husqvarna_svartpilen_801_2




Harley-Davidson spustil poslední ročník Bitvy králů

Všechno jednou končí, to dobré i zlé. Battle of the Kings, tedy soutěž oficiálních dealerů H-D v přestavbách, patřila samozřejmě do té první kategorie. Nyní bylo spuštěno online hlasování, z něhož vzejde vítěz úplně posledního ročníku.

Naprosto živě si pamatuji expozici H-D na Motosalonu 2015, kde v takové mohutné konstrukci spočívaly přestavěné modely Street 750. Co to je? Inu, nová soutěž, dealeři přestavují, mají na to určitý rozpočet a čas… Tenkrát v našem středoevropském regionu vyhrál krásný kafáč s hliníkovou celokapotáží, který byl dílem pražské Šalamounky, a tomu se potom v červnu na festivalu Wheels & Waves ve Francii podařilo vyhrát i celosvětové kolo! Napřesrok se upravovaly Irony 883 a Šalda zase vyhrála v CEE se svou přestavbou v duchu Jawy Kývačky. Ovšem činila se i další nejen česká dealerství a na předních místech se tradičně umisťovali také Poláci, třeba ze Štětína byl poslední vítěz z ročníku 2018, loni už se náš region Bitvy králů neúčastnil.

Letos Battle of the Kings končí. Je to šestý ročník a má úplně jiná pravidla. Dříve se dělala regionální kola, do nichž se mohli zapojit všichni dealeři H-D, byl vyhlášen jeden nebo více modelů na úpravu a daný rozpočet a většinou i nějaké povinné originální doplňky, nemohlo být všechno dělané v dílně na koleně. Vítězové regionálních kol se potom utkali ve finále, které probíhalo nejdříve v červnu v Biarritzu, později v listopadu na veletrhu EICMA. Teď je všechno jinak, však má také tenhle poslední ročník podtitul King of Kings, Král králů. Do toho se mohli přihlásit jenom vítězové regionálních kol za těch minulých pět ročníků, vlastně v případě regionu CEE za čtyři ročníky, a konkrétně u nás to využil akorát již zmíněný Štětín. Pravidla? Upravoval se jakýkoli model řady Sportster a vůbec poprvé (a naposled) nebyl dán žádný limit na peníze nebo použité díly. Prostě vezmi Sportstera a ukaž, co s ním umíš! Do souboje o Krále králů se nakonec zapojilo 15 dealerství z 11 zemí a o vítězi se bude tentokrát rozhodovat v jediném globálním online hlasování, které bylo právě odstartováno a běží do 31. března. Hlasovat můžete na notoricky známé webové stránce H-D Custom Kings, to pokud chcete ovlivňovat běh světa, a hlasovat můžete i tady – ať máme přehled, co se u nás líbí!

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Vyberte, která přestavba je podle vás nejlepší

  1. Jako základ posloužil model Forty-Eight. Motorka má být připomínkou bohaté závodní historie plážových závodů na jihu Austrálie.
    Hlasováno: 21x
  2. V Aténách přetvořili model Roadster podle mýtických monster (jak jinak). Tady posloužil jako předobraz gryf, kombinace lva a orla.
    Hlasováno: 36x
  3. Už podle názvu je jasné, že jde opět o přestavěný Roadster. Výfuky jsou sice inspirované scramblery, ale celkově je motorka laděná do kafáčů 60. let.
    Hlasováno: 4x
  4. A další Roadster! Tenhle je ovšem hodně sportovní, hoši z Barcelony vědí, jaká má být na tyhle radovánky ergonomie. Zajímavé jsou průhledné boky nádrže.
    Hlasováno: 14x
  5. Tu zkratku snad není třeba vysvětlovat, ono stačí jediný pohled. Provázání značky Harley-Davidson s flat trackem je obrovské, co docela překvapí, že v Bordeaux vzali za základ model Forty-Eight známý svými malými baculatými koly - tady je úplný opak.
    Hlasováno: 10x
  6. Opět jde o přestavěný Forty-Eight a opět byste to vůbec nepoznali. Ono z něj zbyl asi fakt jen rám a motor, vše ostatní je udělané na sportovní okruhovou jízdu.
    Hlasováno: 25x
  7. Hondě zajímavá francouzská záležitost, která na základě modelu Superlow 1200T kombinuje některé softailové prvky. Dominantní jsou litá úzká 18" kola a přední světlo zapuštěné mezi brýlemi.
    Hlasováno: 10x
  8. Velmi čistá a taková temně elegantní přestavba modelu Forty-Eight. Větší nádrž z dvanáctky Customu přidává na praktičnosti, sání Heavy Breather a dvojice krátkých výfukových koncovek zase na randálu.
    Hlasováno: 11x
  9. Joj to je divočina! Inu, Mexiko. Základem je Roadster a prý má jít o kombinaci retro-futuristické variace na téma XR a streetfighteru. Asi lepší koukat na fotky než se tohle snažit pochopit...
    Hlasováno: 6x
  10. Bobber v japonském podání. Základem je Forty-Eight, dokonce i kola mu zůstala, ovšem co šlo odstranit, bylo odstraněno a přední kolo vede stará dobrá springerovka.
    Hlasováno: 19x
  11. Jestli si říkáte, že tohle je opět jasný Forty-Eight, tak netrefa, základem je 1200 Custom. Ale ono to je přeci jedno. Opět bobber se zajímavou povrchovkou (koukněte na ta žebrovaná víka motoru), patnáctka znamená věk tohoto francouzského dealerství.
    Hlasováno: 14x
  12. Nenechte se zmást označením, nic ze španělsky mluvících krajů, tohle je Brit, konrkétně Roadster přestavěný jako Club Style - velký důraz na lakování i výkon, proto je tu konverze na řetěz, Öhlinsy...
    Hlasováno: 6x
  13. To, že tahle přestavba pochází z modelu 1200 Custom, uvádíme jen proto, že jsme to řekli i u ostatních. Ale tady je to jedno. Springerovka, malá tlustá kola, dolů zahnutá řídítka a hlavně turbooo!
    Hlasováno: 27x
  14. Jediná osm-osm-trojka ze všech patnácti přestaveb pochází od našich severních sousedů. A vypadá skoro nejrychleji! Základ je v Ironu, zbytek jsou samé lahůdky jako USD vidle, monobloková Bremba apod.
    Hlasováno: 75x
  15. Last, but not least, říká anglické přísloví. Dvanáctka Custom se v německých rukách proměnila v nádherného choppera jak ze 70. let. Lesk jak blesk!
    Hlasováno: 17x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.
Autor článku obdržel prémii 24 Kč od 8 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Cifa přispěl 3 Kč
alcapoe přispěl 3 Kč
Zdenek54 přispěl 3 Kč
Lada71 přispěl 3 Kč
Boss.trx850 přispěl 3 Kč
medvidek78 přispěl 3 Kč
Petr7474 přispěl 3 Kč
Kaabo přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist