globalmoto_duben_nolan




Jawa 500 OHC tak trochu jinak

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Zx-10RCarlos (67) napsal 24.09.2013 v 21:45

Pekny

EEE (7) napsal 09.04.2011 v 11:45

Zdravím. Kdysi dávno, je to asi 13 let jsem koupil půllitra ve čtyřkovým rámu, přepsaný a vše v poho. Jen jedna maličkost, která mi při koupi unikla. Totiž to, že původní majitel neodhadl dobře uložení motoru a přední závěsy dal na silentbloky, tím pádem došlo k tomu, že se levé koleno výfuku dotýkalo o rám a následně vyrval závitový mezikroužek kolena výfuku z hlavy. Nemám zatím možnost to spravit. Takový závitní neexistuje a i když jsem si nechal vyrobit nový, není jak motor upnout. Nemáš s tímhle tím nějakou zkušenost?

o.k.longr (0) napsal 21.01.2011 v 11:46

Opravdu hezký článek a přestavba. Sám se do jedné retro stavby chci pustit. Ještě nevím, jak to dopadne, mám málo času a hodně zkoušek na škole, ale uvidíme, kousek po kousku...

jeník37 (0) napsal 15.10.2010 v 21:24

SMEKÁM!!!fakt krásná stavba a hezky napsanej článek

stonemen (8) napsal 19.08.2010 v 10:48

Krásný motor i v naší rodině jeden byl...

kajasi (1) napsal 18.08.2010 v 16:28

V továrně Jawa, která se naštěstí dodnes nachází za humny, bylo pár přátel, kteří byli ochotni pomoci s dodávkou nových modernějších technologií...to je ale pěkná fráze,ůplně si dovedu představit,jak vynášejí v nohavici postupně celý přecní vidle )

mr.Sysley (0) napsal 23.05.2010 v 17:35

Pokorně skláním hlavu a smekám pomyslný klobouk. Před legendárním strojem i před nadšeným a šikovným přestavovatelem. Krásnej článek.

Janekžid (1) napsal 04.03.2010 v 20:12

supr stavbicka jen at jezdi bez problemu,motor 5OOohc od javy je parada jel jsem na originalu a je to fakt zazitek je to muj sen mit origo doma v garazi ale chteji za ne silene kasy skoda

Adler (0) napsal 22.02.2010 v 23:59

Ač jsem zde poprvé,hned tady objevím prapůvod mého půllitra,z Karlovarska byla převezená do Prahy v roce 1994.Za tu dobu dostala novou vačku,kliku,výbrus,ventily i spodní část hlavy,sedla,vodítka,spojku a ozubená kolečka i s hřídelemi,jezdila do minulého roku,teď se předělává na bezkontaktní zapalování.

DAVE_KOTEL (0) napsal 22.02.2010 v 22:03

Kurec chlopi, ten motor je fajny kus železa... jak už bylo řečeno, kdyby to v Jawě vytáhli na světlo boží a dali tomu pěknou retro fazonu, tak by to bylo supr... No holt co se dá robit...

Kawapetr (1) napsal 22.02.2010 v 16:44

jó půlitr od jawy to je můj sen škoda že už nejsou moc k sehnání a že sou tak drahý , kdysi sem taky viděl jednu takovou přestavbu v brně na speedday hned sem se do ní zamiloval tehdy sem měl jěšte fíka, už sem měl skoro sehnané motor.pěkné článek a ta přestavba taky

MartyBar (22) napsal 21.02.2010 v 12:28

Díky za vesměs pěkné komentáře. Samotného by mě zajímalo kde se ta motorka nyní nachází. Třebas o ní někdo ví?? Já ji prodal do Karlových Varů ale vím že tak před 10-12ti lety byla v Praze.

Starous68 (0) napsal 21.02.2010 v 12:22

Pamatuji si na počátku 90tých let několik takových staveb. Dneska by to byl hřích, tehdy normál, motorů bylo celkem dost. Něco bylo povedené, něco strašné, ale byla to zajímavá doba. Dneska není třeba se do něčeho takového pouštět, což je trochu škoda a hodně dobře

warrior-rider (0) napsal 21.02.2010 v 09:35

Máš můj obdiv chlape, klobouk dolů.

SuperSic58 (1308) napsal 20.02.2010 v 19:01

zajímavá stavba, škoda, že čas Jawy je již sečten, stejně jako vše české

maniak (0) napsal 19.02.2010 v 22:36

Stroj s velkym srdcem

Georgik (76) napsal 19.02.2010 v 21:57

tož děcka, tak napišme do Jawy, když nás bude 100,200 tak třeba po podepsání objednávek a složení záloh nám tu limited edition 500 vyšvihnou... , tohle pětikilo by si to skoro zasloužilo
jinak k tomu začátku, taky mě dostalo, že to začlo jak poválečné vzpomínání a vylezlo z toho "normální" kapitalistický ježdění

odstrelovac (0) napsal 19.02.2010 v 21:27

Georg34 (2) napsal 19.02.2010 v 21:26

Článek úplně super, kdyby někdo oprášil starý formy, tak si pětikilo koupím a byl bych na něj hrdej Takovej Triumph nebo Royal Endfield znovu dělají nádherný retro motorky a stojí to za to. A ještě by mě zajímalo, kdo tuhle přestavbu sedlá a v jakým stavu se nachází... Přiznejte se

Reeken (1) napsal 19.02.2010 v 20:01

nuclearB (5) napsal 19.02.2010 v 19:57

v 80 letech jezdila s tímhle motorem na Kladensku upravená 634ka.
Taky jsem zavzpomínal

dzarmil (8) napsal 19.02.2010 v 18:16

Peknej clanek,pekna motorka. JAWA se stale drzi,na rozdil od MZ,BUELLu(toho je moc skoda) a VOXANu.Zatim. Jsem drevomodelar,a proto nechapu proc nevezmou stary formy(popripade podle starych motoru neudelaj novy)a nezacnouu vyrabet nejaky retro.Dnesni produkce je k smichu,ale take i zaroven k placi.Valcuje je i Cina.

Fananek-Jarda (21) napsal 19.02.2010 v 17:46

Super poctenicko take jsem zamackl slzu jako vetsina - a pred tebou chlape smekam

motobanik (0) napsal 19.02.2010 v 17:38

Super článek. Vzpomínám na jednoho chachara jak jezdil ve zlatých 80tých po Ově s 500. To byl zvuk při kterém jsem měl jako náctiletý první erekci. Super. Šťasnou sezónu.

CountGrischnack (0) napsal 19.02.2010 v 15:50

opravdu krásný článek,i já zamačkávám slzu sic né vzpomínkovou jako ostatná ale také mám ještě pořád k Jawě vztah tedy co se týče dříve urozených strojů...a když jsem generálkoval dvěapůli panelku začal jsem snít o pětistovce,leč ta je dneska cenově někde jinde protože to je už veterán...

MartinED250 (18) napsal 19.02.2010 v 15:34

Pěkný článek. Dokážu se vžít do té situace. Půllitr je opravdu stroj se zvláštním nádechem... taky jsem se na něm "nadřel" Pro zajímavost mrkněte sem.//www.jawamania.info/Files/tech/3094/Img_9150.jpg

nuclear (1) napsal 19.02.2010 v 15:14

přiznám se, že se pořád zálibně dívám na moji starou motorku co jsem už prodal, i když my už jsme nechytli "pětikila" už jsme stavěli z dostupné produkce nyní tedy japonské.
Udělat si motorku je skvělá věc, a na parametrech nezáleží nejenže ani trochu, ale dokonce naprosto vůbec! Je to prostě něco úplně jiného- naprostá svoboda a zcela jiné zážitky!
A ještě vzkázek: velmi mě zaujalo to, že se podařilo vyřídit souhlas s přestavbou u výrobce. S dovolením bych se někdy ozval přes e-mail, jestli už to není dávno pasé , jestli by se to nedalo do budoucna využít - mam nějaké plány. zdár

mmp (22) napsal 19.02.2010 v 14:37

...nemluvili jsme ve Zlenicích náhodou spolu - to byl sraz Jawaklubu? Taky jsem byl na pár jejich srazech s přestavěným pětikilem - fotky jsem teď dal narychlo na //cloud.prohosting.com/mmpas - přiznám se, že dneska už bych Jawu nechal jako veterána, ale tenkrát japonci nějak v Mototechně nebyly k sehnání...

39616 (0) napsal 19.02.2010 v 13:01

mischa638 (5) napsal 19.02.2010 v 12:44

Nádhera Obdivuju lidi, kteří v té době dokázali něco takového postavit, v době kdyby nebyli žádné internetové obchody a spoustu dalších vychytávech, které nám dnes usnadňují život. Klobouk dolů

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist