husqvarna_svartpilen_801_2




Testujeme Moto Guzzi V100 Stelvio v Almeríi

Po dvou letech opět mířím na jih na první novinářské jízdy na Moto Guzzi s vodou chlazeným motorem V100. Po prvním svezení na přelomovém modelu V100 Mandello v roce 2022 přichází na řadu adventure model Moto Guzzi Stelvio s podobným designem a shodným motorem. Na co se máme zítra zeptat a co konkrétního u novinky vyzkoušet? Pošlete svůj dotaz na konci článku.

Kompletní test zveřejníme po výstavě Motosalon.

V kategorii velkých adventure/cestovních endur se Moto Guzzi v historii zrovna převratně nedařilo. První litrová Moto Guzzi Quota ještě zákazníky docela zaujala, byť musela soupeřit proti silné konkurenci například prvních Afrik. Další nástupce Moto Guzzi Stelvio 1200 moc prodejních úspěchů nezaznamenal, i když od roku 2007 vydržel v nabídce 10 let. Výrazněji úspěšný byl až model V85TT s modernějším motorem, jenže ani ten nemohl výkonem konkurovat střední a vyšší adventure třídě. Až příchod nového vodou chlazeného motoru s modelem V100 Mandello přináší osvěžující kombinaci výkonu a nízké hmotnosti.

Stelvio částečně vychází z konstrukce modelu Moto Guzzi V100 Mandello, který jsem měl tu čest otestovat před dvěma lety. Má ale jiný rám a spíš než konstrukční podoba je tu hodně znát stejný designový rukopis. A nemůžu si pomoci, ty ostré rysy a kombinace rovných ploch jako by trochu prozrazovaly, že nová Guzzi patří do stejného koncernu jako Aprilia a její Touareg 660, ovšem s úplně jinou architekturou motoru a víc rozkročená do šířky.

Kompaktní vodou chlazený vidlicový dvouválec s úhlem 90 stupňů je uložený podélně, tedy s klikou v ose jízdy, a slouží jako nosný prvek celé konstrukce. Motor má 1 042 cm3, výkon 115 koní přichází v 8 700 otáčkách a točivý moment 105 Nm vrcholí v 6 750 otáčkách. Přes šestistupňovou převodovku, která může být doplněná o rychlořazení, přenáší motor svou sílu na zadní letmo uložené kolo kardanem, umístěným přímo v rameni zavěšení.

Částečně nastavitelná vidlice Sachs je doplněná zadním tlumičem KYB, v obou případech je zdvih 170 milimetrů. Brzdový systém dodalo Brembo, a jedná se o dvojici monoblokových čtyřpístků vpředu s kotouči 320 milimetrů. Kola o rozměrech 19 palců vpředu a 17 palců vzadu obouvají bezdušové pneumatiky. Nádrž pojme 21 litrů paliva, hmotnost plně natankované a připravené motorky činí 246 kilogramů.

V porovnání s V100 má Stelvio vyšší a rozměrnější plexi s elektrickým nastavením v rozsahu 70 milimetrů, které jde provádět do rychlosti až 150 km/h. Stelvio je také vůbec prvním modelem Moto Guzzi, které využívá radarovou technologii. Ta je za příplatek a spočívá ve dvojici radarů vpředu a vzadu, které dokážou nabídnout adaptivní tempomat, varování před kolizí a varování před vozidly v mrtvém úhlu. Z konvenčnější, ale přesto moderní elektroniky, je tady šestiosá jednotka sdružující náklonové ABS s kontrolou trakce a pětice jízdních režimů. Vše se nastavuje na pětipalcové TFT přístrojovce, podobně jako u již zmíněného modelu V100 Mandello. Zajímají vás další detaily z vývoje, na které bychom se měli zeptat zástupců výrobce? Nebo nějaké konkrétní dotazy na chování motocyklu? Ptejte se níže.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Filip Tichý

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Hbukaj
Dotaz od Hbukaj položen 14.02.2024 09:29

Zajímala by mě úroveň pohodlí pro dva ve srovnání s BMW 1250 GS? Uvažují o elektronicky nastavitelném podvozku pro tento model?
Děkuji

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 19:56

Stelvio je sportovnější, vychází ze sportovního cesťáku V100 Mandello, 1250 GS je určitě pohodlnější co se týče širšího sedla a hlavně odpružení Telelever-Paralever, které nabízí bezkonkurenční pohodlí. Je i celkově mohutnější, Stelvio má o něco méně prostoru pro posádku. Co se týče elektronického podvozku, na prezentaci tvrdili, že ho Stelvio nepotřebuje a byl by zbytečný (Mandello ho přitom ve verzi S má), ale osobně si myslím, že za pár let nabídnou vyšší verzi se semioaktivním odpružením.

d_zdenda
Dotaz od d_zdenda položen 14.02.2024 09:31

Mnoho dotazů bude určitě na porovnání s jinou motorkou. A mě by také zajímalo jaké je Stelvio v porovnání s Hondou AfricaTwin 1100??
Děkuji

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 20:01

Jsou hodně jiné, především charakterem. Stelvio je sportovnější, vychází ze sportovního cesťáku V100 Mandello, kdežto Afrika jako by byla postavená primárně pro lehčí terén a až sekundárně pro silnici, včetně "houpavějšího" odpružení s výrazně delšími zdvihy. Charakter italského motoru si říká spíš o vytáčení, Afrika má hutnější spodek, je i celkově prostornější. Určitě během sezóny zkusíme zorganizovat přímý srovbnávací test!

Honýsek75
Dotaz od Honýsek75 položen 14.02.2024 09:49

Ahoj Filipe, mám dotaz k podvozku nového Stelvia, zda tovární nastavení postačuje na cestování cestou/necestou a to i ve dvou a naložené, když výrobce píše zdvihy 170 mm vpředu/vzadu? Nebo je to spíše cestování silnice?!

Díky a těším se na výsledku testu.

Honýsek

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 20:06

Ve dvou jsme bohužel neměli možnost jezdit, na cestování cestou - necestou bude úplně v pohodě, má srovnatelné zdvihy třeba s Multistradou V2 nebo standardním V-Stromem 1050. Stelvio je ale zaměřené hlavně na cestování na silnici, příliš ho neprezentují jako offroad stroj.

Sali750
Dotaz od Sali750 položen 14.02.2024 11:56

Zajímalo by mě porovnání s V85TT. Výkon je jasný, ale pocitově výška sedla, hmotnost a těžiště.

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 20:09

Dva úplně jiné světy, Stelvio má užší sedlo a je pocitově je podstatně vyšší, přesto ale skoro každý díky úzké stavbě došlápne na zem. Má tužší odpružení, nová V85TT je proti němu houpačka, která se při brzdění citelněji potopí na předek. Přestože je parametrově těžší než V85, působí Stelvio na asfaltu obratněji a dá se s ním jet razantnější tempo. Na nezpevněném povrchu naopak Stelvio maličko ztrácí, protože má těžiště přeci jen o kousek výš.

Matesimo
Dotaz od Matesimo položen 14.02.2024 11:59

Zajímala by mě dostupnost a cena.
To samé i u modernizované V85.
Děkuji

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 20:10

Cena Stelvia začíná na 399tis u verze bez radaru a dostupnost by měla být březen. Na informace o nové verzi V85TT je ještě skoro měsíc embargo, ale mělo by být dostupné od dubna.

scamp88
Dotaz od scamp88 položen 14.02.2024 12:51

Dobrý den. Pojedu do Brna na výstavu a už se na Stelvio těším. Sám už mám druhou, před a po faceliftu. Ale jsem zvědavý zda je tak velká jako původní Stelvio a nebo je jako V100 Mandelo. Na které jsem měl možnost se svézt ale je citelně menší, paní jezdí se mnou.. Jsem prostě velký chlap (61). Jezdím co to dá a rád bych si jí koupil. I když asi lepší bude vidět naživo ..... Děkuji Karel Samek Plzeň.

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 20:12

Je to společný motor a téměř shodný je i rám jako V100 Mandello, ale ta vyšší stavba z toho dělá o kousek větší mašinu a víc místa pro dva. Sedlo spolujezdce je ale poměrně vysoko.

spike-cz
Dotaz od spike-cz položen 14.02.2024 12:57

Jakou výbavu v ceně modelů MG poskytne? Přeci jen motorka má 246kg a kufry a padáky by byly potřeba koupit extra... no nevím.

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 20:13

V ceně jsou hlavně věci uvnitř, kompletní náklonová elektronika, elektrické plexi apod, ale vše ostatní je za příplatek, v základu nemá ani vyhřívané rukojeti. Na pár testovacích strojích byly moc pěkné plastové kufry s robustní stavbou a zavíráním na dvě přípavné spony. Ta hmotnost 246 kg vypadá jako dost, ale na silnici vůbec není znát.

wild38
Dotaz od wild38 položen 14.02.2024 13:07

Ahoj Filipe, chtěl bych se zeptat, 1) jak je na tom rozložení váhy, přeci jenom je to vyšší motorka a 21l nádrž se nechová. zda menší chlap si sní poradí nebo ne? 2) Svody výfuků koukám jsou pootočeny jako u nových boxerů BMW do boku motorky, u BMW myslím psali, že jim tohle zvedlo trochu otáčky, je to více točivý motor nebo evoluce starého vdzucháče? 3) s tím souvisí teplo od motoru - peče nohy nebo ne? jak motor a mezera mezi nádrží kryje jezdce proti větru?
4) Pohodlí spolujezdce?
5) něco o servisu, intervaly atd?
děkuji moc, Adam

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 20:19

Má vyšší těžiště než třeba přímá itzalská konkurence Multistrada V2 S, ale tak úzkou stavbu mezi nohama, že si s ní poradí každý. 2) Právě kapalinové chlazení umožnilo otočit svody dolů a dát sání shora (vzducháče mívají svody dopředu, aby se chladily, sání pak musí být dozadu proti nim a mlátí jezdce do nohou). Ten motor nemá s minulostní naprosto NIC společného, je to parametrově i pocitově úplně jiný svět. 3) Teplo - nedokážu odpovědět, měli jsme kolem 17 stupňů, nahoře v horách 3 stupně ;-)) Nohy jsou kryté překvapivě slušně, i na dálnici (samozřejmě německé) ve 200 km-h. 4) bohužel podám zprávu až v redakčním testu v čr. 5) Servisní interval je po 12tis km.

Obycejny_clovek
Dotaz od Obycejny_clovek položen 14.02.2024 13:25

Děkuji za možnost se zeptat a přeji mnoho šťastných km v sedle nového Stelvia. Upřímně řečeno v dobrém slova smyslu závidím

- jaké je množství nebo procento asijských komponentů?
- uvažují do budoucna o něčem podobném jako byla verze NTX? Myslím s padáky, lepšími kufry a celkové více do terénu?
- proč je USA upřednostněná v dodávkách? Stelvio už stojí fyzicky u některých dealerů za USD 16390 bez daně
- jaké jsou po dvou letech zkušenosti s novým motorem?

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 22:06

Podle zástupců fabriky na akci berou vše od italských subdodavatelů, ale samozřejmě tam řada součástek bude asijského původu, jako ostatně dnes u všeho. O budoucích modelech a plánech bohužel nemohou mluvit, ani info o dodávkách do US nechtěli komentovat. Zkušenosti s novým motorem z modeu Mandello prý jsou v pohodě, byla tam na začátku nějaká oprava, ale pak už nic.

Yura
Dotaz od Yura položen 14.02.2024 15:00

Nejsem žádný "technik", tudíž můj dotaz je rovněž mimo tento obor - avšak zajímalo by mě, zda se u nového Stelvia počítá i s jinými barevnými variantami, nebo budou jen ty dvě, dosud všude prezentované.
Díky.

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 22:07

Pro 2024 jsou jen tyto dvě šedo žluté, k nim nabízejí i sladěné textilní komplety, ale příští rok určitě budou zase další barvy.

PetanB
Dotaz od PetanB položen 14.02.2024 15:47

Také mne zajímá, zda MG připravuje verzi NTX s větší kapacitou nádrže a vyšším sedlem, padáky a nosiči kufrů v základu. Děkuji za odpověď a zdravím. Petr Bubeníček

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 22:08

Bohužel plány na další verze zástupci fabriky nechtěli komentovat. Nosiče kufr už jsou zde v základu, kufry se chytají do připravených otvorů. Kapacitu nádrže - pochybuji, ono 21 litrů není málo.

vencysta
Dotaz od vencysta položen 14.02.2024 17:07

Filipe, jak je na tom nové Stelvio s pohodlím z pohledu vyššího jezdce? Jak funguje (chrání před větrem) nastavitelné plexi? Kdy se u nás začne prodávat?
Dík

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 22:10

Pohodlí výborné, nohy mají příjemný úhel v kolenou, sedlo na jedničku, po celodenní jízdě jsem byl v pohodě. Plexi moc slušné, menší postavy v horní poloze ochrání plně, dlouháni se musí přikrčit, ale není to nutné, proud vzduchu je bez turbulencí a třepotání a není protivný. první dodávky by měly být už v březnu.

mmbb
Dotaz od mmbb položen 14.02.2024 19:25

Ahoj, díky za možnost se zeptat.
Zajímají mě primárně cestovatelské schopnosti motorky, takže pohodlí jezdce (velkého chlapa) i spolujezdce, možnosti osazení zavazadel (kufry plast/hliník vč. topcase), celková nosnost. Komfortní výbava (vyhřívání heftů asi bude, ale co sedla). Je pro vysokého jezdce (190) plexi dostačující, případně bude nějaké alternativní turistické? Bude verze s elektronickým podvozkem? Případně nějaká další verze pro delší cesty (analogie GS ADV)?
Ohledně motoru - jaké jsou dosavadní zkušenosti z Mandela? Bude nějaký upgrade nebo vše funguje jak má? Totožná otázka na přístrojovku a její ovládání.
Díky, Marek B.

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 22:13

Většinu informací už jsem pokryl v předchozích dotazech. K motoru z Mandella - ve Stelviu je shodný, jen se zesilovaly stěny odlitku zavěšení zadního kola s kardanem. Bohužel z širokých řídítek Stelvia se víc projevovaly vibrace z motoru, u Mandella byly jen minimální. Přístrojovka a ovládání je systém používaný Aprilií a MG u většiny dnešních modelů, viditelnost perfektní i na slunci. Majitel si na vše zvykne a nebude už za pár dní nic řešit, mě to cca hodinu trvalo a pak už jsem vše ovládal intuitivně.

Brukev
Dotaz od Brukev položen 14.02.2024 21:44

Zdravím Filipe … prosím jak moc je to dobrý / výborný … 1 až 10 kdy 10 je TOP ? … děkuji Mirek

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 22:16

Použil bych spíš známkování ze školy a dal jedna mínus, na silnici, rozbité cesty, do hor perfektní mašina, super design, výborné komponenty, moc prima obohacení nabídky na trhu, ani ta cena není přestřelená. To mínus je spíš za drobnosti jako zmíněné vibrace nebo nutnost víc točit motor.

Magister
Dotaz od Magister položen 15.02.2024 19:15

Nemám žádný fundovaný dotaz, pouze toto: To je sakra pěkná mašina???

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 22:16

Plný souhlas - teda u verze bez radaru, který jinak ten pěkný italský předek trochu kazí.

maroli
Dotaz od maroli položen 15.02.2024 19:19

Má Stelvio možnost regulace výšky sedla jezdce?
Případně bude možné dokoupit vyšší sedlo? Díky!

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 22:17

Sedlo není výškově nastavitelné, ale v nabídce je snížené i zvýšené sedlo.

Bronxon
Dotaz od Bronxon položen 15.02.2024 19:52

Ahoj. Chtělo by to zlaté vidlice a víka jako má Mandello. Semiaktivni podvozek a výbavu NTX. Nádrž alespoň 25 litrů, prosím ?. Je to moc pěkné moto ale s tím by to byla naprostá pecka. Mám NTX a Griso SE. Pozdravuj Italy a užijte si to.

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 22:18

Plně souhlasím, třeba se za pár let dočkáme. Ale nádrž 21 L mi přijde v pohodě, my jezdili za 6 litrů a v podstatě pořád naplno a v horách. Při turistice to bude jezdit za 4,5 a dojezd bude 400.

JAVR
Dotaz od JAVR položen 15.02.2024 21:11

Ahoj, zajímalo by mě jak funguje podvozek a jaká je aerodynamika. Díky

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 22:20

Podvozek moc příjemný na ostřejší tempo, odpružení částečně nastavitelné a výborně sladěné s brzdami. Aerodynamika - dobrá ochrana před větrem, plexištít moc pěkně funguje i při velkých rychlostech a boky a válce zase hodně schovají nohy.

yacupp
Dotaz od yacupp položen 16.02.2024 13:34

Ahoj Filipe, děkuji za možnost se zeptat.
1) Jsme skoro stejně vysocí, jak hodnotíš ochranu před větrem? Bude potřeba na cestování po dálnici vyšší plexi?
2) Přijde Stelvio i s elektronickým podvozkem? Popř. o jaký typ se bude jednat a zda bude mít i el. nastavitelné předpětí?
3) Je zadní tlumič u stávajících modelů servisovatelný?
4) Budou u Mandella v letošním roce nějaké změny?

Moc děkuji a měj se

Odpověď od Filip Tichý z 16.02.2024 22:21

Viz odpovědi výše, na doaz 3) mi nedokázali odpovědět. Mandello letos dostalo všechna vylepšení, která dali do Stelvia (převodovka, spojka, quickshifter), včetně třeba silnější a pevnější zadní kyvky.

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist