husqvarna_svartpilen_801_2




H-D Battle of the Kings: zvolte krále customů

Že motorka je víc než jen stroj na dvou kolech, to platí u značky Harley-Davidson víc než kde jinde. Nemáme to podložené žádnými statistikami, ale troufáme si odhadnout, že právě motorky z Milwaukee se nejčastěji stávají základem různých přestaveb a úprav. Posledním příkladem je soutěž o nejlepší přestavbu modelu Street 750, ve které právě probíhá hlasování. Do jednoho ze základních kol Battle of the Kings přihlásilo své stroje 17 dealerství ze střední a východní Evropy včetně šesti českých zástupců, a vy můžete podpořit jeden z nich.

Kapitoly článku

Žádná jiná značka nemůže čerpat z tak bohaté historie přestaveb motocyklů jako Harley-Davidson, která je cíleně podporuje. Jednotlivé díly a doplňky jsou přímo navrženy tak, aby mohly projít v budoucnu přizpůsobením podle individuálních přání svých majitelů.
Nový H-D Street 750 je nejmladší model, který byl na trh uveden loni a představuje ideální platformu pro demonstrování šíře individualizací a úprav, které jsou stavitelé v dealerství schopni realizovat. Zároveň je to model, zaměřený na mladší generaci zákazníků.
Šest vybraných přestaveb jste mohli vidět už na výstavě Motosalon 2015 v pražských Letňanech, kde soutěž Battle of the Kings oficiálně odstartovala.
„Vlastní soutěž, která vyvrcholí v červnu, bude mít dvě kola. První etapa proběhne v rámci regionu střední a východní Evropy a vítěz se pak ve druhé etapě utká s ostatní národními šampióny," vysvětluje princip soutěže Martin Heřmanský, Country Manager H-D pro střední a východní Evropu. Veřejnost má možnost hlasovat od pondělí 9. března až do 24. dubna na stránkách www.harley-davidson.cz a vybrat vítěze našeho regionu. Tvůrci národních šampiónů se poté setkají na jedné z nejprestižnějších new-wave custom soutěží v Evropě“.
Vítězná přestavba získá prestižní ocenění Wheels & Waves na červnovém vyhlášení ve francouzském Biarritzu.
„Dealerství měla soutěžní modely prakticky hotovy už v polovině února a následně finišovala už jen s drobnými detaily. Všem našim dealerům se tak skutečně podařilo sestavit jedinečné a velmi zajímavé příklady umění customizace,“ dodává Martin Heřmanský.
Dříve než se pustíte do hodnocení a vybírání nejlepší přestavby, pojďme se na vybrané kousky blíž podívat. Připomínáme ještě, že všichni úpravci pracovali se stejným základem a při přestavbě se museli vejít do stejného rozpočtu.

Brno

Zdeněk Hönig z brněnského dealerství si dal za cíl vyjít vstříc požadavkům zákazníků a ukázat, že i za málo peněz se dá pořídit moderní custom. Jeho motorka se proti originálu liší LED předním světlem, jiným sedlem, stupačkami a samozřejmě lakem. Jiné jsou i rukojeti, koncovka výfuku, krytky šroubů,ozdobné kryty Dark Custom a drobné kosmetické úpravy.

Hradec Králové

Úpravci Allain Schneider a Zdeněk Dvaracek z východočeské metropole čerpali inspiraci z historických závodních motocyklů a přidali i pár vlastních nápadů. Změn na motorce najdeme opravdu hodně, a tak jmenujme alespoň ty nejdůležitější. Hradečtí na soutežní Street dodali celou řadu prvků vlastní kontrukce, jako přední vidlici, řídítka s integrovanými blinkry, zadní blatník, boční kryty nebo částečně upravenou nádrž. Další komponenty jsou převzaté z jiných modelů H-D; tvůrci použili například kola z modelu Dyna, přepákování a sedlo ze Sportstera, přední světlo a ovladače ze Softailu a zadní lampu z V-Roda. Kromě toho, že chtějí v soutěži uspět, si od své přestavby slibují že změní pohled veřejnosti na model Street 750.

Ostrava

Severní Moravu zastupuje přestavba, inspirovaná mimo jiné soutěží "Ostrava staví Harley - Davidson", kterou tamní dealer vyhlásil H-D Ostrava na sociální síti. Autor Jan Pytlík vycházel také z konceptu motorky pro mladší jezdce, určené do městského provozu, a vsadil na lehce sportovní design. I on nahradil standardní kola za modernější ráfky jiných rozměrů, a úpravy designu pak směřoval do oblasti palivové nádrže a zadní části motocyklu. Další změny už najdete spíš v detailech, ale jako ukázka profesionálně odvedené práce to bohatě stačí.

Plzeň

Parta úpravců z plzeňského dealerství útočí na vítězství přestavbou podle vlastního návrhu. Úpravy jsou patrné hlavně na nádrži, předním blatníku a výfuku. Další podstatná část vyměněných komponentů pochází z nabídky originálních dílů Harley-Davdson, pár drobností se kupovalo i z aftermarketu.

Praha

Přestavba z pražské Šaldy v sobě nezapře designovou inspiraci u Lotusu C01, stačí se podívat na přední masku s LED světlometem. Celá hliníková kapotáž pochází z vlastní výroby, stejně jako výfuk, sedlo, víčko nádrže, kryt otevřeného filtru nebo držák SPZ. Technologickou zajímavostí je bezdotyková spínací skříňka nebo telefon místo budíku. Skupině úpravců vedené šéfem projektu Wojtou Vavřinou se podařilo splnit cíl a dokázat, že krásný motocykl se dá udělat v podstatě z čehokoliv.

Budapešť

Bez povšimnutí by neměl zůstat ani tenhle zahraniční kandidát, který se objevil na pražské výstavě. Závodní historie značky, dynamika a flattrackový styl z něj čiší na sto honů, a jak říká autor téhle přestavby Zoltan Rapkay, tenhle Harley rozhodně není pro hodné kluky. Celá stavba vznikla výhradně s použitím originálních dílů a doplňků H-D, a to jak nových, tak i použitých.
Se všemi ostatními přihlášenými stavbami se můžete seznámit na webu soutěže, kde se dá také hlasovat.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist