AJP předvádí svou královnu PR7 a další menší verze PR

Portugalská značka slaví třicet let existence a v Miláně předvádí svou kompletní řadu, která staví na velkém PR7, ale i menších PR5, PR4 a PR3. Na expozici se objevují jak endura na chlupatých pneumatikách, tak motardy na hladkých pryžích.

AJP předvádí svou královnu PR7 a další menší verze PR

Kapitoly článku

Za vlajkovou loď portugalské značky AJP se dá považovat rally mašina PR7 se čtyřtaktním jednoválcovým bucharem o objemu 600 ccm. Už při prvním pohledu je jasné, že tohle ájépéčko to myslí se svižným cestováním vážně, a vůbec nejlépe si ho užijeme v terénu, kdy se občas prolétneme vzduchem a nebo vyšplháme prudší výjezd. Přední stavitelná vidlice Sachs disponuje zdvihem 300mm a zadní centrální tlumič od stejného výrobce 280mm. Nádrž pojme sedmnáct litrů a je umístěna pod sedlem, ostatně tak, jak to mají i další menší mašiny. Sedmička bez naplněné nádrže váží 148 kilo, což není vůbec špatné a sedlo ležící ve výšce 92 centimetrů poukazuje na větší offroadové ambice. Kapalinou chlazený jednoválec krmí elektronické vstřikování a v převodovce se zabydlelo šest rychlostí.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

PR5 je k dispozici ve verzi Extreme a Enduro. Pětka je asi nejžádanějším modelem, který staví na kapalinou chlazeném jednoválci o objemu 249 ccm, který startuje elektrický startér, je plněn vstřikováním a má šestistupňovou převodovku. Nový model má upraven digitální panel a jisté změny se dotkly také mapování motoru za účelem lepšího výkonu v nízkých otáčkách. Kromě terénních PR5 se nabízí ještě verze Supermoto na silničních sedmnáctkových kolech s drátěným výpletem. Pro všechny AJP bez rozdílu je velice charakteristickým prvkem hliníkový rám a černo červeno bílá kombinace.

Model PR4 je k dispozici s motory chlazenými vzduchem o objemu 233 ccm a 124 ccm. Čtyřky stojí výhradně na „dospělých“ kolech, tedy jedna dvacet na předku a osmnáct na zadku. Model 240 je k mání jako Supermoto, Enduro Extreme a Ultrapassar, což je motorka s o něco více trialovým zaměřením. Dváca je potom ve verzi Supermoto a Enduro Pro.

PR3 je základním modelem pro široké spektrum motorkářů a cílí především na mladé jezdce, kteří s offroadovými stroji teprve začínají, ale naopak také na starší bahňáky, kteří už nemají závodní ambice, ovšem chtějí si občas v terénu povyrazit. Bezesporu přivítají sedlo 84 cm nad zemí a hmotnost 104 kilo. PR3 je ve verzi Enduro i Supermoto, přičemž Enduro je na menších kolech, tedy devatenáct palců na předku a sedmnáct na zadku. Také zde je možnost vybírat PR3 s motorem 125 ccm a nebo 240 cm.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 4 Kč od 2 uživatelů.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.67
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist