ktm_unor




První svezení se Zero DSR/X: Jak cestovní je elektrický cestovatel?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
nemecekj (5) napsal 27.04.2023 v 15:50-1+1

naložím kufry a hodinu jedu a půl dne nabíjím. Než dojedu do té Itálie skončí mi dovolená ! Jinak všichni ví že eletrika jede, ale nikam nedojede.

h.pepino (3) napsal 27.04.2023 v 10:56-1

proč ne, ale nic pro mě. Já potřebuji pod sebou to moto slyšet, nic uřvanýho, ale o tom to pro mě je. Ten dozezd je žalostnej a o dobíjení ani nemluvím. Ale jak říkám, proč ne, pokud to bude pouze jako možnost, mít elektrický motocykl. Snad nám spalováky ještě nějaký čas vydrží.......

JirkaRi (6) napsal 27.04.2023 v 07:49+5

Mě se líbí, jak skoro nikdo není schopný akceptovat, že to zatím není mainstream, ale svoje zákazníky si to najde. Pro některé lidi a nadšenců do elektra na odpolední nebo víkendové svezení bude. Ne každý potřebuje vykuchané výfuky a smrad benzínu a je dost lidí, pro které cenovka není problém. Kdyby na to nebyla cílová skupina, tak by se to nevyrábělo. Stejné hejty byly na Afriku s automatem - a podívejte - prodává se. Navíc aktuální generaci Z skoro nezajímají technické věci. Když si jdou koupit auto, zajímá je aby to jelo, aby se o to nemuseli starat a aby to nesmrdělo a jak jde připojit mobil.

Tyhle debaty jsou jako když si v hospodě Pepa s Frantou po 5. pivu notují, že by si nekoupili auto s automatickou převodovkou. Ani jeden na to nemá, ani jeden s tím v životě nejel a Pepa nemá řidičák.
A elektro auta jsou taky na hovno a nikdo si to nekoupí, to taky Pepa říkal.
Pro jistotu píšu, že mám 1290 SAR (protože jezdím do té Albánie), jezdím naftou (kterou bych hned vyměnil za elektriku) a v létě jezdím do práce na elektrokoloběžce (protože je to nejrychlejší, nejlevnější, nejpohodlnější a ještě si to, když je pěkně užiju čumendou). A teď klidně do mě.

plejtvak (79) napsal 27.04.2023 v 06:53-1

Tak za ty peníze bych si radši koupil dvě mašiny na benzín. A ještě by mi zbylo.

kníželucifer (31) napsal 26.04.2023 v 21:27-1+1

Kúpim to kurňa co se s tym budu srat! Beztak na tej benzince dycky čučim hodinu Na co nový Bafec v plné palbě za tú cenu dyž ten řve jak kráva!
Se ně zdá že tem elektroblbom pěkně hvízdá v palici pitcho!!!

dan1024 (39) napsal 26.04.2023 v 20:50-1

svezeni na “opravdove” elektromotorce (mysleno jako ne elektro siditko s motorem z aku vrtacky) je opravdu specificky zazitek. a to rozhodne pozitivni a stoji za to to vyzkouset. ale soucasna technika reseni elektromobility jsou pro motorkare zcela mimo. pohon elektromotorem je bez debat super, ale krmeni takoveho stroje je v soucasnosti zcela mimo veskere mozne zpusoby pouziti motorky. teda asi s vyjimkou elektro-onanistu, kteri diky praxi dokazi pomoci ebonitove tyce a lisciho ohonu vyresit i nedostatek dobijecich stanic v terenu

takze za mne: svezl jsem se, bylo to super a klidne bych si to jako svou osmou+ motorku na obcasne vyvetrani hlavy poridil. vypadnout z prace na hodku (delam z domu) ta baterka tak akorat vydrzi (V4 vypije nadrz za stejnou dobu). pak at se klidne v garazi nabiji 2 dny. ale akceptovatelna hodnota takoveho zazitku je pro mne tak 150 tycek. pokud bych chtel utratit 700 za masinu, na ktere nemuzu zcela svobodne jezdit, koupil bych s byvalou napul Superleggeru do “stridave pece”.

fantomaz (47) napsal 26.04.2023 v 20:29-1

Je to stále ta samá písnička dokola, vše se točí okolo dojezdu a nabíjení a dnes je to ve stavu, že samozřejmě Ne ane ane, ale - až jednou nějaký geniální vědec na to kápne a objeví baterku, která má kapacitu desetinásobnou a nabije se rychlostí blesku, tak potom samozřejmě nikdo nic jiného chtít nebude. Je ale otázka kdy to přijde za deset let?, za padesát??

JoskaH (446) napsal 26.04.2023 v 20:18-2+1

Já bych se na tom asi bál, ještě navíc (v běžných rychlostech) takový dělo ...
Neslyšely by mě ani děti, co vyběhnou ze dvora...Natož řidič.

papiboy (1268) napsal 26.04.2023 v 17:37-1

Nemusím nič písať, už ste napísali všetko.

Vikmanov2 (42) napsal 26.04.2023 v 16:52-1+1

chtěl jsem napsat ať si to strčí do PR... ale tam se to už nevejde, tam už mají mopedixe za 135.

Neeno (13) napsal 26.04.2023 v 15:36-1+2

Pro někoho,kdo po cestě do práce nechce ztratit svoje ego na el.skútru a má zbytečných 700tkč je to super.
Jen mi teď řekněte, až naložím plné kufry a budu mít dovolenou na deset dní a budu chtít přes Alpy do j.itálie, lodí do Řecka a zpět domů...cca. 4500km... takže měsíc volna,ale to mi neprojde doma ani v práci,navíc zážitek by byl zkažený neustálým dobíjením.Možná nás ekologové chtějí přesvědčit, že ježdění a pálení benzínu jen tak pro zábavu zabíjí planetu a měli bychom být doma.
Odteď oficiálně vyhlašuji měsíc bez motorek. Pro planetu. Za ekologii. Viděl bych to na prosinec, možná leden. Motorkáři.cz by to měli zpropagovat a zaštítit ?

Mig_35 (346) napsal 26.04.2023 v 15:36-1

Jsem rád, že někdo smazal toho primitiva. Jinak aktuální podíl elektřiny z uhlí už je 15% a dále se snižuje.
Pro tenhle účel je ale elektřina proste špatně. A jezdit na tom bych se bál, kvůli (ne)zvuku.

Signum68 (35) napsal 26.04.2023 v 15:09-1+2

Dalsi ,,vec,,uplne k nicemu Ale i tak diky za clanek!

MartasUS (109) napsal 26.04.2023 v 14:07-1+1

Prostě né všechno dává logický smysl aby to muselo být na elektřinu. Ať jsou v elektrice auta pošťáků, pekařů a různých dovážkových služeb nebo hraček pro děti, ale né to za každou cenu cpát do všeho. Jako elektrický cestovní enduro je asi nejvíc kosočtvercovina

libac22 (177) napsal 26.04.2023 v 12:50-1+1

Cestovní motorka tomu s tím ubohým nájezdem na jedno nabití snad nikdo nemůže říkat
Na popojíždění budiž , ale cesťák ? Opravdu ne !

kuk (2) napsal 26.04.2023 v 11:46-1+2

Elektro cestovni endura doporucuji ihned nacpat vsem eko "cestovatelum" vcetne trabantisty Pribane a poslat na cestu kolem sveta, start by mel byt prejezd pouste Sahara a doprovodna vozidla povinne na elektro. Nekdo tu elektrocestu preci uz konecne prorazit prakticky musi!!!!

R-2 (10) napsal 26.04.2023 v 11:40

dojezdem to může nahradit tak skúrt na cestu do práce.... cena, dojezd = nesmysl

Epic (2) napsal 26.04.2023 v 11:29+2

Jezdil jsem kdysi na elektrický KTM Freeride EX-C kdesi v lomu offroad a musím potvrdit, že jízda na elektrický motorce je skutečně v lecčem odlišný zážitek, a to ne špatný. Nicméně do provozu, ještě k tomu velké cestovní enduro? Trochu za to zatahám a budu mít menší dojezd, než na Dorsu 1200... ale i to Dorso dotankuju za 5 minut i s placením a můžu zase pelášit. Zatím se to netlačí tolik jako jako elektrická auta, ale předpokládám, že motorky jsou další na řadě Rozumím tomu do města nějakej menší skútr respektive něco s nižším výkonem, tam chápu i ty EV. Nahradit spalovací motory však nejde zatím však určitě nelze. Recenze nicméně kvalitní!

Vit100 (0) napsal 26.04.2023 v 11:15

elektrika super nesmrdí nehučí nemusíš zahřívat jako druhá motorka třeba na ježdění do prace skvělé ale cena?? Nedávno tu byla recenze 3 cestovních japoncu do 365 000,-!!! A to už jsou ceny uměle navýšené předpisama EU! Před 3 roky jsem vyzkoušel super soco za 130 000,- že bych to třeba na to ježdění do práce vzal a výsledek vubec to nejelo, tenkrát i Honda PCX za 75000 byla mnohem lepší a myslím že i čínskej skůtr s 6kw na to měl.

Mamola29 (1069) napsal 26.04.2023 v 11:14-1+5

A opět tenhle vlhký sen elektroprogresivistů...... Pokusy o pohon pomocí voltů a ampérů už probíhají asi sto let a pořád nic. Čím to ? Městská e-autíčka nebo malý e-skůtry bych ještě akceptoval, když to někomu vyhovuje.. Ale elektrická MOTORka? To může napadnout jen dementa nebo ekoteroristu ( a že jich v Bruselu sedí..), kterej nikdy na motorce nejel.. Jinak by věděl, že motorka je (narozdíl od auta), zdrojem emocí. Sice na mě fouká, prší, stojí hafo peněz. Zato chci cítit vůni benzínu, slyšet ZVUK motoru v závislosti na pohybu mýho zápěstí, na pumpě se nezdržovat a za jízdy se nestresovat, za kterým rohem mi dojde "šťáva".
A kdo si pořídí tenhle těžkej a drahej nesmysl kvůli využívání "okamžitého nástupu točivého momentu, kdykoliv a kdekoliv", odvděčí se mu ZEROtrolejbus dojezdem tak 80 km a potřebě deseti zadních gum na sezónu.....
Ale ekologie musí zvítězit, soudruzi!

ST4Marc (31) napsal 26.04.2023 v 11:02+1

No co na to říct... až budu mít volných 700 tis. Kč... určitě si koupím něco jiného... Taky proto, že tě do roka někdo sestřelí jako bažanta

SLEEPER (1002) napsal 26.04.2023 v 10:42-1+1

On ten dojezd 185km bude hoooodne prehnanej a teoretickej. Stejne treba jak se pred lety udavalo, ze tesla p100 ujedem AZ 450km. Realita je takova, ze bez rychlodobijeni nedojede ani trasu Praha - Brno.
Ohrev baterky, chlazeni baterky a dalsi spotrebice + kolony.

Mozna to ta motorka vzladne na jakysi tempomat pri konstantni jizde 90km/h, ale urcite ne pri zabavne projizdce.
Takze slabou hodku se svezes, hodinu nabijis a trasu vybiras ne podle hor, ale podle chargeru, ktera u nas jsou v podstate jen ve mestech a na hlavnich tazich.

A ted by me zajimala studie proveditelnosti, ktera spocita unik CO2 na vyvoj a vyrobu neceho tak zbytecneho. ba ne, mozna si to koupi Fiala nebo Pavek. :))

Cormac (39) napsal 26.04.2023 v 10:40-1+1

K tomu nabíjení ještě připočítat dva tři zákazníky před vámi a hned máte zážitek z toho jak to krásně sviští u prdele.

Explicitni_Euler (38) napsal 26.04.2023 v 10:33+11

V prvé řadě chci napsat: Dominik podle mě odvedl dobrou práci, recenze je podařená a aspoň podle mě má výborný mluvený projev a vystupování před kamerou. Je to elektrika, takže v komentářích se to pochopitelně bude hemžit negativitou, ale nerad bych, aby tohle zapadlo. Podle mě dobře odvedená práce.
Myslím si, že ta recenze je provedena velmi rozumně. Elektrická motorka zde není prezentována jako nová budoucnost, náhrada spalovacích, nýbrž jako alternativa, která přináší nový zážitek. A spolu s ním samozřejmě nové mouchy - cena, dojezd, doba dobíjení a s ním spojené komplikace, ostatně vzpomeňte si na Zajochovo utrpení s LiveWire. Kdo si chce pořídit elektromotorku, musí zkrátka počítat s tím, že ji bude používat jako elektromotorku, ne jako spalovací motorku.
Na závěr se ještě musím (a ne poprvé) vyjádřit k té kritice, že cestovní motorka na elektriku je nesmysl. Myslím si, že i výrobci to vědí a v tuto chvíli neočekávají, že si ji budou kupovat cestovatelé a jezdit s ní objevovat daleké kraje. Pouze se drží nastoleného trendu. Dnes si spousta lidí kupuje cestovní endura, ale nejezdí s nimi na expedice, ani do terénu. Kupují si je, protože: 1. se na nich pohodlně sedí, 2. mají komfortní podvozek, 3. je to současný trend. Potkávám na silnici spoustu cestovních endur a vážně pochybuji, že nějaká významná část z nich je zrovna na cestě objevovat balkánské šotoliny. Lidé si ty motorky kupují i na běžné ježdění, protože jsou pohodlné a teď populární. A ze stejného důvodu se i mezi elektrickými motorkami objevuje cestovní enduro - aby si i někdo, kdo chce jezdit na elektrice, mohl koupit motorku s pohodlným posedem a podvozkem. Předpokládám, že takhle výrobci uvažují.

K167 (1499) napsal 26.04.2023 v 09:59-1+4

Tímto bych chtěl velice poděkovat firmě Zero, že vyrobila elektrocykl DSR/X ...
... a jasně tak dokázala, jaké je elektrické cestovní enduro nesmysl.

xvasek (56) napsal 26.04.2023 v 09:58+1

Blbé je, že to podle mě není úplně diametrálně mimo a je to skoro dobré. Za mě kdyby se nabilo na 250km za půl hodiny, tak s tím přestávám mít problém. (Cenu samozřejmě řešit můžeme, ale to až v druhém sledu, napřed to musí mít nějaký smysl.)

Přitom výše uvedené parametry jsou podle mě dosažitelné. Dvoutunoné SUV umí jezdit okolo 22 kWh / 100 km, dvoutunová Tesla 3 okolo 16 kWh / 100km a čtvrttunové Zero žere 8,65 kWh na 100, a to tam ani není pověstná klima a topení. Je tam prostě něco plesnivého, s takovou baterkou / hmotností by to mělo zvládnout řekněme 350 km s prstem v nose. No a hodit k tomu DC rychlonabíjení, tak je z toho už v podstatě normální cesťák. Asi ne úplně na brázdění celé Evropy, ale na takové to Česko / Slovensko v pohodě.

650ccm (88) napsal 26.04.2023 v 09:40-1+3

Jestli tomu rozumím, tenhle supercesťák na cestě z Práglu do Štadtlu bude potřebovat minimálně jednu hodinovou nabíjecí přestávku. Jinak je super.
To je jako sbalit krásnou holku, která vždycky v nejlepším řekne:"Dost! Přestaň! Až za hodinu!" Poprvé to nevadí - vždyť to bylo takové parádní, úplně jiné. Ale po pár dnech člověku rupne v kouli, krasavici kopne do ... a rád se vrátí ke své staré, trošku nemoderní, chraplavě znějící, trošku žíznivé, ..., která člověka doveze až tam, kde je mu dobře.

traki (121) napsal 26.04.2023 v 09:37-1+1

Použití kolem komína, do práce - proč ne? Druhá věc věc je za ty prachy - úlet. Cestování ani omylem - dojezd k smíchu a plánovat trasu podle nabíječek - to můžu rovnou sedět na prdeli doma, neb ty zajímavé cesty pro motorkáře nejsou ve velkých aglomeracích a u dálnic a nákupáků. A nedej bože aby byla neplánovaná objížďka nebo nefungovala nabíječka jak je stále ještě zhusta zvykem, když začne svítit rezerva - to musí být panečku adrenalin.

SuperSic58 (1313) napsal 26.04.2023 v 09:34-1+4

Všechno špatně Dojezd u cestovní moto sotva 200km, to by byla tragédie i u benzínovýho cesťáku, u elektrickýho je to doslova kardinální průser Velká váha díky bateriím Komplikované a zdlouhavé dobíjení A ještě to vše "vykompenzujou" cenou 700 litrů Zkrátka fest drahá mašina, která je uplně k hovnu

redmanXXL (11) napsal 26.04.2023 v 09:21-2

Sry, ale je to stejný (nebo horší) jako s autem na baterky. Vzorec je snadnej. Dokud nebudu schopen za 1 minutu dobít baterky na 100km, resp. za 2 na 200, za 3 na 300... , tak zůstanu u benálu. Nemám problém s ježděním na elektriku, ono je to vážně fajn, ale dokud nabíjení stojí za hovno, tak díky, nechci.

Ono je to totiž strašně snadný. Stačilo by používat zdravej rozum a ne jenom dojit kapitalizmus. Tak, jako máme standardizované baterie do skoro čehokoliv (A, AA, D, 18650...), tak udělat jeden společný a POVINNÝ formát baterie do aut. Benál je taky pro všechny stejnej. A pak ty PACKy měnit na pumpě. Jednoduché, snadné, ale ekonomicky nereálné. A proto se to NIKDY nestane. Každej výrobce pojede sólo.

A u cestovní mašiny to naprosto nedává smysl. Když sečtu cenu motorky, cenu nabíjení, další provozní náklady, přičtu cenu času, který strávím nabíjením na cestě, cenu času, kdy musím sjet z cesty, abych jel nabíjet, tak mi vyjde, že kdybych si na to cestování vzal tágo, vyjde to líp.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist