husqvarna_svartpilen_801_2




Martin Krátký: šťastná čtrnáctka

Nejlepší český stuntrider se letos propracoval do evropské špičky. Má za sebou povedenou sezónu, přestože se mu nevyhnul jeden nepříjemný pád. Ale to k téhle profesi patří. Jak se dařilo nebo nedařilo na letošních akcích? Dozvíte se v rozhovoru.

Letošek ti přinesl řadu úspěchů, jakého si nejvíce ceníš?
V letošním roce jsem se zúčastnil celkem 9 závodů. Na prvních závodech sezóny v únoru a březnu jsem skončil na 6. a 7.místě. S tím jsem zhruba i počítal. Po dvouměsíční zimní pauze, kdy člověk netrénuje nemůže konkurovat jezdům z Francie a Španělska kde jim počasí umožňuje trénovat celoročně. Zbývajcích 7 závodů sezóny se mi podařilo být pokaždé na bedně. Nejvíce mě potěšilo moje zlepšení na mokru. Dříve jsem měl problémy s mokrým povrchem, když začalo pršet, tak můj výkon šel dolu více než u ostatních. Začal jsem víc trénovat na mokru a letos se to i projelo ve výsledcích. Za nejlepší výsledky během bylo 2. místo na Stunt GP Poland a obhájení 1.místa na Czech Stunt Day tady u nás.
Kromě závodů jsi absolvolal i řadu vystoupení. Na které místo by ses rád vrátil nebo která akce pro tebe byla něčím jedinečná?
Nejvíc mě letos ze všech míst oslovil Petrohrad. Je to opravdu nádherné město a nám se poštěstilo, že nás organizátor akce ve volném dnu ukázal a provedl po nejzajímavějších místech ve městě. Pro mě bylo Rusko letos nejzajímavější místo. Vrátil bych se k jednomu vystoupení tady u nás. Letos v létě jsem měl možnost ukázat se lidem v mé rodné vesničce. Kde jsem s tím vším začínal před cca 12 rokama za vesnicí na uzké cestičce. Zkoušel jsem zvedat bráchova pionýra (Jawa 50/23 Mustang) a bylo to spíš komické, ale na nic jiného tenkrát nebylo. Letos jsem se po letech vrátil a měl možnost lidem ukázal co jsem se naučil. Po mém vystoupení jsem viděl, že jsem pár lidí svým uměním dojal k slzám a to pro mě bylo to nejlepší hodnocení za všechny ty roky trénování. Byl to super pocit.
Letos jsi začal používat na svých motorkách trubkový rám, jak jej hodnotíš?

Tak ta volba byla jistě dobrá. Třeba během loňské sezóny jsem musel kvůli prasklému rámu čtyřikrát vyndavat motor. To jsou dohromady 4 dny práce, kdy místo trénovaní řeším opravy. Trubkový rám mám od břeclavské firmy Pepoš Moto, která se zabývá výrobou speciálních dílů na stuntriding. Kromě rámu bylo vyměněno i pár dalších dílů, se kterými motorka snáší lépe tohle zacházení. Zbývá mi prostě více času na ježdění.
Když jsme u toho ježdění, jak vypadá tvůj běžný týden?
Na motorce se snažím jezdit co to jde. Řekl bych, že v průměru tak 6x týdně trénuji. Někdy jezdím třeba 14 dní v kuse pak 1 den vynechám a pak znovu. Stále jsou nové a nové triky a to mě motivuje trénovat dál. Jinak trénink trvá tak hodinu nebo hodinu a půl, s přestávkama to pak zabere několik hodin. Před letošní sezonou jsem navštívil pana Hejníka v Praze, který mě pomohl a nasměroval, k tomu jak bych měl cvičit v závislosti k mému ježdění. Cvičení také zabere pár hodin týdně, ale žádné činky co většinou lidé znají z posilovny nepoužívám.
Během léta jsi měl i zranění, o co se jednalo a jsi již plně ok?

V září jsem měl větší pád, který naštěstí dopadl dobře a byl jsem jen odřený a pomlácený. Po 14 dnech už jsem opět jezdil :-). Teď mám problém s ramenem, ale to už vypadá také dobře. Měl jsem štěstí, že přes sezónu se mi tohle období vyhýbalo a přišlo až na závěr. Ještě nemám dotočené záběry do videa a s tím ramenem nemohu některé triky dělat, tak snad to zvládnu, než přijde zima.
Jak k tomu došlo a dá se tomu nějak zabránit?
Jel jsem na dvojku po zadním a spojkové lanko se chytlo za víčko chladiče a díky tomu jsem nemohl zatočit. Jelikož jsem akceleroval a pokládal motorku na dvě kola, tak jsem dopadl s předním kolem na zem do rejdu (stunt motorky mají větší rejdy oproti sériovým). Hned jsem šel přes řídítka a motorka rotovala za mnou přes přední kolo. Štěstí bylo, že jsem byl rychlejší a motorka třikrát dopadla za mně po čvrtý mě přeskočila a pokračovala dál. Zabránit tomu asi nešlo stalo se to ve špatnou chvíli, když jsem zrovna pokládal motorku na obě kola.

Plánuješ něco provést s lámajícími se ráfky kol?
Jasně, už mám připravený první kolo ze staršího modelu na zkoušku. Přes sezonu nebyl čas zkoušet, ale myslím, že to bude dobrý. Předchoží model 636ky má ještě pevný třípaprskový kola, který snesou mnohem víc.
Jezdíš ještě na Mztě?
Na Mztě jezdím už pár let jen při vystoupeních. Je to sranda, jak na MZtu sednu po půl roce a jezdím pořád stejně. Když nejezdím týden na velký motorce, už mám problém s některýma trikama a ta přesnost chybí.

Jak to vypadá s naší stunterskou scénou, roste nebo je spíš jezdců méně?
Řekl bych, ze nás je pořád tak nějak stejně když vemu v potaz pokročilý jezdce. Někdo přestane a jiný zase začne. Za ty roky co jezdím se u stuntridingu vystřídalo spostu lidí, ale vydrželo jen pár. Hodně lidí to vzdá, protože to nejde hned.
Zúčastňuješ se zahraničních závodů sám nebo jezdí od nás víc jezdců?
V letošním roce, krom jednoho závodu v Polsku, jsem opět všechny závody objel sám. Uvidíme příští rok, třeba to bude lepší s tou naší účastí.

Které nové triky jsi letos zlepšil a co chystáš na rok 2015?
Podařilo se mi natrénovat opět několik nových triků, které budou k vidění na novém videu. To bych chtěl pustit ven doufám do konce roku. Stále je co se učit a pokud vydrží počasí, tak letos ještě něco zvládnu. Co bude v příštím roce ještě nevím, to se uvidí podle financi. Kromě různých vystoupení bych rád objel většinu velkých závodů po Evropě a natočil jedno velké video co mám v hlavě. No a triky co bych rád uměl a zatím neumím také jsou.

Tady jsou výsledky letošní sezóny: 

Stunt Battle Europe (Česká republika) 1. místo
Evotech Stunt Competition (Itálie) 3. místo
Czech Stunt Day (Česká republika) 1. místo
World Stunt Grand Prix (Polsko) 2. místo ...
Dutch Stunt Jam Assen (Holandsko) 1. místo
Bulgarian Stunt Competition (Bulharsko) 3. místo
Eastern European Championship (Lotyšsko) 3. místo
EuroCup Stage I (Litva) 7. místo
Lyon Stunt Contest (Francie) 6. místo

www.martinkratky.cz/

Martine díky, a držím palce!

Informace o redaktorovi

Petr Kvaš - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist