svartpilen_801_2




Nová Aprilia Tuono, Moto Guzzi Eldorado a prototyp MGX-21

Největší italský motocyklový koncern si domácí výstavu pochopitelně nenechal ujít. Poté, co už na Intermotu poodhalili modernizované modely v podobě cestovní Aprilie Caponord a klasické Moto Guzzi V7, ukázali zástupci Piaggio Group také další zajímavé novinky pro příští sezónu. Zatímco u Aprilia zapracovali na sportovním náčiní, Moto Guzzi zaujala dvěma novinkami s motorem 1400 ccm.

Kapitoly článku

Aprilia RSV4

Supersportovní aprilka, která už roky boduje v seriálu WSBK, se v nadcházející sezóně ukáže v modernizovaném hávu. Změny se týkají nejen kosmetických úprav designu, díky kterým jsou kapoty opět o něco aerodynamičtější a ostře řezané rysy trochu oblejší. Hlavní změnou je ovšem modernizace vidlicového čtyřválce, který ze sebe nyní vymáčkne přes 200 koní, tedy o více než 20 k více, než předchozí verze.
Drobné úpravy zažil i rám a podvozek a Aprilia se může pochlubit také balíčkem propojených elektronických systémů aPRC (Aprilia Performance Ride Control) z verze Factory, který zahrnuje kontrolu trakce, startovního asistenta a asistenta rychlořazení. Stejně jako nové Tuono bude navíc i RSV4 RR vybavena softwarem V4-MP Multimedia Platform, pomocí něhož lze skrze aplikaci smartphonu nejen stahovat veškeré potřebné údaje o jízdě a výkonu motocyklu, potřebné pro zlepšení závodních výsledků, ale umožní také snadné programování elektroniky stroje.


Aprilia Tuono 1100

Na výstavě se představila také nová Aprilia Tuono V4 1100 RR, spoledně s variantou Factory. Obě motorky nabídnou oproti předchozím ročníkům vyšší výkon zvětšeného motoru, nové nastavení podvozku a samozřejmě i přepracovanou elektroniku a palubní systémy. Co se vzhledu týče, kromě nové grafiky se Tuono výrazně přiblíží supersportovní sestře RSV4. Od ní si vypůjčí například nižší sedlo nebo kola. Na přední části přibyla také užší řídítka, a také poměrně dost kapotáže. Nové Tuono se prostě ještě více podobá  RSV4.
Jak jsem již naťukl, pohonnou jednotkou bude motor, disponující zvýšeným obsahem. Vidlicový čtyřválec povyrostl pro příští rok z 999 kubických centimetrů hned na 1100 ccm. Za nárůstem stojí zvětšené vrtání z původních 78 na 81 milimetrů. V praxi potom větší motor znamená o 5 koní víc, tedy výsledných 175 koní a také vyšší točivý moment, který se ustálil na hodnotě 120 Nm. V kombinaci se suchou hmotností 183 kilogramů by se mohlo jednat o více než zajímavé svezení.

Moto Guzzi Eldorado

Zbrusu nový model od Moto Guzzi v kubatuře 1400 ccm je v podstatě odstrojenou Californií s menším předním kolem. Eldorado navazuje na strohý styl a vizuální mohutnost někdejších Moto Guzzi 850 Eldorado, které koncem 60. let dobyly Spojené státy (viz skvělý biják Magnum Force). Eldorado je tedy prosté jakýchkoliv kufrů a štítů (z modelu Touring však převzalo tempomat), vpředu i vzadu vidíme široké 16“ pneu na drátěných kolech a pružiny zadních tlumičů jsou retro-slušivě schovány pod kryty.
Jednodušší a víc retro je také zadní blatník s klasickým koncovým světlem, úpravou prošlo také kožené sedlo s nezbytnými madly spolujezdce nebo nová zavřenější řídítka. Pomocí pár jednoduchých úprav Californie tak v Mandello del Lario postavili fešáckou klasickou motorku, na které by se nemusel stydět svézt ani Drsnej Harry.

Moto Guzzi Audace

I další nový model je postaven okolo motoru 1400 ccm - tentokrát však jde o variaci na téma muscle-bike či power-cruiser. Audace vychází z modelu California Custom, zachovává tedy 16“ litá kola a moderní zadní blatník s LED světly. K tomu přidává vpředu menší karbonový blatník a menší světlomet, kratší koncovku výfuku a hlavně nízká široká řídítka s hrazdou, to vše pochopitelně v nekompromisním celočerném provedení, které ještě umocňuje silácký dojem. Nový výfukový systém má navíc dle tvrzení mandellských přinést větší výkon ve vyšších otáčkách, takže i projev motoru má odpovídat nepokrytě agresivnímu a silovému charakteru Audace.


Moto Guzzi California 1400 Touring S.E.

Moto Guzzi nakonec nezapomněla ani na svou základní čtrnáctistovku. Cruiser California v cestovní verzi se pro příští sezónu dočká speciální edice. Ta přinese nové dvoubarevné provedení a k tomu nové sedlo, respektive opěrku a madla pro spolujezdce. Chybět přitom nebudou postranní 35litrové brašny nebo tempomat.

Piaggio Electric Bike

Piaggio představilo také zajímavý vývojový projekt elektrického jízdního kola, poháněného Li-ion akumulátorem o plánovaném výkonu 250-350W. Kolo se má honosit spoustou elektronických udělátek, jako třeba alarmem nebo již známou multimediální platformou Piaggio Multimedia Platform. No a až vám všechny ty internety, tweetování a chatování vybijí baterky, přijdou nakonec vhod obyčejné pedály, které tu naštěstí nechybí…

A lahůdka na závěr, prototyp Moto Guzzi MGX-21

Vedle modelů připravených na příští sezonu Moto Guzzi také předvedlo, na čem zrovna pracuje. Prototyp MGX-21 je velký kapotovaný cruiser amerického stylu, který vychází z Californie 1400. Přehlédnout nelze hlavně masivní plné přední 21" kolo a kromě blatníku, brzdových třmenů a hlav válců je motorka celá černá.
Pohled na zadní blatník napovídá, že v kapotáži jsou ukryty postranní kufry. Nízké stupačky hodně vpředu a velká maska napovídají, že tenhle stroj je svým stylem předurčen křižovat široké rovné silnice amerických plání, ale je jisté, že tento styl má své fanoušky po celém světě.

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist