journeyman_brezen




Další upravená motorka v nabídce britské Hondy: CB1000R 5Four

Každý trh má svá specifika a co jde udělat tady, nejde udělat tam a naopak. U nás by speciální česká limitovaná edice určitého modelu nejspíš neměla na růžích ustláno, ve Velké Británii si však tamní dovozce Hondy opět troufá ve své oficiální prodejní síti nabízet další decentní přestavbičku.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

O jedné takové jsme informovali už před dvěma roky. To si britská Honda objednala 50 kousků krásného retra CB1100 RS v provedení, které připomínalo klasické superbiky ze 70. let, na Ostrovech tak populární. Tenhle model byl dílem společnosti 5Four Motorcycles, za níž stojí Guy Willison, zkušený britský stavitel, jenž je ve své domovině výrazně znám z televizní obrazovky. A od něj je i nové CB1000R 5Four.

Proč právě pro letošek inovované CB1000R? Protože si o to prý vyloženě říkalo, tvrdí Guy. S tím nelze než souhlasit, litrové cébéčko v tom svém Neo Sports Café designu je prostě parádní stroj, jenž vyloženě vybízí k aspoň lehkému tuningu. Však to i Honda v minulosti sama iniciovala, vzpomeňte na soutěže pyrenejských a posléze evropských dealerů či přestavby z Glemseck 101. A ta letošní verze s novým světlem, parádními novými ráfky a v barvě hliníku vyvedeném podsedlovém rámu také žadoní o to, abyste si ji dále rozmazlili. Milovníci černé mají práci už hotovou, ti sáhnou po Black Edition, kdo raději lesklé barvičky, musí se angažovat sám. Anebo bydlet v UK a skočit si pro „fajf-fourku“.

Podle Guye byla záď naprosto jednoznačným místem, kde začít. Ostatně tam u sériových motorek je při jejich zkrášlování vždycky práce dost. Standardní CB1000R má prdelku sice poměrně dost sexy, ale i tak bylo kam jít a co čistit. U sériovky je zadní kolo zakryté držákem RZ, ten Guy ale zcela odstranil a značku umístil nahoru pod maličké LED světlo na jednoduchý držák. Sedlo spolujezdce je nahrazeno krovkou, takže celý zadek teď vypadá lehce sportovně až závodně a okolí si může vychutnat pohled na obnaženou stodevadesátku. Věci dost pomohlo i „povinné“ odstranění sériového výfuku, jehož tvary sice nejsou v rámci EU5 vlastně vůbec zlé, ale ta maličká titanová koncovka Growler-X Racefit s vyleptaným logem 5Four je prostě neporovnatelně lepší. Škoda, že to není celé potrubí včetně svodů, to by zmizel i ten kanystr pod motorem.

Celkový dojem motorce ovšem vždycky dává její čumák, a tady Guy obalil to nové, nahoře seseknuté přední LED světlo do kompozitové kapotky kryjící nový TFT displej. Tohle je poměrně kontroverzní prvek, mně osobně tam to dokončení kruhu nahoře chybí, ačkoli u sériovky se mi to naopak líbí. Ale co, zase je to aspoň jasně rozpoznatelná tvář, ne? V náznaku větrného štítku najdeme logo 5Four a v něm bude ve spodní částku pětky vždy číslo vyrobeného kusu. Tady trochu Hondu podezírám, že to udělala jako italské značky – oznámila, že jde o limitovanou edici, což vždycky dobře zní, ale nikde se nedočtete o počtu kusů. Takže to zřejmě bude limitováno počtem objednávek…

Řídítka zůstala sériová, na nich se však usídlily frézované páčky a zrcátka od LSL. Také stupačky zůstaly sériové, avšak na třetí bod ergonomického trojúhelníku už došlo. Sedlo je kožené a celoplošně ručně prošívané červenou nití, za ním na krovce potom najdete ještě opěrku s laserem vypalovaným logem 5Four. Korunu celému stroji dává lakování v červeno-modro-bílých barvách Hondy, doplněné o ručně malované logo na nádrži a podpis Guye Willisona na krovce.

Honda CB1000R 5Four je taková decentní přestavbička, elegantně udělaná motorka. Těch úprav není mnoho a nejsou to hlavně „úpravy pro úpravy“, tady se jednoznačně koukalo na to, aby se ani o píď nezhoršily jízdní vlastnosti a všechno byla jenom vylepšení. Ve finále je ale na každém stroji práce poměrně dost, a tomu odpovídá i cenovka, do níž musíte započítat i jistou exkluzivitu a fakt, že si kupujete motorku s plnou zárukou a homologací. Zatímco standardní CB1000R s obousměrným quickshifterem ve Velké Británii stojí 12 279 GBP, za verzi 5Four zájemce zaplatí 16 954 GBP. Objednává se standardně u kteréhokoli oficiálního dealera Hondy ve Velké Británii, který zákazníkovi, jenž svůj vážný zájem potvrdí složením zálohy, sdělí i předběžné datum výroby a pořadové číslo jeho stroje.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 5 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist