yamaha_demo_tour




Orange Day s Racetoolem

Kapitoly článku

Testováním motorek ale program oranžového dne ještě neskončil. Na úplný závěr byl připraven trénink pod dohledem Jiřího Heiníka. Jestli ho náhodou někdo neznáte, tak to je člověk, který jezdil (a jezdí) motokros, soutěže, motardy i silnici, pracoval jako trenér soutěžáků atd, atd... Takže těžko by jste tady hledali osobu v tomhle oboru povolanější. Ta hodinka byla spíše ukázkou, jak by měl podobný trénink vypadat a byl zaměřený na úplné začátky v terénu. Samozřejmě, že se i jezdilo, ale nejdřív byla teorie, bez které to rozhodně nejde. Pan Heiník poukázal na největší chyby, kterých se dopouští většina lidí, kteří v terénu začínají:
Chyba nambr uan: Jezdit pořád dokola, pořád a pořád až do úplného padnutí. Protože ve chvíli, kdy začnou bolet ruce, se člověk nejlíp učí! Tak to je věc, kterou nám vyvrátil jako první. Samozřejmě jezdit, to ano, ale ne do úplného “zblbnutí.” Vyzkoušet si jednu pasáž, zastavit, probrat s trenérem (kamarádem) případné chyby, nejlépe je natočit na video a tu samou pasáž pilovat zas a znova. Protože jestli budete jezdit bezmyšlenkovitě pořád dokola a neřešit techniku jízdy, budete dělat chyby, které si postupně tělo a hlava zapamatuje a už se jich později těžko zbavíte.
Chyba nambr tů: Mizerný postoj a špatné držení. To je věc, kterou (nejen) začínající jezdec většinou moc neřeší, ale je věcí hodně důležitou. Protože když děláte tyhle dvě základní věci špatně, těžko budete dělat dobře věci, které na ně navazují. To už nám vlastně vykládal i náš trenér při boxu: “Pánové, jestli u toho boxování budete stát jak Lojzové a údery nebudou vycházet z nohou, budete se akorát potit a funět jak sentinel a stejně do toho pytle budete klovat jak kuře do salátu.” A to, že pro motokrosaře jsou nejlepší odpružení jeho ruce a nohy, už jsem taky slyšel.
Chyba nambr srí: Co nejvíc peněz nasypat do mašiny. Nakoupit laďáky, pérování a hlavně nahnat kobyly do motoru, protože tím se zrychlí absolutně nejvíc! Tak to je další nesmysl, protože schopnostem většiny hobíků úplně bohatě postačují motorky tak, jak vyjedou z krámu (no a třeba pro mě je i o dost převyšují). Pokud nemáte zkušenějšího kámoše, který vám v začátcích poradí, radši prachy vrazte do pár lekcí s někým, kdo ví, o čem mluví. To je daleko lepší investice, než pět koní v motoru. Já do toho určitě půjdu!

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Matěj Oliva - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist