Z okruhu na silnici: Pneu Pirelli Diablo Rosso Corsa II
Text: PR článek | Zveřejněno: 10.2.2021 | Zobrazeno: 5 760x
Patříte-li mezi hrdé majitele silného silničního stroje a často se pohybujete na hranici jeho možností, zpozorněte. Bez špičkových pneumatik brzy narazíte na limity a zbytečně se ochudíte o přednosti, které váš motocykl nabízí. Pirelli už v roce 2018 představil pneu Diablo Rosso Corsa II, u nichž najdete technologie využívané profesionálními jezdci na okruhu. Pneu je homologovaná pro veřejné komunikace, a tak si zážitek ze sportovně laděné jízdy bez hranic užije každý.
Silniční pneu s duší závodníka
Ve světovém šampionátu superbiků se Pirelli angažuje už pěknou řádku let a nejednou potvrdil, že jeho pneu patří k absolutní špičce ve své kategorii. Bylo jen otázkou času, kdy své zkušenosti s profesionálními pneumatikami určenými pro jízdu na okruhu přenese i na silniční pneu, které budou určené do běžného provozu.
Výrobce už na začátku roku 2018 uvedl do prodeje pneu Pirelli Diablo Rosso Corsa II, u kterých se přímý přechod od okruhu na silnici projevil naplno. Pneumatiky jsou navržené tak, aby uspokojily i ty nejnáročnější motorkáře a bez problémů zvládly jak každodenní korzování po silnicích, tak občasnou divočejší jízdu na okruhu.
Pirelli reaguje na technologický pokrok silničních motocyklů
Už v roce 2010 představil výrobce pneu Diablo Rosso Corsa, které vychází ze stejného konceptu. Během osmi let se však výrazně změnily technické parametry motocyklů a z pohledu technologií ušly velký kus cesty. Na rapidní nárůst výkonu, zvyšování točivého momentu nebo využívání nových systémů pro kontrolu trakce musel Pirelli zareagovat. Diablo Rosso Corsa II přináší jezdcům vyšší přilnavost přední pneu při průjezdu zatáčkou. Lepší přilnavost zadní pneumatiky pak motorkáři ocení v náklonu při výjezdu ze zatáčky.
Gumy se vyznačují i důmyslnou kombinací použitých směsí. U přední pneumatiky se ve třech samostatných zónách nachází dva různé typy směsí, které přináší skvělé jízdní vlastnosti. U zadních pneu pak výrobce použil dokonce tři různé směsi, které jsou rozmístěny v pěti zónách. Právě tady se Pirelli inspiroval u profesionálních závodních pneu, které musí jezdce podržet ve velmi vysoké rychlosti a umožnit mu maximální náklon bez ztráty stability.
Ďáblíkovi od Pirelli se daří i v nezávislých testech
Nový sportovní profil s vynikající použitelností v běžném provozu získal řadu pozitivních ohlasů i v mnoha nezávislých testech motopneu. Například v testu magazínu Motocykl se umístil na první příčce a překonal i dlouhodobě opěvovanou závodní pneu Continental ContiRaceAttack. Plný počet bodů nasbíral na okruhu zejména v testu přesnosti řízení nebo přilnavosti v náklonu. Na okresní cestě hodnotitelé oceňovali především přesnost řízení, přilnavost při zrychlování a také perfektní chování a brzdné vlastnosti při jízdě na mokru.
Pirelli se svou závodně laděnou silniční pneumatikou dokázal, že i ryze sportovní obutí může skvěle fungovat při každodenní jízdě po silnici. Potřebujete-li pro svou mašinu nové gumy, se kterými ujedete tisíce kilometrů v běžném provozu a občas si zařádíte i na okruhu, už nemusíte hledat dál.