Rozhovor o sezóně 2014 s Michalem Mulačem

Povídání o okruhovém ježdění s Racetrackem.

Rozhovor o sezóně 2014 s Michalem Mulačem
Ahoj Michale, máte za sebou další okruhovou sezónu s agenturou Racetrack.cz a nemůžem začít jinak než otázkou: „Jaká tedy byla sezóna 2014?“
Čau, díky za optání, byla parádní. Od roku 2009 tady budujeme českou okruhovou agenturu pro český jezdce a přestože se každý rok musíme učit nové a nové věci a potýkat se s novými a novými problémy, je vidět, že ty postupně nabraný zkušenosti a kontinuita sou prostě zásadní a těžko je něčím nahradíš. Prostě a jednodše vybudovat něco podobnýho chce čas, respektive spoustu času a spoustu zkušeností s organizací podobnejch akcí který jinak naučit asi nedají. Jezdí s námi spousta lidí a každej má na věc trochu jinej názor a ty z toho musíš vybrat ten nejideálnější kompromis kterým se ale nikdy nezavděčíš všem.
Letos jste vsadili všechno na oba české okruhy, nechcete zase zkusit i zahraničí?
No tohle souvisí s tím co sem ti před chvílí naznačoval. Poptávka jezdců se postupně mění a co fungovalo třeba okolo roku 2008 už je dávno pasé a ty se jí musíš průběžně přizpůsobovat. Pro většinu jezdců začalo bejt poslední roky finančně nad jejich možnosti cestovat za ježděním na dlouhé vzdálenosti které jsou navíc spojeny s časem stráveným na cestě. Místo třídenní víkendové akce v zahraničí kdy jedeš den tam a den zpátky takže tím strávíš minimálně čtyři spíš ale pět dnů plus dáš spoustu vaty za transport teď frčí domácí dromy a dvoudenní akce které jsou tak akorát že to zvládneš ujezdit aniž bys musel vypouštět rundy a přicházet tak o čas a peníze. Takže proto hlavně Brno a Most. Vyjímku děláme u Rijeky kam jezdíme na začátku sezóny kdy tady ještě jezdit nejde, ale tam sou ideální podmínky. Skvělá možnost se rozjezdit před sezónou v česku.
Musim se tě ale zeptat i na jednu nepříjemnou věc, v průběhu sezóny začaly kolovat fámy, že s Racetrackem končíš, známe se dobře proto je mi jasný, že to je nesmysl, ale zeptat se musím, takže jak to je?
Je to nesmysl. Já tedy už dostal loni v září echo od jedný osoby, že se proti nám podobná pomlouvačná kampaň chystá, ale nevěříl jsem tomu a upřímně mě to pak v průběhu léta dostalo. Nejsem z těch co šíří nepodložený drby, ale zřejmě to neplatí pro všechny. Začali se na mě v tu dobu obracet kamarádi, že slyšeli že sem prodal Racetrack, pak že sem prodal databázi našich jezdců, pak že dlužíme různě velký peníze na různejch okruzích kam nás už nikdy nepustěj... fakt nechutný. Než mi došlo, že je to oprvadu cílená kampaň na naše poškození, už to mělo šílený obrátky, každej si k tomu něco přihodil, no dozvěděl sem se neuvěřitelný věci. Nedávno mi vykládala jedna kamarádka: „To máš tak, jakmile ostatní nabydou dojmu, že se ti začlo dařit, je potřeba to „vyřešit“. Pak se proti tobě začnou otáčet i věci zcela běžný, kdy třeba máš fakturu kterou necháš vystavit například najednou na jaře a průběžně jí platíš během roku tak jak ti někdo ty práce nebo zboží dodává a v půlce období seš za dlužníka přestože ještě nebylo dodáno všechno. Ale zase zcela upřímně, každej máme nejakýho kostlivce ve skříni i já sem je měl což se mi takhle vymstilo a tak teď dořešuju poslední resty aby sem příští rok začal úplně s čistým stolem a už se ničím podobným nikdy nemusel zabývat.

Nepřispěl k tomu myslím i nejdřív přesuntý a později zrušený srpnový termín v Brně.
Jo, to byla i rána pro mě. Riskantní termín hned po MotoGP, který nám v Brně v listopadu 2013 nabídli a potvrdili a pak na jaře nejdřív přesunuli a nakonec zrušili. Stojíš tam, v ruce máš přichystanej balík peněz a říkáš jim ať nás nechaj jezdit, máme přece plno jako vždycky, všechno se samozřejmě vždycky kešuje dopředu. Nešlo to. Holt další zkušenost. Akci jsme museli s předstihem zrušit, lidem vrátit peníze a začít chystat další Most.

Jak se tohle může stát, myslel jsem, že termíny se plánují dlouho dopředu? Tohle nemáte ošetřeno nějakými smlouvami?
Máme, tedy alespoň v Mostě jo. Tam je smlouva férová, obsahuje co má tedy kdy, kde a za kolik a obecný podmínky. V Brně je to jiný, tam je smlouva tak jednostranně napsaná, že mimo těch základních a podstatnejch věcí který sou v pořádku tě nutěj podepsat pokuty v tak astronomickejch částkách za tak běžný věci, že sme to od roku 2012 kdy sem jí podepsal naposled na doporučení mojeho advokáta nedělali.
Můžeš alespoň naznačit cos myslel těmi pokutami v astronomických částkách?
Jo, úplně běžný věci který se v depu dějou, například pokud si v depu večer zapneš přímotop nebo i plynový kamna třeba ve svým karavanu, je tam pokuta 300.000,-Kč splatná ihned v hotovosti na místě, pokud si dáš než rozbalíš stan a vytaháš motorky z dodávky dvě piva a pojedeš přes depo třeba na skůtru nebo na kole či inlinech na administrativní přejímku k nám do boxu a nadejcháš, platíme ihned pokutu 500.000,-Kč na místě, je toho tam spousta, jedna větší pecka než druhá. Když jsme tenkrát chtěli tu smlouvu upravit, respektive ty pokuty nějak dát do schůdnýho stavu, nešlo to.

Tak to pak chápu. Pojďme se ale vrátit zpátky k ježdění. Akce jste letos měli myslím téměř vždy vyprodané delší dobu dopředu co je tím hlavním co na vaše akce lidi táhne?
Ha ha, nemůžu přece prozradit know-how, ale sou to takový ty pevný pilíře každý agentury. Základem je stabilní základna jezdců kteří spolu už jezdí dýl a vědí co od těch co s nima na dromu jezděj můžou čekat. Druhá věc kvalitní rozřazení do skupin. Na to jsme loni nechali naprogramovat aplikaci která sama rozděluje jezdce do skupin podle jejich dosaženejch časů na naší poslední akci a nestane se tak, že si to vybírají sami jezdci kteří občas neví ani kam a pak se motaj vy skupinách úplně mimo obvyklý časy. Další věc sou závody, máme 4 za den a vybere si v nich opravdu každej a baví to nejen ostřílený racery, ale i kluky co k nám přijdou jezdit třeba poprvý. Navíc máme kategorie i pro obyčejný silniční motorky, takže s pohárkem za bednu může klidně od nás odjet i kluk na malým hornetu když dokáže pořádně zatahat. No a další služby okolo, ale to by bylo na román.

A co závodní team, budete i další sezónu pokračovat v závodění?

Určitě jo. Závodní team, respektive podpora závodníků je pro nás dál prioritou. Umožnit našim jezdcům víc trénování a nastavit jim podporu pro závody mimo naší agenturu je myslím ideální propojení agenturního ježdění a závodění na profesionální úrovni. Kdo a kde za nás bude jezdit je v tuhle chvíli ještě v jednání, ale určitě se jak na dromech tak na přírodě jezdci v našich barvách zase objeví.
Nebudu tě už zdržovat, ale prozraď nám na závěr co chystáte na sezónu 2015?
Budeme stavět na letošním roce, ten byl podle mejch představ, takže potkáme se ve víceméně tradičních termínech a to dvakrát v Brně, čtyřikrát v Mostě, jednou nebo dvakrát v Rijece a jednáme ještě o jedné akci na Slovakiaringu, to budu vědět koncem listopadu. Jinak všechny oststní termíny už sou pevně daný a všem je odprzentujeme tradičně v druhé půlce listopadu. Během prosince pak bude možný zase u nás pořídit poukazy na ježdění v sezóně 2015 se slevou. Jinak myslim žádný změny nechystáme, zase budem mít na akcích spoustu partnerů s veškerým potřebným vybavením včetně poradenství, pokračovat budem i s reportážema z akcí v televizi.

Díky za rozhovor a přeju hodně úspěchů do nové sezóny

Taky díky :-)

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.17
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist