Eicma: Aprilia představuje Dorsoduro a Shiver 900, Vespa elektrický skútr

Koncern Piaggio Group přiváží na domácí motosalon novinky hned z několika různých odvětví. Objevuje se tu Aprilia Shiver a Dorsoduro se zvětšeným a posíleným motorem, nová Moto Guzzi V7 III nebo inovativní elektrický skútr od Vespy, o kterém jsme se ale zatím moc nedozvěděli.

Eicma: Aprilia představuje Dorsoduro a Shiver 900, Vespa elektrický skútr

Kapitoly článku

U Aprilie zaznamenaly největší proměny modely Shiver a Dorsoduro. Původně se obě motorky pyšnily dvouválci o objemu 750 ccm, ale s příchodem normy Euro 4 se jejich objem rozrostl na 900 ccm. Základ motoru zůstal sice stejný, ale navýšil se zdvih válců z 56.4 mm na 67.4 mm, čímž se dosáhlo nárůstu výkonu a také přísunu točivého momentu ve středních otáčkách. Konkrétně mají motorky výkon 95 koní a točivý moment 90 Nm. Přibyly i nové mapy plynu a oba modely lze zakoupit jako verzi pro skupinu řidičáku A2 do 35 kW. Motor je pochopitelně Euro 4 kompatibilní a s tím úzce souvisí i přítomnost ABS a kontroly trakce.

Vedle vyššího výkonu a přístupnějšího točivého momentu, udělala Aprilia taky všechno pro to, aby byly její fun-biky zase o kousek zábavnější. Základem je sice stejný rám kombinující ocelovou příhradovou část a hliníkové odlitky, ale třeba Dorsoduro má o kousek kratší rozvor po lepší ovladatelnost ve městě. O brzdy se vpředu starají u obou motorek kotouče o průměru 320 mm se čtyřpístkovými brzdiči. Zajímavou novinkou je také barevný TFT displej místo klasických budíků – stejný, jaký se používá na RSV4 nebo Tuono 1100 V4.

Dále se nám z koncernu Piaggio Group představuje retro klasika Moto Guzzi V7 III. Třetí generace dostala novou geometrii ocelového trubkového rámu a o odpružení zadního kola se starají dva tlumiče Kayaba s nastavitelným předpětím. Lepší pohodlí pro spolujezdce zajišťuje přesazení druhých stupaček níže a dále dopředu. Celé dvoumístné sedlo je potom o kousek blíž k zemi, což umožňuje lepší a pohodlnější manipulaci i pro menší jezdce.

Výkon vidlicového dvouválce narostl o pěkných 10 % na výsledných 52 koní, dostupných v 6200 otáčkách za minutu. Konstrukce motoru zahrnuje novou klikovku a nový systém mazání s přídavnými mazacími tryskami. Vyměněny byly dokonce i hlavy, válce a písty a samozřejmě výfukový systém, splňující Euro 4. Převodovka zůstala stejná, ale trochu se poladilo odstupňování prvního a posledního stupně.

Special a Racer
Stone a Anniversary

Stejně jako u předchozích ročníků, lze i nyní kupovat V7 ve třech různých provedení. Klasická V7 III Special veze tradiční vzhled s velkou spoustou chromu, kdežto V7 III Racer nabízí design inspirovaný hnutím café racerů, okořeněný o lepší zadní tlumiče a stupačky umístěné více vzadu. Kdo raději černou, ten sáhne po V7 III Stone, nabízející hliníková kola místo vyplétaných a téměř kompletně začerněný, matný vzhled. U příležitosti padesátého výročí V7 nabídne Moto Guzzi ještě speciální edici Anniversary, limitovanou na 750 kusů. Ta má chromovanou nádrž se zlatými logy, hnědé kožené sedlo nebo uzávěr nádrže z obráběného hliníku. Každá motorka si také poveze svoje unikátní sériové číslo.

Na úplný závěr je tu ještě Vespa, která v Miláně ukázala elektrický skútr, určený do přeplněných a znečištěných metropolí, kde má konkurovat klasickým spalovacím skútrům. Vespa Elettrica je podle slov italského výrobce pravou a nefalšovanou Vespou a na trhu se objeví někdy v druhé polovině příštího roku. Zatím ale bohužel nevíme, jak to bude s výkonem či dojezdem, což jsou dost podstatné parametry.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist